Здравейте колеги.
Дойде време да завърша финалният си проект по моят Голф 3 1.9ТДИ или 1.6моно беше (не знам си коя година)
Дойде време да затворя устата на много хора в този форум и колкото и НЕ скромно да прозвучи, стигнах доста далеч в познанията си над групата "VAG".
Нека да Ви представя може би единственият в БГ (а може би и в света) Голф 3 1.9ТДИ+++ С ABS/TSC/EDS/ESP
Доста време ми отне и тук е отново момента да благодаря на колегата "PL-16v" който ми оказа изключително съдействие и ми помогна с голяма част от нужните елементи.
Та да се върнем на рецептата:
1. Модул MK60 за АБС/ЕСП/TCS/EDL....
2. Датчик за Странично отклонение
3. Датчик за Надлъжно отклонение
4. Модул за позиция на волана
5. Помпа за ЕСП + датчик и Серво
6. Компютър за двигателя ЕDC15VM+ с CAN (Ето и темата как да преминете към EDC15VM+) >>>CLIK ТУК<<<
7. Инсталация
8. Табло Г4(Километраж) с CAN
9. Бутон ЕСП
10. Много търпение и опити.......
Смяната на компютъра е поради 2 причини, едната е ЕСП-то, а другата е възможността да се РеМапва през ОБД-то и много по-големите възможности (от софтуерна гледна точка)
Километража е ясно защо е сменен, защото ЕСПто го изисква (заради CAN комуникацията и по точно заради гейтуея), а и изглежда по-добре от на Г3 :)
Ето и снимките които направих, за да се види кое как е станало, а до няколко дни ще кача и клипчета.
С нетърпение чакам зимата за да се погавря със системата, да видим колко е полезна.
Прикачвам снимки на елементите които съм ползвал, някои от снимките не са снимани от мен но тях прикачам само за да се види кое как изглежда.
До няколко дни ше кача и клипчета как действа в Г3.
- Модулът за ЕSP MK60
Избрах този модул защото е лесен за монтиране и има доста от тях в нета, дори и да се прецака лесно ще си намеря друг. Хубавото на този модул е, че подлежи на прекодиране, имам в предвид че лесно с помощта на интерфейс ваг-ком може да си го кодирам да работи като ABS, ABS+EDL, ABS+TCS или ABS+ESP които включва и всички помощни системи в него. Е ето го и модулът:
- Сензорите за странично и надлъжно отклонение или така наречените (Lateral Acceleration Sensor (G200) както и Longitudinal Acceleration Sensor (G251))
има 2 модела такива сензори с които може да работи този модул за ЕСП (поне аз съм пробвал 2 вида) Единият модел е този:
Те са 2 единият е за странично а другият е за надлъжно, монтират се под пръта ба волана по строго определен начин така че да отчита всяко едно движение на купето.
Другия модел е Комбиниран, това ще рече, че в него са помесени и двата сензора ето и снимката:
Той може да се монтира на същото място както и другите два, а може да се постави и пред/под ръчната спирачка.
Общо взето и двата вършат една и съща работа, а именно да седят кога купето се движи по правилната траектория КОЯТО Е ЗАДАДЕНА от сензора за положение на волана (Sensor for Steering Angle (G85)) : Когато има разминаване м/у стойностите от волана и траекторията на купето (всички странични отклонения се измерват в G) модулът ЕСП "поема" контрола на главният компютър и спирачките. Разбира се това не е всичко:
- Модулът за позиция на волана или (Sensor for Steering Angle (G85))
От този модул ЕСПто "разбира" на къде трябва да насочи автомобила при евентуално поднасяне на автомобила:
Той работи в комбинация с горният (Разбира се и всичко останало).Ето го и него:
- Датчик за налягане на спирачната течност (Brake Pressure Sensor 1 (G201))
Този датчик следи кога,колко и каква е ситуацията при натискане на педала на спирачките.
Той следи налягането в спирачките и когато натиснете спирачките рязко и силно задействайки АБСса спирачното усилие се разпределя по различен начин м/у мостовете.(вероятно се използва и за друго но за момента не съм запознат)
Има няколко вида датчици, този модел използва същият от снимката 1бр.
- Компютъра на двигателя, наложи се да се смени с EDC15VM+ с CAN
Това е необходимо за да може да има комуникация м/у модула на АБС/ЕСП тo и ECUто на двигателя, а комуникацията е необходима за да може ЕСП/ЕДЛ и ТЦС да контролира мощността на двигателя във всеки един момент.
Ще напиша друга тема как да си смените ЕКУто с по ново :)
- Инсталацията, тя ми е любимата част
За нея не знам какво да напиша, ето няколко снимки:
- Километражът (демек Таблото) то е от Голф 4, ЕСПто го изисква но нямам на представа за какво му е освен че лампата за АБС и ЕСП са на него.В същност лампата на ЕСПто се управлява също по CAN, а не като тази на АБС-а по отделен кабел, също и Gateway-а е вътре в таблото,явно и него използва като обща връзка му модулите.
На него няма да слагам снимка, обикновен километраж, даже не е за дизел такова имам.
- Бутона за ЕSP си е обикновен ключ Push-to-ON, НО и той трябва да се монтира.
---- Позволих си да цитирам написаното в страницата на www.volkswagen.bg защото човекът написал това е всичко по начин по които аз щеше да напиша преди да го намеря в нета, много точно и ясно как работи. Надявам се с това си действие не нарушавам нечий права, ако греша, ще го изтрия и пренапиша аз:
ESP или
www.volkswagen.bg написа:Презавиване: задните колела губят контакт с пътното платно, автомобилът се завърта леко около вертикалната си ос при навлизане в завоя.
Недозавиване: предните колела губят контакт с пътното платно, автомобилът се завърта около вертикалната си ос извън линията на завоя.
С помощта на целенасочени намеси на спирачките ESP позволява коригиране на грешките на водача, които водят до презавиване и недозавиване. Когато автомобилът започне да презавива, ESP леко спира външното за завоя предно колело още преди задницата на автомобила да поднесе. В обратния случай ESP спира вътрешното за завоя колело, когато има опасност автомобилът да започне да недозавива, и ви връща в правилния курс.
Спирачните намеси се извършват светкавично бързо и са с продължителност само части от секундата. "Мозъкът", който управлява тези намеси, е компютърен блок. Той получава информация за завъртането на автомобила около вертикалната му ос от сензор на рискаенето (инженерите наричат "рискаене" въртеливото движение около вертикалната ос). Управляващият компютърен блок получава информация и от други сензори: за ъгъла на завъртане на волана, за страничното ускорение, както и от сензорите на четирите колела. На базата на данните от тези сензори управляващият блок открива отклоненията от нормираните стойности и като електронен ангел-хранител предприема необходимите спирачни намеси.
Е ето и малко снимки от колата ми, кое как е станало
- С помощта на тази стойка монтирах АБС/ЕСП модула в двигателният отсег, тъй като нормално този модул си има място при Голф 4......
- Километража
- Датчика за позиция на волана G85, Принципно си търся такъв от LT защото ще стане на ръчките за чистачките и фаровете, без да се вижда и стърчи НО докато си намеря ще карам с тази:
- Тук може да видите къде съм сложил датчика за странично и надлъжно отклонение, аз използвам Комбиниран такъв и го монтирах тук:
-----------------
Когато се прибера от командировка ще кача още снимки, както и видео как работи всичко.