Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Пет 25 Юли 2014 18:01

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Изображение Изображение Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
POST Заглавие: Как се прави резба в отвор? Публикувано на: Пон 27 Сеп 2010 16:51 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10.04.2008
Мнения: 580
Местожителство: Ямбол-Норвегия
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Всъщност много добре знам как се прави но на теория. Изкам да попитан друго.. колко трябва да е отвора за да се направи резба за 6мм.х1.0 болт демек стандартно болче 6 мм. имам метчика 6х1.0. Ровнах се малко и намерих една таблица но малко не ми е ясна. Бургията трябва да ми бъде 5.3 или 4.9


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Как се прави резба в отвор? Публикувано на: Пон 27 Сеп 2010 17:12 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10.04.2008
Мнения: 580
Местожителство: Ямбол-Норвегия
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Дупнах го с 5мм. и стана.. благодаря :да:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Как се прави резба в отвор? Публикувано на: Пон 27 Сеп 2010 17:13 
Offline
Аватар

Регистриран на: 01.07.2010
Мнения: 3920
Местожителство: pleven
В какво ще правиш резба? За алуминий и стандартна стъпка умножаваш диаметъра по 0,85. За чугун - по 0,80.
:beer


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Как се прави резба в отвор? Публикувано на: Пон 27 Сеп 2010 17:14 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10.04.2008
Мнения: 580
Местожителство: Ямбол-Норвегия
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
В метал е обикновен. Малко се претисних щото трябва да го направя от първият път че на друго място мени удисва .. ама стана :) Дано схемата да е полезна и на други колеги.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Как се прави резба в отвор? Публикувано на: Вто 12 Окт 2010 21:28 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.03.2008
Мнения: 493
Местожителство: София/ GTI 2L 8v ADY
Обикновенно за резби с нормална стъпка и по-сепц. за метрични от външния диаметър вадиш стъпката и получаваш диаметъра на отвора който трябва да се направи, пример:
М6х (1мм нормална стъпка), МЕТАЛ 6-1=5мм отвор, ако го дупнеш с 4,9 пак ще стане, просто метчика ще свърши работата и на свредлото. За алуминий се предпочита да е 4,9до5мм демек малко по-тясно. За неръждавейка, може да се стигне и до 5.25мм според зависи от неръждавейката.
и така, карам по спомени:
М3 - 2,5мм свредло
М4 - 3,3
М5 - 4,2
М6 -5,0
М8 - 6,8
М10 - 8.5
М12 - 10.2
М14 - 12,0 и М16 ако не се лъжа са с еднаква стъпка, но диаметрите са различни не ги помня вече :(

Има различни видове метчици като тези за метал: черно желязо, неръждавейка, чугун (алуминий*) за общия слуай са еднакви, визирам еденично навиване на резба в домашни условия.
*АЛУМИНИЙ - метчика за масово нарязване на резби с машина в алуминий е по-особен, ако го погледнете ще ви заприлича на счупен, но не е така, просто алуминийя е прекалено мек и за това там режечите зъби са през навивка.
ПП: малко на късен етап се включвам но надявам се да съм полезен.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Как се прави резба в отвор? Публикувано на: Чет 21 Окт 2010 21:35 
Offline

Регистриран на: 17.09.2006
Мнения: 3341
Местожителство: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
На повечето шублери на гърба има таблица.Бързо правило е :диаметъра на болта Х 0,8(за грубо изчисление-става,то и едва ли всеки разполага с набор свредла през 0,1мм.).колегата по-горе е дал абсолютно подробна таблица.Ако знаем параметрите на резбата(най-вече дълбочина и номинален диаметър)-по таблици ги има,работата е за второкласник.И с най-добрия метчик може да се "насерем",ако не знаем как се прави,по правило има 1-ви,2-ри,дори 3-ти метчик понякога,има и "комбинирани" такива.какще се процедира-зависи и от материала.
Егати писаницата за едно болтче М5... :mrgreen: :oops:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Как се прави резба в отвор? Публикувано на: Пет 22 Окт 2010 0:43 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.11.2007
Мнения: 3073
Местожителство: София
и аз така знам,диаметъра по 0,8 и малко нампред,после връщаш да избута стружката че иначе инфекцийка :wink: само казва ПУК,и после ако се подава-добре,ако ли не к.р за левски mhihi

а за екстракторите,още не ми се налагало да ги ползвам(дай боже всеки му :wink: ) колко трябва да е дупката,да кажем меря със шублера на 4 витка на резбата и дупча с такъв диаметър? :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Как се прави резба в отвор? Публикувано на: Вто 26 Окт 2010 13:03 
Offline

Регистриран на: 17.09.2006
Мнения: 3341
Местожителство: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Досега не съм видял "запечен" болт или скъсана шпилка успешно извадени с такъв инструмент(екстрактор).Особено ако диаметъра е малък или пък е навити в алуминий.Просто при пробиването на помощния отвор се "охлабва" и без това ръждивия болт,а като се натяга екстрактора-той раздува допълнително скъсаната част-това води до още по-зверско затягане.То е хубаво да се опита,но при скъсване на екстрактора(по правило е закален инструмент)-и свредло не влиза вече и работата загрубява.Стърчи ли малко-чираци,почукване ,заварка на "дръжка".Не стърчи ли-център,свредло,метчик.
Може да се спори,но за мен тоя инструмент е за "болт в полето" и завит желателно в дърво :mrgreen:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Как се прави резба в отвор? Публикувано на: Вто 26 Окт 2010 18:18 
Offline

Регистриран на: 26.06.2009
Мнения: 75
Местожителство: varna
Skype: eddie-dgordgiana
Гледам имаш поглед за резби, и си доста прав за екструкторите, НО ако скъсаният детайл е с диаметър над 20 или 22 спокойно можеш да се пребориш с малките екструктори 8 или 10. Просто трябва да има запас от "месо" материал за да не се раздува. :beer


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: Как се прави резба в отвор? Публикувано на: Чет 28 Окт 2010 3:08 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.11.2007
Мнения: 3073
Местожителство: София
верно че е на конус кат се замисля,и ще раздува :banghead:
Може би дупката трябва да е глуха и да опре в дъното и за да не раздува много

И друго-ако си скъсал болт или шпилка 20мм брат ми,с тая п,чевъшка 8мм познай кога ше го извадиш

Фърлил съм лева на ветъра :beat_butt2 май


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Golf16sr, PolCot, Relaxa_ и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
RedLemon marketing
mobile.bg
ODIGY WEB Design