Един въпрос за подгревни свещи

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
pri6aleca
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: jambol

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pri6aleca » Нед 26 яну 2014 10:29


dandan написа:
kiro rachnata написа:Колега и ти си прав до някъде но, не всички имат къща със двор или гараж иначе е опасно.

Това не го разбрах. Кое е опасно?
предполагам колегата има предвид дистанционно запалване на двигателя от терасата на панелката примерно и някой друг да не отпраш със загрелия двигател




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Нед 26 яну 2014 13:31


То запалването не значи че колата е отключена :wink


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот dandan » Пон 27 яну 2014 16:28


fox_vt написа:
dandan написа:
pe6kata написа:до каква Т на антифриза имаш в предвид под загряла кола?
и при каква външна Т?

Продължавам да твърдя, че по-голямата 'вина' за бързото загряване е повишения разход на мотора= 1кВт подгрев изисква около 3кВт топлинна енергия (КПД на ДВГ е около 30%), т.к. добавяш 2-3кВт за подгряване, като не е известно колко от нея излиза през ауспуха.
Затова и хората използват дистанционно запалване, палиш колата 5 мин по-рано, повишения иначе разход с подгрев на антифриза се премества 5мин преди да се качиш в колата и получаваш комфорта за който си мечтал...


Това е така нареченото косвено загряване.Принципно си прав но има една малка но съществена подробност която изпускаш.Ако включиш 1квт ел консуматори-фарове ,реотани задно стъкло и т н ти ще постигнеш същото натоварване на двигателя като свещите и ще използваш индиректното загряване.Проблема обаче е че тока който хабиш(1квт) отива на вятъра.Със свещите този 1квт мощност при кпд 100% го вкарваш във антифриза под формата на топлина И добавяш и косвеното загряване от 1квт товар.Или казано по просто имаш двойна полза.Ако си запалиш колата 10 мин по рано това няма никакво значение тъй като ако тя има подгревни свещи те ще се включат по токущо описаната схема.

Не отхвърлям никак това че има и допълнително загряване на антифриза, но то е много по-малко от това да ти гори огън в цилиндрите. Примера с консумацията го дадох само за да е нагледно колко точно се повишава разхода, така или иначе описаните консуматори ще трябва да ги включиш за да ти се размрази задното стъкло, да ти духа топло и дневните светлини също- като консумацията е може би около 400Вт. Ако имаш и 1кВт нагревател в антифриза на генератора ще му дойде много, пък и разхода ще хвръкне още нагоре. Затова всеки да си прецени дали да търси икономия или комфорт, като икономия няма как да се постигне, единствено в случаите на нагревател на 220В от мрежата.
Малко разяснение и за дистанционното запалване:
Това е като всяка аларма само че с добавен бутон за запалване(има и само дистанционно запалване без аларма), и допълнителни екстри към него. Има еднопътни и двупътни. Разликата е че вторите са обикновенно с дистанционно с екран и показват състоянието на колата в момента: дали двигателя работи, отворена врата и т.н. Следи се дали мотора е запалил и прави обикновенно няколко опита и ако не може се отказва. Също ако си я запалил няма да работи вечно, а определено време и се гаси сама. За дизелите има функция да я пали през определено време при много студено време(тва пък къде ли е в БГ), както и закъснение(не гаси мотора веднага) когато напускаш колата за да охлади турбото(само за турбо мотори).
Почти всички параметри и времена могат да се настройват по желание и опасност да потегли сама е почти невъзможна, както и за кражба(обикновенно иска да сложиш ключа до няколко секунди след отваряне на врата). Има и палене по часовник(на някои модели), например всяка сутрин в 7.00ч
http://www.ebay.com/itm/Code-Alarm-CA6553-Car-Remote-Start-Security-System-Keyless-Entry-2-Way-LCD-/281236877799?pt=US_Car_Alarms_Security_Systems&hash=item417b0631e7 Това е само пример и цената е като за по-висок клас, но все пак при условие че слагаш аларма и искаш и пейджър, що не и дистанционно запалване, Получаваш всичко на едно и не се впускаш в смяна на генератори и т.н. което може да излезе и по-скъпо. Аз лично ползвам еднопътна, защото я намерих много изгодно и нямам притеснения за кражба, че да ми звъни и вкъщи чак, ако евентуално някой реши да я краде.
Иначе няма лошо да се опита всичко и да се види кое дава най-добър резултат.
Аз лично съм пробвал да стопля купето с една духалка(1.5кВт) на ток-резултатът беше почти никакъв при ниски температури(-15).След половин час работа вътре си беше хладилник, затова се чудя как някакви 400Вт ще стоплят за няколко минути купето(имам комби).


Потребителски аватар
kiro rachnata
Мнения: 558
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
Автомобил: vw
Двигател: бензинов
Местоположение: в средата на България

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот kiro rachnata » Пон 27 яну 2014 19:10


Това което е удобно/изгодно в няколко аспекти за теб колега и за нас живеещите в БГ са две различни неща!И ние искаме да имаме мн.екстри но...Както спомена 1 колега по-горе ако генератора е 90 А не е нужна смяна а,дори и да се наложи се намират под 100лв!Изникна ми 1 въпрос, това следящо устройство има ли защита ако примерно има теч на антифриз и двигатела започне да прегрява?


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот dandan » Пон 27 яну 2014 19:59


има ли защита ако примерно има теч на антифриз и двигатела започне да прегрява?

Няма колега, но ако искаш може да си го добавиш, не е такава сложнотия. Освен това има ограничено време- 15мин което може да го направиш и 5 ако искаш. Не съм правил опит да видя колко ще изкара един мотор без антифриз. Това е много рядък случай все пак.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Пон 27 яну 2014 22:17


И не трябва да забравяте че сложите ли си такава аларма със тая екстра ще трябва да си промените навиците.Колата се оставя на ръчна и свободна скорост което за доста време ще ви бъде зор.Тя екстрата си има защита де ако не си на ръчна и на свободна просто няма да запали.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот dandan » Пон 27 яну 2014 23:26


Това е заложено в алгоритъм при излизане от колата. Когато излезеш трябва още да работи мотора. Т.к. гасне когато я заключиш, за да е сигурно че е на свободна. Отвориш ли врата ако си забравил нещо, трябва да направиш процедурата по излизане наново. При автоматичните е по-лесно.


shady05
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 11 яну 2014 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот shady05 » Вто 28 яну 2014 20:48


Колеги такова реле дали ще стане за свещите http://www.alibaba.com/product-gs/1332895590/Volkswagen_Golf_1HO_919_506_12V.html ?


pri6aleca
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: jambol

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pri6aleca » Сря 29 яну 2014 11:42


не мога да го разбера колко ампера е това,но най-евтиния вариант е сваляш от някоя стара кола 3 или 2 релета,аз лично съм с 2 70А и 40А,но може със 1 или с 3


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот Пешо2004 » Пон 17 мар 2014 11:05


Имам едно питане. Какъв ключ или вложка ми е необходим да си сменя подгревните свещи? Колата е Пасат 2004 1.9 TDI, AVF е кода на двигателя.
Благодаря предварително.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот vinixxx » Сря 19 мар 2014 18:59


мисля че беше 8мм


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот sim_ex » Чет 16 окт 2014 22:01


Много сте изписали по темата, но има нещо на което не е обърнато внимание изобщо. Някой от вас потапял ли е нагревателна свещ(работеща) в вода да види какво става?

Площтта на топлоотдавате е толкова минимална и температурите които се достигат са от порядъка 700-900 градуса целзий когато е суха или с малко тченост.Когато е натопена течността започва да кипи и изпарява локално на милиметри около свещтта независимо колко е студена като цяло течността. Не знам каква точно температура придобива поврхността, когато е потопена, но със сигурност е повече от 200-250 градуса. Целтта на свещите в крайна сметка е такава, че като бъдат напръскани да възпламенят дизела. Не бъркайте затопляне и възпламеняване. Някой знае ли при тези есктремни температури какво става с антифриза и как променя химичните си свойства, дали не губи смазващите свойства, дали не прави отлагания или кой знае какви бели?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Пет 17 окт 2014 9:23


Пропускаш най важното колега,в двигателя имаме дебит на водата и това дето го описваш го няма.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот sim_ex » Пет 17 окт 2014 10:43


Това е метал нажежен до червено , не съм сигурен дали дебита е достатъчен. При пускане на нажежено желязо в вода тя завира локално без закъснение, независимо дали движите метала в кофата.
Просто това с водата ми се е налагало да го правя с горивна свещ много пъти и не съм могъл да я охладя достатъчно, просто не допуска водата до себе си заради балончетата от варенето. Може пък първо да пробвате какво става като гледате и сами да решите. Горивната свещ успявам да я охладя със спрей с азот който охлажда към -40 / -50.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11920
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 17 окт 2014 18:21


Швабата го е измислил и е сложил три свещи да подгряват, едва ли не е изчислил всичко както трябва



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта