здравейе. честно казано домързяме да чета всичките мнейния затова ме извинете ако дублирам нещо. за боядисването:
пиемааме че сте подготвили колата за боядисване вече(оправили сте кривините със кит и т.н.) минавате месттата които ще шприцвате сусуха шкурка 220 може и 180. според вида шприц които използвате ръцете са две(някои шприцове лесно отичацатова внимавайте ащото като изсъхнат трудно се махат стечките и се получавт кривини), ако смятате че детайла е още кив но не става вече с кит има шприц пълнители, които след напръскване леко се раздуват на дебелина и запълват по ниските места(доста са отровни задължително с маска) пълнителите също се пръскат на 2 или 3 ръце по желание. след като изсъхне шприца ше турка със: 220 ако е за пълнител(след него се пръска стандартен шприц задължително), ако шприца е нормален се турка с водна шкурка от 600(ако после ще се пръска акрилна боя) до 800(за металиците).някои продължават след това до 2000 водна но може и без това. трябва да отбележа че новите металици на водна основа покривът дори и ако си минал на 400 суха шкурка с машинка, но не си пестете усилията ако искате да стане добре.След като сте свършилис водното шкурене почистете и прегледайте за дребни дипчици идраскотини, те се отстраняват с така наречения \"маслен кит\". обдухвате коата и я измивате,след като изсъхне я прегледайте пк за проблеми. облепяте колата. минавате я със обезмаслител(мокрие една кърпа миете детайла и после подсушавате с друга суха кърпа),следва ми навъне със тъканаречената мазна кърпа за обиране на евентуалните прашинки(това трябва да се прави малко по нейно да не станат черти от намзняването на кърпата.вече сте готови за боядисване. различните видов бои имат различна технология. даже различните марки бои имат различна технология. но принципно металиците се пръскат на две или три ръце докато решите че е равномерно навсякъде, налягането и разстоянитето е според боята и целта която сте си поставили. преди да пръснете лъка металикът трябва да е добре изсъхнал за не се получат после петна.минавате го с мазната кърпа пак но съвсем нейно за да не обърнете частиците наметалика тогава се получават досадни черти. пръскате лъка, всеки майстор си има своя версия за това как се пръска лъка така че пак ще кажа средното положение. първата ръка по сухо изчаква се малко после втората мокра. в повечето случаи и с по качествените лакове това е достатъчно но не пречи 3 ръка ако пръснете но трябва да изчакате повече да дръпне втората, трябва да се отбележи че когато лакът е по дебел е добре се изчака повече време да дръпне сам преди да се пече защото има опаност да матира и ще трябва да го полирате а не винаги се получава. това е много много накратко разбира се. това е от малкото професии които няма ка да я научиш освен ако не почнеш да я работиш