Необходими са ви: Чук (Главен Оправител)<- задължително , ключ 24 (лула, камък от гедория), ключ 15 и 13, както и имбус 8
Ето как изглеждат нещата в началото:
тук се вижда и следващото, което ще сменям, протеклия ми амортисьор
Обърнете внимание къде е гумата. Под носача
Винаги се застраховайте за случая, когато може да ви испусне крика!! Какво ще стане, ако точно в този момент решите да огледате къде е болтчето отзад?!?
От колега от форума се бях обзавел с нови дискове Brembo на полвин цена
, освен това си бях подсигурил и нови лагри SNR за 18 лева ремонтния комплект. Кой знае защо, към комплекта не влизаше грес, така, че си купих една кутийка за 2 лева и... не забравих да си подсигуря кафе и цигари
Сваляте капачката на лагерчето, обикновено чрез почукване с длето:
(в моя случай, с нещо, подобно на шабър)
Сваляме спирачния парат с ключетата 13 и 15.
С ключе 13 (в моя случай-гедорето) развивам болтчетата на водачите на апарата, а самите водачи ги гържа за контра с ключето 15
Ето ги в лявата страна как изглеждат, а в дясно е супорта на спирачния апарат, който ще свалим след малко
Супорта се държи за моста отзад с 2 имбусни болта М10 със ситна резба. За тях ни трябва имбусния (шестограмен) ключ 8. Предупреждавам, че тези болтчета се стягат здраво, а и си запичат още по-здраво, така, че ключа трябва да е хубав!
След като вече сме махнали супорта, развиваме гайката на главината с ключа 22, отстраняваме законтрящата шайба и изърпваме главината.
В общия случай, вътрешната черупка на вътрешния лагер остава на оста, но тя не е прекалено стегната, така, че може и на ръка да я отстраним, без скоба. Махаме и семеринга, ако се е измъкнал и е останал на оста.
Тук аз лично леко истръпнах: Бях забравил, че на вътрешната част на диска, около централния му отвор се намира... хм... не диск, а по-скоро прорезния барабан, който чете датчика на ABS-а.
За мой късмет предположението ми, че той е 'втъкнат' на пружинна сглобка се оказа вярно и след леко съветване с Главния Оправител, пръскане с WD40 и лост от първи род, представляван от здрава отверка този прорезен барабан скоро се мъдреше в/у новия ми диск
След внимателно набиване на външните черупки на новите лагери на новите дискове (препоръчвам да стане на преса, ако не- използвайте черупките на старите лагери като дорник), старателно почистване на оста (шенкела), и полагане на грес в самата главина, слагаме вътрешния лагер, надяваме и семеринга и поставяме главината на оста.
Следва вкарване на новия външен лагер (външната му черупка е вече набита на главината), слагаме законтрящата шайба и стягаме гайкката:
Тук е много важно да си припомним наученото от тази тема:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 3%E5%F0%E8
Аз не го забравих и на снимката се вижда точно момента на проверката по метода на приплъзващата шайба
Последно остана да сложим шплента, заедно с подсигуряващата капачка на гайката (има си ги в ремонтния комплект), да сложим защитната капачка, да монтираме гумата и... на добър път!
Само едно допълнение: Има майстори, които не поставят грес в защитната капачка, но в дебелите книги пише, че тя трябва да с напълни до полвината с нова, чиста грес. Така и направих!
А какъв е метода на плъзгащата шайба?
Предполагам, че се стяга гайката докато спре да се върти шайбата и после леко се разхлабва докато започне да превърта без да хлопа?
bobcho написа:Отговора се крие в самото название на метода.Шайбата трябва да може да се отмести сравнително лесно в радиална посока с отверката...
Поради няколкото въпроса ще се опитам да преразкажа по-подробно какъв е този метод.
Задължително е да се уверите, че лагерите са набити добре, до упор и няма да има опастност да си оемат хлабините.
След като монтирате всички лагери, поставяте специалната законтряща шайба, така, че езичето й да си влезне в канала на оста. Затягате гайката на ръка.
С плоска отверка, както виждате на последната снимка, се пробвате да 'избутате' шайбата перпендикулярно на оста. Гайката се натяга до момента, в който това избутване все още е възможно, без да прилагате твърде много усилие. Просто шайбата трябва да може да се премества така, че да се обира луфта м/у отвора й и по-малката ос достатъчно стегнато, без да се чувства хлопане напред-назад, но и без да налягате здраво отверката.
Слагате осигурителната външна гайка и през 'перата' й прекарвате шплента. На няколко пъти ми се е случвало испразването между перата да не съвпада с отвора за шплента. При това положение предпочитам да врътна гайката една идея към затягане, вместо да я разхлабя.
В чест на истината, в момента гайката на главините ми е доста по-стегната, отколкото се получава при описания метод. При него остава известна хлабина, която се усеща като луфт на монтираната вече гума. Приятел и механик ме агитира да обера този луфт с твърдението, че нищо няма да се влоши. За да реша спора (а и тъй като не е кой знае колко сложно и скъпо да си сменя лагерите, ако се наложи) го послушах.
За момента, вече 6000 км. резултата е 1:1.
В смисъл, че лагерите все още са здрави, не греят повече от нормалното, а скоро си направих 2 преходчета по 350км и... нямам оплаквания!
При всички случаи след монтажа, при поставена и стегната гума се уверете, че няма никакво задържане при завъртане на колелото на ръка, както и странни стържещи шумове.
Хайде, колеги
Лесно е!
Допълнение след почти 3 години и над 50к км:
Номера на ремонтния комплект на SNR е R154.13
Вътре лагерчетата са 4Т-L45410 и LM11710.
Семеринга е CY 40 с размер 52/58 7.5
Хубаво е да си пише човек какво е правил, та да знае в някой студен и влажен ден след няколко години какъв го чака!