Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пет 17 май 2013 10:36
- Автомобил: Passat variant B6 TDI
- Двигател: BMP
- Контакти:
Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
Здравейте, да споделя някой неволи от които може да се предпазите. Решавам да сменя маслото и отивам на мястото където винаги съм сменял маслото на старата кола а именно на бул А.Ляпчев "МИДЛАНД" преди бях много доволен. Гледам табелата с наше масло 5 лева с масло на клиента 10 лева. Питам колко ще ми струва смяната с мое масло работника казва 20 лева, питам нали пише 10, а той казва пише от 10........ аз само 20 минути кората ще ти свалям....За 20 лева аз лично цял ден масла ще сменям.... Както и да е отивам в Радиал студентски град до МЕИ-то питам колко е смяната казват ми 10 лева и 2 лева за филтъра, ок както и да е започвайте. Смени филтъра за 20 секунди, пъхна шлауха за точене на масло през щеката и с машината почна да изтегля маслото. След 1 мин. готово спира машината. Питам отчита ли някъде колко литра е изтеглено отговора не няма проблеми. Сипва новото масло вдига щеката и виждам, че е страшно много....Питам човечно защо така отговора запали да напълни филтъра няма грижи. Паля гася вдигаме щеката пак същата работа. Вече леко бесен му казвам не си източил старото масло и сега го смеси и с новото. Отговора дигам колата на подемника и ще точа в туби да видя дали е така. Естествено 6,5 литра масло като новото е 4 а старо останало 2,5. Видя че е сгафил ходи до шефа и след 15 мин идва и вика еми моя грешка ще изчакате 30 мин да докарат ново масло и сме готови. Немога да разбера до кога така ще я караме и към клиента никаква компенсация за гафа и единия час смяна на масло. Само едно измъчено и тихо извинявайте. Е нямам думи РАДИАЛ едно голямо ЗЛЕ за ВАС.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
Следващият път дай 10 лв за сваляне на кората.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
И аз колега за да мина по-тънко един път закарах колата ми при едни "умове" тук във Варна и за да ми сменят пружини и познай - почнаха с един секач отгоре в гайката на амортисьора с обяснението така ставало и като им казах да събират и да не пипат повече, платих после за нов тампон, хем за нова гайка, хем друг сервиз да ангажирам и отделно колко време и нерви ми костваше не е истина... В случая аз съм си виновен, но не мога да разбера защо всеки майстор трябва да може и разбира от всичко - не може ли да се каже "или не ми се занимава" или "не знам как става", за да се избегнат доста главоболия и от двете страни, ама явно не става!?!
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
И аз онзи ден бях в Мидланд. Забелязах, че на табелата пише "от 10лв" смяна на масло. Добре, че имаха работа и не ми се чакаше.
Отидох до сервиза който е под тях на няколко метра. Изсмукаха маслото с машина, но доста време, а не минута. Платих 10лв и си тръгнах доволен.
Преди години пак бях ходил в същия сервиз и тогава ми махаха кората, помня че човека бая се измъчи и накрая ми беше начислил +5лв за сваляне на кора.
В Мидланд момчето което работи обича да се държи малко шефски с клиентите, което мен лично ме дразни. Преди време сменях масло на ск. кутия там и помня, че пак нещо се държеше не много на място. Почна да ми говори леко на висок ток, че спирачната течност не се сменяла.
Отидох до сервиза който е под тях на няколко метра. Изсмукаха маслото с машина, но доста време, а не минута. Платих 10лв и си тръгнах доволен.
Преди години пак бях ходил в същия сервиз и тогава ми махаха кората, помня че човека бая се измъчи и накрая ми беше начислил +5лв за сваляне на кора.
В Мидланд момчето което работи обича да се държи малко шефски с клиентите, което мен лично ме дразни. Преди време сменях масло на ск. кутия там и помня, че пак нещо се държеше не много на място. Почна да ми говори леко на висок ток, че спирачната течност не се сменяла.
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
Аз преди години имах подобен случай, та "майстора" ми казва, че "мишата опашка", това на негов език е щеката, се огъвала и затова показвало по високо ниво!
Беше ми препълнил картера!
НИКОГА не си сменяте маслото по този начин, една кора се сваля внимателно за 5 минути!
А и по този начин, ще си огледате мотора отдолу, веднъж годишно!
Беше ми препълнил картера!
НИКОГА не си сменяте маслото по този начин, една кора се сваля внимателно за 5 минути!
А и по този начин, ще си огледате мотора отдолу, веднъж годишно!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
На някои мотори с изсмукване през щеката се дърпа повече масло, отколкото през пробката. Пробката може да има берд в картера, който не позволява на маслото да изтича и остават едни 300 - 400 грама. На Пежо 1.1 - 1.4 даже повече.
Ала трябва смукачката да е редовна, а персонала - грамотен. Повечето съвременни двигатели са предвидени за изсмукване, а не за сваляне на защитни кори. Има автомобили, на които е необходим половин час за тези операции, не мислете, че на Запад някой ще плати за такава операция. Още повече, рискувате чупене на щипки, превъртане на винтове и прочие гадости при сваляне и поставяне на корите. Предвид евентуални рекламации от клиенти, сервизите слагат висока цена за тези операции, за да се навие клиента за смукачката.
Ала трябва смукачката да е редовна, а персонала - грамотен. Повечето съвременни двигатели са предвидени за изсмукване, а не за сваляне на защитни кори. Има автомобили, на които е необходим половин час за тези операции, не мислете, че на Запад някой ще плати за такава операция. Още повече, рискувате чупене на щипки, превъртане на винтове и прочие гадости при сваляне и поставяне на корите. Предвид евентуални рекламации от клиенти, сервизите слагат висока цена за тези операции, за да се навие клиента за смукачката.
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
На мен пък във Варна ми се наложи да ползвам скоба за лагер за 2мин и ест.щях да си платя.4 сервиза НЯМАТ скоби за лагери и на въпроса - с какво вадите лагерите?,отговора беше МИ С ЧУКА
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
toshara написа:На мен пък във Варна ми се наложи да ползвам скоба за лагер
Възпитани момчета,било им е неудобно да ти кажат да вървиш на м@йн@та.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
В Мидланд всичко беше добре докато не почина собственика и сервиза остана в ръцете на синовете му
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 12 дек 2011 8:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
колеги недейте да си мислите, че с машина е добре да се изсмуква маслото ...
напротив така утайките и твърдите частици остават в картера и после задръстват маслената магистрала особено лошо за турбините...
най-добре си е стария метод с отвиване на пробката, нищо не пречи да се отделят 5 мин. повече за една кора.
имам автосервиз и го казвам от опит.
ДА има моменти в които щипките се чупят но по добре ли е да издуха турбото или да скапе мотора заради твърди частици които са си останали в картера.
напротив така утайките и твърдите частици остават в картера и после задръстват маслената магистрала особено лошо за турбините...
най-добре си е стария метод с отвиване на пробката, нищо не пречи да се отделят 5 мин. повече за една кора.
имам автосервиз и го казвам от опит.
ДА има моменти в които щипките се чупят но по добре ли е да издуха турбото или да скапе мотора заради твърди частици които са си останали в картера.
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
По какъв начин установи, че "твърдите частици остават в картера и после задръстват маслената магистрала особено лошо за турбините..." ?
И колко такива счупени коли са идвали в твоя сервиз, за да ги твърдиш тези неща?
И колко такива счупени коли са идвали в твоя сервиз, за да ги твърдиш тези неща?
- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
Абе хора къде са ви ръцете на Вас ? Как ли пък не ще давам пари да ми сменят маслото РАбота за 5 минути.... ПЪк и от ден на ден се убеждавам че вентото ми е перфектния автомобил....1z мотора е кората ми отдоло не покрива пропката Последния път сложих един леген отдоло легнах развих болта смених медната дифтунга смених си филтъра налях си точно колкото масло трябва и ми е мирна главата !
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
KadROo написа:Абе хора къде са ви ръцете на Вас ? Как ли пък не ще давам пари да ми сменят маслото РАбота за 5 минути.... ПЪк и от ден на ден се убеждавам че вентото ми е перфектния автомобил....1z мотора е кората ми отдоло не покрива пропката Последния път сложих един леген отдоло легнах развих болта смених медната дифтунга смених си филтъра налях си точно колкото масло трябва и ми е мирна главата !
Нали? 10 минути работа и 20 почивка докато се отича старото масло :)
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
hooligan_auto написа:колеги недейте да си мислите, че с машина е добре да се изсмуква маслото ...
напротив така утайките и твърдите частици остават в картера и после задръстват маслената магистрала особено лошо за турбините...
най-добре си е стария метод с отвиване на пробката, нищо не пречи да се отделят 5 мин. повече за една кора.
имам автосервиз и го казвам от опит.
ДА има моменти в които щипките се чупят но по добре ли е да издуха турбото или да скапе мотора заради твърди частици които са си останали в картера.
Съгласен съм, самата пробка затова е с магнит при някои коли да обира стружките, но при моето тди например само с източване отдолу не става, трябва си и смукачка...
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Смяна на масло пасат - една много сложна манипулация
Я ми обяснете при положение , че това ми е картера на 1.9 тди как с изпускане ще излязат последните 0,3-4 л от старото заедно в стружки и сгъстени истории? Изсмукваето е точно това което чисти мотора, поне при повечето е така. Има някой които го нямат този ръб на гайката за изпускане, но преди да сте сигурно хвърлето по ендо око на картера на вашия модел отвърте така де намерете му снимка
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта