Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
Голфчето ми остана без фреон ,а до 55бл в славейков ми искат 80лв за дозареждане.Във форума виждам цени от по 25-30лв за зареждане на климатици в София,та ми се струва малко височка тази цена от 80лв.Можете ли да ми препоръчате някой бургаски сервиз за климатици в който няма да ми одерат кожата и ще свършат работа?Без тези на автокъщите.Благодаря
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
Няма ли бургазлии в този форум?
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
Един съвет от мен! Разбери с какъв фреон ти е климатика/троника, ако имаш приятел който монтира климатици, помоли го да ти даде фреон-а иди при някой с машина само му плати за това, че го зарежда с колата и ще минеш тънко! Моя излезе 10 лева! Фреона е от познат! Наистина 100 лева са си пари.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
Ако в системата изобщо няма фреон 80лв ще ти вземат където и да отидеш Хубаво е да се види от къде се губи
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
anonym0us написа:Един съвет от мен! Разбери с какъв фреон ти е климатика/троника, ако имаш приятел който монтира климатици, помоли го да ти даде фреон-а иди при някой с машина само му плати за това, че го зарежда с колата и ще минеш тънко! Моя излезе 10 лева! Фреона е от познат! Наистина 100 лева са си пари.
Не е проблем и да си поръчам от амазон едно флаконче 134а за 25лв с доставката ,но проблема е ,че напоследък съм много зле със свободното време.Не ми е проблем да дам 80-100 и повече,въпроса е принципен,че ме е яд на алчни скъперници ,които гледат да те одерат колкото може повече а и без да ми ги е препоръчал някой да се чудя ще свършат ли работа или не...Искам да отида някъде да го заредят на бързо,без да ме взимат за мезе.Някой беше похвалил майстор в Горно Езерово,дали още работи?
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
На мен ми взе един познат 20 лв, но ми сложи оцветител вътре за да види дали има теч, източи фреона, напълни го с азот мисля, пак го източи и го напълни с фреон.2 години не съм го барал.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
Ами толкова материалите за зареждането не струват повече от 10-20лв и такива цени от 80-100лв са чиста гавра,наглост и алчност ....
Re: Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
Килограм качествен фреон е 11 лева,100 грама са около 1 лев,а майсторите ги продават за 7.800 грама събира голфчето ти.Демек към 10 лева е материала.Ако ти е здрава системата,труд няма.
Закачват машината и отиват да пият кафе.Тя изтегля фреона,дели маслото,вакумира и после пълни.При мен отне около 10 минути.Майстора само дойде,даде газ измери с термометъра и каза-готов си.И той е готов- за 15 минутки пълен покой,изкара колкото професионалист от IT сектора за цял ден.А ти вадиш умислен пачката и кихаш за удоволствието да си хладиш задника,като се утешаваш с мисълта,как баща ти се е потил навремето в Ладата или Москвича.
Ама всеки кеф се плаща -знаеш.А и така наречения майстор,не те е дърпал за ушите да ходиш при него.
До тук добре.
Лошото е ,когато в системата ти има теч,който 99% от майсторите не могат,а и не си правят труда да открият.
Такива примери имам до мен.
Които в разстояние на два месеца дават по два пъти 100 лева за пълнене.И вече почват да се оглеждат за някой по висок блок.
Така че,искайте гаранция след като ще си давате парите.
Закачват машината и отиват да пият кафе.Тя изтегля фреона,дели маслото,вакумира и после пълни.При мен отне около 10 минути.Майстора само дойде,даде газ измери с термометъра и каза-готов си.И той е готов- за 15 минутки пълен покой,изкара колкото професионалист от IT сектора за цял ден.А ти вадиш умислен пачката и кихаш за удоволствието да си хладиш задника,като се утешаваш с мисълта,как баща ти се е потил навремето в Ладата или Москвича.
Ама всеки кеф се плаща -знаеш.А и така наречения майстор,не те е дърпал за ушите да ходиш при него.
До тук добре.
Лошото е ,когато в системата ти има теч,който 99% от майсторите не могат,а и не си правят труда да открият.
Такива примери имам до мен.
Които в разстояние на два месеца дават по два пъти 100 лева за пълнене.И вече почват да се оглеждат за някой по висок блок.
Така че,искайте гаранция след като ще си давате парите.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
Съгласен съм с колегите над мен, но до някъде.
Ако се работи немърливо, 99% от взетите пари за зареждане или профилактика, наистина са чистата печалба. Само че ако работиш сериозно - фирма с всички разрешителни, наемане на помещение, достатъчно голямо да развиваш нормално дейност, качествена машина (не китайска за 2000лв), качествени материали и високо ниво на услугата, която предлагаш, чистата печалба от едно дозареждане, като теглиш чертата, е около 10лв, а от едно цялостно зареждане - около 30лв. Профилактиката на климатика (дозареждането), за да се направи качествено, отнема поне 30-40 минути (между 15 и 20 минути е само вакуума на средностатистическите системи). Това, че някои колеги я правят за 10 минути, е проблем на самите тях и качеството им на работа. Така спестяват доста време и пари - машините за климатици имат интервали за обслужване. Така примерно вместо на 100 коли да се сменя маслото на вакум помпата, то ще се сменя на 300 коли (сменя се на брой часове работа на помпата). Също така за това време, могат да се направят повече коли...само че по-некачествено.
За зареждането - една качествена услуга, включва в себе си доста неща, не просто да се боцне машината и да се зареди с фреон и взимането на 80-100лв и довиждане - включва тест на системата с азот под налягане (идеята да е азот, е да няма влага, каквато има във въздуха), после зареждане с фреон, масло и оцветител, след това след време обстоен преглед за течове (не за 2 мин. да се огледа и всичко е 6 - пътувай, както правят повечето колеги).Срещу това трябва да има и някаква отговорност или гаранция или както и да го наречем по друг начин. Сумарно това всичкото отнема около 3 часа занимаване с колата, заради което цената му накрая, е такава.
Примера за IT специалиста, щеше да е удачен, ако той сам си купува и поддържа компютъра (и компютъра му струва 5000лв, като нашите машини), сам си регистрира фирмата и си плаща нейните месечни разходи, сам си плаща наема на помещението и сам си плаща тока и водата в офиса :) .Ако беше така, щях да се съглася, че и ние изкарваме толкова пари, колкото и те и щях да съм станал милионер отдавна отдавна . Разписано излиза, че IT специалиста при 2000лв "чиста" заплата (средна за бранша), работи за 12лв на час, само че те са "чисти" - срещу тях няма разходите, които описах горе, защото работи за някоя фирма, която осигурява всичко за нейна сметка - компютър и поддръжката му, работно място, ток, вода и т.н.
Колегата над мен е доста прав за некачественото зареждане и липсата на отговорност след това - масово е сред колегите ни и става все по-зле .Затова колегата, автор на темата, е добре да разпита свои познати и приятели, да му препоръчат читав сервиз, където дори да даде 50, 80 или дори 100лв , да знае за какво ги е дал и да не се наложи да ги дава пак след 1 месец там или на друго място, след като се е изпокарал с първите. Тези цялостни зареждания за 30лв, са само така написани и ако прочетеш внимателно или като отидеш на място, се оказва друго - под 50лв за зареждане на цяла система няма дори тук, в София (като тези 50лв пак са с условност - до еди колко си грама система, над толкова, цената обикновено става друга), освен някой, който зарежда директно от бутилката, което пък е съвсем трагична история .
Колегите, които се занимават с домашни климатици, обикновено пропускат много неща при автомобилните и резултата е плачевен. Освен фреона, вътре има и масло, някои коли имат и дюзи вътре в тръбите с цедки,които трябва да се сменят през определено време и т.н. и т.н. Да не говорим, че третират автомобилните климатици като домашни и ги надуват на по 30 атмосфери с азот или въздух, при което направо пръсват вътрешните радиатори (те при колите са от пресована ламарина и издържат до макс. 15-тина атмосфери). Онзи ден един собственик на Пасат 5.5 се раздели с 720лв за смяна на компресор и т.н., защото 5 години сам си дозареждал системата само с фреон, понеже се занимавал с индустриални климатични с-ми и имал подходящия фреон практически безплатно. Да, ама вътре нямаше дори 1 лъжица масло и компресора беше заминал окончателно.
Има набор от инструменти за ръчно вакуумиране и зареждане на система, точно за любители - вакуум помпа с накрайници, спринцовка с масло с накрайници, флакон с фреон и т.н., само че те за БГ пазара не са особено актуални - да си накупиш всичко необходимо за да вакуумираш, да вкараш масло и оцветител и да заредиш с фреон, излиза 2 пъти по-скъпо, от колкото да я закараш да я заредят. Примерно в Германия тези китове са доста актуални, ама там стандарта е друг - само да те закачат на машината, без да точат или зареждат каквото и да е, струва 70 Евро.
Ако се работи немърливо, 99% от взетите пари за зареждане или профилактика, наистина са чистата печалба. Само че ако работиш сериозно - фирма с всички разрешителни, наемане на помещение, достатъчно голямо да развиваш нормално дейност, качествена машина (не китайска за 2000лв), качествени материали и високо ниво на услугата, която предлагаш, чистата печалба от едно дозареждане, като теглиш чертата, е около 10лв, а от едно цялостно зареждане - около 30лв. Профилактиката на климатика (дозареждането), за да се направи качествено, отнема поне 30-40 минути (между 15 и 20 минути е само вакуума на средностатистическите системи). Това, че някои колеги я правят за 10 минути, е проблем на самите тях и качеството им на работа. Така спестяват доста време и пари - машините за климатици имат интервали за обслужване. Така примерно вместо на 100 коли да се сменя маслото на вакум помпата, то ще се сменя на 300 коли (сменя се на брой часове работа на помпата). Също така за това време, могат да се направят повече коли...само че по-некачествено.
За зареждането - една качествена услуга, включва в себе си доста неща, не просто да се боцне машината и да се зареди с фреон и взимането на 80-100лв и довиждане - включва тест на системата с азот под налягане (идеята да е азот, е да няма влага, каквато има във въздуха), после зареждане с фреон, масло и оцветител, след това след време обстоен преглед за течове (не за 2 мин. да се огледа и всичко е 6 - пътувай, както правят повечето колеги).Срещу това трябва да има и някаква отговорност или гаранция или както и да го наречем по друг начин. Сумарно това всичкото отнема около 3 часа занимаване с колата, заради което цената му накрая, е такава.
Примера за IT специалиста, щеше да е удачен, ако той сам си купува и поддържа компютъра (и компютъра му струва 5000лв, като нашите машини), сам си регистрира фирмата и си плаща нейните месечни разходи, сам си плаща наема на помещението и сам си плаща тока и водата в офиса :) .Ако беше така, щях да се съглася, че и ние изкарваме толкова пари, колкото и те и щях да съм станал милионер отдавна отдавна . Разписано излиза, че IT специалиста при 2000лв "чиста" заплата (средна за бранша), работи за 12лв на час, само че те са "чисти" - срещу тях няма разходите, които описах горе, защото работи за някоя фирма, която осигурява всичко за нейна сметка - компютър и поддръжката му, работно място, ток, вода и т.н.
Колегата над мен е доста прав за некачественото зареждане и липсата на отговорност след това - масово е сред колегите ни и става все по-зле .Затова колегата, автор на темата, е добре да разпита свои познати и приятели, да му препоръчат читав сервиз, където дори да даде 50, 80 или дори 100лв , да знае за какво ги е дал и да не се наложи да ги дава пак след 1 месец там или на друго място, след като се е изпокарал с първите. Тези цялостни зареждания за 30лв, са само така написани и ако прочетеш внимателно или като отидеш на място, се оказва друго - под 50лв за зареждане на цяла система няма дори тук, в София (като тези 50лв пак са с условност - до еди колко си грама система, над толкова, цената обикновено става друга), освен някой, който зарежда директно от бутилката, което пък е съвсем трагична история .
Колегите, които се занимават с домашни климатици, обикновено пропускат много неща при автомобилните и резултата е плачевен. Освен фреона, вътре има и масло, някои коли имат и дюзи вътре в тръбите с цедки,които трябва да се сменят през определено време и т.н. и т.н. Да не говорим, че третират автомобилните климатици като домашни и ги надуват на по 30 атмосфери с азот или въздух, при което направо пръсват вътрешните радиатори (те при колите са от пресована ламарина и издържат до макс. 15-тина атмосфери). Онзи ден един собственик на Пасат 5.5 се раздели с 720лв за смяна на компресор и т.н., защото 5 години сам си дозареждал системата само с фреон, понеже се занимавал с индустриални климатични с-ми и имал подходящия фреон практически безплатно. Да, ама вътре нямаше дори 1 лъжица масло и компресора беше заминал окончателно.
Има набор от инструменти за ръчно вакуумиране и зареждане на система, точно за любители - вакуум помпа с накрайници, спринцовка с масло с накрайници, флакон с фреон и т.н., само че те за БГ пазара не са особено актуални - да си накупиш всичко необходимо за да вакуумираш, да вкараш масло и оцветител и да заредиш с фреон, излиза 2 пъти по-скъпо, от колкото да я закараш да я заредят. Примерно в Германия тези китове са доста актуални, ама там стандарта е друг - само да те закачат на машината, без да точат или зареждат каквото и да е, струва 70 Евро.
Последна промяна от zfa159 на Нед 20 юли 2014 21:31, променено общо 1 път.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
София е друга бира, там и 100лв са малко за услугата, ама реално около 50лв е добра цена.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Препоръчайте сервиз за климатици в Бургас
dimovip написа:София е друга бира, там и 100лв са малко за услугата, ама реално около 50лв е добра цена.
Ами принципно повечето сервизи работим на принципа на 10лв за 100 грама фреон като в цената на това влиза всичко по друг подобен принцип, където пак излиза същото (да кажем 6лв за 100 грама + 30лв за работа на машината) и т.н. .Така излиза, че прмерно един голф 3 се зарежда за 80лв, голф 4 за 75лв, голф 5 за 55 и т.н. Реално обаче един Пасат Б3 или В4, който събира 1150 грама, трябва да се зареди за 115лв по този принцип, което вече е доста скъпо за собственика му, предвид, че кара кола на 20 години. Затова гледаме да измисляме по-ниска цена за зареждане на системите над 800-900 грама, защото с такива големи системи, са предимно по-стари коли и на повечето им собственици, наистина е проблем да извадят такива суми за зареждане на климатика. Причината да се държи горе-долу такава цена, са разходите, които имаме за поддържане на сравнително големи и сериозни сервизи - големи помещения (респективно скъп наем), изрядни документално фирми с такава дейност и всички разрешителни и сертификати, сот, ток, вода, качествени материали, техника на най-добро ниво и т.н. Като теглим чертата, дори да искаме, не можем да паднем под въпросните цени, ако искаме да запазим качеството на услугата такова, каквото е и каквото трябва да бъде. За другите градове не мога да кажа дали е същото, защото не знам как се движат цените. Машините за климатици навсякъде струват еднакво, това е факт, ама другите разходи вероятно са различни и затова има възможност за различни цени, все пак машината я купуваш 1 път, а наем и разходи по фирмата, имаш всеки месец. Само че и финансовата възможност на клиентите там, също е различна.
Съвета ми към колегата е, да разпита къде са доволни хората и да не се води толкова от цената, защото ако даде 2 пъти по 50лв, по-добре да даде един път 80 или дори 100 и да забрави за проблема. Често се случва и да даде 2 пъти по 50 и да види, че няма да му се свърши работа адекватно и после пак да даде още 100 на друго място...поне при нас в София има много сервизи и много често така се получава накрая .
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта