Автоматично включване на фаровете-
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Автоматично включване на фаровете-
Здравейте отново.
Голф 3 1.9. тди 1Z 1994 год 90 коня
Купих си устройство за автоматично пускане на светлините, но изпитвам малко трудност относно свързването му към ключа за фаровете на голф3. Качвам снимка на описанието как се връзва, но затруднението ми идва от това, на кои кабели на ключа да го вържа. На ключа имам кабели които не знам за какво са. Търсих с търсачката, за някой намерих, за някой да за някой не. Така че помогнее ми да го свържа това устройство.
Ето описанието:
Ето вече пълната информация за ключа на фаровете на кой пин какво излиза
58 +12 за халогени
58R ляв габарит/преден и заден
Xz +12 след контакт
Xr +12 при позиция на ключа за халогени
56D не се ползва
56- фарове къси дълги....вървят по един кабел към лосчето за тревключване
58b +12 в таблото
TFL DRL - дневни фарове
58L-десен габарит/преден и заден
NL халогени, предни
NSL фарове мъгла - отзад, усилени
30- входящ плюс постоянен
SRA- не се ползва
31 - маса
Колата е и с халогени.
Голф 3 1.9. тди 1Z 1994 год 90 коня
Купих си устройство за автоматично пускане на светлините, но изпитвам малко трудност относно свързването му към ключа за фаровете на голф3. Качвам снимка на описанието как се връзва, но затруднението ми идва от това, на кои кабели на ключа да го вържа. На ключа имам кабели които не знам за какво са. Търсих с търсачката, за някой намерих, за някой да за някой не. Така че помогнее ми да го свържа това устройство.
Ето описанието:
Ето вече пълната информация за ключа на фаровете на кой пин какво излиза
58 +12 за халогени
58R ляв габарит/преден и заден
Xz +12 след контакт
Xr +12 при позиция на ключа за халогени
56D не се ползва
56- фарове къси дълги....вървят по един кабел към лосчето за тревключване
58b +12 в таблото
TFL DRL - дневни фарове
58L-десен габарит/преден и заден
NL халогени, предни
NSL фарове мъгла - отзад, усилени
30- входящ плюс постоянен
SRA- не се ползва
31 - маса
Колата е и с халогени.
Последна промяна от drago_tr на Вто 04 фев 2014 17:59, променено общо 2 пъти.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Автоматично включване на фаровете
На ключа за фаровете няма какво да връзваш, разглоби пластмасите около волана и там, вземи си захранванията както са описани след контакт, монтирай бушон 10А, а изходите от модула за ляв и десен фар ги свържи към кабела на късите или дългите от буксата на волана за лоста за превключване къси-дълги. Кой е кабела при голф 3 не знам, мисля че е на пин 2 за дългите но ще те излъжа.
Иначе включваш фаровете на желаната светлина къси или дълги, пробна лампа от тия острите, крокодилчето на маса и почваш да боцкаш кабелите през изолацията, където светне тоя кабел е и на него просто закачваш изходите от модула
Иначе включваш фаровете на желаната светлина къси или дълги, пробна лампа от тия острите, крокодилчето на маса и почваш да боцкаш кабелите през изолацията, където светне тоя кабел е и на него просто закачваш изходите от модула
- drago_tr
- Мнения: 2528
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Автоматично включване на фаровете
Готово справих се. Изключително благодаря на колегата georgebonev за изчерпаналта информация която ми предостави за подредбата на ключа.
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Автоматично включване на фаровете-
Да помогнем и на други колеги с полезна информация:
Ел схеми за Голф 3 и Венто
(цветни, отваря нов прозорец и пита за запис на PDF файла).
По посочените позиции на пиновете (за ключа за фаровете) можем да се ориентираме за това кой кабел за къде е.
От друг форум видях публикувана следната схема за ключ за фарове, но беше по-важно описанието на пиновете, отколкото номерацията им:
А тази снимка е от нашия форум:
Моля за извинение към колегите:
56D - габарити
TFL, SRA - до колкото прочетох - ползват се при вариант на окабеляване с вградени функции за Дневни светлини (DRL).
Ел схеми за Голф 3 и Венто
(цветни, отваря нов прозорец и пита за запис на PDF файла).
По посочените позиции на пиновете (за ключа за фаровете) можем да се ориентираме за това кой кабел за къде е.
От друг форум видях публикувана следната схема за ключ за фарове, но беше по-важно описанието на пиновете, отколкото номерацията им:
А тази снимка е от нашия форум:
Моля за извинение към колегите:
56D - габарити
TFL, SRA - до колкото прочетох - ползват се при вариант на окабеляване с вградени функции за Дневни светлини (DRL).
Re: Автоматично включване на фаровете-
Имам забележка към монтажа при ключа за палене и свързването към къси или дълги слага се на захранващия за ключа .На последък ми писна на някои да му светят фаровете а от зад нищо да не свети и има и достатъчно идиоти които си карат нощем в софия без фарове та камо ли някои да се сети да врътне ключа.Моя модул съм го вързал на ключа на фаровете и него вече не го използвам при запалена кола, само ако е изгасена и трябва да видя я километраж или жабкаго врътвам.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 15 ное 2012 11:47
- Автомобил: VW Sharan
- Двигател: 1.9 TDI 4motion
- Местоположение: Bremen
Re: Автоматично включване на фаровете-
Здравейте колеги!
Аз също имам питане към Вас. Явно защото системката която аз си взех е малко по-различна. Прилагам и снимки.
При мен системата е с 5 кабела общо. 3 от които са ми ясни.
GREEN - Headlight power input
WHITE - Heatlight power output
YELLOW - (+) Alternator Input
BLACK - Chassis Ground Input
RED - (+) 12V Constant Power Input
Черния - постоянен минус, Червения - постоянен плюс, Белия - го връзвам към пин4 от схемата по-горе, т.е. Heatlight.
Въпроса е какво правя със ЗЕЛЕНИЯ И ЖЪЛТИЯ кабел?
Зеления ми се струва че трябва да е към пин1, т.е. Основното захранване на ключа, но не съм сигурен.
А жълтия изобщо - към входа на алтернатора?! И самия кабел е пуснат по-дълъг, към 1,5м е.
Моля дайте съвет :)
Благодаря предварително!
Аз също имам питане към Вас. Явно защото системката която аз си взех е малко по-различна. Прилагам и снимки.
При мен системата е с 5 кабела общо. 3 от които са ми ясни.
GREEN - Headlight power input
WHITE - Heatlight power output
YELLOW - (+) Alternator Input
BLACK - Chassis Ground Input
RED - (+) 12V Constant Power Input
Черния - постоянен минус, Червения - постоянен плюс, Белия - го връзвам към пин4 от схемата по-горе, т.е. Heatlight.
Въпроса е какво правя със ЗЕЛЕНИЯ И ЖЪЛТИЯ кабел?
Зеления ми се струва че трябва да е към пин1, т.е. Основното захранване на ключа, но не съм сигурен.
А жълтия изобщо - към входа на алтернатора?! И самия кабел е пуснат по-дълъг, към 1,5м е.
Моля дайте съвет :)
Благодаря предварително!
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Автоматично включване на фаровете-
Според мен си се ориентирал в свързването.
Зеления кабел свързваш с клема Xz на ключа за фаровете (+12V след контакт).
Белия кабел свързваш с клема 56 на ключа за фаровете (+12V за захранване на фаровете).
Жълтия кабел свързваш към клемата на алтернатора +12V (затова е по-дълъг, за да стигне до алтернатора).
Черния кабел свързваш за клема 31 на ключа за фаровете (минус, "маса"). Може и до акумулатора да го удължиш до "минуса".
Червения кабел свързваш за клема 30 на ключа на фаровете (+12V постоянен). Може и до акумулатора да го удължиш до "плюса".
Като гледам схемата за свързване на устройството, предполагам, че принципа е следния:
Управляващ сигнал - този от алтернатора (жълтия кабел). Когато има захранване от алтернатора, прави връзка между зеления и белия кабел. Т.е. "пуска" захранване към фаровете.
Зеления кабел свързваш с клема Xz на ключа за фаровете (+12V след контакт).
Белия кабел свързваш с клема 56 на ключа за фаровете (+12V за захранване на фаровете).
Жълтия кабел свързваш към клемата на алтернатора +12V (затова е по-дълъг, за да стигне до алтернатора).
Черния кабел свързваш за клема 31 на ключа за фаровете (минус, "маса"). Може и до акумулатора да го удължиш до "минуса".
Червения кабел свързваш за клема 30 на ключа на фаровете (+12V постоянен). Може и до акумулатора да го удължиш до "плюса".
Като гледам схемата за свързване на устройството, предполагам, че принципа е следния:
Управляващ сигнал - този от алтернатора (жълтия кабел). Когато има захранване от алтернатора, прави връзка между зеления и белия кабел. Т.е. "пуска" захранване към фаровете.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 15 ное 2012 11:47
- Автомобил: VW Sharan
- Двигател: 1.9 TDI 4motion
- Местоположение: Bremen
Re: Автоматично включване на фаровете-
Всичко добре, само дето изобщо не намерих пустия му +12V от алтернатора. Навсякъде където проверих имаше +12V или постоянно или при контакт само... А идеята е да има напрежение след като двигателя заработи
Та към момента ще го осъавя временно (вероятно за постоянно) жълтия кабел е свързан към Xr, където пак има +12V след контакт.
Хубавото е, че самата конзола включва фаровете 10сек след като му е подадено управляващото напрежение. Което е добре, щото аз до 5-6 сек вече съм запалил и 3-4 сек. след това се цъкват и фаровете :)
Та към момента ще го осъавя временно (вероятно за постоянно) жълтия кабел е свързан към Xr, където пак има +12V след контакт.
Хубавото е, че самата конзола включва фаровете 10сек след като му е подадено управляващото напрежение. Което е добре, щото аз до 5-6 сек вече съм запалил и 3-4 сек. след това се цъкват и фаровете :)
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Автоматично включване на фаровете-
+12V от алтернатора е обикновено В+ клемата на самия алтернатор - кабела, който отива към плюса на акумулатора. Зависи от самия модел на алтернатора, но обикновено е така.
След като се "пали" 10 секунди след контакт, може да сложиш копче - включено/изключено за "байпас" на фабричния ключ на фаровете.
Копчето просто прекъсва жълтия (управляващ) кабел и си го слагаш на място, което ти е удобно за поставяне на копчето (може в ляво от ключа на фаровете). Така, при изключено копче, ще си пускаш фаровете от фабричния ключ с позициите, а при включено копче - след 10 секунди след контакт.
След като се "пали" 10 секунди след контакт, може да сложиш копче - включено/изключено за "байпас" на фабричния ключ на фаровете.
Копчето просто прекъсва жълтия (управляващ) кабел и си го слагаш на място, което ти е удобно за поставяне на копчето (може в ляво от ключа на фаровете). Така, при изключено копче, ще си пускаш фаровете от фабричния ключ с позициите, а при включено копче - след 10 секунди след контакт.
- kapakacherenmat
- Мнения: 373
- Регистриран на: Съб 10 сеп 2011 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Автоматично включване на фаровете-
Колеги, изчезнаха ми свички подцветки на таблото на Пасат 5.5
Този 58d ли отговаря за осветлението на таблото ?
Като го мерих с мултицет ми излизаще че е вързан директно към маса- може би крушките го правят това късо ?
Тоест ключа при включване на габарити трябва да дава + на този 58d ?
Този 58d ли отговаря за осветлението на таблото ?
Като го мерих с мултицет ми излизаще че е вързан директно към маса- може би крушките го правят това късо ?
Тоест ключа при включване на габарити трябва да дава + на този 58d ?
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Автоматично включване на фаровете-
По-скоро бушон си мисля.
Да, при габарит 58d получава '+'
Обикновено е: захранване (+)/ключ/бутон..., крушка, маса (-).
Да, при габарит 58d получава '+'
Обикновено е: захранване (+)/ключ/бутон..., крушка, маса (-).
Re: Автоматично включване на фаровете-
Оказах се прав - подадох от 30 към 58d + и светнаха нещата. Самоче тримера не ги регулира, защото имало транзистор в ключа който управлява това. Може и той да е цъфнал в ключа- няма контакт на тоя 58 от 30 ти.
Вярна е схемата 100%
Сега го отварям ключа !
Вярна е схемата 100%
Сега го отварям ключа !
- poliboy
- Мнения: 131
- Регистриран на: Съб 13 ное 2010 21:00
- Автомобил: VW Lupo
- Двигател: 2001 AMF 1422cm3 TDI PD 75Hp
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Автоматично включване на фаровете-
Някой знае ли дали тия ключове където имат опция "ауто" са с вгадени релета за дневни светлини или не?
Че ми се прецака ключа и се чудя ако има такъв с ауто функция дали ще стане работата с автоматични светлини или не. Като ги гледам обаче и буксите са различни така че май няма да се получи. А и тия дето правят модули как не са го измислили досега вместо да се занимаваш с привързване на жички да се сложи релето в ключа и готово
Че ми се прецака ключа и се чудя ако има такъв с ауто функция дали ще стане работата с автоматични светлини или не. Като ги гледам обаче и буксите са различни така че май няма да се получи. А и тия дето правят модули как не са го измислили досега вместо да се занимаваш с привързване на жички да се сложи релето в ключа и готово
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта