Преплитане, пукане на волана, лагери кормилен прът, клеморед

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Преплитане, пукане на волана, лагери кормилен прът, клеморед

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 09 юли 2014 14:13


Става въпрос за Пасат Б3, като въртя волана припуква все едно заплита карето към кормилната рейка. Пускам каквото написах в една друга тема дето е заключена вече за да не се изгуби. В последствие ще допълня темата че не съм сменил долния лагер на кормилния прът, тогава ще направя и повече снимки с разяснения кое и как се прави.
Да ви кажа как днес реших същия проблем, който може при колегата да не е точно същия, но процедурата е горе долу такава.
Малко предистория, преди 4-5 дни тествахме колата с братчеда заради съмнения за прецакан съединител или лагер в скоростната кутия че нещо преръпват скоростите като позагрее при софийско градско каране, та докато си кара той вика, братчед карето на волана сигурно е станало за смяна че преплита все едно като въртя волана и се чува едно пукане.
Сменил съм 3-4 рейки, та карето го имах, захванах се да го сменя и докато съм се заврял там отдолу за да разкача карето се подпирам случайно на педала на съединителя и го натискам при което забелязвам че като се натисне, конзолата на която е закачен отива към педала на спирачките и бута цялата кормилна колона на дясно. Следва половин час залягане и набиване на коленца покрай колата при което установявам, че са се пукнали заварки на конзолата на педалите, но на място не може да се ремонтира т.е завари и трябва да се сваля. Цялата кормилна колона /тръбата и пръта с двата лагера/ се държи на два болта към купето горе под инструменталното табло и един болт със силиконова втулка на конзолата точно до педала на съединителя.
Ето я схемата
Изображение
В кормилната колона има два лагера, единия е отбелязан на схемата с номер 5 и се продава като резервна част, ужасно трудно намируема, това е той
Изображение
Другия лагер е горе в тялото с контактния ключ
Изображение
Снимките на лагерите съм свалил от форума :love.vwclub
Преди да взема да разглобявам изчетох малко форума и в една тема намерих написано от Ваското първи, че горния лагер който е в конзолата на ключа се охлабва като разширява алуминия на конзолата, а не се разбива самия лагер, като стигнах до него установих че наистина е така, при разклащане на пръта лагера мърдаше в тялото, затова препоръчаното лечение от същия майстор :bowdown беше приложено. Пробой или център или секач отстрани и счука приплескване лекичко да не го счупим алуминия и хлопането спира.
Като свалих конзолата с педалите, частта на която е съединителя действително се беше напукала и една от заварките беше изпаднала, в резултат планката е нестабилна и бута кормилната колона. След като комшията я мина с телчарката, събиране на цялата простотия и тестване.
Ами нито хлопа, нито тропа, нито захожда колата на една страна, а като че ли и съединителя омекна малко.
Малко разяснения и хронология как се сваля конзолата с педалите поне при моя пасат.
По трудния начин разбрах че трябвало първо да почна от барчето около ръчната спирачка,
-после топката на скоростния лост,
-барчето пред скоростния лост,
-лавицата от дясно под жабката,
-пластмасите около бушониерата и под волана,
-въздуховода на парното който разпределя въздуха в краката,
-отвива и се сваля волана,
-пластмасата и таблото с уредите,
-пластмасите около ръчките за чистачките и фаровете и около контактния ключ,
-премахване на ръчките за фаровете и чистачките, като се разкачат куплунзите с кабелите,
-отвиване и разкачване на каретата между кормилния прът и рейката,
-отвиване на болтовете които държат кормилната колона /№8 и 12 от схемата/ като 12 може и да не се отвива, но е по лесно да го няма там след което кормилната колона се изважда и отива за ремонт на лагерите,
- следва премахването на въздуховода който отива към лявото стъкло,
- накрая нещата опират до премахване на три пластини-зегерки които държат помпата на съединителя към педала, сервото към спирачния педал и третата е която държи педала на газта към конзолата.
- отвива се и ограничителя който е под педала на газта, че пречи да се дръпне мокета
- и най накрая остават да се отвият мисля 9 гайки които държат конзолата към купето с 13 камък и по дълги рамена на гидора, 3 от тях държат сервото, една е покрай помпата на съединителя, 3 са под мокета и една е чак в горния край точно под таблото с уредите

Снимки не съм направил много щото беше адска жега и не ми се занимаваше да снимам, само гледах да се изнеса на сянка
Ето това което снимах по време на една фас пауза
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Преплитане, пукане на волана, лагери кормилен прът, клем

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 24 юли 2014 10:53


Продължавам с историята, много нови снимки нямам, но с малко стари и някои нови се надявам да бъда полезен.
За да се извади кормилната колона цялата трябва да се свали първо волана, под клаксона с гайка 24, след това да се свалят пластмасите около контактния ключ, разкачват се кабелите от ръчките и клемореда, след това са самите ръчки, държат се към конзолата с 3 винта. Отвиват се болтовете оградени с жълто на снимката, като тези които са два и държат колоната в горния край, ако не е сваляно друг път това нещо се намират точно под инструменталното табло и са болтове на които им се късат главите при стягането. Аз ги отвих с добре заострен секач и един-два резки удари с чук, самите болтове не са много стегнати и веднъж като тръгнат се отвиват на ръка, после се заменят със стандартни 8мм болтове.
Тук аз съм го извадил, но само се разхлабва малко и болта който е под карето и държи двете карета едно към друго
Изображение
Като излезе цялата тая история се отвива медната гайка на карето, изважда се болта и карето заедно с пружината се демонтира.
Отвива се оградения в зелено болт с инбус 6мм след което пръта заедно с ключа се дърпа и излиза от тръбата.
Пластмасовото лагерче се намира в тръбата където съм оградил с червено, с по здрава отверка излиза и на негово място се набива новото.
Сглобяването в обратен ред, вкарва се пръта в тръбата, монтира се карето с пружината и цялото нещо на колата.

Сега за един друг проблем малко размисли и страсти, така и така съм разглобил от 5-6 години паля с бутон заради скапан клеморед поне така си мислех, взех си нов клеморед и реших да го сменя. Сменям клемореда, лагера събирам цялата простотия, слагам на колата за проба, въртя да паля с ключа ииииии греда :banghead
Контакт дава, ключа отива на стартер, пружинката на клемореда си го връща, стартера не върти :gruebel
Забележих там едни щифтове на ключа които стърчака малко и с хубав стоманизиран пирон ги набих навътре, резултата от което беше че и ключа спря да се върти :bowdown
Разбира се с целия прът под мишница при ключар, щифтовете съм ги пренабил и подало отвътре та ми блокирал патрона :11
Разглоби човека патрона, и го оправи да се върти като нов, обаче проблема с не завъртането на клемореда и стартера си остана.
Събрах го аз вече решил че ще продължавам да си паля от бутона и приказвайки си на кафенце какви съм ги надробил през деня стигаме до извода, че не ключа не му стига малко движение за да завърти клемореда до край и благодарение на едно действие от страна на ключаря се сетихме как ще стане номера да го оправиме.
Свалят се волана, пластмасите около волана и ръчките за мигачите и чистачките.
Ето тук се пробива дупчица 2-3мм колкото да може тънко шило да се завре за да се натисне една метална пластина
Изображение
Пробива се на 12мм от ръба на метала, като отвора е точно срещу ключа който е върнат максимално назад в положение за изваждане от контакта
Изображение
През този отвор трябва да се натисне с нещо твърдо пластинката на патрона за да откачи
Изображение
Като се натисне тая пластина, патрона се издърпва и излиза всичката тая история на която с просто око се виждат износванията по ръбовете и луфта в самия клеморед. /На снимката няма да ги видите, щото тоя телефон толкова си може/
Изображение
Отбелязал съм ги с червено ръбчетата които се износват, но се вижда износеното.
Не знам материала цам ли е или алуминий, но подходихме като за цам, малко киселина за почистване и с поялника наслагахме по ръбовете по малко тинол, след което по клемореда с микрошлайфа с фрезерче възстановихме заводската форма и резултата беше невероятен, ключа върти стегнато, стартера още повече, все едно сега я купувам от Волфсбург :biggrin
Това го направихме на два пасата снощи, а и двата от години ги карахме с бутон за палене, мислейки че са прецакани клеморедите
Трябва да изкажа благодарности на тия момчета тука които помогнаха с инструменти, акъл и майсторство, Цеци, Пешо, Гогата :bowdown



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vocil и 159 госта