Здравейте!
От доста време ми се въртеше в главата да си поставя уред за налягане на маслото в колата - в случая Голф 3 двигател ABS.
Доста се чудих от какво да използвам както уреда, така и датчика. Те трябва да са от един и същ модел автомобил, защото са направени да работят съвместно. Най-накрая по идея на мой познат - решението е Лада 2106 или 2103.
Понеже не ми се даваха 13 лв. за уред и 8 лв. за датчик отидох до моргата за руски автомобили и за 2+2 лв. си купих:
Датчика и преходника към него
и уреда
След това ми трябваше и малко по-специален щуцер, с който да закрепя датчика към свободния отвор на тялото на масления филтър. Свободният отвор е отвора, в който се навива датчика за температура на маслото - при мене няма такъв, защото нямам MFA.
Скалъпих набързо скица на щуцера, като предварително трябваше естествено да се съобразя с размерите и особеностите на преходника изобразен по-горе и ето:
Май съм позабравил наученото за олимпиадите по чертане ама беше преди около 10 години.
Отидох при стругар и за 8 лв. ми направи това
Ето как стои на преходника
Взех си и няколко медни пръстена 14х20х1,5 - същите като на пробката за източване на маслото. Струват стотинки
Нужни са 3 броя и ето датчика сглобен с преходника и щуцера заедно с пръстенчетата
Вече поставени на колата
Поставянето на уреда в колата не се получи много добре, но като му измисля нещо по-добро го направя
Уреда се нуждае от ''+'', ''-'', сигнал от датчика и ''+'' за лампата за осветлението. Аварийната лампичка за налягането в уреда я отскубнах - не ми трябва има си на таблото. При свързването му ми погна брат ми. ''+''-а взехме от копчето за отоплението на задното стъкло ''-'' (маса) и захранване на лампата от осветлението на същото копче.
Като цяло съм доволен
Доволен съм и от налягането на маслото
Студен двигател на празен ход 4+ bar
Загрял двигател на празен ход около 1 bar
при около 2000 об/мин (нямам оборотомер) 3+ bar
Всичко ми струваше 2+2+8=12 лв Транспорта до морга и стругар без пари, щото бях със служебна кола
Успех в начинанието на желащите да си го направят.
Как да си поставим уред за измерване налягането на маслото.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- vw_Krasi_vw
- Мнения: 667
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен - VW GOLF III -1.8 ABS
- Контакти:
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Браво за темата, браво за акъла дето си вкарал, така се прави.....малко кинти, нещо полезно, и за момента не толкова красиво поради мястото на уредчето, но все може да му се измисли нещо да стане все едно е от завода с него, иииии браво още веднъж много полезно, и се замислям дали и аз да не си направя, поне ще 8-те лева, ше си го остържа сам
- auubau
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Stenly написа:... за темп на масло и волтметъра ...
Другия уред е за темп. на водата(но май пак става за темп на масло), а последния е амперметър ако не се лъжа. Наистина ще стане добре На мен тоя уред ми беше по-легнал на сърцето, 'щото бях се усъмнил доста в налягането на маслото след ремонта на двг. Сега нямам притеснения
emo
идеатя е добта.вартеше ми се в главата подобно нещо,обаче преди 2-год.искам да си вастановя оригиналните vdo. взех си обаче докато събера всичките часовници,волт метара самоче е тоя със цветовете (14 лв.)
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
На 1.6 EZ мотора има ли някой идея дали може да се върже . Направил съм си едно табло и ми остава още една дупка за волтметъра .
http://vwclub.bg/forum/garage.php?mode= ... ge_id=4368
http://vwclub.bg/forum/garage.php?mode= ... ge_id=4368
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта