В някой сервизи регулировката на фаровете се прави безплатно, но по-любознателните могат да си я направят и сами:
1. Намира се хоризонтална площадка с вертикална стена.
2. Автомобилът се позиционира на разстояние L не по-малко от 5m от стената.
3. Измерват се разстоянията L, А и H (спрямо центъра на фара).
4. По формулата се изчислява h.
5. Върху вертикалната стена с тъмна боя или въглен се разчертават реперите така, както е дaдено на фигурата.
6. Включват се фаровете на къси светлини.
7. С помоща на регулировъчните винтове на всеки един от фаровете граничната линия между светлото и тъмното петно на фаровете трябва да съвпадне с така начертаните репери.
Забележка: За да се получат задоволителни резултати измерванията трябва да се направят с точност до 1sm при добра тъмнина.
mod edit: vaskoto1
Регулиране на фарове
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Регулиране на фарове
Последна промяна от stil на Вто 21 фев 2006 16:46, променено общо 1 път.
- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
момчета, нещо не е наред в тази формула....
нека приемам, че съм отчел Н и то е 80см. или 0,8м, за да запазим дименсиите. Л = 5м.
следователно => 4000.0.8/5+0.8 = 551? това не може да е 55см, защото, съдейки по дименсиите няма логика ?:( ще съм благодарен ако някой помогне да я разгадаем? мечтата ми е да си регулирам фаровете сам:)
нека приемам, че съм отчел Н и то е 80см. или 0,8м, за да запазим дименсиите. Л = 5м.
следователно => 4000.0.8/5+0.8 = 551? това не може да е 55см, защото, съдейки по дименсиите няма логика ?:( ще съм благодарен ако някой помогне да я разгадаем? мечтата ми е да си регулирам фаровете сам:)
- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Гледам тука смятате та чак пушек се вдига. И все нещо не достига за получаване на правилният отговор.
И понеже съм го правил това упражнение с Ладата преди доста време (т.е проверено е) си мисля:
Явно тука има нещо гнило. Пооглеждам си картинката малко по-внимателно lupe и… к’во да видя : една нула в повече. В бързината…. Нали върша и друга работа.
Извинявам се за неточността. Вече е коригирано.
П.П. Е малко ви поизмъчих, но вече сигурно знаете формулата наизуст и “насън да ви бутнат” сте готови за реглаж на фаровете.
Хи-хи-хи...
И понеже съм го правил това упражнение с Ладата преди доста време (т.е проверено е) си мисля:
Явно тука има нещо гнило. Пооглеждам си картинката малко по-внимателно lupe и… к’во да видя : една нула в повече. В бързината…. Нали върша и друга работа.
Извинявам се за неточността. Вече е коригирано.
П.П. Е малко ви поизмъчих, но вече сигурно знаете формулата наизуст и “насън да ви бутнат” сте готови за реглаж на фаровете.
Хи-хи-хи...
- zexer
- Мнения: 308
- Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
- Автомобил: Golf2
- Двигател: 1.3 MH
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
ЧАНДЛЪР БИНК написа:ако някой е постигнал други резултати нека постне как става
L = 5m = 500sm
H = 80sm (от примера на Engi)
h = 400xH / (H + L)
h = 400x80 / (500 + 80)
h = 32000 / 580
h = 55,172413793103448275862068965517sm
P.S Почти невъзможно е да се получи h 400+см. Трябва ако Л=500см, то H (от земята до центъра на варовете) да е 8км и повече
- xcalibur
- Мнения: 167
- Регистриран на: Чет 10 мар 2005 1:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ето още едно обяснение:
Може да си ги регулираш сам, трябва ти само ролетка a049.gif
Процедурата е следната:
1. Мериш с ролетката колко е разтоянието от земята до центъра на фара. Да кажем, че е Х сантиметра.
2. Заставаш срещу стена на 5 метра - гледай да няма бордюри или неравности
3. Отиваш до стената и мериш разстоянието от земята до хоризонталните линии, над които светлината рязко намалява - трябва да е 70 до 80% от Х. При мене на Калибрата го направих на 90% и едва тогава свети добре - предполагам защото е с лупи и няма голямо разсейване над тези линии може да си позволя да ги "вдигна" по нагоре и защото като цяло светят слабо blahblah.gif
4.Хоризонталните линии които се проектират на стената (за които ставаше въпрос по-горе) от едно място тръгват нагоре - ъгъла трябва да е 15 градуса.. ама това се мери трудно и дори да имаш транспортир грешката ще е голяма. В общия случаи гледай двете наклонени линии да са успоредни
5.Растоянието между точките, в които хоризонталните линии тръгват нагоре трябва да е точно колкото разстоянието между крушките на късите светлини.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Намерих една основна грешка в формулата-тя не е за Голф За жалост след като ги регулирах Ето как ги регулирах аз -на 420 от стена ,за двусекционен фар 70 см Н,ми се получи 57 на стената.Неска обаче мерих волтажа на фаровете и кво да видя-ми те от ФВ ясно и точно са го написали отгоре-наклон 1.2%-деме за всеки метър по 1.2 см. надолу-та за сповенатото 4.2м. от стената точно 6 см надолу И още нещо да попитам белязката се хваща там кадето свършва светлото в горната част ли?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта