Проблем с обезвъздушаване Голф 3 1.4 AEX

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
da4ko
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 10 дек 2009 21:31
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEX 1995
Местоположение: pazardjik

Проблем с обезвъздушаване Голф 3 1.4 AEX

Мнениеот da4ko » Вто 09 дек 2014 19:04


Здравейте, колеги! Проблема с колата се появи при подмяна на антифриза с нов. При загряване на колата при 85-90 градуса долния маркуч на радиатора загрява много бавно и маркучите стават твърди, но течност от капачката не излиза като е затворена. При отваряне на разширителното казанче течността започва да излиза оттам. Трети ден опитвам да обезвъздуша колата като в системата явно винаги има въздух, който не позволява пълното и обезвъдушаване. Пробвах да откача и двата маркуча на радиотара за парното (излизащия от радиатора оставаше студен и съответно имаше въздух в него), долях в казанчето докато започна да тече от радиаторчето течност, паля колата и резултата е същия: При достигане на температура, при която е нормално да се отвори термостата, той остава затворен и налягането надува маркучите (термостата е сменен преди 2 седмици с нов). Въпроса ми е... от обезвъдушителните маркучлета тече течност, което значи ли че водната помпа работи правилно или може да е повредена? И днес след още един ден доливане и ходене по мъките махнах термостата нацяло (да върти и двата кръга едновременно)... резултата колата загрява на място до 85-90 градуса и течността отново започва да излиза от казанчето(Проблема явно не е в термостата). Перката се включва понякога...
Просто не знам кое е най-вероятния проблем... водна помпа, някакво уплътнение(никъде няма видим теч по системата), въздушна възглавница която не мога да премахна сам? До преди да реша да подменя антифриза на колата всичко работеше нормално...
Благодаря предварително!
Поздрави :)




Потребителски аватар
Golfan_93
Мнения: 330
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 20:08
Автомобил: Golf MK III
Двигател: ABD 1992
Местоположение: София

Re: Проблем с обезвъздушаване Голф 3 1.4 AEX

Мнениеот Golfan_93 » Вто 09 дек 2014 19:31


Много е шибано и на мен ми го е правило, та на въпроса аз изпатих така 1 път, и след това ми казаха като колата се източи, палиш и почваш да наливаш, при мен допълнително е сложено кранче за обезвъздушаване, на маркучите за парното. И така нещата станаха ..


Потребителски аватар
da4ko
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 10 дек 2009 21:31
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEX 1995
Местоположение: pazardjik

Re: Проблем с обезвъздушаване Голф 3 1.4 AEX

Мнениеот da4ko » Сря 10 дек 2014 11:15


А възможно ли е проблема да идва от О-пръстена при термостата или евентуално някоя скоба (да си дърпа въздух постоянно)... Единствено откачах тези части при смяната на антифриза. Но по системата никъде няма видим теч....


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем с обезвъздушаване Голф 3 1.4 AEX

Мнениеот pas1.8mi » Сря 10 дек 2014 12:35


Само Термостат ли смени или и пластмасовото коляно,което го държи?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с обезвъздушаване Голф 3 1.4 AEX

Мнениеот stefan4o » Сря 10 дек 2014 12:48


Ако си сменял само и единствено антифриз - просто не ти е обезвъздушена добре колата. Изчакай да изстине моторът, запали я, отвори казанчето и я изчакай да позагрее. Може да поразтриваш маркучите, за да изкара въздуха, ако има останал такъв. Държиш казанчето отворено докато от тънкото маркучле не текне плътна струйка вода.


Потребителски аватар
da4ko
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 10 дек 2009 21:31
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEX 1995
Местоположение: pazardjik

Re: Проблем с обезвъздушаване Голф 3 1.4 AEX

Мнениеот da4ko » Сря 10 дек 2014 13:12


pas1.8mi написа:Само Термостат ли смени или и пластмасовото коляно,което го държи?


Понеже се беше се счупило точно това голяно, смених него, О-пръстена и термостата...

stefan4o написа:Ако си сменял само и единствено антифриз - просто не ти е обезвъздушена добре колата. Изчакай да изстине моторът, запали я, отвори казанчето и я изчакай да позагрее. Може да поразтриваш маркучите, за да изкара въздуха, ако има останал такъв. Държиш казанчето отворено докато от тънкото маркучле не текне плътна струйка вода.


Просто смених антифриза и се получи проблема... Правя всичко описано и то по няколко пъти и при загряване на колата течността излиза от казанчето (с отворена капачка)...


Потребителски аватар
hayabusa_gsxr
Мнения: 470
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
Автомобил: Opel Vectra B
Двигател: X20XEV
Местоположение: Бургас/Варна

Re: Проблем с обезвъздушаване Голф 3 1.4 AEX

Мнениеот hayabusa_gsxr » Сря 10 дек 2014 13:34


Няма нужда от обезвъздушаване, затваряй капачката и си карай без да се занимаваш с глупости.


Потребителски аватар
da4ko
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 10 дек 2009 21:31
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEX 1995
Местоположение: pazardjik

Re: Проблем с обезвъздушаване Голф 3 1.4 AEX

Мнениеот da4ko » Сря 10 дек 2014 16:25


Благодаря на всички отзовали се!
Днес оставих колата под наклон (задницата на високо) запалих колата и по време на работа откачих маркуча след радиатора на парното... беше пълно с въздух отново. Изчаках да отвори и термостата и откачих същия маркуч отново... отново въздух. Долях съответното количество течност и след няколко минути перката си включи съвсем нормално. Изчаках да се пусне още веднъж и затворих капачката повече без никакво надуване на системата. През целия процес имаше яко масажиране на маркучите, като се усещаше как има не само течност в тях.
Благодаря отново на всички! :beer



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта