(първо си провери проблема в стоп машинките на съединителя и на спирачката)
После,не знам пробвай да не си забравил да го активираш с ваг ком.
(гледа се с ваг ком дали всичко функционира и дали си свързал правилно - но за това се изка да си направиш труда и да прочетеш всичките 38 страници назад! )
Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Готово, стана! Пуснах VAG-COM и какво да видя, спирачка като натиснеш се променя от 000 на 011 там на функция 08 група 006 2ро поле, но като натиснах съединителя нищо не става. Свалих прекъсвача и измерих с мултицет и няма никой. Побългарих го и стана и сега на 2-рото поле като натиснеш съединителя става 100. Изпробвах го и наистина е супер удобно, няма да ми се схваща крака вече. Ако някой от Свиленград и околността иска мога да му помогна.
Ето го пернишкото копче
А ето по тази схема свързах кабелите!
Само да допълня няколко пропуска от написаното на 6-та страница...
Еарбега се маха доста лесно, само с едно движение като се използва отвертка и като се вкара се дърпа към външния край на волана. Това не го знаех и имаше един, два халосни пъти разбира се да не забравите да откачите акумулатора и да чакате 10 минути преди да действате.
Дванадесетостен номер 12 нямах и не можах да намеря в нито един магазин и използвах четириграм, с една дума квадратно желязо с не знам колко мм, утре ще проверя!
С фенерче и с глух камък 10 и много удължена отвертка успях да отвия гайката на една от бушониерите, която се намира най - дълбоко в купето точно под тази на компютъра, в която е прословутата бяла букса.
Отгоре под компютъра самата шина с буксите има два винта които се отвиват отгоре, доста неудобна работа, но не и неосъществима, след като сте отвили бушониерата най-дълбоко в купето и сте отвили винтовете на шината с бялата букса откачате всички букси (те са две половини) издърпвате горните и остават долните на шината! Бъркате отдолу и издърпвате шината до положение в което позволяват самите жици.
По дадената схема по горе свързвате жицата от лостчето за темпомата.
Събирате всичко, взимате плюс от бушон 5 или 11 както е написано, аз взех от 5.
Активирате темпомата както е описано пак на схемата по горе с кода който е даден. Преди да тръгнете да обикаляте и пробвате темпомата за да спестите малко нафта и нерви, влезте с VAG-COM и като натиснете спирачка се променя от 000 на 011 на функция 08 група 006 2ро поле, като натиснете съединителя от 000 става на 100! Ако едно от двете не стане така значи спирачния или на съединителя прекъсвачи са за сменяне или побългаряване кой както иска. Също така както вече е писано в темата в функция 08 група 006 4-то поле от 0.0 като пуснете темпомата от копчето става на 1.0. Ако пак не тръгне може би сте объркали окабеляването.
Да допълня, че това е само допълнение към описаното от колегата в 6-та страница, надявам се това да помогне на някой бъдещ колега който ще си слага темпомат.
Ето го пернишкото копче
А ето по тази схема свързах кабелите!
Само да допълня няколко пропуска от написаното на 6-та страница...
Еарбега се маха доста лесно, само с едно движение като се използва отвертка и като се вкара се дърпа към външния край на волана. Това не го знаех и имаше един, два халосни пъти разбира се да не забравите да откачите акумулатора и да чакате 10 минути преди да действате.
Дванадесетостен номер 12 нямах и не можах да намеря в нито един магазин и използвах четириграм, с една дума квадратно желязо с не знам колко мм, утре ще проверя!
С фенерче и с глух камък 10 и много удължена отвертка успях да отвия гайката на една от бушониерите, която се намира най - дълбоко в купето точно под тази на компютъра, в която е прословутата бяла букса.
Отгоре под компютъра самата шина с буксите има два винта които се отвиват отгоре, доста неудобна работа, но не и неосъществима, след като сте отвили бушониерата най-дълбоко в купето и сте отвили винтовете на шината с бялата букса откачате всички букси (те са две половини) издърпвате горните и остават долните на шината! Бъркате отдолу и издърпвате шината до положение в което позволяват самите жици.
По дадената схема по горе свързвате жицата от лостчето за темпомата.
Събирате всичко, взимате плюс от бушон 5 или 11 както е написано, аз взех от 5.
Активирате темпомата както е описано пак на схемата по горе с кода който е даден. Преди да тръгнете да обикаляте и пробвате темпомата за да спестите малко нафта и нерви, влезте с VAG-COM и като натиснете спирачка се променя от 000 на 011 на функция 08 група 006 2ро поле, като натиснете съединителя от 000 става на 100! Ако едно от двете не стане така значи спирачния или на съединителя прекъсвачи са за сменяне или побългаряване кой както иска. Също така както вече е писано в темата в функция 08 група 006 4-то поле от 0.0 като пуснете темпомата от копчето става на 1.0. Ако пак не тръгне може би сте объркали окабеляването.
Да допълня, че това е само допълнение към описаното от колегата в 6-та страница, надявам се това да помогне на някой бъдещ колега който ще си слага темпомат.
Последна промяна от betaserk на Вто 26 яну 2016 11:14, променено общо 3 пъти.
- stelian.ds
- Мнения: 12
- Регистриран на: Сря 10 окт 2007 21:02
- Автомобил: VW POLO 1.4 DTI 2006
- Двигател: BNM
- Местоположение: Варна
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Здравейте, след много четене и опити успях най после да подкарам темпомата на моето поло 1.4 TDI BNM motor по тази схема.
- stanimir_st
- Мнения: 55
- Регистриран на: Сря 16 юли 2008 23:30
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
здравейте, карам Ауди а3 1.8 AGN
имам заводски темпомат който работеще до скоро, от извесно време спря да работи, проверявах бушоните , всичко е наред, в крана сметка открих че работи само на положение когато колата е на десен мигач, като изключа мигача и спира да работи.
Искам да попитам лентовия кабел зад самия лост ли предава комадите от бутоните на темпомата? Възможно ли е да е прекъснат или слаба спойка и само при десен мигач да прави контакт и да работи ? възможно ли е да се отремонтира на място без да свалям airbag?
Благодаря предвеаритено за отговорите ви !!!
имам заводски темпомат който работеще до скоро, от извесно време спря да работи, проверявах бушоните , всичко е наред, в крана сметка открих че работи само на положение когато колата е на десен мигач, като изключа мигача и спира да работи.
Искам да попитам лентовия кабел зад самия лост ли предава комадите от бутоните на темпомата? Възможно ли е да е прекъснат или слаба спойка и само при десен мигач да прави контакт и да работи ? възможно ли е да се отремонтира на място без да свалям airbag?
Благодаря предвеаритено за отговорите ви !!!
- niko_2317
- Мнения: 244
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Да,лентовият кабел отговаря за функциите на копчетата на темпомата...
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Колеги , взех оригинално лостче с кабел за passat 1Z . Как да го отключа през ВАГ-а и директно ли става буксата на ЕКУ-то. Благодаря .
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
За кабелите мисля, че трябва да се реже.
За VCDS: Като се свържеш с ECU-то даваш Login и в излезлия прозорец въвеждаш 11463.
За VCDS: Като се свържеш с ECU-то даваш Login и в излезлия прозорец въвеждаш 11463.
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Може ли някой да каже на Skoda Fabia 1.9SDI ECU-Bosch EDC15 мисля,че е - кои са пиновете за свързване на темпомат . Навсекъде намирам различна информация . Колата е 2001 год. На едното место ги дават 10,21,19,35 ,а на други 34,35,66 това пък е трети вариант
пин 14 -- за ON/OFF
пин 44 -- за бутон SET
пин 45 -- за бутон RES
пин 46 -- за ON/OFF
Един приятел иска да му монтираме ама да го направим с копче само за RES+.
пин 14 -- за ON/OFF
пин 44 -- за бутон SET
пин 45 -- за бутон RES
пин 46 -- за ON/OFF
Един приятел иска да му монтираме ама да го направим с копче само за RES+.
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Постоянно ще е включен на + все едно ръчката е постоянно на ON .
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Дори и постоянно да е включен само с RES+ няма да стане.
Ако ще го правиш само с един бутон ти трябва SET-
Ако ще го правиш само с един бутон ти трябва SET-
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Е нали RES+ при задържано положение запаметява скоростта,а при натискането му след това еднократно увеличава скоростта с по 5км/ч - поне при мен е така . На практика SET- е ненужен бутон както и според мен е ненужно да си изключваш темпомата на OFF . Просто не знам кои са пиновете - да не да пусна 12 волта където не требва и да иде компа . Мисълта ми е пина за ON/OFF директно в бушон който подава 12V след контакт след което пина за RES+ вързан на копче от тия с пружинката-забравих им името и като натиснеш това копче то подава към компа сигнал,че си натиснал RES+ - предполагам,че и към това копче требва да идват 12V на контакт като си ,а изхода да отива към пина на компа .
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Така е, през бутончетата на лоста, просто подаваш +12V на съответните пинове на EKU-то и по този начин той разбира кое копче си натиснал.
Моя темпомат също аз съм си го правил, и съм го свързал винаги да е на ON. Извел съм си само двете бутончета - SET- и RES+.
Със SET- задаваш да ти поддържа текущата стойност на скоростта и съответно я намаляваш с по 2 Км/h с всяко следващо натискане.
С RES+ възстановяваш последната зададена скорост (ако примерно се е наложило да намалиш със спирачката). Но ако пред това не си задал някаква скорост за поддържане, съответно няма да има какво да възстановяваш, и колкото и да натискаш RES+ няма нищо да се случва. При мен поне е така и до колкото знам при другите колеги с VW също е така.
За съжаление в AutoData-та няма схема за тази кола и не мога да помогна за пиновете на ЕКУ-то
при мен се използват 34,35,36 и 46
Моя темпомат също аз съм си го правил, и съм го свързал винаги да е на ON. Извел съм си само двете бутончета - SET- и RES+.
Със SET- задаваш да ти поддържа текущата стойност на скоростта и съответно я намаляваш с по 2 Км/h с всяко следващо натискане.
С RES+ възстановяваш последната зададена скорост (ако примерно се е наложило да намалиш със спирачката). Но ако пред това не си задал някаква скорост за поддържане, съответно няма да има какво да възстановяваш, и колкото и да натискаш RES+ няма нищо да се случва. При мен поне е така и до колкото знам при другите колеги с VW също е така.
За съжаление в AutoData-та няма схема за тази кола и не мога да помогна за пиновете на ЕКУ-то
при мен се използват 34,35,36 и 46
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
На мен оригиналното лостче като задържа RES+ ми запаметява скороста и всяко следващо натискане я увеличава с по 5 км/ч .
- Traytor
- Мнения: 1657
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
- Двигател: AKE 2004
- Местоположение: София
Re: Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
А при заводския темпомат(пасат б5.5) за увеличаване на скоростта само със плъзгане и задържане на ресет ли става или има начин на стъпки от по х км/ч?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 213 госта