Автобоядисване???
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- GRUEL
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
- Автомобил: 1995 Golf III GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: София
мдам, моята си е графит металик, като я регистрирах в кат оня ми вика "Къв цвят е тва" и аз му чета от италиянския талон, той " А бе графити мрафити, пиша ти го сив металик и ако ти се наложи да пребоядисваш да имаш по-голям избор" И сега по документи съм сив металик, а реално колата като е малко по-мръсничка си е направо черна и се чудя кога ще ми се заяде някой, ама ко да ги праиш, катаджии....
- bagera
- Мнения: 690
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 0:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Pavcho2 написа:
Понеже е по темата а се надявам пролетта да стане, някой знае ли как стои въпроса с кат и ако в талона ти пише цвят - черен а колата ти всъщност е черен металик (въпроса ми е дали в талона го пише че е металик и задължително ли е ?).
Препоръчително е ( да не кажа задължително ), трябва да си смениш талона, можеш да "береш" големи ядове с катаджийте по нашите пътища Wink
важно е цвета да отговаря с този на талона
кои ти знае металик ли е или не
има металици без частици, които изглеждат като акрилни бои
- Cyberloner
- Мнения: 470
- Регистриран на: Пон 17 апр 2006 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- RaZU
- Мнения: 273
- Регистриран на: Чет 06 окт 2005 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
на мен защо ми се струва че половината колеги ги е страх някой да не им вземе занаята??
колега даваи смело ако искаш да се научиш трябва да пробваш, но да ти е ясно че ще потрошиш някой лев докато се научиш , но като съм виждал какви бояджии има съм сигорен че всеки човек с малко мерак ще се научи да боядисва що горе добре и много не професионалисти ще им се струва супер.
а за инфо недей пита майсторите, няма кой да си даде занаята, а разпити фирмите който предлагат бои те ще ти кажат най-добре стига да попаднеш на добър консултант
колега даваи смело ако искаш да се научиш трябва да пробваш, но да ти е ясно че ще потрошиш някой лев докато се научиш , но като съм виждал какви бояджии има съм сигорен че всеки човек с малко мерак ще се научи да боядисва що горе добре и много не професионалисти ще им се струва супер.
а за инфо недей пита майсторите, няма кой да си даде занаята, а разпити фирмите който предлагат бои те ще ти кажат най-добре стига да попаднеш на добър консултант
- iliankocov
- Мнения: 1363
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
- Автомобил: Golf 2 Edition One
- Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
- Местоположение: Враца
Re: ..
аз знам че се минава с някъква кърпа, която се подава в магазините (мисля че се наричаше медна кърпа) и след това се нанася лака. За 1-ви път и аз чувам да се минава на 2000 да не говорим за 1500. та нали боята е пресна... на какво ще стане!?!?! поправете ме ако греша Поздрави!Bolty1 написа:bagera написа:pпраска се базата след като изсъхне се пръска лака
в общи линии е така.Пръскаш базата 2-3 а може и повече ръце докато се нанесе навсякаде равномерно,след като изсъхне минаваш цялата кола с водна шкурка 1500-2000,но внимателно иска се само да се матира леко.След това нанасяш лака,колко ръце зависи само от твоите умения.Успех
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Гледам и не вярвам на ушите си
1-во колега от металик до маталик има бая разлика. Има "непретенциозни" цветове, има и такива с които ти е нужен освен опит и много късмет (напримиер свтлосивият металик на Toyota ).
Както колегата вече каза тук, само чрез промяна на налягането и начина на пръскане, можеш да "смениш" цвета. Основата преди нанасянето на базиса трябва да е подготвена с шкурка 1000. Следва обезмасляване, после обезпрашаване (с восъчна кърпа). Почваш да ръсиш базиса. Тук съвет няма, има опит. Нанасянето не трябва да е посно за да се осигури лягането на металите (иначе металика става настръхнал), а в същото време, трябва да се внимава да не стане на раета.Препоръчително е първо да обиколиш краищата(ръбовете) на детайла и го почваш все едно не си го правил. След всяка ръка (всеки слой) се минава със восъчната кърпа(след като е изсъхнал базиса - около 3-5 мин) за да се премахне "пепела". Май най-добре се ръси на 3-ръце , като третата е с по-високо налягане и се ръси за "опушване" , но не от много далеко защото ще стане на петна. А си барнал някъде със шкурка а си се прееб@л
идва ред на лака. Една ръка, леко да дръпне (да се влачи на конци) и после 2-ра. Втората я остави по-постна , тя сама ще се разлее след 20-на минути, иначе рискуваш да стечеш.
Това е философията , изглежда толкова лесно, а в действителност е толкова трудно.
пс: Аз немога да боядисвам това е като рисуването , господ или ти го е дал или не.
1-во колега от металик до маталик има бая разлика. Има "непретенциозни" цветове, има и такива с които ти е нужен освен опит и много късмет (напримиер свтлосивият металик на Toyota ).
Както колегата вече каза тук, само чрез промяна на налягането и начина на пръскане, можеш да "смениш" цвета. Основата преди нанасянето на базиса трябва да е подготвена с шкурка 1000. Следва обезмасляване, после обезпрашаване (с восъчна кърпа). Почваш да ръсиш базиса. Тук съвет няма, има опит. Нанасянето не трябва да е посно за да се осигури лягането на металите (иначе металика става настръхнал), а в същото време, трябва да се внимава да не стане на раета.Препоръчително е първо да обиколиш краищата(ръбовете) на детайла и го почваш все едно не си го правил. След всяка ръка (всеки слой) се минава със восъчната кърпа(след като е изсъхнал базиса - около 3-5 мин) за да се премахне "пепела". Май най-добре се ръси на 3-ръце , като третата е с по-високо налягане и се ръси за "опушване" , но не от много далеко защото ще стане на петна. А си барнал някъде със шкурка а си се прееб@л
идва ред на лака. Една ръка, леко да дръпне (да се влачи на конци) и после 2-ра. Втората я остави по-постна , тя сама ще се разлее след 20-на минути, иначе рискуваш да стечеш.
Това е философията , изглежда толкова лесно, а в действителност е толкова трудно.
пс: Аз немога да боядисвам това е като рисуването , господ или ти го е дал или не.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Не искам да отказвам никой, а напротив, но боядисването, освен опит, който касае всеки цвят; всеки вид боя; различните повърхности; температурата на която боядисваме; гъстотата на боята и т.н и т.н. иска и условия, които са можеби по-важни от майсторлъка и инструмента, затова предлагам, на тези, които искат сами да си пръскат да си платят да използват за целта някоя бояджииска камера, и без това, повечето (да не кажа всички) бои си искат изпичане, въпреки, че продавача или производителя ще ви каже, че може и без него, но боята не става така здрава, другото е самата чистота на камерата и това, че в камерата има филтри за обезпрашаване и вентилационна система за насочване на мъглата надолу...
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Аз пък моита едната си я бодисах сам....каде ще давам на някой мошенник 500-1000лв..То колата струва колкото едно боядисване....
използвах българска боя на 'оргахим'-2кутий,разредител,кит(влакнест),шкурка,електрически пистолет,мече за някой места ,виброшлаиф....
Боядисах я на открито в двор,отне ми 3дни!!!
1ви.и 2ри.ден до обят-подготовка=стъргане,китосване,грундиране,матиране,облепване...следобяд една ръка боя,3ти ден-още 2-3 ръце боя,на 4тия ден беше готова!!!даже и джантите си остъргах и пръснах.....
Не казвам че стана като Маибах ама за мен си е задоволително а и да не забравяме че БОЯТА НЕ КАРА КОЛАТА...
Стана по светла от оригиналната боя(вижте в гаража),която се води синя но талон,но полицията не ми е правила проблеми!!!
Всичко ми излезе 50-60лв.(виброшлаифа не го слагам в цената защото той е инструмент и остава а не консуматив)
на едно място имам капчици и 2 мушички но не ми пука...казах че мен ме задоволява резултата(като се има навпредвид че досега освен с водните боички в училище с други не съм работил )
Не ангажирам никой с моето мнение...които кара кола за 1000лв. и има да даде близо още толкова за боядисване да дава.....
п.с.-може да видите резултата в гаража,зимата почти мина а боята не е мръднала.....така че изводите си ги правете сами!!!
използвах българска боя на 'оргахим'-2кутий,разредител,кит(влакнест),шкурка,електрически пистолет,мече за някой места ,виброшлаиф....
Боядисах я на открито в двор,отне ми 3дни!!!
1ви.и 2ри.ден до обят-подготовка=стъргане,китосване,грундиране,матиране,облепване...следобяд една ръка боя,3ти ден-още 2-3 ръце боя,на 4тия ден беше готова!!!даже и джантите си остъргах и пръснах.....
Не казвам че стана като Маибах ама за мен си е задоволително а и да не забравяме че БОЯТА НЕ КАРА КОЛАТА...
Стана по светла от оригиналната боя(вижте в гаража),която се води синя но талон,но полицията не ми е правила проблеми!!!
Всичко ми излезе 50-60лв.(виброшлаифа не го слагам в цената защото той е инструмент и остава а не консуматив)
на едно място имам капчици и 2 мушички но не ми пука...казах че мен ме задоволява резултата(като се има навпредвид че досега освен с водните боички в училище с други не съм работил )
Не ангажирам никой с моето мнение...които кара кола за 1000лв. и има да даде близо още толкова за боядисване да дава.....
п.с.-може да видите резултата в гаража,зимата почти мина а боята не е мръднала.....така че изводите си ги правете сами!!!
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
kristianatanasov написа:Аз пък моита едната си я бодисах сам....каде ще давам на някой мошенник 500-1000лв..То колата струва колкото едно боядисване....
използвах българска боя на 'оргахим'-2кутий,разредител,кит(влакнест),шкурка,електрически пистолет,мече за някой места ,виброшлаиф....
Боядисах я на открито в двор,отне ми 3дни!!!
1ви.и 2ри.ден до обят-подготовка=стъргане,китосване,грундиране,матиране,облепване...следобяд една ръка боя,3ти ден-още 2-3 ръце боя,на 4тия ден беше готова!!!даже и джантите си остъргах и пръснах.....
Не казвам че стана като Маибах ама за мен си е задоволително а и да не забравяме че БОЯТА НЕ КАРА КОЛАТА...
Стана по светла от оригиналната боя(вижте в гаража),която се води синя но талон,но полицията не ми е правила проблеми!!!
Всичко ми излезе 50-60лв.(виброшлаифа не го слагам в цената защото той е инструмент и остава а не консуматив)
на едно място имам капчици и 2 мушички но не ми пука...казах че мен ме задоволява резултата(като се има навпредвид че досега освен с водните боички в училище с други не съм работил )
Не ангажирам никой с моето мнение...които кара кола за 1000лв. и има да даде близо още толкова за боядисване да дава.....
п.с.-може да видите резултата в гаража,зимата почти мина а боята не е мръднала.....така че изводите си ги правете сами!!!
Евала....този раздел е за направи си сам и много се кефя като някои оправи сложни неща сам....БРАВО!!! Предполагам следващият път ще се справиш отлично!!!
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
BuGmaN написа:bagera написа:при водните не се търка със шкурка
Верно ли бе, незнаех, сигурен ли си или просто си видял някой да го прави грешно, ми то как ще се полира да е гладко преди лака, или мижи да те лажем става работата?...
bagera написа:[и кво намигаш
като искаш да се шегуваш има по-приятни начини
кат знаеш можеш да кажеш
не да иронизираш
аре със ЗДРАВЕ
Не иронизирам колега, просто питам (металик не съм пръскал), мигача си е след многоточието като поздрав...
И не се разбра, аджеба - шкури ли се или не, коя боя, ако да...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта