Когато се касае за смяна на амортесьори - НИКОГА не ходете в D&N Подуяне.
Случката е следната: Отивам преди 6 месеца !!! на тестер, защото се чува леко чукане от левия преден амортесьор. На тестера е в зелено, но чукането е неприятно при всякакви неравности и бях посъветван да сменя и 4-те амортесьора - без дори да ми е изтъкната някаква основателна причина за смяна на задните?! Както и да е - сменям предните със ЗАКС, за 4 месеца спря да чука. Скоро драмата се повтаря, само дето и колата зле се държи на пътя. Пипам болтовете на амортесьорите - отново чукат - и то 2-та. Викам си - сигурно е предница. Обстояният преглед показа, че е перфектна. Решавам да се възползвам от 2 годишната гаранция - да ми сменят амортесьорите, отивам там - оня /Илиян - управител ли е, или за такъв се представя/ вика ще тестваме. На тестера - всичко в зеленото.
Вика ми: "задните са ти перфектните - предните може да ги смениш."
подавам му гаранцията и му разправям: - "СМЕНЯЙ!"
И тогава се почна: - "ама не, всъщност са пефектни, те са в зеленото, не можем да ги сменим."
Питам го: "не чуваш ли как чукат?"
Той: "ама това си е нормално ...."
Нищо нормално не виждам, при положение, че оригиналните на колата ги карах 4 години в България без да чукат...
И така след луд скандал, нищо не се промени... Поне двама клиенти се отказаха да сменят при тях като ни чуха.
Ползвал съм SACHS и съм бил доволен, но явно или вече не слагат там истински ЗАКС, а турски ментета, или просто съм нямал късмет с моята бройка - но и в двата случая - ГОРДИТЕ 2 ГОДИНИ ГАРАНЦИЯ - за чеп не важат!
Второто нещо, което тези гении счупиха по моята кола. Хронологически е първото, но за това няма регламентирана гаранция, не че за амортесьорите важи, де....
Та: когато сменяха амортесьорите се установи, че имам скъсан маншон на дясно каре. ОК - сменяме го. Какво се оказа след 5 месеца, като блокира колето, със сменения маншон на карето, след бързо каране по магистралата. /Слава богу, че взе да блокира близо до София и карах по-бавно/ Оказа се, че като греста е паднала, при смяната на машона не са сметнали за необходимо да поставят нова. И така при по-голямо усилие карето се заварява. Така смених изкривило и запекло от заварката каре, което ако имаше грес, би могло да кара бая още....
http://www.opelclub-bg.com/forum/index.php?showtopic=9321