Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки

Мнениеот bobcho » Пон 24 дек 2007 17:52


Парното ми не работеше както трябва и реших, че е време за действие.

Първата стъпка е да се ракачи '-' на акумулатора и да се пусне част от антифриза.Аз го направих от долното съединение на радиатора:

Изображение

След това се маха решетката, защитаваща всмукателния отвор на парното:

Изображение

Като се свали решетката болтовете се отвиват!

Прехвърляме се вътре и се започва разглобяването.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След това свалих нишата под жабката и самата жабка:

Изображение

Изображение

под жабката има още 1 "самотен" шрафт, който я дъжи:

Изображение

Свалят се всички решетки на въздуховодите:

Изображение

.. после и самата "коруба" на решетките :

Изображение

Изображение

Изображение

Идва ред на врътките на парното, касетофон и копчетата по централната конзола:

Изображение

Всички знаем, че централната конзола е много крехка и трябва по внимателската с нея.Ето къде трябва да се отвие (червено).Жълтата стрелка показва къде се намира пластмасов "палец":

Изображение

Следват: волан, лостовете за чистачки, пластмасите около контактнич ключ, декоративната пластмаса около таблото (сваля се преди да се свали централната конзола) и самото табло:

Изображение

Изображение

Свалят се пищялките (или говорители ) от таблото:

Изображение

... опорните планки под централната конзола:

Изображение

Изображение

Изображение

Идва ред и на самото табло.Държи се на 4 болта - по 2 от всяка страна:

Изображение

Преди да се дърпа таблото се отвобождава инсталацията от щипките, които са на него.Аз нагъцках всички кабели на мястото на уредите :) :

Изображение

Кутията с радиаторчето и клапите е вече пред очите ни.

Изображение

За да се свали се отвиват два болта от към двигателния отсег ( плюс двата болта при решетката ):

Изображение

Изображение

Изображение

След като ги отвием и освободим маркучите влизаме вътре и дърпаме цялата кутия към нас ( върви комплект с врътките )

Изображение

Изображение

Изображение

На снимките клапите изглеждат добре, но това е само привидно.Щом ги докоснах с пръсти дунапрена взе да се разпада.Радиаторчете ми беше Valeo, 99% оригинално ( не знам как не беше протекло ), но доста задръстено отвътре.Кутията се разчленява на две и кутията, в която се намира радиаторчето се разчленява още веднъж:

Изображение

... клапите почистени от дунапрена:

Изображение

Изображение

Презастраховам се срещу бъдещи изгаряния на дунапрена с алуминиева ламарина и нитове:

Изображение

Изображение

.. новите части:

Изображение

Облепих отнов клапите с дунапрен :

Изображение

Всичко е сглобено и процедурата продължава по обратния ред.

Изображение
Дано да съм бил полезен.

Последна промяна от bobcho на Пон 24 дек 2007 19:12, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Пон 24 дек 2007 18:19


Супер си ! Браво за търпението...
Ако обичаш я ме светни как се сваля капачето и самите врътки в купето щото писах една тема ама нищо неразбрах... :(
Наи - вече как се свалят скапаните врътки че ще ги изпотроша?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 24 дек 2007 18:42


Капачето се подхваща в долната част ( над пепелника ) с пръсти и се дърпа леко.После отстрани с отверка внимателската и излиза.Самите врътки - отвиваш 4-те болта и ги буташ навътре.Ако си свалил " барчето" можеш да ги изкараш отдолу.

Самите врътки ... дърпаш смело :)

Последна промяна от bobcho на Пон 24 дек 2007 18:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4426
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Пон 24 дек 2007 18:42


Евала bobcho, много ценна, пригледна и старателно направена тема. Може да се сложи като важна за как се разглобява табло на Пасат. Браво за търпението :да:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки

Мнениеот myrshavija » Пон 24 дек 2007 18:52


bobcho написа:Свалят се пищялките (или говорители ) от таблото:

Защо?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 24 дек 2007 19:09


... за да откачиш кабелите.Ако можеш да ги достигнеш без да ги сваляш .. ок.Аз директно ги свалих, не съм пробал да ги откачам отдолу.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Пон 24 дек 2007 19:23


забележка:
не се източва никакъв антифриз. просто не се отваря каанчето и загубата от маркучите е минимална. повече губиш от това което остава в старото радиаторче.
на моделите с клима не се сваля частта с моторчето на парното а се откопчава от средната конзола като се прежалват 2те задни щипки до които няма достъп. прежалването е без последствия.
8)


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 24 дек 2007 20:26


Сменявах и други неща и затова източих така антифриза.

Весели празници!!! :D


asenko
Мнения: 62
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 19:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Баня

Мнениеот asenko » Пон 24 дек 2007 21:51


полезна тема.БРАВО :да: поздравления за търпението и старанието в разработването.
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ на всички колеги и от мен


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Вто 25 дек 2007 7:44


bobcho написа:... за да откачиш кабелите.Ако можеш да ги достигнеш без да ги сваляш .. ок.Аз директно ги свалих, не съм пробал да ги откачам отдолу.

Може, стига да си отвориш място да бръкнеш с ръка. При мен са по 2 букси - една към радиото и една към говорителите във вратите.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Вто 25 дек 2007 10:23


Евала бобчо много добра тема.
Тука доста хора страдат от това радиаторче дано да им е полезна :wink:


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Вто 25 дек 2007 12:12


Малее ти си разкостил цялата кола :D Поздравления за търпението и старанието. И аз имам проблеми с парното, но ще ми коства много да се реша да приложа такава хирургическа интервенция :)


Потребителски аватар
BECKER
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 0:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич

Мнениеот BECKER » Вто 25 дек 2007 13:22


Колега,поздравления за старанието.Много полезно нагледно помагало.Само ако можеш да обясниш ,как свали топката на скоростния лост.Понеже аз установих че със сила,не се получава :oops: а ми предстои смяна на коженото калъфче(или както там се казва).Благодаря.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 25 дек 2007 17:57


На резба е топката.Отвиваш я и си готов :)


kikosliven
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот kikosliven » Сря 26 дек 2007 1:04


Бравоооооо.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта