Здравейте,
Не срещнах такава тема във форума, затова реших да пусна една, където да систематизирам всички тънкости, които научих по монтажа на китайска андроид мултимедия на мястото на оригиналните RNS310/315/510 и пр. Темата е валидна за всички модели на VW Passat B6/B7, Golf 5/6 и други VAG автомобила от същото поколение.
В този случай конкретно съм демонтирал RNS510 от Passat B6 2009 CBAB. За останалите модели без навигация ще опиша стъпките с * под всяка стъпка.
Процедурата се прави на загасена кола, с изкаран ключ от таблото.
1. Започваме с демонтаж на старата медия. Тук не направих снимки, но ще прикача това клипче:
https://www.youtube.com/watch?v=Z3xc2gXuwQw
Няма нищо сложно, идентичто е за всички модели, хватката е да откачите лайстната от една щипка като внимавате да не я счупите, останалите излизат след това много лесно.
Държат я 4 болта в 4-те края, пазете ги за новата медия. След това с издърпване излизат напред. Откачате кабеляците отзад и ви лъсва следната картинка:
2. Обзор на оригиналните кабели
Много е важно да не откачате кабела на Airbag-a, в противен случай ще набие грешка, ще изпише airbag fault с жълта светеща лампа на таблото и ще трябва да я изчистите след като го закачите обратно. Не опитвайте да я изчистите с разкачен акумулатор, само диагностиката я трие.
*някои модели навигация ще бъдат с един кабел за радио антената, други ще бъдат и без GPS-антената, зависи колата с каква оригинална конфигурация разполага. Но това да не ви притеснява - китайчетата разполагат с решение за всичко.
3. Свързване на новата медия
Следващата стъпка е да си отговорим на въпроса: дали нашата кола оригинално разполага с CAN-BUS интерфейс или не? Обикновено всички модели след средата на 2008, когато почват CR моторите комуникират с модулите си по този интерфейс.
Ако разполага - включваме Canbus модулчето към снопа кабели(и двете обикновено идват в комплекта на медията, когато я поръчате) и изключваме оранжевият кабел. Canbus модула ни служи за комуникация между новата мултимедия и бутоните на волана, т.е. ще работят копчетата от волана както при оригиналната, както и медията ще се приспива сама когато извадите ключа. Също така, това декодерче "прихваща" информацията, която се подава от ECU на колата към таблото и после я визуализира на новата медия. Свързани по този начин няма да има нужда да се ъпдейтва Gateway модула. Той се ъпдейтва обикновено ако искате да присадите навигация на кола, която оригинално не разполага с такава.
*!!! - ако включите Canbus и не разкачите оранженият кабел следва източване на акумулатора и незаспиване на медията след като е изваден ключа. Да не се бърка с Gateway модула.
Ако колата не разполага с CAB-BUS комуникационен интерфейс, то свързваме медията съгласно втората картинта без Canbus модул.
Снимка как трябва да изглежда закаченият CANUS и разкаченото оранжево кабелче.
4. Свързване на новата медия
Обща схема на свързване на кабелите отзад в новата мултимедия. Всички те вървят комплект към нея при доставката. Можете да не свързвате някои от кабелите, според зависи това какво ви трябва персонално на вас, дали разполагате с една букса оригинално за радио, дали имате навигация, дали имате камера за задно виждане, дали ви трябват USB-та. Схемата може да варира според зависи от новата медия.
*USB-тата трябва да се прекарат през жабката ако има нужда да ги ползвате. Оригиналното в жабката при RNS510 няма да работи, както и AUX входа в подлакътника.
*Кабелите AV се свързват ако имате камера за задно виждане/искате да инсталирате с медията или ще монтирате и доплълнителен микрофон за Hands-free(обикновено микрофона се включва в комлекта). Ако свързвате микрофона, е нужно да го прекарате под волана, по колоната до прозореца и да го окачите някъде над шофьорското място, така ще се чувате най-добре.
*За камера също се връзва и Video cable
5. Свързване на радиото през антената на колата
В1: оригинално разполагате с 1 букса за радиото. В такъв случай, в комлекта с медията идва такова кабелче, което напълно ви устройва:
В2: оригинално разполагате с 2 букси за радиото. В такъв случай ви трябва специален преходник 2 към 1 за новата медия. Обикновено се продава отделно, продавача е оставил линк в обявата с медията откъде да си го поръчате:
Зеленото кабелче се свръзва към синьо на захранващият сноп от кабели. Това се прави с цел усилване на радио сигнала, за да няма загуби когато се отдалечите от градовете:
6. Свързване на GPS
В1: Колата ви оригинално разполага с GPS навигация. В такъв случай отново ви е нужен преходник тип Fakra-C, за да използвате оригиналната GPS антена, работи по-добре и по-точно от тази в комлекта. Поръчва се отделно, предлагат го и в OLX. Изглежда ето така:
В2: Не разполагате оригинално с GPS. В такъв случай, в комлектите пристига допълнителна антена, която трябва да изведете някъде върху таблото на колата(залепя се с двойнолепящо), за да прави хубава връзка. Не трябва да се монтира вътре зад медията, тъй като там има много метални елементи, които ще наруашават сигнала. Най-лесно се извежда зад жабката, покрай вратата и се залеля в десния край на таблото срещу пасажерското място.
7. След като сме свързали всичко, сглобяваме по обратният ред и се наслаждаваме на новата придобивка.
Съвети при избор на нова медия/монтаж:
С1: Избирайте си медия с възможно повечко RAM памет. 2GB+32GB вътрешна памет е минимума, за да функционира нормално и да не ви дразни с лаг при превключването между приложенията и работата с тъч-скрийна.
С2: Проверявайте дали е подходяща за конкретно вашият автомобил: някой китайчета изглеждат точно както старите RNS, за други са нужни преходници, за да паснат в рамката на старата ви медия.
С3: Поръчвайте от европейски складове. Повечето магазини в алито разполагат с европейски складове. Това има някои големи предимства:
1. Бърза доставка в рамките на 4-7 работни дни.
2. Детайлно проследяване на пратката точно къде се намира по всяко време, а в България пратката попада в Speedy или Interlogistica, т.е. избягвате БГ пощи.
3. Безплатна доставка
4. Не дължите мита и такси на митницата. Ако поръчката пристига от Китай, електрониката бива задъръжана на митницата и се изисква да заплатите допълнителни такси.
5. В българските сайтове и групи циркулират точно същите мултимедии с +150/200 лв надценка за продавача, като те уж поемат рисковете с гаранцията, ако възникне проблем. Преценете дали си заслужва според вашите нужди. Обикновено продавачите в алито са много отворени на комуникация при проблем, стига да поназнайвате малко английски, заменят бързо проблемни медии и пр.
С4: При първото отваряне на пратката, снимайте как я отваряте на видео. Случва се, въпреки, че са много добре опаковани, понякога да пристигнат леко чукнати, наранени и пр. Ако разполагате с клип от първото отваряне, шанса да не ви я сменят или да не ви върнат парите при диспут е много малък.
С5: При монтажа може да използвате дебитна карта, за да откачите първата щипка и извадите лайстната около старата медия.
Всичко което правите по Вашата кола е на Ваша отговорност!!!
Коментарите са отворени на уточняващи въпроси.
Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Трябваше една снимка на крайния резултат.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Това за митата и таксите изобщо не съм съгласен.
Тези дни си поръчах едни неща от склад в Чехия - слагат си ми ВАТ към цената. Няма как да не се плати, щом една стока е внос. И да не е пак се начислява.
Тези дни си поръчах едни неща от склад в Чехия - слагат си ми ВАТ към цената. Няма как да не се плати, щом една стока е внос. И да не е пак се начислява.
- Enigma07
- Мнения: 157
- Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
- Автомобил: VW Jetta mk5 2008
- Двигател: BMM
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Благодаря колега за полезната тема. Тези дни и аз се каня да поръчам медия за моята джета, но все още не съм решил каква марка/модел. Твоята каква марка е, може ли да споделиш ?
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Enigma07 написа:Благодаря колега за полезната тема. Тези дни и аз се каня да поръчам медия за моята джета, но все още не съм решил каква марка/модел. Твоята каква марка е, може ли да споделиш ?
Моята е точно тази: https://www.aliexpress.com/item/1005003504164690.html?spm=a2g0o.productlist.main.3.71cf1f38WUoyvv&algo_pvid=9fc8f836-f72c-4d7e-97ca-db3d566a4dfb&algo_exp_id=9fc8f836-f72c-4d7e-97ca-db3d566a4dfb-1&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000030843864367%22%7D&pdp_npi=3%40dis%21BGN%21345.1%21193.25%21%21%21%21%21%40211bf31716796392868054476d06ce%2112000030843864367%21sea%21BG%212060807171&curPageLogUid=NNmjSAHrWI27
После мога да я снимам и как изглежда на колата монтирана. Модела е V1 Pro.
Аз съм доволен, работи бързо, адекватно, а и търсех медия, която да поддържа безжичен CarPlay, свързва се много лесно с телефона и е много удобно Waze да върви там, както и разговорите. Когато избирате внимавайте дали поддържа безжичен Android auto и Carplay, обикновено тези, които го поддържат са една идея по-скъпи. Не е задължително, според потребностите е, но е много удобно. Иначе и най-евтината медия само с WiFi е достатъчна за музика и навигация, като й споделите интернет от телефона.
Иначе и тези модели се въртят из групите и се купуват масово:
https://www.aliexpress.com/item/1005003698917756.html?spm=a2g0o.productlist.main.59.157f2120FXOvvs&algo_pvid=f4bfa5bd-134e-44ac-a87d-e0f4b9831d6e&algo_exp_id=f4bfa5bd-134e-44ac-a87d-e0f4b9831d6e-29&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000026851643315%22%7D&pdp_npi=3%40dis%21BGN%21288.83%21193.53%21%21%21%21%21%402102188b16796394669087670d06fe%2112000026851643315%21sea%21BG%212060807171&curPageLogUid=0lEBkXRYVaUb
Тази се монтира и на Б6, като в този случай рамката й се различава малко от оригиналната хромирана на колата. Старата рамка не се слага изобщо - медията си има собствена, а индикатора за airbag off на пасажерското място се пуска зад нея свободностоящ и не се вижда. В Б7 там стои копчето за аварийните.
https://www.aliexpress.com/item/1005003736008770.html?spm=a2g0o.productlist.main.7.2edf21206GfhVt&algo_pvid=f564e864-1af7-47f1-9640-f58ac316d05c&algo_exp_id=f564e864-1af7-47f1-9640-f58ac316d05c-3&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000026980706477%22%7D&pdp_npi=3%40dis%21BGN%21295.68%21174.46%21%21%21%21%21%40212248ba16796396809254864d06d3%2112000026980706477%21sea%21BG%212060807171&curPageLogUid=D82dmXAdE1AO
Тази е с вида на старите RNS. За нея някой ми беше казвал, че качеството на звука не е много готино, но лично не съм чувал как работи. Junsun-a си е окей със звука, не правя разлика с оригиналната.
https://www.aliexpress.com/item/1005005225780104.html?spm=a2g0o.productlist.main.91.2edf21206GfhVt&algo_pvid=f564e864-1af7-47f1-9640-f58ac316d05c&algo_exp_id=f564e864-1af7-47f1-9640-f58ac316d05c-45&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000032263938185%22%7D&pdp_npi=3%40dis%21BGN%21723.65%21347.35%21%21%21%21%21%40212248ba16796396809254864d06d3%2112000032263938185%21sea%21BG%212060807171&curPageLogUid=hRSUTpeyPYwD
А за таксите - когато от Европейски склад, какъвто несъмнено е и склад в Чехия, VAT-a си върви към цената и нещата са окей. Същото важи и за Полша, Франция, Германия и тн.
АКО идва от Китай обаче, електрониката е облагаема с мито и затова я държат на митницата докато не си го платиш. Колко е, какво е, къде се плаща - не знам, така са ми казвали приятели с поръчани от там електроники.
Последна промяна от railfan на Пет 24 мар 2023 10:36, променено общо 2 пъти.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Да, има мито. Ако цената на стоката + доставката надвишава 150Еуро. Но на част от стоките митото е 0 процента (според тарифния код на стоката).
Предимство е, действително. Стоката не минава през митница, когато е от склад в Европа, но в цената й е начислено ДДС, както и мито (то не е описано във фактурата, но си е в цената). Нали не мислите, че китайчето ще плати митото и няма да ви го сложи къмто цената. Реално плюсът е само, че се пести време (а не пари, те са пак толкоз).
Предимство е, действително. Стоката не минава през митница, когато е от склад в Европа, но в цената й е начислено ДДС, както и мито (то не е описано във фактурата, но си е в цената). Нали не мислите, че китайчето ще плати митото и няма да ви го сложи къмто цената. Реално плюсът е само, че се пести време (а не пари, те са пак толкоз).
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
На екрана е приложението, което прихваща нещата подавани към таблото и ги визуализира. Тази информация е само за четене. В пасат Б6 си влезе идеално в рамката.
Малко странно се усеща докато свикнеш, че нямаш врътки за регулиране на звука, по-лесно е от волана.
Eто как изглежда монтирана:
Малко странно се усеща докато свикнеш, че нямаш врътки за регулиране на звука, по-лесно е от волана.
Eто как изглежда монтирана:
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Изглежда, като истинска между другото ! Все едно там е била винаги.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Изглежда, но на мен въртящите копчета повече ми харесват поне като удобство. По-голям екран - добре, макар че едва ли ще тръгнеш да гледаш кино. Предполагам навигаторът е по-удобен, но стандартната цветна медия изглежда добре и се вписва в общия дизайн.
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Проблемите на оригиналната са, че просто не може да отговори на съвременните нужди и това я прави нефункционална. Има китайчета, които изглеждат като нея.
Първо е бавна, тъча не реагира остро, второ навигацията не е пълна(последните карти за нея са от 2020, а оттогава изтече доста вода), а мъката да въведеш адрес в оригинална медия за навигация може да те докара до нервен срив, особено предвид, че си свикнал със съвременен бърз телефон. Отделно, че Waze няма как да подкараш на нея, а това към момента е най - добрата навигация от гледна точка на полицейски радари, камери, проверки, ремонти по пътя, катастрофи и пр. Лобито на Waze в България е много силно, което може само да ни радва.
Не на последно място оставям факта, че с напредване на годините създават проблеми с оптиката на DVD, платката, и че често не поддържат блутот комуникацията функционално(според вида на модула и според зависи как е поръчана колата), а нов модул(втора ръка, работещ и напълно функционален за стрийм на музика и разговори) струва точно колкото нова китайска като моята.
Това разбира се е субективно мое лично мнение, не ангажирам с него никого, определено има хора, които биха предпочели оригиналната конфигурация. Целта на тази тема е да се систематизира информацията и да улесни колегите, на които им предстои монтаж на такава медия.
Първо е бавна, тъча не реагира остро, второ навигацията не е пълна(последните карти за нея са от 2020, а оттогава изтече доста вода), а мъката да въведеш адрес в оригинална медия за навигация може да те докара до нервен срив, особено предвид, че си свикнал със съвременен бърз телефон. Отделно, че Waze няма как да подкараш на нея, а това към момента е най - добрата навигация от гледна точка на полицейски радари, камери, проверки, ремонти по пътя, катастрофи и пр. Лобито на Waze в България е много силно, което може само да ни радва.
Не на последно място оставям факта, че с напредване на годините създават проблеми с оптиката на DVD, платката, и че често не поддържат блутот комуникацията функционално(според вида на модула и според зависи как е поръчана колата), а нов модул(втора ръка, работещ и напълно функционален за стрийм на музика и разговори) струва точно колкото нова китайска като моята.
Това разбира се е субективно мое лично мнение, не ангажирам с него никого, определено има хора, които биха предпочели оригиналната конфигурация. Целта на тази тема е да се систематизира информацията и да улесни колегите, на които им предстои монтаж на такава медия.
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
на първия пост не се виждат снимките при мен
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Отварят се като ги цъкнеш като хипервръзки. Не знам защо Thumbdnail-те във форума нещо се чупят като цяло.
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Крайния резултат изглежда добре , а и темата е добра като цяло . Поздравления
- georgebonev
- Мнения: 3102
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Поздравления!
За колегите с Голф 5... Понеже често срещам обяви за търсене на здрава горна централна конзола около въздуховодите и бутона за аварийни...За да не се счупи рамката/конзолата около медията когато я махате/слагате... Първо повдигате рамката около климатика/климатроника най-долу под врътките, около 1 см. Така ще освободите напрежението в сглобката между двете рамки - около климатроника и горната с въздуховодите. След това откачате горната рамка.
При сглобяването - накрая стягате двете болтчета, които държат долната рамка, като отново тя е отворена около 1см в долния край.
В някои случаи може рамката около климатроника да опре в горните ъгли на мултимедията и да не може да прилепне добре... Аз леко изрязах ъглите на рамката за да пасне. Ъглите остават под горната рамка.
За колегите с Голф 5... Понеже често срещам обяви за търсене на здрава горна централна конзола около въздуховодите и бутона за аварийни...За да не се счупи рамката/конзолата около медията когато я махате/слагате... Първо повдигате рамката около климатика/климатроника най-долу под врътките, около 1 см. Така ще освободите напрежението в сглобката между двете рамки - около климатроника и горната с въздуховодите. След това откачате горната рамка.
При сглобяването - накрая стягате двете болтчета, които държат долната рамка, като отново тя е отворена около 1см в долния край.
В някои случаи може рамката около климатроника да опре в горните ъгли на мултимедията и да не може да прилепне добре... Аз леко изрязах ъглите на рамката за да пасне. Ъглите остават под горната рамка.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Монтаж на китайска андроид медия на мястото на оригиналната
Много хлътнала са я направили и малко се разминава с общия дизайн. Трябвало е дълбочината да е колкото екранчетата на климатроника.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта