как да си сменим спирачен диск Г2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
stilko
Мнения: 604
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот stilko » Пет 04 май 2007 7:34


bomber написа:43лв.са BREMBO комплекта в Ауто+ :wink:

А 75лв са Brembo MAX, което изобщо не е много за такива дискове!

ВЗЕМИ СИ НОВИ ДИСКОВЕ!!! СТИГА СТЕ ПРАВИЛИ ГЛУПОСТИ!!!




Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: как да си сменим спирачен диск Г2

Мнениеот Stoi » Пет 04 май 2007 10:22


vaskoto1 написа:и недей развива теорията че видите ли, 2рата ръка са оригинални и са по хубави от новите, които са ментета защото няма никаква връзка с реалността...


Извинявай но не съм съгласен много. В 80% от случайте като съм слагал нещо купено ново после съм съжелявал, накрая съм го махал и слагал нещо втора ръка. Последния случай кото пример е че си смених карето с ново """"немско"""". След една седмица каране ми блокира по време на път и познай какво става ! Сложих се старо после, Немско истинско вече. Така 5 000 км без проблеми си карам. Примери още много мога да дам.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да си сменим спирачен диск Г2

Мнениеот Tyan » Пет 04 май 2007 11:16


Stoi написа:
vaskoto1 написа:и недей развива теорията че видите ли, 2рата ръка са оригинални и са по хубави от новите, които са ментета защото няма никаква връзка с реалността...


Извинявай но не съм съгласен много. В 80% от случайте като съм слагал нещо купено ново после съм съжелявал, накрая съм го махал и слагал нещо втора ръка. Последния случай кото пример е че си смених карето с ново """"немско"""". След една седмица каране ми блокира по време на път и познай какво става ! Сложих се старо после, Немско истинско вече. Така 5 000 км без проблеми си карам. Примери още много мога да дам.


това е частен случай 1 на 1000 :) пък и ако си взимаш наистина хубави части който са монтирани кадърно няма да имаш никакви проблеми ;)

Относно втория диск ....ако е на 3000 км защо е минат на струг, а и като го гледам вече си е под стандартите за смяна още с монтирането ...... :) това са спирачки все пак ......


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: как да си сменим спирачен диск Г2

Мнениеот Stoi » Пет 04 май 2007 11:36


Tyan написа:това е частен случай 1 на 1000 :) пък и ако си взимаш наистина хубави части който са монтирани кадърно няма да имаш никакви проблеми ;)

Относно втория диск ....ако е на 3000 км защо е минат на струг, а и като го гледам вече си е под стандартите за смяна още с монтирането ...... :) това са спирачки все пак ......



Въпросното каре беше от най-скъпите си спомням. Но как да си сигурен какво купуваш ? На пътя в движение разбирасе :lol:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 04 май 2007 11:42


Абе понякога си трябва разхлабване на обезвъздушаващия щуцер за да се поприбере буталото.
Аз например като сменях накладките (пасат 3-ка), се наложи да го развия, иначе - никакъв шанс да се върне буталото. А като разхлабих щуцера се прибра само с лек натиск с палец. :-)
Вероятно причината е била в спирачната помпа, възможно е да не е пропускала течност обратно (да е седял запушен съответния отвор). Иначе по книгите наистина пише че ще се върне в казанчето, ама това е само теория. :-)

А по темата - да добявя че не е лошо да се почисти от ръжда и смаже *леко* с грес плоскостта върху която ляга диска.

Също - възможни са ядове с развиването на единственото винтче дето държи диска.

Другото е че е хубаво смяната на дисковете да става комплект (и двата!) и също да се сменят и накладките. Но вече кой както си реши...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 04 май 2007 12:47


В тоя ред на мисли някой ако опише смяната на накладки няма да е лошо.


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: как да си сменим спирачен диск Г2

Мнениеот B_O_S_S_S » Пет 04 май 2007 14:52


Tyan написа:Относно втория диск ....ако е на 3000 км защо е минат на струг, а и като го гледам вече си е под стандартите за смяна още с монтирането ...... :) това са спирачки все пак ......


как разбра че е под нормите от снимката ли... винаги съм си мислил че тия неща трябва да се премерят ама .. щом ги усещате по снимка .., а това че е минат на струг не означава че е бил вкопан 3 милиметра едвам едвам се усещаше ръбче и заради това го прекарахме.


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Пет 04 май 2007 14:54


Rabbit_TDI написа:В тоя ред на мисли някой ако опише смяната на накладки няма да е лошо.


начина е същия просто не сменяш диска :) иначе за да смениш диска трябва да махнеш накладките а като ги махнеш си слагаш новите :)

П.С. да вярно е че е най-добре да се сменят и двата диска и да се слагат нови накладки ... но това стана на другия ден а ме мързеше да снимам пак ...


П.С. 2 Моля някой модератор да заключи за да се престане да се на**ра темата и да може все пак да бъде полезна за някой


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 04 май 2007 14:59


Смяна на задни накладки на дискови спирачки с АБС пред гаража,Г3 1997-ма
Първо естествено си купуваме комплект накладки.Четирите накладки за задните апарати са с еднакви размери (отпред са или различни 2x2 или еднакви,зависи от размера на апарата и диска).
Преди да започнем спираме автомобила на мястото,където ще работим и на спрял двигател натискаме няколко пъти спирачния педал,за да падне налягането в АБС помпата (така пише в книгите,един път сменях без да го правя).Ръчната е отпусната,слагаме две трупчета/камъни на някое от предните колела,за да не потегли автомобила,когато го вдигнем.Включваме на скорост (1-ва или задна).Вдигаме на крик,махаме гумата.Аз препоръчвам за сигурност да си сложим едно трупче/стойка на подходящо място - според мен хубаво такова място е там,където се закача задния мост за купето,само си избираме достатъчно по големина трупче и отпускаме крика,колкото да опре в трупчето.
Откачаме жилото на ръчната спирачка - лично аз си го откачам,като хвана "пъпката" в края на жилото с едни клещи,леко го дръпна назад и се измъква.Сваляме и закрепването на жилото от апарата - една скобичка е,която лесно се маха с плоска отвертка.
После,сваляме апарата - необходими са ни два ключа - 13 и 15,13-ката да е звездогаечен,другия гаечен.Отвиват се двата болта от вътрешната страна,с гаечния ключ си държим контра.

Изображение

След като ги отвием,дърпаме апарата нагоре:

Изображение

Вече апаратът е свободен,накладките остават в крепежната част на апарата,вадим ги,сменяме с новите.В горната част на апарата,тази която демонтираме има едни пластинки,които държат накладките стабилно,за да не ви тропат по паважа :D ,ако искате си ги купете,продават се отделно от накладките.

Изображение

След това,трябва да върнем излязлото бутало навътре.За целта от VW предполагат използването на специален инструмент:

Изображение

,обаче ние сме тарикати и ще ползваме мини дърводелска стегичка и раздвижни клещи,така че хем да натиснем буталото навътре,хем да го въртим - наляво или надясно няма значение,само внимавайте да не нараните маншона на буталото с клещите,защото ще си купувате комплект ремонтни гумички (само 13 лв и то на Топран :? ).Според мен не е нужно апаратът да се откача от спирачния маркуч,но ако буталото не влезе достатъчно навътре или не ви е удобно връщането му,може да го отвиете.Ако буталото не се връща достатъчно навътре,може да отвиете и "цицката" за обезвъздушаване малко,но после да си обезвъздушите!
Сглобяваме в обратен ред на разглобяването.Ако имаме скъсани гумички или течащ цилиндър се продават ремонтни комплекти - както написах по-горе намерих само на Топран на цена 12-13 лв комплект за едното колело.
Като монтираме апарата с новите накладки,си закачаме и жилото на ръчната.
Поради това,че накладките няма да са "улегнали" към диска може да нямаме добри спирачки стотина км градско.На мен понеже не ми се чакаше сами да улегнат направих няколко кръгчета на квартала на ръчна,но съм внимавал и съм я свалял,за да има охлаждане и не съм прегрявал дискове/накладки!!!
Ако нямаме добри спирачки (педалът е мек),обезвъздушаваме по предишната процедура.
Скоро ще ми предстои и смяна на предни накладки и ще опиша,но няма да има разлика,почти съм сигурен.За връщането на предното бутало не е необходимо въртенето му.
И да избършете всичко,което сте омазали със спирачна течност :D .

Ползвал съм материали от ръководство за ремонт на руски,от сайта www.volkswagen.msk.ru

EDIT:
Смяната на предни накладки е още по-лесна и елементарна от тази на задните.При мен,апаратът се държи на същите 2 болта като и задните апарати в горното описание.Буталото се връща лесно,не е необходимо въртене,една стяга би ни помогнала да го върнем лесно.Ако има гумички за смяна - сменяме.Ако буталото/цилиндъра сълзи или тече,му се сменят само гумичките и е готово.При мен даже няма пластинки,които да натискат накладките към апарата.На някои модели има,изглеждат по сищия начин като картинката по-горе за задните апарати.Успех,дерзайте,фенове и неделни майстори! :D

Ако искате мога да допълня темата с всички размери дискове за Г3,както и минималната допустима дебелина на всеки от тях.
Темата може да се направи важна,сигурен съм,че има ползза от нея.

Последна промяна от andro_ на Пон 07 май 2007 16:58, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 04 май 2007 16:02


Още едни балгодарности за изчерпателните описания на колегата andro_ :да:


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

...........

Мнениеот tyo » Пет 04 май 2007 17:08


...........

Последна промяна от tyo на Вто 29 май 2007 16:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
tr0ll
Мнения: 254
Регистриран на: Съб 12 ное 2005 19:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tr0ll » Пет 04 май 2007 17:50


Цената не винаги е признак за качество.
Важното е доставчика/магазина да е проверен-до сега никога не съм имал проблем с части купувани от читави магазини.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да си сменим спирачен диск Г2

Мнениеот vaskoto1 » Пет 04 май 2007 21:49


Stoi написа:
vaskoto1 написа:и недей развива теорията че видите ли, 2рата ръка са оригинални и са по хубави от новите, които са ментета защото няма никаква връзка с реалността...


Извинявай но не съм съгласен много. В 80% от случайте като съм слагал нещо купено ново после съм съжелявал, накрая съм го махал и слагал нещо втора ръка. Последния случай кото пример е че си смених карето с ново """"немско"""". След една седмица каране ми блокира по време на път и познай какво става ! Сложих се старо после, Немско истинско вече. Така 5 000 км без проблеми си карам. Примери още много мога да дам.


пич-и на тебе ще ти отговоря. тука става въпрос за спирачки а не за каквото и да е друго.
спирачките 2ра ръка са: износени (триене) гряни и изстудявани амнайсе милиона пъти, и най вече-седяли дъъълго време на господ знае какви места от което следва:
износването-дебелината на материала има значение за температурната му крива време/градуси колкото по бързо се опича диска-толкова по бързо се нагрява целия апарат->накладките се втвърдяват а течността кипва.
греене и охлаждане: процеси които влияят върху кристалната решетка на метала и я променят-деформират-> метала става по чуплив и по податлив на изкривяване.
седенето на мечката у печката: предизвиква корозия-> дълбоки поражения върху метала (в случая чугун-още по зле) правейки го податлив на разпадане поради шуплите образувани от корозията.

всички тези неща отсъстват при новите дискове които ако прецакаш-сам си ги прецакал! те не идват с рискове за живота...

теорията за по добри спирачки 2ра ръка издиша яко-недейте ми я хвали!

а що се касае до автора на темата-> няма да навлизам в детайли по отношение на металообраотващите машини и тяхната калибровка-тоя диск е крив още от струга!
за дебелината му-да от снимката личи че е под или поне на минимума, който за невентилирани дискове е по милиметър от всяка страна! щом си наясно че се мери защо не виждам никъде стойностите от измерването?

и още-дисковете се сменят както и накладките, както и амортисьорите по две! поне! не се сменя един диск или една накладка!
мислете!!! за какво са ви тия глави!?!?!?!?!


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Пет 04 май 2007 22:06


И айде аз да кажа нещо по темата :).

При моите дискове се наложи да играе и чукът mhihi. Просто бяха клеясали и им трябваше допълнителен стимул за да се свалят ;).

П.С. Аз също нямах проблеми с прибирането на цилиндърчетата... прибраха се без проблеми.


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Пет 04 май 2007 22:17


моля някой . :lock:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Krasd и 38 госта