Смяна на хидравлично масло + снимки!

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот bobcho » Чет 12 юли 2007 22:25


Често се пита във форума как се сменя хидравличното масло и какво масло трябва да се долива/сменя.Моето масло беше за смяна и реших да постна тема как точно се сменя и какво масло трябва да се сипва.

Според това което съм чел във форума излиза, че маслото е само едно, а именно оригиналното.Не искам да си правя експерименти с други масла ( частите по хидравликата не са евтини ) и си купух оригинално масло за VW от Ауто+ :

Изображение

Цената му е 26 лв.

Аз лично смених маслото след като бях карал колата и беше позагряла.Хидравличното масло е течливо и мисля, че няма да има проблем да се източи добре и на студен двигател.
Маслото се източва от маркуча на ниското налягане:

Изображение

Разхлабва се скобата с отверка и маркуча се издърпва.
Ако маслото не е предварително изтеглено от казанчето ще потече с доста сериозна струя и ще изпомаже помпата и около нея (както се получи при мен :) ).Внимателно го теглете и си пазете очите.

Помпата можете да я дренирате през търбичката със спринцовка и маркуче от система прикрепено към нея.

След като е изтекло проверете какво е състоянието вътре в казанчето.При мен имаше утайки и мизерия и трябваше да го сваля и да го измия.За да се свали се отвиват маркучите, които се намират в долния му край:

Изображение

и голямата скоба, която го фиксира към предната греда:

Изображение

След като сте разкачили маркучите и горната скоба го издърпвате нагоре ( в основата му има краче, което влиза в гумен тампон ).
За да почистя добре казанчето си купих обезмаслител "Меглио".За да го измия по-добре отвътре използвах четка за зъби.След като махнах замърсяванията го изплакнах обилно с вода и го оставих на слънце да изсъхне.

Докато съхнеше откачих маркучите от скобата на двигатела и от свинските опашки и хубаво ги изцедих ( изтече още 100 мл. масло ).

Изображение

Събирането става по обратния ред.Монтирате обратно казанчето и закачвате маркучите на него.Закачвате маркуча към помпата.

Маслото го сипвах на тънка струйка, докато не се напълни почти до горе.След това запалих двигатела и след 1-2 сек. работа го огасих.Маслото беше изчезнало почти цялото.Долях отново до максимум.Процедурата я повтаряте докато не спре да поема масло.
След първото пълнене не пълнете над максимум и може да не гасите двигатела веднага ( след първото пълнене го угасих веднага, защото можеше да остане помпата без масло ).

750 мл. ми бяха необходими да стане почти до максимум.

Снимките ги правих след смяната.По време на смяната нямаше кой да снима, а аз бях доста изцапан :).

Дано да съм бил полезен.




Потребителски аватар
4oroi4o
Мнения: 1502
Регистриран на: Чет 16 фев 2006 9:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 4oroi4o » Пет 13 юли 2007 8:02


Браво, много полезно!!!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 13 юли 2007 8:16


Полезно, браво, с една забележка.
В Еуратек, представителите на Шкода, това масло струва 17лв... :roll:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 13 юли 2007 8:19


vasstop написа:Полезно, браво, с една забележка.
В Еуратек, представителите на Шкода, това масло струва 17лв... :roll:

Темата е чудесна.Ще си купя от там.


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Пет 13 юли 2007 8:48


А аз все си мисля, че старото масло не може да бъде източено така на 100 %. Най-удачният вариант според мен е с компресор.
http://oil.argoavto.ru/Castrol-TQ-Dexron-III.html - и това масло върши идеална работа. 15 лв бутилката е навсякъде.


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Пет 13 юли 2007 22:49


vasstop написа:Полезно, браво, с една забележка.
В Еуратек, представителите на Шкода, това масло струва 17лв... :roll:


:да:


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Нед 15 юли 2007 23:15


Имаше ли някаква разлика след като смени маслото , смисъл волана стана ли нещо по-мек или няма разлика :roll:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 16 юли 2007 22:10


Разлика .... не бих казал, че има някаква осезаема.Ако трябва да съм честен май си е същото :) .

Маслото го смених, защото старото беше с неопределен цвят (направо черно ), а и баща ми беше доливал неоригинално масло.Имаше и доста мизерия в казанчето.

Основната цел беше да прочистя системата и да си налея качествено масло.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 20 юли 2007 16:14


Само да добавя - след като изтече каквото изтече от маркуча, е добре да се завърти един два пъти волана открай до край - така ще излезе още, тъй като се опразва и рейката. Не се ли направи това, ще остане от старото масло. Накрая може и да се духне с уста през казанчето - ще изкара още малко, само внимавайте да не "застреляте" нещо дето не бива да се цапа. :-). Идеята е същата като духането през казанчето при смяна на антифриз.

Иначе има и алтернативни марки масло, нелоши. Аз ползвах друго, немско, G0020000 обаче - зелено на цвят (такова се препоръчва поне за моят пасат) и беше 20лв.

Осезаем ефект от смяната трудно може да има освен ако старото е било съвсем менте. :-) Но е хубаво да се сменя все пак, още повече че е не по-сложно от смяна на моторното масло.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 20 юли 2007 21:48


psstv18rp написа:..... G0020000 обаче - зелено на цвят (такова се препоръчва поне за моят пасат) и беше 20лв.


И това масло от снимката е с оригиналния зелен цвят :)


Потребителски аватар
fic
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сопот

колко литра сабира системата на хидравликата на VW polo 1,4

Мнениеот fic » Пет 25 апр 2008 6:53


някои може ли да ми каже колко литра хидравлична течнос, сабира хидравликата на VW polo 1,4 i, 55kw.

Последна промяна от fic на Вто 29 апр 2008 19:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 25 апр 2008 10:33


Много полезно. Събота ме чака същия филм ;)


nitemare
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 17:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nitemare » Пет 25 апр 2008 21:11


Много добра темичка!!!


vladoprintmaster
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vladoprintmaster » Сря 25 юни 2008 21:48


Супер! Точно такава тема търсих. - Но нали си е така- Които търси ,почти винаги намира! :lol:


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот kibo_tom_8440 » Сря 02 юли 2008 10:52


Темата е много полезна и трябва да се направи като важна, тъй като това е един от най важните възли от колата и не изисква смяна от сервиз и всеки може да си направи. В момента има много теми във форума които разглеждат именно този въпрос- Смяна на хидравлично -как и какво хидравлично масло. Струва ми се, че трябва да се направят препратки с другите сходни теми, като тази я считам за най на място. Друго по този въпрос (за смяната и вида на маслото) не може и не трябва да се казва. Бравосссссссссссссс за поста. :beer



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта