Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
niko_2317
Мнения: 244
Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот niko_2317 » Нед 29 мар 2015 23:33


(първо си провери проблема в стоп машинките на съединителя и на спирачката)
После,не знам пробвай да не си забравил да го активираш с ваг ком.
(гледа се с ваг ком дали всичко функционира и дали си свързал правилно - но за това се изка да си направиш труда и да прочетеш всичките 38 страници назад! :11 )




Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот betaserk » Пон 30 мар 2015 16:37


Готово, стана! :drunk Пуснах VAG-COM и какво да видя, спирачка като натиснеш се променя от 000 на 011 там на функция 08 група 006 2ро поле, но като натиснах съединителя нищо не става. Свалих прекъсвача и измерих с мултицет и няма никой. Побългарих го и стана и сега на 2-рото поле като натиснеш съединителя става 100. Изпробвах го и наистина е супер удобно, няма да ми се схваща крака вече. :mhihi Ако някой от Свиленград и околността иска мога да му помогна.
Ето го пернишкото копче :mrgreen
Изображение

А ето по тази схема свързах кабелите!
Изображение

Само да допълня няколко пропуска от написаното на 6-та страница...
Еарбега се маха доста лесно, само с едно движение като се използва отвертка и като се вкара се дърпа към външния край на волана. Това не го знаех и имаше един, два халосни пъти :mrgreen разбира се да не забравите да откачите акумулатора и да чакате 10 минути преди да действате.
Дванадесетостен номер 12 нямах и не можах да намеря в нито един магазин и използвах четириграм, с една дума квадратно желязо с не знам колко мм, утре ще проверя!
С фенерче и с глух камък 10 и много удължена отвертка успях да отвия гайката на една от бушониерите, която се намира най - дълбоко в купето точно под тази на компютъра, в която е прословутата бяла букса.
Отгоре под компютъра самата шина с буксите има два винта които се отвиват отгоре, доста неудобна работа, но не и неосъществима, след като сте отвили бушониерата най-дълбоко в купето и сте отвили винтовете на шината с бялата букса откачате всички букси (те са две половини) издърпвате горните и остават долните на шината! Бъркате отдолу и издърпвате шината до положение в което позволяват самите жици.
По дадената схема по горе свързвате жицата от лостчето за темпомата.
Събирате всичко, взимате плюс от бушон 5 или 11 както е написано, аз взех от 5.
Активирате темпомата както е описано пак на схемата по горе с кода който е даден. Преди да тръгнете да обикаляте и пробвате темпомата за да спестите малко нафта и нерви, влезте с VAG-COM и като натиснете спирачка се променя от 000 на 011 на функция 08 група 006 2ро поле, като натиснете съединителя от 000 става на 100! Ако едно от двете не стане така значи спирачния или на съединителя прекъсвачи са за сменяне или побългаряване кой както иска. Също така както вече е писано в темата в функция 08 група 006 4-то поле от 0.0 като пуснете темпомата от копчето става на 1.0. Ако пак не тръгне може би сте объркали окабеляването.

Да допълня, че това е само допълнение към описаното от колегата в 6-та страница, надявам се това да помогне на някой бъдещ колега който ще си слага темпомат.

Последна промяна от betaserk на Вто 26 яну 2016 11:14, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
stelian.ds
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 10 окт 2007 21:02
Автомобил: VW POLO 1.4 DTI 2006
Двигател: BNM
Местоположение: Варна

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот stelian.ds » Нед 26 апр 2015 14:37


Здравейте, след много четене и опити успях най после да подкарам темпомата на моето поло 1.4 TDI BNM motor по тази схема.
Прикачени файлове
screenshot20130302at125.jpg
IMG_20150424_104821.jpg
така изглежда темпомата ми


Потребителски аватар
stanimir_st
Мнения: 55
Регистриран на: Сря 16 юли 2008 23:30
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот stanimir_st » Пет 22 май 2015 22:42


здравейте, карам Ауди а3 1.8 AGN
имам заводски темпомат който работеще до скоро, от извесно време спря да работи, проверявах бушоните , всичко е наред, в крана сметка открих че работи само на положение когато колата е на десен мигач, като изключа мигача и спира да работи.
Искам да попитам лентовия кабел зад самия лост ли предава комадите от бутоните на темпомата? Възможно ли е да е прекъснат или слаба спойка и само при десен мигач да прави контакт и да работи ? възможно ли е да се отремонтира на място без да свалям airbag?
Благодаря предвеаритено за отговорите ви !!!
Изображение


Потребителски аватар
niko_2317
Мнения: 244
Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот niko_2317 » Съб 23 май 2015 9:24


Да,лентовият кабел отговаря за функциите на копчетата на темпомата...


san4s90
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 08 юли 2015 17:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот san4s90 » Чет 09 юли 2015 23:14


Колеги , взех оригинално лостче с кабел за passat 1Z . Как да го отключа през ВАГ-а и директно ли става буксата на ЕКУ-то. Благодаря .


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот Bro0z3r » Пет 10 юли 2015 7:39


За кабелите мисля, че трябва да се реже.
За VCDS: Като се свържеш с ECU-то даваш Login и в излезлия прозорец въвеждаш 11463.


bmwww
Мнения: 909
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот bmwww » Пет 10 юли 2015 10:57


Може ли някой да каже на Skoda Fabia 1.9SDI ECU-Bosch EDC15 мисля,че е - кои са пиновете за свързване на темпомат . Навсекъде намирам различна информация . Колата е 2001 год. На едното место ги дават 10,21,19,35 ,а на други 34,35,66 това пък е трети вариант
пин 14 -- за ON/OFF
пин 44 -- за бутон SET
пин 45 -- за бутон RES
пин 46 -- за ON/OFF
Един приятел иска да му монтираме ама да го направим с копче само за RES+.


Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот Alek » Пет 10 юли 2015 14:27


А с RES+ само как ще си пуска темпомата?


bmwww
Мнения: 909
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот bmwww » Пет 10 юли 2015 15:18


Постоянно ще е включен на + все едно ръчката е постоянно на ON .


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот jordancho » Пет 10 юли 2015 15:20


Дори и постоянно да е включен само с RES+ няма да стане.
Ако ще го правиш само с един бутон ти трябва SET-


bmwww
Мнения: 909
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот bmwww » Пет 10 юли 2015 16:21


Е нали RES+ при задържано положение запаметява скоростта,а при натискането му след това еднократно увеличава скоростта с по 5км/ч - поне при мен е така . На практика SET- е ненужен бутон както и според мен е ненужно да си изключваш темпомата на OFF . Просто не знам кои са пиновете - да не да пусна 12 волта където не требва и да иде компа . Мисълта ми е пина за ON/OFF директно в бушон който подава 12V след контакт след което пина за RES+ вързан на копче от тия с пружинката-забравих им името и като натиснеш това копче то подава към компа сигнал,че си натиснал RES+ - предполагам,че и към това копче требва да идват 12V на контакт като си ,а изхода да отива към пина на компа .


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот jordancho » Пет 10 юли 2015 19:51


Така е, през бутончетата на лоста, просто подаваш +12V на съответните пинове на EKU-то и по този начин той разбира кое копче си натиснал.
Моя темпомат също аз съм си го правил, и съм го свързал винаги да е на ON. Извел съм си само двете бутончета - SET- и RES+.
Със SET- задаваш да ти поддържа текущата стойност на скоростта и съответно я намаляваш с по 2 Км/h с всяко следващо натискане.
С RES+ възстановяваш последната зададена скорост (ако примерно се е наложило да намалиш със спирачката). Но ако пред това не си задал някаква скорост за поддържане, съответно няма да има какво да възстановяваш, и колкото и да натискаш RES+ няма нищо да се случва. При мен поне е така и до колкото знам при другите колеги с VW също е така.
За съжаление в AutoData-та няма схема за тази кола и не мога да помогна за пиновете на ЕКУ-то
при мен се използват 34,35,36 и 46


bmwww
Мнения: 909
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот bmwww » Пет 10 юли 2015 20:35


На мен оригиналното лостче като задържа RES+ ми запаметява скороста и всяко следващо натискане я увеличава с по 5 км/ч .


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1657
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
Двигател: AKE 2004
Местоположение: София

Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот Traytor » Пет 10 юли 2015 21:14


А при заводския темпомат(пасат б5.5) за увеличаване на скоростта само със плъзгане и задържане на ресет ли става или има начин на стъпки от по х км/ч?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 213 госта