Дългият пост макар и труден за четене,дава добра информация за технологията на боядисването.
Относно няколкото въпроса за бой...Навремето масово се ползваха алкидни/синтетични бой-въпросните автоемайл лакове за по 8-10 лв литъра.Недостатъците им са,че съхнат бавно (това малко се пооправи след пускането на пазара на втвърдител за тези бои)и доста бързо си променят цвета и губят гланц.
Сега има огромна изобилие от мрки и видове акрилни бои,двукомпонентни,включващи боя+втвърдител...За нормалните цветове (не металик)се ползва акрилна боя (има и полиуретанови,но ги дават за камиони...)Обикновенно пропорцийте за смесване са 2 части боя +1 част втвърдител.Според предписанията на производителя се добавя и разредител от 5 до 30%.
След 95-та година и при не металиците навлезе технологията Базова боя+лак.За подобряване на гланца и по-траини цветове (червено,синьо и др,които променят отенъка си на слънце).При тази технология цвета се нанася като нитроакрилно или водно боза(макар и не металик)и се покрива с безцветен акрилен лак.
Металиците биват нормалин и с перла-във формулата на втория вид има добавени т.нар. ефектни перли.Базите са:
Конвенционални(нитроакнилни-базата се смесва с акрилен разредител в съотношение посочено от производителя,може да бъде 100:50,100:70,100:100.Съхне на базата на изпарението на разредителя.
Води мисля,че са на алкохолна основа,но може и ва бъркам
,разреждат се с препоръчан от производителя разредител,някой понасят и вода от чешмата,но като се има в предвид качеството на водата в БГ,не е много препоръчително.
Няколко думи и за акрилните лакове-има гланциви,с добна прозрачност и гланц,има и матови,с тях се правят въпросните матови коли(най-добрият който съм ползвал и на Сикенс)
За сега толкова-ще напища и за марките бой,готови вариянти и т.нар миксове.
Успех на всички и безаварийно каране.