препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на картер
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
-
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на картер
Колеги правили ли сте превъртяла пробка в София някъде, че вчера да сменям маслото, а пуста пробка се върти само, ама не се отвива. Благодаря предварително!
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
за какъв автомобил ? Има картери алтернативни на смешни пари.
-
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
Знам колега, картера е на 1.9 тди алуминиев. Нов има за 60 лв знам втора ръка още по евтин, ама самата гарнитура ме притеснява дали ще лепне хубаво и да не тече оттам. Иначе 20 лв за работа в сервизче в Люлин, 2-3 лв за пробката.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
Ако е превъртяла резбата на картера, никакво решение не е намерил! Има набедени майстори, дето ще закърпят работата, и ще стане още по-зле! Най-добре е друг картер, или да го прави някой, занимаващ се с металообработване!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
Никакъв проблем не е да се оправи резбата на пробката. Има си ремонти к-ти за оправяне на пробки на алуминиеви картери. Метчиците са така подбрани по размер, че да може да навиеш нова резба без да разпробиваш съществуващия отвор. Цялата процедура толкова излиза, около 20-тина лв за нормален картер с достъпна пробка.
П.п. при алуминиевите обикновено няма г-ра към блока, а се разчита на силикон.
П.п. при алуминиевите обикновено няма г-ра към блока, а се разчита на силикон.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
Странно, а след "ремонтните" метчици, пак същата пробка ли се навива?
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
Диаметърът на резбата се увеличава и се завива друга пробка.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
Виж, така може ! Макар че, ако го правя аз, бих набил резбова втулка от стомана или хромникел, и да сложа същата пробка!
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
agumba написа:Виж, така може ! Макар че, ако го правя аз, бих набил резбова втулка от стомана или хромникел, и да сложа същата пробка!
и удвояваш зоните през които може да почне да капе х2
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
И като спече втулката за алуминия, както става при климатичните сглобки, става мазало. Коегата над мен, е прав - пробката си е ремонтна т.е. с по-голям размер от оригиналната. Резбата се увеличава с не повече от 2мм, което е идеята - да не разпробиваш, за да не вкарваш стружки. Сако с метчика прекарваш резбата и малкото останало старо масло, си ги избутва (или сипваш малко ново, да изчисти). Ако тръгнеш да правиш втулка, трябва да увеличаваш доста диаметъра на отвора, за да има място за резба, за втулка и за резба във втулката.
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
И накрая минава цената на нов от 60 лв ..
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
zfa159 написа:И като спече втулката за алуминия, както става при климатичните сглобки, става мазало. Коегата над мен, е прав - пробката си е ремонтна т.е. с по-голям размер от оригиналната. Резбата се увеличава с не повече от 2мм, което е идеята - да не разпробиваш, за да не вкарваш стружки. Сако с метчика прекарваш резбата и малкото останало старо масло, си ги избутва (или сипваш малко ново, да изчисти). Ако тръгнеш да правиш втулка, трябва да увеличаваш доста диаметъра на отвора, за да има място за резба, за втулка и за резба във втулката.
Според тебе, къде е вероятността да почне да пропуска при сглобка - при масло, или газ /флуид/? Защото, преди 3 години, по моя вина, превъртях резбата на един газов изпарител, точно тая, където постъпваше газта! Там нямаше "ремонтни" комплекти за навиване, затова я разпробих, направих втулка от хромникел със съответната резба, и заспа, така продадох и колата, грам газ не пропускаше!
Колкото до картера, идеално може да си стане и с втулка, стига да има кой, и да знае, как да го направи! Защо ще вкарваш стружки, къде? Не може ли да се свали картера, не съм казал, да се пробива на място? Колко ще се разширява, е въпрос на преценка на място, не е нужно резбата да е голяма стъпка, ако трябва, може и пробка да се изработи, със същата стъпка! И как ще "спече" втулката в алуминия, че не разбрах? Сигурно, ако не е хванат допуска точно, и не може да се набие, така ли? Е, то затова и в по-горното мнение казах - трябва някой, който разбира от металообработка, да знае системните допуски при сглобките, иначе вероятността да стане мазало, е наистина голяма! Вярно, голяма бъзикня е, трябват доста инструменти, но пък като се направи, е на практика вечно, само умишлено можеш да повредиш такава резба!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
А финансово няма ли да струва повече от нов картер за 60лв или ремонтна пробка? Понеже това, което описа, ще излезе маса пари, най-малкото заради свалянето на картера. Дори сам да си го правиш, сметни си човекочасовете, защото и твоето време не е безплатно :)
За спичането - нали по цял ден се занимавам с алуминиеви сглобки - повярвай ми, спича да си е*е мамата, затова повечето резбови съединения, в които участва алуминиев детайл, се развиват само след юнашко греене с оксижен...
П.п. не казвам, че не е възможно да се направи, ама е много трудоемко и финансово крайно неизгодно спрямо другите решения. Ако тръгнеш да правиш втулка и друга пробка, така или иначе няма да ползваш вече оригиналната, по-добре без да сваляш каквото и да е и да правиш каквито и да е втулки, просто да ползваш ремонтна. Така или иначе ще е различна от оригиналната. Ако пък искаш да ползваш оригиналната, трябва доста да разпробиеш отвора, защото както знаеш и сам, имаш външна резба на втулката, вътрешна резба на втулката и поне 2мм стена на втулката т.е. като го сметнеш, имаш 1мм външна резба, 2мм стена, 1мм вътрешна резба, това са ти 4мм в радиус т.е. 8мм за цялата резба. Ако разпробиеш 8мм от дупката на картера, няма да му остане материал от долната страна, заради което казах, че няма смисъл. Ако пък така или иначе минеш на по-малка пробка вътре, ще ти задържа по-голямо количество масло вътре при смяна, защото ще вдигнеш по-нагоре отвора за източване заради дебелината на втулката.
Като заключение - безсмислена загуба на време и ресурси, предвид, че има готово решение за този проблем - има си ремонтни к-ти с метчици и пробки точно за тази работа и не са особено скъпи.
За спичането - нали по цял ден се занимавам с алуминиеви сглобки - повярвай ми, спича да си е*е мамата, затова повечето резбови съединения, в които участва алуминиев детайл, се развиват само след юнашко греене с оксижен...
П.п. не казвам, че не е възможно да се направи, ама е много трудоемко и финансово крайно неизгодно спрямо другите решения. Ако тръгнеш да правиш втулка и друга пробка, така или иначе няма да ползваш вече оригиналната, по-добре без да сваляш каквото и да е и да правиш каквито и да е втулки, просто да ползваш ремонтна. Така или иначе ще е различна от оригиналната. Ако пък искаш да ползваш оригиналната, трябва доста да разпробиеш отвора, защото както знаеш и сам, имаш външна резба на втулката, вътрешна резба на втулката и поне 2мм стена на втулката т.е. като го сметнеш, имаш 1мм външна резба, 2мм стена, 1мм вътрешна резба, това са ти 4мм в радиус т.е. 8мм за цялата резба. Ако разпробиеш 8мм от дупката на картера, няма да му остане материал от долната страна, заради което казах, че няма смисъл. Ако пък така или иначе минеш на по-малка пробка вътре, ще ти задържа по-голямо количество масло вътре при смяна, защото ще вдигнеш по-нагоре отвора за източване заради дебелината на втулката.
Като заключение - безсмислена загуба на време и ресурси, предвид, че има готово решение за този проблем - има си ремонтни к-ти с метчици и пробки точно за тази работа и не са особено скъпи.
Re: препоръчайте къде да ми оправят превъртяла пробка на кар
agumba написа: Защо ще вкарваш стружки, къде? Не може ли да се свали картера, не съм казал, да се пробива на място?
защото , колегата powerade не иска да сваля картера , за да не текне после през монтажните повърхности, щом не тече наистина може да си спести още главоболия като го направят на място. Другото zfa159 ти отговори достатъчно подробно. Не е невъзможно, но ако сега грубо сметнеш колко би взел за тази процедура ти с всичките инструменти и умения и загубено време, ще видиш, че май наистина излиза по-евтино да си купиш нов картер с клиентска цена 60лв на която в повечето случаи може да получиш отстъпка до 30% ей така , защото реално струва 35лв картера за големи фирми.
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 181 госта