Няма да има голям ефект Крис, защото напрежението в ел. система на автомобила варира не само от консумацията, а и от температурата. Регулаторът на напрежение в алтернатора работи с темп. компенсация, която дава разлика от порядъка на 0.4-0.5V. Само това е достатъчно да промени показанието на манометъра с около 0.5-0.6bar.
За мен просто дизайнът на този уред е сбъркан. Трябва да му се осигури някакво стабилизирано напрежение или да се предприемат други мерки.
Не си давайте парите за евтини дигитални манометри от eBay, колкото и евтини да са те. Този струваше нещо от порядъка на 10-12 лири заедно с датчка.
Цифров волтметър Б3
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Цифров волтметър Б3
Мислил ли за използване на интегрален стабилизатор 7809?Ако само захранването е проблема,решението не е особено трудно(и скъпо)!Индикатора,предполагам има тример за настройка на показанието!
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Цифров волтметър Б3
Мислех преди време, даже се бях засилил да купувам регулатор, но в два магазина нямаха версиите, които работят под 0°C и за***х нещата. Може би някой (топъл) ден, когато имам повече свободно време отново...
Иначе имаше някаква врътка по платката, доколкото си спомням. Трябва обаче да се отваря табло, да се качва проверочен манометър, да се пробва 9V или 10V и да се направи нова калибровка. Всъщност, не съм сигурен дали ще се получи - както вече споменах, електрониката не ми е силна страна.
Тъй като стана въпрос, схемата от даташийтовете (с двата кондензатора) ли е най-подходящото решение? Необходимо ли е охлаждане? Консумацията е малка - не съм я мерил но със сигурност не надхвърля 100mA
Иначе имаше някаква врътка по платката, доколкото си спомням. Трябва обаче да се отваря табло, да се качва проверочен манометър, да се пробва 9V или 10V и да се направи нова калибровка. Всъщност, не съм сигурен дали ще се получи - както вече споменах, електрониката не ми е силна страна.
Тъй като стана въпрос, схемата от даташийтовете (с двата кондензатора) ли е най-подходящото решение? Необходимо ли е охлаждане? Консумацията е малка - не съм я мерил но със сигурност не надхвърля 100mA
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Цифров волтметър Б3
За кои кондензатори питаш, Колега?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13443
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Цифров волтметър Б3
stil - отвори и разгледай как е реализирано захранването.Има голяма вероятност да е само през 1 0,5 или 1 вт резистор.
Да не те притеснява,че са от 0 гр 78ХХ . Твърде възможно е захранването на ИС на манометъра да е на 5В.
Да не те притеснява,че са от 0 гр 78ХХ . Твърде възможно е захранването на ИС на манометъра да е на 5В.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Цифров волтметър Б3
Времето отпусна и днес свалих манометъра, направих някои измервания и установих следното:
1. Крис е прав - захранването наистина е през голям резистор 33Ohm с регулатор 78М05 на 5V. Има и диод за защита от обратна полярност.
2. Захраних платката от батерийка 9V, при което заработи перфектно със стабилни показания независещи от натоварването в ел. система на автомобила.
3. Захраних платката директно от акумулатора и при включени консуматори нещата отново се влошиха - налягането "падна" с повече от 1bar, появи се вариабилност в показанията.
4. Измерих за значими падове на напрежение до мястото в таблото откъдето захранвам манометъра - няма такива.
Извод: това чудо не харесва нещо във формата на сигнала, който формира системата генератор-акумулатор.
Филтър ли иска или галванично разделено захранване? Съмнявам се да е второто, все пак манометърът е предназначен за вграждане в МПС. То ако тръгнем в тази посока, и необходимите филтри би трябвало да са налице, щото все пак не карам уникален автомобил.
Ако някой има идеи, ще се радвам да сподели.
Не знам дали добавянето на още един регулатор от типа 78ХХ, напр. по долната схема би имало смисъл:
А може би само кондензаторите?
Джаджата:
1. Крис е прав - захранването наистина е през голям резистор 33Ohm с регулатор 78М05 на 5V. Има и диод за защита от обратна полярност.
2. Захраних платката от батерийка 9V, при което заработи перфектно със стабилни показания независещи от натоварването в ел. система на автомобила.
3. Захраних платката директно от акумулатора и при включени консуматори нещата отново се влошиха - налягането "падна" с повече от 1bar, появи се вариабилност в показанията.
4. Измерих за значими падове на напрежение до мястото в таблото откъдето захранвам манометъра - няма такива.
Извод: това чудо не харесва нещо във формата на сигнала, който формира системата генератор-акумулатор.
Филтър ли иска или галванично разделено захранване? Съмнявам се да е второто, все пак манометърът е предназначен за вграждане в МПС. То ако тръгнем в тази посока, и необходимите филтри би трябвало да са налице, щото все пак не карам уникален автомобил.
Ако някой има идеи, ще се радвам да сподели.
Не знам дали добавянето на още един регулатор от типа 78ХХ, напр. по долната схема би имало смисъл:
А може би само кондензаторите?
Джаджата:
Последна промяна от stil на Нед 11 яну 2015 22:43, променено общо 2 пъти.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Цифров волтметър Б3
Би трябвало само с добавянето на кондензатор да се оправи работата,един вид да обира пулсациите,но май тези двата кондензатора ще свършат работа за заглаждане и за обиране на високочестотната съставка ако има.Така или иначе нищо не пречи да пробваш.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Цифров волтметър Б3
На самата платка филтрови кондензатори не видях! Наистина,направи проба с добавянето на такива!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13443
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Цифров волтметър Б3
pas1.8mi написа:На самата платка филтрови кондензатори не видях! Наистина,направи проба с добавянето на такива!
Входния и да не е 0,33 ,а 0,1-0,15 мкф пак върши работа.
Явно алтернатора има пулсации или искрене от четки. Провери си напрежението на заряд колко е. Ако имаш възможност да закачиш 1 осцилоскоп можеш да видиш пулсациите. Писах за с-т на зарядното напрежение - може да имаш пробит диод
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Цифров волтметър Б3
Момчета, преди малко сложих керамичен кондензатор 0.33 мкФ на входа на регулатора, както е показано по-горе на схемата от даташийта. Спазих изискването за минимално разстояние. На изхода на регулатора си имаше поставен кондензатор (вижда се на снимката, леко замаскиран под големия резистор).
Резултат - никакво подобрение!
При включване на консуматор, налягането отново "пада". Даже започна да си променя стойностите толкова бързо, че почти не може да се установи какво всъщност показва в даден момент.
Няма признаци за пробили диоди или други повреди - алтернаторът си зарежда нормално. За съжаление не разполагам с осцилоскоп.
Преди време смених регулатора заради износени четки с някакъв тайвански Mobiletron. Сега върнах за проба стария BOSCH, на който междувременно съм сменил четките и си го държа в багажника за резерва.
Отново никакво подобрение в работата на манометъра.
Резултат - никакво подобрение!
При включване на консуматор, налягането отново "пада". Даже започна да си променя стойностите толкова бързо, че почти не може да се установи какво всъщност показва в даден момент.
Няма признаци за пробили диоди или други повреди - алтернаторът си зарежда нормално. За съжаление не разполагам с осцилоскоп.
Преди време смених регулатора заради износени четки с някакъв тайвански Mobiletron. Сега върнах за проба стария BOSCH, на който междувременно съм сменил четките и си го държа в багажника за резерва.
Отново никакво подобрение в работата на манометъра.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13443
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Цифров волтметър Б3
'захранването наистина е през голям резистор 33Ohm с регулатор 78М05 на 5V'
Колега измери каква е консумацията на манометъра .Струва ми се голяма стойността на резистора 330 ома
Колега измери каква е консумацията на манометъра .Струва ми се голяма стойността на резистора 330 ома
Re: Цифров волтметър Б3
Колеги, ето една евтинийка:
http://www.ebay.com/itm/Mini-DC-0-1-30V-Red-LED-3-Digital-Display-Voltage-Voltmeter-Panel-for-Motorcycle/131000844123?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D28795%26meid%3D0d20c8519bf442cc99e819674a612339%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D251591926373&rt=nc
Който иска да си поръча.
http://www.ebay.com/itm/Mini-DC-0-1-30V-Red-LED-3-Digital-Display-Voltage-Voltmeter-Panel-for-Motorcycle/131000844123?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D28795%26meid%3D0d20c8519bf442cc99e819674a612339%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D251591926373&rt=nc
Който иска да си поръча.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Цифров волтметър Б3
33Ohm, Крис, не 330.
Консумацията е около 40-50mA.
Консумацията е около 40-50mA.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13443
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Цифров волтметър Б3
stil написа:33Ohm, Крис, не 330.
Консумацията е около 40-50mA.
чел недочел Заблудил съм се, че е 330 ома
И все пак проблема е в захранването .Откъде вземаш захранваме / Явно е натоварен проводника/ предпазителя/ много и има спад.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Цифров волтметър Б3
Към датчка колко жици отиват, една или две? Ако са две, и ако никоя не е предвидена твърдо да е на маса, пробвай да ги размениш , колкото и да изглежда глупаво като идея . Според мен пробемът не е в захранването, след пробите с кондензатор. Малко вероятно е да има такъв спад, че от 14.4V стабилизатора за 5V да не успява да ги поддържа, а и индикацията на манометъра щеше да загасне, ако е така.
ПП Наскоро аз пък за волтметър в колата си поръчах това: http://www.ebay.com/itm/121457146064?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
още не е пристигнало . Не че нямам истински уреди, но това си го тикаш в запалката и толкова.
ПП Наскоро аз пък за волтметър в колата си поръчах това: http://www.ebay.com/itm/121457146064?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
още не е пристигнало . Не че нямам истински уреди, но това си го тикаш в запалката и толкова.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта