Един въпрос за подгревни свещи
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: jambol
Re: Един въпрос за подгревни свещи
колата е голф2 1.6 PN карборатор 2ЕЕ 91Г. с газова уретба
да кажа и аз кво направих
части
фланец с 3 свещи 25лв.
релета
70а 1бр.
40а 1бр.
предпазители
40А 1бр.
20а
7.5А 1БР
ВСИЧКАТА ТАЗИ ЧЕРЕПИЯ СЪБРАНА В РАЗКЛ.кутия IP 65 12на 12см.монтирана в двигателния отсек
кабели ПВА2
6ММ. 1м.
4мм. 1м.
2.5мм.1м.
0.5мм.15.оперативен
да кажа и аз кво направих
части
фланец с 3 свещи 25лв.
релета
70а 1бр.
40а 1бр.
предпазители
40А 1бр.
20а
7.5А 1БР
ВСИЧКАТА ТАЗИ ЧЕРЕПИЯ СЪБРАНА В РАЗКЛ.кутия IP 65 12на 12см.монтирана в двигателния отсек
кабели ПВА2
6ММ. 1м.
4мм. 1м.
2.5мм.1м.
0.5мм.15.оперативен
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: jambol
Re: Един въпрос за подгревни свещи
плюс взех от алтернатора,а минос трябваше да взема от пин14 на мозъка на карба който управлява таралежа в смук.колектор,но това нещо не работеше и нагревателя в смукалния колектор също така до-сега не ми е работил
проверих синия датчик на смукалния колектор работи си нормано и план 2
купих си едно термо реле от елимекса за 8.3лв.махнах му неговия термистор и го вързах направо към синия датчик и нещата си тръгнаха нормално нагласих да изкл. на 50-60гр.по даните на моя мултицет
проверих синия датчик на смукалния колектор работи си нормано и план 2
купих си едно термо реле от елимекса за 8.3лв.махнах му неговия термистор и го вързах направо към синия датчик и нещата си тръгнаха нормално нагласих да изкл. на 50-60гр.по даните на моя мултицет
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: jambol
Re: Един въпрос за подгревни свещи
тази сутрин на напълно студен мотор при температура на въздуха 2гр.липса на вятър ,всички ел. консуматори освен свещите исключени парното също така исключено (оборотите не знам защото нямам оборотомер)да отбеляжа че имам и изолация по капака на двиг.9мм. микропореста гума с алуминиево покритие което сигорно оказва пренебрежимо малко влияние
за 6мин.работа на двиг.на място,на бензин релето искл. подгрева
предстои същия тест без подгряване
за 6мин.работа на двиг.на място,на бензин релето искл. подгрева
предстои същия тест без подгряване
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: jambol
Re: Един въпрос за подгревни свещи
днес към обяд премерих напрежението със свещи 12.85в всичко друго беше искл. и напълно всичко изкл.14.3в
алтернатор 90А
мисля че колите със компютър под 12.7в мозъка почва да исключва консуматори
алтернатор 90А
мисля че колите със компютър под 12.7в мозъка почва да исключва консуматори
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Колеги сложех си нагревател с 4 свещи и го прекарах само с копче за вкл. и изкл. без релета и термостати,но като вкл все ми гърмят бушоните има ли начин да го направя без релета и такива неща? Само с ключ за вкл. и изкл.?
- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Трябва по-голям бушон за захранването им!Без реле 70-А ще стопиш ключа!
Няма значение от какъв автомобил е релето, важното е да е повече ампери.
Няма значение от какъв автомобил е релето, важното е да е повече ампери.
Последна промяна от kiro rachnata на Чет 23 яну 2014 22:16, променено общо 1 път.
Re: Един въпрос за подгревни свещи
kiro rachnata написа:Трябва по-голям бушон за захранването им!Без реле 70-А ще стопиш ключа!
А какво реле да взема и от какъв автомобил мога да го взема?
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Един въпрос за подгревни свещи
pe6kata написа:до каква Т на антифриза имаш в предвид под загряла кола?
и при каква външна Т?
с колко свещи си?
явно факта че парното е на 2 степен доста ти охлажда мотора, щото 10мин са много. Пробвай без включен вентилатор.
бях пуснал Т в раздела с описание на изгредената система, ама се намериха двама-трима умника дето казаха че не е възможно, осраха се и изртих цялата тема. А специално се постарах да меря времето за достигане на Т, с един специален уред Т при включен подгрев преди и след свещите, да меря инжекторно време, напрежения, разход... даже и клипове имам със замерванията, които мислех да качвам, ама се размина щото ми изпилиха нервите.Трябваше теоретично да се обосновавам що работи и да се чудя как да опровергавам някакви безумни сметки :shock :shock :shock Както и да е...
Явно и при теб си е факт че с подгрев загрява от 2 до 3-пъти по-бързо, който не вярва, да не вярва и негова си работа
Колега, тогава ти се извиних, макар да не беше моя вината. Много обиди отнесох в тази тема въпреки, че спазвах добрия тон и нямаше обиди от моя страна. Гледам, че сега(или преди година и нещо) пак ме обиждаш...
Не ме карай да пускам отново награда.
И никога не съм твърдял, че няма полза... въпроса беше колко е и от къде идва.
Продължавам да твърдя, че по-голямата 'вина' за бързото загряване е повишения разход на мотора= 1кВт подгрев изисква около 3кВт топлинна енергия (КПД на ДВГ е около 30%), т.к. добавяш 2-3кВт за подгряване, като не е известно колко от нея излиза през ауспуха.
Затова и хората използват дистанционно запалване, палиш колата 5 мин по-рано, повишения иначе разход с подгрев на антифриза се премества 5мин преди да се качиш в колата и получаваш комфорта за който си мечтал...
Пробвано е и върши чудесна работа.
И аз мога да направя видео за невярващите: при -18гр първоначален разход 5л/ч, след окол минута 2л/ч, при включване на вентилатора, фарове и подгрев на задното стъкло разход 2.5л/ч . Или около 0.5л повишен разход за ел. консуматори с мощност около тази на трите свещи. Не че ми е проблем повишения разход, но предпочитам да го използвам преди да се кача в колата отколкото след това, по простата причина че е по-комфортен.
Успех на всички в начинанията и проектите!
- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Колега и ти си прав до някъде но, не всички имат къща със двор или гараж иначе е опасно.Аз лично тествах колко е ефекта и едва след това смених и генератора.
Oпасно е да си оставиш колата да работи на улицата без надзор,все пак живеем в БГ !Щом Дитрих го е измислил и внедрил значи е установил че има ефект.
Oпасно е да си оставиш колата да работи на улицата без надзор,все пак живеем в БГ !Щом Дитрих го е измислил и внедрил значи е установил че има ефект.
Последна промяна от kiro rachnata на Съб 25 яну 2014 9:59, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: jambol
Re: Един въпрос за подгревни свещи
да така е подгрева със свещи е малко неефективен (произвеждаш ток,а от тока призвеждаш топлина),предполагам повече топлина се отделя от повишения разход на ДВГ ОТКОЛКОТО ОТ ТОПЛИНАТА ОТДЕЛЕНА ОТ СВЕЩИТЕ,но въпреки това мисля че има файда от цялата работа (особено за автомобилите на газ),освен това проекта е евтин от към реализация ,аз лично бих предпочел да топля антифриза с топлообменник от температурата на исходящите газове обаче това е скъпо и сложно,а за мокрите печки там е още по.....
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Един въпрос за подгревни свещи
kiro rachnata написа:Колега и ти си прав до някъде но, не всички имат къща със двор или гараж иначе е опасно.
Това не го разбрах. Кое е опасно?
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Колеги такова реле от какъв VW мога да взема? VAG № 191 911 261 B http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/208327_x800.jpg
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Един въпрос за подгревни свещи
Прилича ми на такова от Golf III/Vento
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Един въпрос за подгревни свещи
dandan написа:pe6kata написа:до каква Т на антифриза имаш в предвид под загряла кола?
и при каква външна Т?
Продължавам да твърдя, че по-голямата 'вина' за бързото загряване е повишения разход на мотора= 1кВт подгрев изисква около 3кВт топлинна енергия (КПД на ДВГ е около 30%), т.к. добавяш 2-3кВт за подгряване, като не е известно колко от нея излиза през ауспуха.
Затова и хората използват дистанционно запалване, палиш колата 5 мин по-рано, повишения иначе разход с подгрев на антифриза се премества 5мин преди да се качиш в колата и получаваш комфорта за който си мечтал...
Това е така нареченото косвено загряване.Принципно си прав но има една малка но съществена подробност която изпускаш.Ако включиш 1квт ел консуматори-фарове ,реотани задно стъкло и т н ти ще постигнеш същото натоварване на двигателя като свещите и ще използваш индиректното загряване.Проблема обаче е че тока който хабиш(1квт) отива на вятъра.Със свещите този 1квт мощност при кпд 100% го вкарваш във антифриза под формата на топлина И добавяш и косвеното загряване от 1квт товар.Или казано по просто имаш двойна полза.Ако си запалиш колата 10 мин по рано това няма никакво значение тъй като ако тя има подгревни свещи те ще се включат по токущо описаната схема.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта