Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Колеги след като не успях да накарам CD-то ми да ползва димера от таблото взех от един коелга оригинално GAMMA V.Като пробвах касетофона всичко беше наред.След като го сложих на мястото му о изненада - показанията на дисплея не се четат когато е под ъгъл.Като погледна фронтално ,или отдолу под ъгъл всичко е 6.Погледна ли под ъгъл отгоре(така се гледа като седиш на седалката )-нищо не се вижда от надписите на кое радио и честота е .Някой има ли на идея на какво се даължи това и има ли начин да се орпави?
Другото беше че краче номер 5 на буксата за захранване беше отрязано.Свързах го ,но когато извадя ключът и касетофона не загасва.Махнах го пак - оабче пък сега при сяко включване си губи станцията и се обучава (на дисплея пише LEARNING).Как трябва да е вързано?
Някой ако сподели и къде в София мога да се сдобия със щипки за ваденето на Гама-та ще съм много благодарен.
Другото беше че краче номер 5 на буксата за захранване беше отрязано.Свързах го ,но когато извадя ключът и касетофона не загасва.Махнах го пак - оабче пък сега при сяко включване си губи станцията и се обучава (на дисплея пише LEARNING).Как трябва да е вързано?
Някой ако сподели и къде в София мога да се сдобия със щипки за ваденето на Гама-та ще съм много благодарен.
- rollin
- Мнения: 668
- Регистриран на: Пон 23 апр 2007 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Първомай
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Това с не виждането на дисплея е напълно нормално, а що се отнася до това, че не гасне значи вързването е сгрешено. Иди до майстор да ти го направи или давай снимки да видим кое каде е
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Буксата е съвсем стандартна с едно отрязано кабелче на захранването - горе 2-рото от дясно на ляво.Поне едно нещо се оправи и то е ,че не се обучава при всяко включване - изглежда е имало батерия която трябва да се зареди.Драмата с дисплея още я има ,но поне се оказа че през деня криво ляво си се вижда.Вечер обаче на включено осветление се вижда само синьото на дисплея.Колега какво нормално намираш ,че нищо не се вижда - дисплея на климатроника е същия и се чете прекрасно?
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Малко са новите плеъри, които поддържат подсветката от таблото. Но не е невъзможно да се намеи. Колкото до оигиналното радио - батерия в него няма, а кабелчето което е липсвало би трябвало да е вторият постоянен +. То би трябвало да има два - на захранващата букса, на горния ред , първото и второто отдясно наляво. А АСС-то (което служи за гаснене при изкарване на ключа) е второто от ляво надясно на долния ред. Гоното е било изрязано, защото там на останалите радиа се намира ел антената. Не съм имал до сега случай на такъв проблем с дисплея, но определено само с единия + отгоре би трябвало да не сработва.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Това за ЦД-то беше само за инфо - отново се убедих твърдо ,че оригиналното радио е перфектния вариант.
Ползвам една схема на колегата от другата тема-при мен сега е отрязана на най-долната букса номер 5:
[/img]
Правих експеримент като вържа въпросния кабел при вадене на ключа касетофона не спира(а аз искам да спира).Дразни ме обаче това ,че при слагане на ключа не тръгва само - на предишното ми (БОСЕ на Ауди А6С5)тръгваше
P.S.Някой да знае къде в София мога да си купя щипки за вадене на GAMMA-та?
Ползвам една схема на колегата от другата тема-при мен сега е отрязана на най-долната букса номер 5:
[/img]
Правих експеримент като вържа въпросния кабел при вадене на ключа касетофона не спира(а аз искам да спира).Дразни ме обаче това ,че при слагане на ключа не тръгва само - на предишното ми (БОСЕ на Ауди А6С5)тръгваше
P.S.Някой да знае къде в София мога да си купя щипки за вадене на GAMMA-та?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Днес пак чоплих по прекъсната жица за 12V.Интересно ,че като я свържа и щраква централното ,а заключването от дистанционното спира да бачка .Дайте някви идей - къде в бушониерата ходи въпросния кабел
- evgevg
- Мнения: 136
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Колега извинявай, но аз лично не разбрах какво трябва да стане?Кое точно е прекъснато и къде?Разбрах, че искаш с ключа да го спираш и пускаш.Обясни още веднъж, щото бих искал да помогна ако мога.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Ами те май проблемите станаха много оплетени.Ето описание на този с буксата:
На буксата за захранване позиция 5 от схемата ми е разрязана за да не е свързана(доколкото разбрах това е позицията която пази кода на касетофона - 12V).Щом я свържа касетофона не се изключва като извадя ключът на колата.Днес открих и по-лошото - щом свържа въпросния кабел спира да бачка заключването от ключа на дистанционното .При самото свързване на кабела централното изщраква .
Явно нещо не е ОК с ел.инсталацията - не виждам друга причина за въпросната аномалия.Питането мис сега е къде отива кабелния сноп от захранващата букса за да проследя жиците и да видя какво става.Колата е с фабрична аларма ако има значение.
На буксата за захранване позиция 5 от схемата ми е разрязана за да не е свързана(доколкото разбрах това е позицията която пази кода на касетофона - 12V).Щом я свържа касетофона не се изключва като извадя ключът на колата.Днес открих и по-лошото - щом свържа въпросния кабел спира да бачка заключването от ключа на дистанционното .При самото свързване на кабела централното изщраква .
Явно нещо не е ОК с ел.инсталацията - не виждам друга причина за въпросната аномалия.Питането мис сега е къде отива кабелния сноп от захранващата букса за да проследя жиците и да видя какво става.Колата е с фабрична аларма ако има значение.
- evgevg
- Мнения: 136
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Добре ама нещо бъркаш сякаш.Би трябвало 5 да е изхода за автоматична антена.Като пуснеш от него 12v към колата тогава се объркват нещата.И не е ясно на кой кабел ги пускаш-можеш да изгориш нещо така.Ако искаш качи една снимка на кабелите както са свързани в момента да видим може ли да направим нещо.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Ето снимки ,но са с лошо качество
Доколкото съм чувал това се води стандартна "евробукса"
Доколкото съм чувал това се води стандартна "евробукса"
- avanto
- Мнения: 232
- Регистриран на: Пон 07 яну 2008 22:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Колега преди да сложиш Гама-та какво CD имаше свързано към колата ?
На по-новите cd-та са им разменени местата "постоянен +" и "плюс когато пъхнеш ключа (на контакт)"
При теб може би са разменени.
За да работи Гамата коректно трябва на позиция 7 от твоята схема да имаш постоянно +12 волта.
На позиция 4 трябва да имаш +12 волта само когато е пъхнат ключа. Когато извадиш ключа там трябва да няма никакво напрежение.
Позиция 5 както е писал по-горе колегата е изхода за автоматична антена. Недей го свърза тоя кабел, че да не стане някой фал.
Вземи един мултимер и премери какво става на позиции номер 4 и 7. Както казах може би са разменени местата им.
На по-новите cd-та са им разменени местата "постоянен +" и "плюс когато пъхнеш ключа (на контакт)"
При теб може би са разменени.
За да работи Гамата коректно трябва на позиция 7 от твоята схема да имаш постоянно +12 волта.
На позиция 4 трябва да имаш +12 волта само когато е пъхнат ключа. Когато извадиш ключа там трябва да няма никакво напрежение.
Позиция 5 както е писал по-горе колегата е изхода за автоматична антена. Недей го свърза тоя кабел, че да не стане някой фал.
Вземи един мултимер и премери какво става на позиции номер 4 и 7. Както казах може би са разменени местата им.
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Разцветката на буксата е нормална за колата и за това радио. На двата червен с бяло трябва да има постоянен +, Кафевия - маса, Жълт с червено - АСС, сив със синьо - подсветка, Син с бяло идва от километража. Би трябвало да тръгне така
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Да колега буксата е стандартната и е за това радио със всички жици по нея.Проблемът е ,че позиция 5 е срязана и като я свържа колата почва да не и работи алармата и да щрака централното
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
Гамата се гаси и сменя интензитета на осветеността по комуникация. Щом ти щрака централното значи това е един от комуникационните кабели и отива в комфорт модула. Там недей да пипаш! Понеже имаш познания по електроника ето ти една схема на пиновете на Гамата:
а ето от тук си изтегли едно ръководство и там също са описани на кой пин какво има: viewtopic.php?f=17&t=207657
Щипки за свалянето на касетофона мога да ти дам моите докато си свършиш работата или да си ги поръчаш от ибей: http://stores.ebay.co.uk/radioworldcaraudio моите пристигнаха за 4 дни.
а ето от тук си изтегли едно ръководство и там също са описани на кой пин какво има: viewtopic.php?f=17&t=207657
Щипки за свалянето на касетофона мога да ти дам моите докато си свършиш работата или да си ги поръчаш от ибей: http://stores.ebay.co.uk/radioworldcaraudio моите пристигнаха за 4 дни.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Проблем с дисплея и свързването на GAMMA V
dancing_niki написа: Понеже имаш познания по електроника ето ти една схема на пиновете на Гамата:
Незнам защо си останал с такива грешни впечатления
Иначе и на мойта гама го има същия етикет и аз се зачудих защо колегите ми казват ,че там е за вързване на усилвателя на антената.В ръководството което пусна линк пише ,че там е "5 Code + 12V"(това е позицията на прерязания ми кабел) - демек постоянно 12 волта за кода ,а не както е на повечето кастофони от там да се вързва усилвателя на антената(вероятно тва е била и причината предишния собственик да го резне).При оригиналния доколкото знам усилвателя се вързва през самия кабел на антената.Демек по схемата ако го свържа този кабел всичко трябва да е 6 ,а вместо това се вързвам към модула на централното .Оттук според мен вариантте са два ,или касетофона е прецкан някъде вътре и прави някви дефектни връзки ,или кабела ми за 12 волта някой го е шибнал на грешно място в бушониерата.Сега ще търся друг оригинален касетофон за проба.
Иначе щипки вече поръчах
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта