ето малко снимков материал за това как да си смените спирачния диск (ако незнаете как, не е сложно)
вдигаме гумата и я махаме
ето защо трябваше да сменя спирачния диск
леко развивате тази пробка (от която се обезвъздушават спирачките) за да може да свиете малко цилиндърчето което натиска накладките към диска
развивате тези две (едното малко не се вижда ама е там ) болчета с вътрешен шестограм (да не се мъчите само с тези шестограми дето ги продават в магазин за 1 лв че ще умрете от старост докато ги развиете)
спирачния апарат вече е махнат
махаме и стария диск
и слагаме новия (в моя случай беше стар но минат на сруг и доста добър)
надявам се тази информация да е полезна за по-незапознатите колеги които имат мерак да си правят колите сами. не съм проверявал дали има подобна тема ако има ... моля модс да я изтирят със здраве !
как да си сменим спирачен диск Г2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
По принцип няма нужда от обезвъздушаване,поне при мен нямаше,иначе се започва от най отдалеченото колело към най близкото.Един човек помпи педала и след няколко напомпвания задържа в натиснато положение докато другия развива леко винта за обезвъздушаване на самия апарат и така докато се втърди педала.
- The Red Guy
- Мнения: 2402
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
Achim Lauritzen написа:По принцип няма нужда от обезвъздушаване,поне при мен нямаше,иначе се започва от най отдалеченото колело към най близкото.Един човек помпи педала и след няколко напомпвания задържа в натиснато положение докато другия развива леко винта за обезвъздушаване на самия апарат и така докато се втърди педала.
Колкото по-твърд толква по-добре или? Колко твърд трябва да стане (знам, че звучи тъпо, ама). И друго като се обезвъздушава освен въздух спирачна течност излиза ли от там (или трябва ли да излиза, изобщо не съм запознат и затова питам).
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Така...моето скромно мнение.Обезвъздушаване правя,там където съм сменял накладки,отвивал спирачни маркучи,изобщо там където съм пипал по системата.Ще се опитам да дам описание на процедурата при предгаражни/предблокови условия на работа .Уговорката при описанието на обезвъздушаването от мен е,че важи за коли без АБС и за такива с АБС,ама като моя (сервоапарат+АБС),защото има модификации на спирачките(АБС и без серво),при които помпата на АБС-а сама обезвъздушава системата.Поне в моя случай,когато обезвъздушавах отзад АБС-ът не свърши работата,така че си действах по стария начин.
Да знаете,че по книжките пише,че ако имате АБС,преди да барате по системата трябва да напомпите 10-15 пъти спирачките на изгасен мотор,за да падне налягането в АБС помпата.
За обезвъздушаването са нужни 2-ма човека.Единия с подходящо ключе (номер 11 при дискови спирачки в повечето случаи и мисля номер 8 при барабанни;силно препоръчвам да се работи със звездогаечни случаи,за да не повредим щуцерите за обезвъздушаване).
Така,казваме на юнака вътре да напомпи няколко пъти спирачките,после да натисне и задържи.С ключа отвиваме малко! щуцера.От отвора отпред излиза въздух/течност,по принцип трябва да сложим шлаух/маркуче на отвора и да то топнем в един съд с малко течност,за да следим за балончета...аз не си правя труда,направо отвивам.Отвиваме,излиза каквото излиза педалът на спирачките потъва до долу (този отвътре си държи педалът натиснат),завиваме,човека може да пусне педала.Ако е необходимо процедурата се повтаря,потретва,докато от щуцера започне да излиза само течност,без въздух.Като приключим затягаме,слагаме гуменото уплътнение на щуцера,избърсваме много хубаво навсякъде,където сме изцапали с течност и правим процедурата от другата страна.
Критерий за обезвъздушени спирачки: на спрял двигател напомпваме 3-4 пъти (това за да не се усеща влиянието на евентуално наличния сервоапарат,все пак на спрял двигател в него все още има вакуум за 3-4 усилени натискания).Натискаме педала - трябва да потъне малко и да спре (да стане твърд като "камък") и при продължително натискане да не потъва.
Успех на всички гаражни майстори!
Да знаете,че по книжките пише,че ако имате АБС,преди да барате по системата трябва да напомпите 10-15 пъти спирачките на изгасен мотор,за да падне налягането в АБС помпата.
За обезвъздушаването са нужни 2-ма човека.Единия с подходящо ключе (номер 11 при дискови спирачки в повечето случаи и мисля номер 8 при барабанни;силно препоръчвам да се работи със звездогаечни случаи,за да не повредим щуцерите за обезвъздушаване).
Така,казваме на юнака вътре да напомпи няколко пъти спирачките,после да натисне и задържи.С ключа отвиваме малко! щуцера.От отвора отпред излиза въздух/течност,по принцип трябва да сложим шлаух/маркуче на отвора и да то топнем в един съд с малко течност,за да следим за балончета...аз не си правя труда,направо отвивам.Отвиваме,излиза каквото излиза педалът на спирачките потъва до долу (този отвътре си държи педалът натиснат),завиваме,човека може да пусне педала.Ако е необходимо процедурата се повтаря,потретва,докато от щуцера започне да излиза само течност,без въздух.Като приключим затягаме,слагаме гуменото уплътнение на щуцера,избърсваме много хубаво навсякъде,където сме изцапали с течност и правим процедурата от другата страна.
Критерий за обезвъздушени спирачки: на спрял двигател напомпваме 3-4 пъти (това за да не се усеща влиянието на евентуално наличния сервоапарат,все пак на спрял двигател в него все още има вакуум за 3-4 усилени натискания).Натискаме педала - трябва да потъне малко и да спре (да стане твърд като "камък") и при продължително натискане да не потъва.
Успех на всички гаражни майстори!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: как да си сменим спирачен диск Г2
B_O_S_S_S написа: със здраве !
пичага-нищо лично но няма да е със здраве като те гледам какви ги вършиш...
я си снимай номера та да знаят поне тука хората да се пазят от тебе на пътя.
строшен диск! който заменяме с такъв 2ра ръка престърган на струг-ти си обществено опасен!
комплект дискове струват 100тина лева!
не ми казвай че нямаш пари защото мен това не ме интересува-аз искам да живея-като нямаш пари-няма да караш-точка!
имаш пари за гориво-нямаш за спирачки-
и недей развива теорията че видите ли, 2рата ръка са оригинални и са по хубави от новите, които са ментета защото няма никаква връзка с реалността...
темата като идея е добра, като снимки-също. но това което виждам ме стресира много!
- maniak
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 23 юни 2004 16:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Точно такива невентилирани дискове са 38лв с отстъпка и 50лв без. Двата Зимерман или нещо такова ( Хубави ).
Приятел не се засягай но колата е оръжие и със спирачките шега не бива. Като гледам как си я "барнал" надали си от най бавните и спокойни шофери.
Иначе евала за темата и за труда по това да я направиш!
Хайде и до седмица да пуснеш поставяне на истински НОВИ дискове!
Приятел не се засягай но колата е оръжие и със спирачките шега не бива. Като гледам как си я "барнал" надали си от най бавните и спокойни шофери.
Иначе евала за темата и за труда по това да я направиш!
Хайде и до седмица да пуснеш поставяне на истински НОВИ дискове!
- B_O_S_S_S
- Мнения: 741
- Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: как да си сменим спирачен диск Г2
vaskoto1 написа:и недей развива теорията че видите ли, 2рата ръка са оригинални и са по хубави от новите, които са ментета защото няма никаква връзка с реалността...
темата като идея е добра, като снимки-също. но това което виждам ме стресира много!
диска който монтирах е каран по-малко от 3000 км така че сам смятай колко е "втора употреба" до колкото съм чел изказванията ти личи че ги усещаш прецени си сам дали може да кажеш че този диск е опасен. аз също съм на мнение, че колата де може да тръгне от колкото да не може да спре, но повярвай ми .. моя живот ми е най-ценен а на ден на тази ола се навъртат средно между 120-150 км ГРАДСКО не се притеснявай и на мен ми се живее и пак ... със здраве
Последна промяна от B_O_S_S_S на Чет 03 май 2007 22:38, променено общо 1 път.
- B_O_S_S_S
- Мнения: 741
- Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
tbs_niki написа:И защо развиваш пропката за обезвъздушаване и без да я развиваш пак се пребират цилиндрите, течността си се връща към казанчето
ето това и да го видя няма да го повярвам ... т.е. казаха ми го че е така пробвах и повярвай ми ... резултата беше просто нулев не помръдна изобщо и както аз си го обяснявам за да можеш без да изпъснеш от някъде спирачната течност успееш да си върнеш цилиндърчето следва че някъде имаш проблем със спирачките незнам точно къде но аз така си го обяснявам.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 180 госта