Смяна на маншон на външно каре Голф2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
колега от русе, на старият ми пасат 1-ца, за да извадя карето трябваше първо да се махне една зегерка и тогава чак излизаше с почукване както си го писал. При пасат 3, казваш направо излиза карето с леко почувкане без да има такава зегерка, така ли??
А междо другото , ако имате познати гумаджии могат да ви лашнат гайката с пневматичен пистолет.
А междо другото , ако имате познати гумаджии могат да ви лашнат гайката с пневматичен пистолет.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Smoke написа:та при смяната на външно каре при Г2....как става номера без да се ходи на реглаж последно?
кое се развива ?
Вадиш шарнира от шенкела, следкато развиеш и извадиш болта
Като цяло ако не ви се отдава и нямате нужните условия, не се опитвайте да си ремонтирате сами колата.Това ще ви донесе единствено повече главоболия, загуба на време, някой квадратен сантиметър кожа по-малко и т.н.Всичко това води и до загуба на пари.А като видя някой да развива и затяга гайка на каре с чук и секач,не знам какво ми става.
П.П.Зегерките на повечето външни карета са автоматични(в отговор на колегата по-долу)
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
NovobranecGT написа: ......................, някой квадратен сантиметър кожа по-малко и т.н..................................
......................
......................
П.П.Зегерките на повечето външни карета са автоматични(в отговор на колегата по-долу)
автоматични, т.е. сами освобождават като се напъне карето да се вади?
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Последна промяна от parno на Пон 26 яну 2009 20:30, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
- garvan06
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2
ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА СНИМКИТЕ "Вдигаме и осигуряваме автомобила " НИКОГА НЕ ПОДПИРАИТЕ КОЛАТА НА ТЕЗИ ИЗДАДЕНИ КУХИ БОМВЕНЦА!!! ТЕ СА ЧАСТ ОТ ТАПИ НА ДЪНОТО ЗАЛЕПЕНИ С СИЛИКОН КОИТО БИ МОГЪЛ ДА СЕ ОДЛЕПИ . ТРУПЧЕ С ПО ГОЛЯМ РАЗМЕР ОБХВАЩАЩО ПО ГОЛЯМА ПЛОЩ Е ПО СИГОРНО КАКТО ЗА АВТОМОБИЛА ТАКА И ПО ВАЖНОТО ЗА САМИТЕ ВАС. СПОДЕЛЯМ ГО ОТ ЛИЧЕН ОПИТ С ТЕЗИ ТАПИ. БЛАГОДАРЯ НА "znainainai" ЗА ПОДРОБНАТА ТЕМА
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2
Здравейте,колеги! Ръчкайки из форума, попаднах на тази тема и реших да споделя опита си в тая операция, макар и натрупан на друга трошка /Застава ГТ55/, която има почти същата конструкция /разликата е в горното каре/.
1. Вариант " На къра"
1.1 Вдига се колата на крик, укрепва се добре/ ще се наложи въртене на волана/ и се сваля колелото.
1.2 Почиства се добре карето и железарията около него.
1.3 Снема се скъсания маншон.
1.4 Завърташ волана, така че да ти е удобно да работиш по вътрешната част на карето/ там където се виждат сачмите/, почистваш смазката,там където вала влиза в карето,намираш зегерката и се подготвяш да я отвориш /инструмент/
1.5 Хващаш най близкия кибик /може и сам, ама е трудно ако не си го правил/ и го караш да дърпа полуоската по посока на скоростната кутия / най-добре отгоре,през капака на двигателя, че да не ти се пречка долу/ -> той дърпа - ти отваряш зегерката -> валът излиза от карето.
Това е най- трудната операция по смяната на маншона.
Ако зегерката е "автоматична - с почукване" - стискаш вала с тръбния кллюч и почукваш по ключа странично, по посока на СК.
Това разглобяване е възможно поради наличието на компенсацонно звено в горното каре, което коригира /поема/ дължината на полуоската в завой и при подскачането на колелото по дупките
1.6 Карето се почиства на място,слага му се част от смазката, нанизват се на вала скоби,втулка и маншон, вала се вкарва в шлиците на карето до щракване на зегера ,в маншона се слага останалата смазка и се "обува" на карето.
2. Вариант с канал
Различава се с това,че може да не се сваля гумата, или ако се свали, ще е по-удобно на кибика
Надявам се че съм бил полезен на братството.
1. Вариант " На къра"
1.1 Вдига се колата на крик, укрепва се добре/ ще се наложи въртене на волана/ и се сваля колелото.
1.2 Почиства се добре карето и железарията около него.
1.3 Снема се скъсания маншон.
1.4 Завърташ волана, така че да ти е удобно да работиш по вътрешната част на карето/ там където се виждат сачмите/, почистваш смазката,там където вала влиза в карето,намираш зегерката и се подготвяш да я отвориш /инструмент/
1.5 Хващаш най близкия кибик /може и сам, ама е трудно ако не си го правил/ и го караш да дърпа полуоската по посока на скоростната кутия / най-добре отгоре,през капака на двигателя, че да не ти се пречка долу/ -> той дърпа - ти отваряш зегерката -> валът излиза от карето.
Това е най- трудната операция по смяната на маншона.
Ако зегерката е "автоматична - с почукване" - стискаш вала с тръбния кллюч и почукваш по ключа странично, по посока на СК.
Това разглобяване е възможно поради наличието на компенсацонно звено в горното каре, което коригира /поема/ дължината на полуоската в завой и при подскачането на колелото по дупките
1.6 Карето се почиства на място,слага му се част от смазката, нанизват се на вала скоби,втулка и маншон, вала се вкарва в шлиците на карето до щракване на зегера ,в маншона се слага останалата смазка и се "обува" на карето.
2. Вариант с канал
Различава се с това,че може да не се сваля гумата, или ако се свали, ще е по-удобно на кибика
Надявам се че съм бил полезен на братството.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Re:
tonkata82 написа:parno написа:трябва да развия това за да не ходя на стенд така ли ?
..
Дано от август месец насам да го е измислил и отвил колегата, пък и сигурно е завил обратн на мястото му. Освен това нямаше нужда да се цитира пълното мнение със снимката.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2
тамън 3 карета с маншоните ги опатках от тогава
не съм прилагал метода с НЕходенето на стенд щото откачих половината предница
но да предполагам че ще стане така ако се развие този болт...но ако е спекъл шарнира вътре малко зор докато се откачи
не съм прилагал метода с НЕходенето на стенд щото откачих половината предница
но да предполагам че ще стане така ако се развие този болт...но ако е спекъл шарнира вътре малко зор докато се откачи
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2
Шарнира с интрумента наречен вилица излиза с поглед!
- offside
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
- Автомобил: Passat B5 1997
- Двигател: 1.8 20v ADR
- Местоположение: гр.София
Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2
Само да добавя , при почукването на карето да излезе , задължително да се държи полуоската здраво че да не се наложи да сваляте после цялата и да правите и вътрешно каре. Казвам го от горчив опит.
ПС досега не съм имал проблеми при развиване на 3-те болта на шарнира. Но понякога там са нитове така че се налага да се сваля от болата който е показан по горе (нищо сложно само при някои се позапира леко и си трябва повече натиск). Успех на всички захванали се с процедурата
ПС досега не съм имал проблеми при развиване на 3-те болта на шарнира. Но понякога там са нитове така че се налага да се сваля от болата който е показан по горе (нищо сложно само при някои се позапира леко и си трябва повече натиск). Успех на всички захванали се с процедурата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 188 госта