Трите болта и при мен бяха проблем. След обилно киснене в WD-40 и доста вълшебни думички успешно заоблих главите. Наложи се да разпробием с дрелка главите (бургия 5мм). Днес си купих три нови болта от местната железария (15 ст.), Както и нов шалтер и четкодържач (66лв.) от едно магазинче на сливница:
http://www.fugo.bg/bg/contacts/store_sofia
Инфо за ремонт на стартер БОШ
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
К.Одаджийски написа:Втулката с мек дорник се набива, тя не влиза кой-знае колко трудно. На болтовете им разпили главите и ги сменяй смело, с нормална резба са си.
Тия дни сглобявам и ще пиша за резултатите. Много ти благодаря за поясненията и разбирането като колега. Остава да си закупя всичко но след ден,два че ме събори парично акумолатура ,капачка,палеч,кабели,свещи..... и те май се навъртяха 250,близо 300 кинта, че май ми се обажда и помпата на хидравликата и там пари
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Само да добавя че е МНОГО важно да почистите клемите на акумулатора както и щипките а и всички кабелни обувки с шкурка!!! иначе като мен ще съберете доста студ пред блока.
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Вече и аз мога да се похваля с отремонтирания ми стартер. С ходене по мъките се сдобих с тази най -малката втулка .Големи разбирачи са тези в магазина дето продават авточасти. Пълни некадърници. За една такава дреболия ходих 2 пъти до В. Търново.Дадох им номера на стартера ,и ги попитах по телефона дали имат всички части които ми трябват а те..... -Да господине заповядайте в нашия магазин , ама ако може да си донесете и стартера че да сравняваме .Занесох го в разглобено състояние но вече бях махнал втулките на ротора. (А. .. .? ме пита продавача а втулките къде са?) и аз останах потресен (нали ще мерим?) . След малък диалог на висок тон се наложи да донеса и старите втулки . След упорито търсене в едни кутий най накрая се намериха 2-те втулки (Ами третата?) (Сега колегата ще я донесе от другия магазин)идеше ми да го хвана тоя и да го сгъна като дърводелски метър . Та така ,исках да споделя че като си закупувате части от магазини може да попаднете на некомпетентни служители който да ви изкарат от нерви и време. На всички желая безаварийно шофиране . Лек ден.
- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Бихте ли казали точно кой неща се смазвт с грес в стартера ?
- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Благодарност на колегите за полезната тема, особено на граЦкия radotom за онагледяването!
На моя стартер се бе счупил редуктора - от "Косер" 6,70лв (надявам се да е читав).
Освен почистването,
се смазват всички механики - Радо е описал в първата страница.
На моя стартер се бе счупил редуктора - от "Косер" 6,70лв (надявам се да е читав).
Освен почистването,
viktoris написа:Бихте ли казали точно кой неща се смазвт с грес в стартера ?
се смазват всички механики - Радо е описал в първата страница.
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
zdraveite izvinqvam se za latinicata no pisha ot telefona,karam golf 3 1.8mono i kogato palq kato, che zalepva,chuva se edin zvuk i neshte da zapali. Vaprosa mi e kakvo trqbva da smenq za da se opravi?
- emo8821
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пет 08 юни 2012 13:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
kolev904 написа:zdraveite izvinqvam se za latinicata no pisha ot telefona,karam golf 3 1.8mono i kogato palq kato, che zalepva,chuva se edin zvuk i neshte da zapali. Vaprosa mi e kakvo trqbva da smenq za da se opravi?
след известно въртене се чува все едно едно съскане ли... Ако е това сменяш бендикса 24лв струва миналата седмица рециклирах целия стартер....
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
При мен тази втулка във скороетната кутия липсваше напълно, добре че отвора не беше станал на елипса, че щеше да има кутията долу И мен ме прецакаха малко с тия втулки, пича ми даде едни които ми се струваха много малки, аз даже му казах че изглеждат малки, ма той вика не, тия са, ма като се прибрах, цъ, съвсем различни, само тази на кутията стана, 12мм вътрешно, 14 външно. Тази в задния край моята също е 12мм, а той беше ми дал някаква 10мм, имам и една по средата, на едно като капаче, тя е 17мм. Редуктур в тоя стартер не видях, макар че в книгата пише че тоя модел има. При мен бяха се поразместили и магнитите на статора, имат едни пластинки които ги задържат и бяха се изправили, изглежда тази втулка като се износи, ротора се разцентрова и почва да стърже в статора ..
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
К.Одаджийски написа:Тоя болт изобщо не трябва да се мандахерца. За да мърда явно при някое предишно сваляне е пренатегнат и се е отчупил от отливката. По същество главата на тоя болт е една широка като шайба, както и на горния и на тях се "лепи" котвата която издърпва бендикса. Двата болта са в бакелитова отливка и изобщо не трябва да мърдат. На 90% съм убеден, че този елемент целия става от ладов стартер, поне аз карах известно време с такъв шалтер от лада. Дори и отворите за захващане, тия 3-те болта които го държат към стартера съвпадат.
Поне на шалтерите, които аз съм разглобявал болтовете са с шестостенна глава със заварени медни пластини, като за ключ 13 и не са в бакелитова отливка. В бакелитовата отливка има гнезда за главите да не превъртат. За да се мандахерца болта значи или не е стегната гайката или бакелита е счупен или поизгорял от прекомерно загряване.
Целия възел от лада според мен няма да стане, но с малко желание могат поне болтовете да се вземат от някакво съветско возило. Аз моите съм ги сменил с руски целите от масивна мед, понеже главите не бяха шестостен като оригиналните се наложи малко побългаряване, но вече съм забравил точно как беше, минаха 6 - 7 години. Понеже въпросния голф изгни сложих същия стартер на сегашния голф и още си карам с него.
- naiturseniq
- Мнения: 164
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 5:41
- Автомобил: VW Passat 2016
- Двигател: 2000 TDI 150hp
- Местоположение: varna
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
При мен преди 3 дена направи следното: дадох на контакт , като изключи подгрева завъртях , но нищо не се случи ... още три , четири пъти така без нищо да се чува нито звук. Накрая завъртях пак и запали дирекно от четвърт дет се вика. Жена ми каза , че и при нея така станало сутринта. На след два дни веднъж се замисли от първия път дали да запали , но оттогава досега няма проблем . Бях готов да сменям четки , но ми казаха че може и да е от шалтера. Днес измих около стартера ако се задълбочи проблема дргугата седмица съм отпуска , го мятам. За сега ще изчакам . Според вас шалтер или четки ?
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Вероятно стартера ти е наред, а проблема е от клемореда, но по-точна диагноза от разстояние и с толкова малко информация не може да се даде.
Издърпай тънкото кабелче от буксичката на шалтера и свържи буксичката директно с плюса на акумулатора да видим дали стартера ще завърти нормално.
Издърпай тънкото кабелче от буксичката на шалтера и свържи буксичката директно с плюса на акумулатора да видим дали стартера ще завърти нормално.
- naiturseniq
- Мнения: 164
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 5:41
- Автомобил: VW Passat 2016
- Двигател: 2000 TDI 150hp
- Местоположение: varna
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Ами никакъв звук не издава , няма цък, не се чува реле.Ако е клемореда може ли да спре да работи , после пак да си работи ? Другата седмица на село ще го проверя с контролна лампа . Четките са 5 лв не пречи да ги сменя и тях и да му направя профилактика.
Благодаря за насоките.
Благодаря за насоките.
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Да може да спре и после пак да проработи, проверява се както съм ти написал с кабел от плюса до малката буксичка. Всеки ремонт носи риск да счупиш нещо друго, не са само 5те лева. Ето ти един пример как една елементарна смяна на маслото може доста да ти усложни живота viewtopic.php?f=5&t=373030
Радотом май прави основен ремонт заради смяната на някаква дреболия - примери много.
Няма как да съм сигурен, че е клемореда, наистина проблема може да е от четките. Но е най-добре да пробваш първо най-лесното и най-вероятното, а именно клемореда.
Радотом май прави основен ремонт заради смяната на някаква дреболия - примери много.
Няма как да съм сигурен, че е клемореда, наистина проблема може да е от четките. Но е най-добре да пробваш първо най-лесното и най-вероятното, а именно клемореда.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта