Смяна на маншон на външно каре Голф2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
sechko
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 22:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот sechko » Нед 20 апр 2008 0:20


На пасата трите дупки на носача са кръгли,а на голфа са елипсовидни за реглаж>




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Сря 11 юни 2008 15:53


та при смяната на външно каре при Г2....как става номера без да се ходи на реглаж последно?
кое се развива ?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 11 юни 2008 18:36


колега от русе, на старият ми пасат 1-ца, за да извадя карето трябваше първо да се махне една зегерка и тогава чак излизаше с почукване както си го писал. При пасат 3, казваш направо излиза карето с леко почувкане без да има такава зегерка, така ли?? :roll:

А междо другото , ако имате познати гумаджии могат да ви лашнат гайката с пневматичен пистолет.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 11 юни 2008 20:28


Smoke написа:та при смяната на външно каре при Г2....как става номера без да се ходи на реглаж последно?
кое се развива ?

Вадиш шарнира от шенкела, следкато развиеш и извадиш болта :wink:
Като цяло ако не ви се отдава и нямате нужните условия, не се опитвайте да си ремонтирате сами колата.Това ще ви донесе единствено повече главоболия, загуба на време, някой квадратен сантиметър кожа по-малко и т.н.Всичко това води и до загуба на пари.А като видя някой да развива и затяга гайка на каре с чук и секач,не знам какво ми става.
П.П.Зегерките на повечето външни карета са автоматични(в отговор на колегата по-долу)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 12 юни 2008 9:32


NovobranecGT написа: ......................, някой квадратен сантиметър кожа по-малко и т.н.................................. :lol:
......................
......................
П.П.Зегерките на повечето външни карета са автоматични(в отговор на колегата по-долу)


автоматични, т.е. сами освобождават като се напъне карето да се вади?


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Сря 13 авг 2008 6:22


трябва да развия това за да не ходя на стенд така ли ?
Изображение

Последна промяна от parno на Пон 26 яну 2009 20:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 13 авг 2008 6:29


Точно това. За голямата гайка дето е на самото каре си приготви хубав и много здрав ключ и я отхлаби първо нея и тогава вдигай колата на крик, че нема отвиване тоя пустиняк по некой път.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Сря 13 авг 2008 6:56


К.Одаджийски написа:Точно това. За голямата гайка дето е на самото каре си приготви хубав и много здрав ключ и я отхлаби първо нея и тогава вдигай колата на крик, че нема отвиване тоя пустиняк по некой път.

благодаря :002:


Потребителски аватар
garvan06
Мнения: 62
Регистриран на: Съб 24 май 2008 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот garvan06 » Нед 09 авг 2009 16:55


ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА СНИМКИТЕ "Вдигаме и осигуряваме автомобила " НИКОГА НЕ ПОДПИРАИТЕ КОЛАТА НА ТЕЗИ ИЗДАДЕНИ КУХИ БОМВЕНЦА!!! ТЕ СА ЧАСТ ОТ ТАПИ НА ДЪНОТО ЗАЛЕПЕНИ С СИЛИКОН КОИТО БИ МОГЪЛ ДА СЕ ОДЛЕПИ . ТРУПЧЕ С ПО ГОЛЯМ РАЗМЕР ОБХВАЩАЩО ПО ГОЛЯМА ПЛОЩ Е ПО СИГОРНО КАКТО ЗА АВТОМОБИЛА ТАКА И ПО ВАЖНОТО ЗА САМИТЕ ВАС. СПОДЕЛЯМ ГО ОТ ЛИЧЕН ОПИТ С ТЕЗИ ТАПИ. БЛАГОДАРЯ НА "znainainai" ЗА ПОДРОБНАТА ТЕМА :beer
6205_300.JPG


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот bayspiro » Вто 25 авг 2009 15:28


Здравейте,колеги! Ръчкайки из форума, попаднах на тази тема и реших да споделя опита си в тая операция, макар и натрупан на друга трошка /Застава ГТ55/, която има почти същата конструкция /разликата е в горното каре/.

1. Вариант " На къра"

1.1 Вдига се колата на крик, укрепва се добре/ ще се наложи въртене на волана/ и се сваля колелото.
1.2 Почиства се добре карето и железарията около него.
1.3 Снема се скъсания маншон.
1.4 Завърташ волана, така че да ти е удобно да работиш по вътрешната част на карето/ там където се виждат сачмите/, почистваш смазката,там където вала влиза в карето,намираш зегерката и се подготвяш да я отвориш /инструмент/
1.5 Хващаш най близкия кибик :D /може и сам, ама е трудно ако не си го правил/ и го караш да дърпа полуоската по посока на скоростната кутия / най-добре отгоре,през капака на двигателя, че да не ти се пречка долу/ -> той дърпа - ти отваряш зегерката -> валът излиза от карето.

Това е най- трудната операция по смяната на маншона.
Ако зегерката е "автоматична - с почукване" - стискаш вала с тръбния кллюч и почукваш по ключа странично, по посока на СК.

Това разглобяване е възможно поради наличието на компенсацонно звено в горното каре, което коригира /поема/ дължината на полуоската в завой и при подскачането на колелото по дупките :D
1.6 Карето се почиства на място,слага му се част от смазката, нанизват се на вала скоби,втулка и маншон, вала се вкарва в шлиците на карето до щракване на зегера ,в маншона се слага останалата смазка и се "обува" на карето.

2. Вариант с канал

Различава се с това,че може да не се сваля гумата, или ако се свали, ще е по-удобно на кибика :mrgreen:

Надявам се че съм бил полезен на братството.


Потребителски аватар
tonkata82
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 18 май 2008 23:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re:

Мнениеот tonkata82 » Чет 26 ное 2009 22:56


parno написа:трябва да развия това за да не ходя на стенд така ли ?
Изображение

:да:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Re:

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 27 ное 2009 14:37


tonkata82 написа:
parno написа:трябва да развия това за да не ходя на стенд така ли ?
..

:да:

Дано от август месец насам да го е измислил и отвил колегата, пък и сигурно е завил обратн на мястото му. Освен това нямаше нужда да се цитира пълното мнение със снимката.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот parno » Пет 27 ное 2009 17:23


тамън 3 карета с маншоните ги опатках от тогава mhihi
не съм прилагал метода с НЕходенето на стенд щото откачих половината предница mhihi
но да предполагам че ще стане така ако се развие този болт...но ако е спекъл шарнира вътре малко зор докато се откачи


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот alex_zazy » Съб 28 ное 2009 19:42


Шарнира с интрумента наречен вилица излиза с поглед!


Потребителски аватар
offside
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
Автомобил: Passat B5 1997
Двигател: 1.8 20v ADR
Местоположение: гр.София

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот offside » Пон 07 дек 2009 23:41


Само да добавя , при почукването на карето да излезе , задължително да се държи полуоската здраво че да не се наложи да сваляте после цялата и да правите и вътрешно каре. Казвам го от горчив опит.
ПС досега не съм имал проблеми при развиване на 3-те болта на шарнира. Но понякога там са нитове така че се налага да се сваля от болата който е показан по горе (нищо сложно само при някои се позапира леко и си трябва повече натиск). Успех на всички захванали се с процедурата :)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта