VW Gamma V AUX-In
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
VW Gamma V AUX-In
Здравейте колеги,
ето как си направих AUX-IN на Gamma V.
Необходими инструменти и материали:
1. Торкс Т15
2. Средно голяма права отверка
3. Малка права отверка
4. Поялник
5. Тинол
6. Термосвиваем шлаух 4 mm
7. Термосвиваем шлаух 6 mm
8. Цокъл за диод 5 mm
9. Стерео кабел с 3.5 mm букса и 3.5 mm куплунг
10. Стерео кабел с 3.5 mm букси от двете страни
Предимствата на този вид свързване е елиминирането на всякакви смущения които биха се появили от използването на евтини адапторни касетки и сигнала влиза директно в предусилвателя, а не минава през главата на касетката, където силно отслабва.
Започваме със свалянето на жабката. Първо се отвиват 7-те торкса които я държат, а именно: три отгоре, 2 под водачите и 2 под вратата:
С по-голямата права отверка изваждаме плафона в жабката и го откачаме от кабела:
Жабката излиза напред като едно цяло. Внимаваме с ключа за пасажерския еърбег, като в моя случай най-лесно беше да се избута в посока вън от жабката и тогава да се разкачи от буксата. С така свален ключ изваждаме кабела и можем да премахнем жабката изцяло.
След това продължаваме със свалянето на касетофона. За целта са ни необходими следните щипки:
Щипките се пъхат в процепите вън от бутоните за настройка на станциите на радиото:
Изваждаме радиото и му разкачаме буксите. Преди да направите каквото и да било с касетофона се уверете, че имате наличен кода за отключване, защото след като разкачите кабелите си губи паролата и при повторно захранване и пускане ще я иска! Настройките и станциите се запазват, но след като въведете паролата!
Следва прокарване на кабела с 3.5 mm букси от двете страни. При мен кабела минава над вентилатора на парното, над една от планките които държат вентилационната кутия и влизат в кухината м/у централната конзола и касетофона като съм го промушил през един голям отвор през който минават и другите кабели за радиото:
Реших кабела да влезне в жабката през конзолата която държи ключа за пасажерския еърбег като преди това го привързах с изолирбанд за снопа, който влиза в ключа. Аз използвах кабел с дължина 1.5 m и в жабката останаха само 50 cm свободен кабел:
На следващата снимка съм показал откъде влиза кабела в жабката (поглед през страничния панел на таблото):
Поглед отвътре:
Монтирате обратно жабката, взимате касетофона вкъщи и започвате работа по него.
На следващата снимка е показано как съм пробил още един отвор със свредло 6 mm с цел да отдалеча кабела от антената на касетофона (отвора непосредствено до болта върху който се слага антивибрационния тампон е фабричен и може и той да се използва, аз лично прецених, че ще е по-добре по-далече):
Капаците на касетофона не са хванати с никакви крепежи, така че се махат като се повдигнат с подпъхване на малката отверка откъм куплунзите (задната част на касетофона). В отвора поставяме цокъла за 5 mm диод (размера на цокъла е съобразен със стерео кабела с куплунга, в моя случай сечението е кръгло с диаметър 4 mm):
Изрязваме буксата от кабела от позиция (9), прокарваме го през цокъла и в зависимост от разликата в диаметрите изрязваме няколко парчета шлаух които наслояваме, за да се увеличи сечението на кабела (в случая 2 парчета от 6 mm шлаух с дължина около 10 mm). Шлауха се нагрява на място в зависимост от това колко искаме да стърчи куплунга извън корпуса на касетофона:
На следващите 2 снимки съм показал как минава кабела вътре в касетофона:
Щом се прекара кабела от другата страна на платката се оставят 5-10 mm и след тях се сваля изолацията и се развива ширмовката на кабела като след това се усуква, за да формира трето жило. така разделени отделните жила се вкарват в 4 mm шлаух и част от него се нахлузва върху кабела като преди това сме направили малки отворчета на местата откъдето ще се изкарат 2-те жила за ляв и десен канал. Жилата се запояват преди потенциометрите на Dolby-то на предусилвателя. В ръководството за Gamma V ( viewtopic.php?f=17&t=207657 ) левия и десния канал са показани на схемата на 8-ма страница, съответно с позиции R1200 и R1250. На следващите снимки е показано къде се запояват двата канала и ширмовката:
Събираме касетофона по обрантния ред, свързваме кабелите към автомобила, свързваме си и новия кабел, пускаме касетофона, въвеждаме паролата, натискаме и задържаме настройката на станциите за потвърждаване на кода. След това има 2 трика за касетката. Или изтърбушвате някоя стара и я вкарвате вътре или като повдигнете вратичката ще видите пластината, която натискате с по-голямата отверка навътре докато механизма не сработи все едно има касетка.
В общи линии е това. Надявам се темата ви е харесала и спестила някой и друг лев
ето как си направих AUX-IN на Gamma V.
Необходими инструменти и материали:
1. Торкс Т15
2. Средно голяма права отверка
3. Малка права отверка
4. Поялник
5. Тинол
6. Термосвиваем шлаух 4 mm
7. Термосвиваем шлаух 6 mm
8. Цокъл за диод 5 mm
9. Стерео кабел с 3.5 mm букса и 3.5 mm куплунг
10. Стерео кабел с 3.5 mm букси от двете страни
Предимствата на този вид свързване е елиминирането на всякакви смущения които биха се появили от използването на евтини адапторни касетки и сигнала влиза директно в предусилвателя, а не минава през главата на касетката, където силно отслабва.
Започваме със свалянето на жабката. Първо се отвиват 7-те торкса които я държат, а именно: три отгоре, 2 под водачите и 2 под вратата:
С по-голямата права отверка изваждаме плафона в жабката и го откачаме от кабела:
Жабката излиза напред като едно цяло. Внимаваме с ключа за пасажерския еърбег, като в моя случай най-лесно беше да се избута в посока вън от жабката и тогава да се разкачи от буксата. С така свален ключ изваждаме кабела и можем да премахнем жабката изцяло.
След това продължаваме със свалянето на касетофона. За целта са ни необходими следните щипки:
Щипките се пъхат в процепите вън от бутоните за настройка на станциите на радиото:
Изваждаме радиото и му разкачаме буксите. Преди да направите каквото и да било с касетофона се уверете, че имате наличен кода за отключване, защото след като разкачите кабелите си губи паролата и при повторно захранване и пускане ще я иска! Настройките и станциите се запазват, но след като въведете паролата!
Следва прокарване на кабела с 3.5 mm букси от двете страни. При мен кабела минава над вентилатора на парното, над една от планките които държат вентилационната кутия и влизат в кухината м/у централната конзола и касетофона като съм го промушил през един голям отвор през който минават и другите кабели за радиото:
Реших кабела да влезне в жабката през конзолата която държи ключа за пасажерския еърбег като преди това го привързах с изолирбанд за снопа, който влиза в ключа. Аз използвах кабел с дължина 1.5 m и в жабката останаха само 50 cm свободен кабел:
На следващата снимка съм показал откъде влиза кабела в жабката (поглед през страничния панел на таблото):
Поглед отвътре:
Монтирате обратно жабката, взимате касетофона вкъщи и започвате работа по него.
На следващата снимка е показано как съм пробил още един отвор със свредло 6 mm с цел да отдалеча кабела от антената на касетофона (отвора непосредствено до болта върху който се слага антивибрационния тампон е фабричен и може и той да се използва, аз лично прецених, че ще е по-добре по-далече):
Капаците на касетофона не са хванати с никакви крепежи, така че се махат като се повдигнат с подпъхване на малката отверка откъм куплунзите (задната част на касетофона). В отвора поставяме цокъла за 5 mm диод (размера на цокъла е съобразен със стерео кабела с куплунга, в моя случай сечението е кръгло с диаметър 4 mm):
Изрязваме буксата от кабела от позиция (9), прокарваме го през цокъла и в зависимост от разликата в диаметрите изрязваме няколко парчета шлаух които наслояваме, за да се увеличи сечението на кабела (в случая 2 парчета от 6 mm шлаух с дължина около 10 mm). Шлауха се нагрява на място в зависимост от това колко искаме да стърчи куплунга извън корпуса на касетофона:
На следващите 2 снимки съм показал как минава кабела вътре в касетофона:
Щом се прекара кабела от другата страна на платката се оставят 5-10 mm и след тях се сваля изолацията и се развива ширмовката на кабела като след това се усуква, за да формира трето жило. така разделени отделните жила се вкарват в 4 mm шлаух и част от него се нахлузва върху кабела като преди това сме направили малки отворчета на местата откъдето ще се изкарат 2-те жила за ляв и десен канал. Жилата се запояват преди потенциометрите на Dolby-то на предусилвателя. В ръководството за Gamma V ( viewtopic.php?f=17&t=207657 ) левия и десния канал са показани на схемата на 8-ма страница, съответно с позиции R1200 и R1250. На следващите снимки е показано къде се запояват двата канала и ширмовката:
Събираме касетофона по обрантния ред, свързваме кабелите към автомобила, свързваме си и новия кабел, пускаме касетофона, въвеждаме паролата, натискаме и задържаме настройката на станциите за потвърждаване на кода. След това има 2 трика за касетката. Или изтърбушвате някоя стара и я вкарвате вътре или като повдигнете вратичката ще видите пластината, която натискате с по-голямата отверка навътре докато механизма не сработи все едно има касетка.
В общи линии е това. Надявам се темата ви е харесала и спестила някой и друг лев
Последна промяна от dancing_niki на Пон 11 апр 2011 22:58, променено общо 2 пъти.
- passat123
- Мнения: 1658
- Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: VW Gamma V AUX-In
Уникално !
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: VW Gamma V AUX-In
Отдавна ми беше минавало през ум да запоя кабела директно на главата, но от тази тема: viewtopic.php?f=12&t=249914 научих за интелигентната реализация на колегите от Ауди форума. След което беше въпрос на това да дойде следващият уйкенд в който и аз да си направя моя касетофон.
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: VW Gamma V AUX-In
Благодаря колега
- golf777
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
- Автомобил: mk4 gti 1999
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: VW Gamma V AUX-In
а могат ли да му се извадят изводи за усилвател?
- k_garchev
- Мнения: 2712
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: VW Gamma V AUX-In
И аз се опитах да направя днес тази операция!Но като запоявах общия кабел(масата) и ръката ми трепна и тинола отиде малко настрани!В резултат сега касетофона не иска да работи!Утре ще го водя да му баят!
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Gamma V AUX-In
golf777 написа:а могат ли да му се извадят изводи за усилвател?
Аз мисля, че една от буксите отзад е точно за изход за усилвател...
- golf777
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
- Автомобил: mk4 gti 1999
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: VW Gamma V AUX-In
batkotivalio написа:golf777 написа:а могат ли да му се извадят изводи за усилвател?
Аз мисля, че една от буксите отзад е точно за изход за усилвател...
Чинчове им викаха май ,но няма
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: VW Gamma V AUX-In
golf777 написа:batkotivalio написа:golf777 написа:а могат ли да му се извадят изводи за усилвател?
Аз мисля, че една от буксите отзад е точно за изход за усилвател...
Чинчове им викаха май ,но няма
Над Iso конекторите за захранването и за колоните има едни многопинови буксички. На блаупунктите там се връзва едно кабелче (в единия край една синя буксичка с 6 пина - 4+ signal, 1+ (12V) remote и обща маса) дето завършва на 4 чинча и кабелче за remote. Та това им е изхода за усилвател дори и на тея блаупункти дето се продават в магазините в момента. Не съм 100% сигурен дали гамата ги има точно тея 6 пина.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: VW Gamma V AUX-In
Мисля, че ги има:
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: VW Gamma V AUX-In
Баш това ограденото в червено е:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: VW Gamma V AUX-In
колега.Аз още не съм си намерил щипки да сваля пущината ти вече го направи
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: VW Gamma V AUX-In
Направих го. Работи без проблем
- vladoru
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 19:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен, България
Re: VW Gamma V AUX-In
Някой може ли да каже въпросните щипки за свалене на касетофона от къде може да се намерят или да даде точните им размери. Опитах се веднъж с някакви пластинки, които изрязах горе-долу по една снимка - радиото щракна, излезе с около 1/2 сантиметър напред и ни напред, ни назад, т.е. не мога да го извадя и не мога да го върна в първоначалното положение - стои подвижно до този около 1/2 см. напред - натиснеш го на зад и след време пак излиза - просто не може да се заключи в крайно задно положение. Иначе си работи и няма проблеми.
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта