как да си сменим спирачен диск Г2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

как да си сменим спирачен диск Г2

Мнениеот B_O_S_S_S » Чет 03 май 2007 15:34


ето малко снимков материал за това как да си смените спирачния диск (ако незнаете как, не е сложно)

Изображение

вдигаме гумата и я махаме
Изображение

ето защо трябваше да сменя спирачния диск
Изображение

леко развивате тази пробка (от която се обезвъздушават спирачките) за да може да свиете малко цилиндърчето което натиска накладките към диска
Изображение

развивате тези две (едното малко не се вижда ама е там ) болчета с вътрешен шестограм (да не се мъчите само с тези шестограми дето ги продават в магазин за 1 лв че ще умрете от старост докато ги развиете)
Изображение

спирачния апарат вече е махнат
Изображение

махаме и стария диск
Изображение

и слагаме новия (в моя случай беше стар но минат на сруг и доста добър)
Изображение

надявам се тази информация да е полезна за по-незапознатите колеги които имат мерак да си правят колите сами. не съм проверявал дали има подобна тема ако има ... моля модс да я изтирят :) със здраве !




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 03 май 2007 16:07


Хубава темичка.Браво!
Аз само ще добавя,че на 3-ката процедурата е абсолютно същата.


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Чет 03 май 2007 16:41


Сега и ако някой обясни самият процес на обезвъздушаване на спирачната система - кое, как.


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Чет 03 май 2007 18:03


По принцип няма нужда от обезвъздушаване,поне при мен нямаше,иначе се започва от най отдалеченото колело към най близкото.Един човек помпи педала и след няколко напомпвания задържа в натиснато положение докато другия развива леко винта за обезвъздушаване на самия апарат и така докато се втърди педала.


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Чет 03 май 2007 19:41


Браво, много добре е описано... :!:


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Чет 03 май 2007 19:48


Achim Lauritzen написа:По принцип няма нужда от обезвъздушаване,поне при мен нямаше,иначе се започва от най отдалеченото колело към най близкото.Един човек помпи педала и след няколко напомпвания задържа в натиснато положение докато другия развива леко винта за обезвъздушаване на самия апарат и така докато се втърди педала.

Колкото по-твърд толква по-добре или? Колко твърд трябва да стане (знам, че звучи тъпо, ама). И друго като се обезвъздушава освен въздух спирачна течност излиза ли от там (или трябва ли да излиза, изобщо не съм запознат и затова питам).


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 03 май 2007 20:19


Така...моето скромно мнение.Обезвъздушаване правя,там където съм сменял накладки,отвивал спирачни маркучи,изобщо там където съм пипал по системата.Ще се опитам да дам описание на процедурата при предгаражни/предблокови условия на работа :D .Уговорката при описанието на обезвъздушаването от мен е,че важи за коли без АБС и за такива с АБС,ама като моя (сервоапарат+АБС),защото има модификации на спирачките(АБС и без серво),при които помпата на АБС-а сама обезвъздушава системата.Поне в моя случай,когато обезвъздушавах отзад АБС-ът не свърши работата,така че си действах по стария начин.
Да знаете,че по книжките пише,че ако имате АБС,преди да барате по системата трябва да напомпите 10-15 пъти спирачките на изгасен мотор,за да падне налягането в АБС помпата.
За обезвъздушаването са нужни 2-ма човека.Единия с подходящо ключе (номер 11 при дискови спирачки в повечето случаи и мисля номер 8 при барабанни;силно препоръчвам да се работи със звездогаечни случаи,за да не повредим щуцерите за обезвъздушаване).
Така,казваме на юнака вътре да напомпи няколко пъти спирачките,после да натисне и задържи.С ключа отвиваме малко! щуцера.От отвора отпред излиза въздух/течност,по принцип трябва да сложим шлаух/маркуче на отвора и да то топнем в един съд с малко течност,за да следим за балончета...аз не си правя труда,направо отвивам.Отвиваме,излиза каквото излиза :D педалът на спирачките потъва до долу (този отвътре си държи педалът натиснат),завиваме,човека може да пусне педала.Ако е необходимо процедурата се повтаря,потретва,докато от щуцера започне да излиза само течност,без въздух.Като приключим затягаме,слагаме гуменото уплътнение на щуцера,избърсваме много хубаво навсякъде,където сме изцапали с течност и правим процедурата от другата страна.
Критерий за обезвъздушени спирачки: на спрял двигател напомпваме 3-4 пъти (това за да не се усеща влиянието на евентуално наличния сервоапарат,все пак на спрял двигател в него все още има вакуум за 3-4 усилени натискания).Натискаме педала - трябва да потъне малко и да спре (да стане твърд като "камък") и при продължително натискане да не потъва.

Успех на всички гаражни майстори!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да си сменим спирачен диск Г2

Мнениеот vaskoto1 » Чет 03 май 2007 21:08


B_O_S_S_S написа: :) със здраве !


пичага-нищо лично но няма да е със здраве като те гледам какви ги вършиш...
я си снимай номера та да знаят поне тука хората да се пазят от тебе на пътя. :evil:
строшен диск! който заменяме с такъв 2ра ръка престърган на струг-ти си обществено опасен!
комплект дискове струват 100тина лева!
не ми казвай че нямаш пари защото мен това не ме интересува-аз искам да живея-като нямаш пари-няма да караш-точка!
имаш пари за гориво-нямаш за спирачки- :049: :не: :horror:
и недей развива теорията че видите ли, 2рата ръка са оригинални и са по хубави от новите, които са ментета защото няма никаква връзка с реалността...

темата като идея е добра, като снимки-също. но това което виждам ме стресира много!


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Чет 03 май 2007 21:19


43лв.са BREMBO комплекта в Ауто+ :wink:


Потребителски аватар
maniak
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maniak » Чет 03 май 2007 21:22


Точно такива невентилирани дискове са 38лв с отстъпка и 50лв без. Двата Зимерман или нещо такова ( Хубави ).
Приятел не се засягай но колата е оръжие и със спирачките шега не бива. Като гледам как си я "барнал" надали си от най бавните и спокойни шофери.
Иначе евала за темата и за труда по това да я направиш!
Хайде и до седмица да пуснеш поставяне на истински НОВИ дискове!


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 03 май 2007 21:24


maniak написа:Хайде и до седмица да пуснеш поставяне на истински НОВИ дискове!
:kef: :да:


Потребителски аватар
tbs_niki
Мнения: 270
Регистриран на: Пон 18 дек 2006 0:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот tbs_niki » Чет 03 май 2007 21:58


И защо развиваш пропката за обезвъздушаване :?: и без да я развиваш пак се пребират цилиндрите, течността си се връща към казанчето :wink:


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: как да си сменим спирачен диск Г2

Мнениеот B_O_S_S_S » Чет 03 май 2007 22:34


vaskoto1 написа:и недей развива теорията че видите ли, 2рата ръка са оригинални и са по хубави от новите, които са ментета защото няма никаква връзка с реалността...

темата като идея е добра, като снимки-също. но това което виждам ме стресира много!


диска който монтирах е каран по-малко от 3000 км така че сам смятай колко е "втора употреба" до колкото съм чел изказванията ти личи че ги усещаш прецени си сам дали може да кажеш че този диск е опасен. аз също съм на мнение, че колата де може да тръгне от колкото да не може да спре, но повярвай ми .. моя живот ми е най-ценен а на ден на тази ола се навъртат средно между 120-150 км ГРАДСКО не се притеснявай и на мен ми се живее :) и пак ... със здраве

Последна промяна от B_O_S_S_S на Чет 03 май 2007 22:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Чет 03 май 2007 22:36


tbs_niki написа:И защо развиваш пропката за обезвъздушаване :?: и без да я развиваш пак се пребират цилиндрите, течността си се връща към казанчето :wink:


ето това и да го видя няма да го повярвам ... т.е. казаха ми го че е така пробвах и повярвай ми ... резултата беше просто нулев не помръдна изобщо и както аз си го обяснявам за да можеш без да изпъснеш от някъде спирачната течност успееш да си върнеш цилиндърчето следва че някъде имаш проблем със спирачките незнам точно къде но аз така си го обяснявам.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 03 май 2007 23:57


прибират се лесно със щанга.,
развиването на пробката не е идеалната идея, защото така както може да пусне от там, така ако реши може и да вкара въздух от там..
не че после на самоток няма да го изгони.. ма... и шанса да я счупиш също е сериозен.. ;)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petar_a и 37 госта