Освежаване на железни джанти

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
sebastianz55
Мнения: 550
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Освежаване на железни джанти

Мнениеот sebastianz55 » Сря 26 юли 2006 17:15


Привет.

Това от една страна е въпрос, а от друга може да е от помощ на някого, защото не срещнах такава тема.

Та, ето тук можете да видите с какви джанти съм
http://forum.vwclub.bg/garage.php?m ... mage_id=63

Вчера взех една телена четка за бормашина и с един приятел остъргахме джантите навсякъде така, че да падне гланца на предишната боя като цяло а на места дори и до кокъл ;). Трудно достъпните места по вътрешния ъгъл ги минахме на ръка с шкурка.

Сега идва по интересната част - боядисването. Ще ви помоля да дадете ъкъл.

Идеята е следната.

Джантите се измиват и почистват с короселин; след това се оставят да изсъхнат. Нанася се основа /да препоръчате каква?/, следва пръскане с шпрей с определен /в случая сив и черен/ цвят.Какъв ще препоръчате да е спрея?

Идеята е след него да напръскам някакъв слой лак, който обаче не искам да гланцира повъхрността прекалено, защото е по-скоро с цел по трудно да се олющи боята, ако някаде не захване спрея добре и запозне да пада.

Та да обобщя - да препоръчаще груднираща основа, спрейове и дададете мнение има ли смисъл от лак върху спрея и какъв?
Знам, че има спрейове с лак в тях, та ако можете да споделите впечатление откъм закрепване как са.

То е ясно, че няма да може да ги хромиран като лети джанти ама поне да добият вид :D .

Ще съм благодарен ако споделите мнения и опит... тъй и тъй още си чакам стотинките в джоба, та преди това поне да знам към какво да се ориентирам.




Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 26 юли 2006 17:21


Колега, това с телената четка е пълна загуба на време, веднъж направих грешката.....даже ги бях грундирал, но грунда се оказа боклук.....та от яд след всичкия труд изчистих грунда и просто ги пръснах със спрей, през зимата естествено изби ръжда :D
Малко е късно да ти казвам, но процедурата е следната:
1.Песъкоструйка
2.Прахово боядисване или с пистолет...


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Сря 26 юли 2006 18:05


Джантите са подложени на много атаки-вода,пясък,луга и спрея бързо се лющи-само прахово или на бояджия.


Потребителски аватар
sebastianz55
Мнения: 550
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sebastianz55 » Сря 26 юли 2006 19:12


Какво е това прахово боядисване?

А като казвате бояджия, какво по-точно той ще направи различно - пръскане с питолет или?

А къде има песъкоструйка и какви цени?


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 26 юли 2006 23:46


sebastianz55 написа:Какво е това прахово боядисване?
А къде има песъкоструйка и какви цени?

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=13728
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=23517


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Чет 27 юли 2006 3:41


Аз съм освежавал джанти, като съм смъквал покритието с телена четка монтирана на дрелка и яко лъскане. След това пръскам с грунд, и като изсъхне с боя. Стават страхотни, но до края на зимата. Лугата направо съсипва всичко. Тогава реших да си направя експеримент като направя саморъчно прахово покритие. Дадох ги на пясъкоструйка, намерих прах-черен, нягрях леко с горелка външната част на джантите и докато са горещи ги поръсих с праха. Той от температурата се разтапя и се разлива по повърхнустта. Оставих ги да изтинат. Станаха с гланц и изглеждат перфеткно. Отлюпване и ръжда все още няма никъде-въпреки терора на който бяха подложени тази зима.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 27 юли 2006 7:45


NovobranecGT написа:Малко е късно да ти казвам, но процедурата е следната:
1.Песъкоструйка
2.Прахово боядисване или с пистолет...



аз съм правил точно тази процедура - Песъкоструйка и прахово
не изкараха и един сезон и се появи ръжда - може да не се си свършили качествено работата знам ли за 17 лв/джанта - толкова...


Потребителски аватар
sebastianz55
Мнения: 550
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sebastianz55 » Чет 27 юли 2006 9:37


Ами така като се замисля, май ще проявя авантюристичен дух и ще ги направя този сезон по-домашному, а за другия ако ръждясат, ще ги водя вече на специалист....

А да запитам тази ръжда, дето се появава има ли вякаква опастност за здравината на джантата като цяло, и къде основно се появава по джантата... по ваши наблюдения?


Потребителски аватар
poGo
Мнения: 637
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот poGo » Чет 27 юли 2006 9:48


ММММ Тая тема как добре ми дойде!! Тамън мислех да купувам едни много евтини 13" с ражда и да ги нося на "пясък" точно при тези хора в ИММ, но нямах ни телефон, нито нищо.
От моя офис един колега си е носил джантите там (алуминиеви) и ги е боядисал черни - нечовешки са станали, леко графитено-феродови!! От 1/2 година ги кара и няма забележки.


Потребителски аватар
POLO PAVLETI
Мнения: 1675
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)

Мнениеот POLO PAVLETI » Чет 27 юли 2006 10:14


Дайте некоя снимка да видим как стават джантетата, че се заинтригувах , пък и цената добра ми се вижда. Мойта едната е прецакана и май ще се наложи да ги правя всичките.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Чет 27 юли 2006 10:47


Колега,"себастианз55"сложи си тасове и няма да ти ръждясват джантите.Имам в предвид ОРИГИНАЛНИ тасове(обръчи) за голф-3.Аз си ги намерих от морга-20лв.комплекта.Сложих ги и проблеми с ръждясването вече нямам.(има такива и за голф-2).Малките,които пазят лагерите ги имаш.
:idea:


Потребителски аватар
sebastianz55
Мнения: 550
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sebastianz55 » Чет 27 юли 2006 11:20


E, ама тогава какъв е смисълът да си боядисвам джантите, щом ще си слагам тасове... мисълта ми е да пробвам да ги боядисам сега а пък ако избие ръжда вече ще ходя при професионалистите, да видим те какво ще свършат, защото толкова пари сега за едни джанти не съм много готов до дам...

По начало не съм фен на тасовете... аз много си се радвах на тези джанти, щото не са лети, че да се чудя какви секретни винтове да ползвам ама пък и са джанти без цял тас....


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Чет 27 юли 2006 11:55


Наблегнах на думата "ОРИГИНАЛНИ"съвсем не случайно!Поразпитай малко и ще разбереш,че от цигански до оригинални тасове разликата е огромна!Оригиналните са-2(ти имаш едните).Боядисването със,или без тасове е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!


Потребителски аватар
sebastianz55
Мнения: 550
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sebastianz55 » Чет 27 юли 2006 12:05


Колега, извинявай... в такъв случай след като си си намерил такива тасове, то би ли могъл да ги снимаш и да ги качиш или да ми ги изпратиш, за да видя за какво иде реч?


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Чет 27 юли 2006 13:32





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта