Майстор, който трябва да избягвате

Оплачете се от неграмотни майстори или похвалете някой, който си разбира от работата ... Споделете от къде купувате части за вашят VW
Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот plamikcho » Пет 06 авг 2010 12:21


Здравейте, колеги. Макар да карам Голф 4, този пост се отнася за друг автомобил, с който добавих в черния списък със сервизи и майстори още 1 такъв. Майстора се казва Стефан Иванов, тел. 0888811320, намира се в жк. Дружба на ул. Амстердам (София), ако не се лъжа, поправя електроника, аларми, касетофони и пр. За мен този човек е некоректен, доколко е компетентен не мога да кажа. Сега и случая. Автомобил Опел Корса С 1.0 12V, дв. Z10XE. Повреда - изгасване на уредите на таблото по време на движение и незадействане на имобилайзера, ако се загаси колата в такъв момент. Резултат - закъсване, защото просто няма запалване, каквото и да се прави. Дефекта се появи след 2 месеца каране от покупката миналата година, като оправянето беше просто по-силен удар под таблото или разклащане на колата. Точно на нова година на студа закъсах и нямах голям избор, тъй като колата ми трябваше, а времето не позволяваше да се опитам сам нещо да диагностицирам преди да отида на сервиз. От приятел намерих горепосочения майстор. Закарах му колата сутринта, обясних му за проблема подробно и го оставих да работи. Малко по-късно ми се обади да ми каже, че акумулатора е скапан и трябва да се смени. Съгласих се, казах му да сменя и да добави към цената. Вечерта колата беше готова и аз много доволен. Човека беше изключително любезен, обясняваше ми надълго и нашироко как бил цял ден чистил и проверявал ел. връзки, как бил чел грешките на ecu-to, как бил препрограмирал имобилайзера и напасвал ключове и т.н., как този проблем бил много сложен и само със софтуер можел да се оправи, също така и че имобилайзера е вграден в ecu-то и не може да се махне. Цената за този ремонт беше 100 лв + 50 лв за акумулатор 2-ра употреба, т.е 150 лв. Платих, благодарих му и по живо, по-здраво. След 1 месец колата даде признаци за същия проблем - изгасване на таблото. Имобилайзера обаче работеше. Така до лятото - миналия месец. Гасненето на таблото зачести, имобилайзера се изключи 1 път и след 10 мин удряне успях да запаля и да се прибера. Преди няколко дни по време на движение таблото изгасна и не се включи, както нормално ставаше при влизане в по-голяма дупка или удар. Имайки горчив опит, без да гася колата се прибрах вкъщи и паркирах. За 2 дни удряне и проби не успях да накарам тъпия имобилайзер да зацепи и се принудих да търся помощ. Обадих се първо на горепосочения, естествено, тъй като не би трябвало 6 месеца след ремонт да стигна до същия проблем отново. Накратко какво отговори той:

Аз: Колата направи същия проблем, може би не е отстранен предния път?
Той: Проблема най-вероятно е друг.
Аз: Възможно е да е лош контакт, влияе се от механични удари и няма признаци на проблеми със софтуера.
Той: 100 % проблема е софтуерен, но ако си на друго мнение, отивай да клатиш колата и ще се оправи.
Аз: Колко ще струва повторният ремонт и остраняването на този проблем и каква гаранция мога да получа, за да не се налага през 6 месеца да се дава сума от 100 лв?
Той: Не мога да кажа, трябва да видя колата, минимум 50 лв, ако е цял ден работа - 100 лв.

Гаранция - Франция. На всеки 6 месеца да идвам да наливам парички и да закъсвам?
Накрая естествено нервите ми не издържаха и се скарахме и ми затвори. Случайно минах и през още един сервиз за електроника, там ми отговориха уклончиво - може да стане, може и да не стане. Ходи в София Ауто.
Обаче аз не искам да ходя в София Ауто поради същите проблеми - некоректност и прибиране на пари за нищо.

Сега истината за проблема и отстраняването му от моя милост.

Проблем - лош контакт на извод 19 от куплунг Х1 към купето, което означава прекъсване на контактния + към таблото и имобилайзера, който ползват един и същ извод за захранване. Тази идея ми даде прочетено във форума на Опел. Изтеглих си необходимите ел. схеми и документация, хванах инструментите, разглобих таблото, почистих и притегнах всички връзки и напрежението дойде. Имобилайзера се оказа кутийка, намираща се над ключа, а не вградена в ecu-то, както великият майстор искаше да ме убеди. Софтуерен проблем и нужда от препрограмиране на каквото и да е хич не забелязах. Работата ми отне 2 часа, тъй като 2 от куплунзите бяха обилно намазани с грес, не мога да кажа дали от великият майстор или от други велики майстори преди него. Интересно, след почистване с контактен спрей се оказа, че колата имала звукова сигнализация, за която не знаех! В добавка - капака, където се намираше проблемната букса, беше с 1 см кал отгоре и със сигурност не е свалян преди 6 месеца.

Направете си изводите сами... Изключително неприятно ми е, че трябва да разбирам от всичко, за да не ме лъжат и цедят подобни хора. Благодаря за търпението на който е успял да прочете всичко и дано да е от полза.

Пламен, бивш сервизен инженер медицинска апаратура и настоящ програмист




Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот PuShE_ » Нед 08 авг 2010 2:37


язе заради такива майстори почнах да си прая сам колата,поне знам ако пре*ба нещо сам ще съм виновен а не ама то това се счупи,за смяна е ХХ лева и за него....аман от майстори!!!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот ktamen » Нед 08 авг 2010 15:04


Колега, очевидно е, че знаеш много добре, че възможните повреди, които се оправят с удар няма как да имат връзка със софтуера. Не разбирам как си се вързал първия път. Още като ти е споменал за софтуер е трябвало да ти стане ясно, че майстора е неграмотен и/или мошеник.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот vaskoto1 » Нед 08 авг 2010 17:03


plamikcho написа: Пламен, бивш сервизен инженер медицинска апаратура

колега, всеки път щом се наложи поради липса на време или чист мързел да си платя на някой да ми свърши нещо-всеки път се хапя къде се не стигам...
не че не ти е ясно... :deal
васко, бивш сервизен инженер винтови и турбокомпресори... mhihi


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот plamikcho » Пон 09 авг 2010 9:45


ktamen написа:Колега, очевидно е, че знаеш много добре, че възможните повреди, които се оправят с удар няма как да имат връзка със софтуера. Не разбирам как си се вързал първия път. Още като ти е споменал за софтуер е трябвало да ти стане ясно, че майстора е неграмотен и/или мошеник.


Никога не съм казвал или мислил, че проблема е бил в софтуера. Защо се вързах - колата се прецака някъде около 3 януари - доста сериозен студ беше като за 2 часа работа навън. На пътната помощ, която извиках да закара колата беше замръзнал механизма за спускане на колесара даже. Писнало ми е да правя всичко сам, не искам да вземам хляба на хората. Не бих имал нищо против да отида и да дам 100 лв за диагностициране на лошата връзка, почистване на буксите и т.н., ако се направи качествено, не се лъже и се поеме отговорност - като се прецака пак колата, да се поеме някаква гаранция.
Между другото, мога да добавя в черния списък още сервизи, които няма да посетя повече.

1. Д & Н - Подуяне, пл. Пирдоп.
Автомобил: Волво 460, извършени ремонти: смяна на масло, смяна на съединител.
Резултати: 1. след 100 км каране внезапна загуба на мощност, индикация за повреда на ламбда сондата
2. Теч на масло от скоростната кутия.
По първия проблем - скъсан маркуч за вакуума към дроселната клапа мисля че беше. Оправен от мен след ровене в Аутодата и използване на самодиагностиката на автомобила.
По втория проблем - несменен семеринг на скоростната кутия, било задължително да се подмени когато се разглобява.

2. Сервиза се намира зад магазин Зора в Сухата река, близо до бл. 97.
Автомобила е същия, ремонт - подмяна на външен и вътрешен кормилен накрайник и реглаж на предница
Резултат: колата направо танцуваше на пътя. Просто реглаж даже и на око нямаше. За щастие, други поражения нямаше.

Както виждате, не плюя хората и не правя глобални заключения за компетентността им или нещо друго, просто споделям опит, изводите всеки може да си направи.


Потребителски аватар
joro_g400
Мнения: 659
Регистриран на: Сря 17 яну 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот joro_g400 » Чет 09 сеп 2010 21:52


Колега то се пита.Д&Н имат едно правило 1+1=5


Потребителски аватар
alex008
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 03 окт 2014 12:47
Автомобил: Seat Cordoba
Двигател:

Re: Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот alex008 » Пон 25 ное 2019 14:54


Овърхаул в Пловдив, тези хора не познават парите искат 400 лв само за сваляне и отваряне на скоростна кутия на 24 годишна кола.... а отделно части и ремонт и в прочие сигурно сметката щеше да набъдне до 1000 лв..


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 26 ное 2019 7:43


На 24 или на 14 годишна кола отварянето на скоростната кутия си е отваряне на кутията и цената според мен е напълно нормална. Няма да намериш майстор който да отваря кутия за под 200 лв


Потребителски аватар
alex008
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 03 окт 2014 12:47
Автомобил: Seat Cordoba
Двигател:

Re: Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот alex008 » Вто 26 ное 2019 8:27


В грешка си, има много такива хора не са със бляскави и големи сервизи но спокойно ще направят ремонт за много по ниска цена от 1000лв и най- вече ще дадат гаранция и по случайност познавам такива хора та че тея надути цени
са за някой будала но не и за мен. :cool


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот ktamen » Вто 26 ное 2019 9:59


Къде му е грешката? Времето струва пари. Старата кутия не се ремонтира по-бързо и затова цената на ремонта не е по-малка.
Ти си в грешка, че си мислиш, че можеш да посещаваш сервизи със стара кола и като е евтина колата, значи и ремонтите трябва да са евтини. Поддръжката на стара кола е по-евтина, само ако сам си правиш ремонтите.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Майстор, който трябва да избягвате

Мнениеот cecoa1 » Вто 26 ное 2019 10:12


Бляскавите сервизи плащат ДДС, заплати, други данъци, наеми, скъпо оборудване....А и собствениците им също желаят да имат печалба. Ако изкарват същите пари за същото време със смяна на накладки и масло, пък хептен не можеш да им се сърдиш на цените.
Отделно, зависи каква е колата, а и работата по въпросния ремонт, само може да се усложни от възрастта.



Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 164 госта