Коледна приказка за САКАР "планина" и Европа

Оплачете се от неграмотни майстори или похвалете някой, който си разбира от работата ... Споделете от къде купувате части за вашят VW
Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Коледна приказка за САКАР "планина" и Европа

Мнениеот Rumen » Пет 21 дек 2007 12:34


На 16.12.2007 въпреки изрядното състояние на акумулатора и наличието на гориво в резервоара Passat-a отказа да запали (вероятно сърдит от факта, че не го взех с мен на коледния купон). След 2-3 неуспешни опита да стартирам двигателя прецених, че се касае за повреда, която е далеч от моята компетеност. В понеделник сутринта с платформа на пътна помощ транспортирах автомобила до сервиза на САКАР-АУТО (VW Zentrum Sofia). Усмихнати и любезни ми обясниха, че не е добре да идвам без записан час, но въпреки това те ще направят жеста да видят за какво се касае. Които са посещавали сервиза са наясно с реда – талона, ключовете и приятен ден. Всеки си мисли, че оставя колата си в сигурни и грижовни ръце. Към 14 часа в понеделник (17.12.2007) любезен женски глас ми се обажда по телефона и вежливо ме кани да посетя сервиза и да си взема отремонтирания автомобил. Ехееее (викам си аз) а бе друго нещо си е Европата. Отивам към 16:30 в сервиза посрещат ме приемчик и техник, грамотно ми обясняват че клапата за въздуха е заяла поради дългогодишната употреба и натрупването на саждаи от EGR системата. Дори ми показват ако случайно пак се получи на път или някъде другаде къде да пипна (на практика е един външен привод управляван с вакуум) за да мога да потегля. И ме уверяват че в момента всичко е почистено и излъскано като ново и че всичко е наред. Плащам безкасово смешните 30лв. (с ДДС). А бе наистина – друго нещо си е Европата. Сядам в колата. Контакт. Стартер. Двигателят мърка. Ммммм Европа ... мисля си аз. Първа и ... потеглям. В периферното зрение на огледалото за задно виждане забелязвам само известно количество пушек. Поглеждам температурата. Студена е викам си ... ще се стоплиш. А сега трябва да стигна до Младост, да я оставя защото ме очаква купон (не обичам да карам след употреба на алкохол). Настроението е приповдигнато – колата е наред, предстои още една весела нощ. Идва Коледа. Усмихвам се и махам на охраната и поемам към Младост. На горнобански път пак хвърлям един поглед в огледалото – пушекът продължава да ме следва. Хмммм. Замислям се... Не го свързвам с нищо, но това че до сега го е нямало няма как да не предизвика нотка на съмнение. Температурата на двигателя започва да влиза в нормалните си стойности, а димът зад мен не намалява. Дори започвам да си мисля че се увеличава. А притесненията ми започват да растат. На светофара на околовръсното и цар Борис зад мен е като зад танк с включена димна завеса а аз съм вече с GSM в ръка и говоря с приемчика:
– А бе пич, колата нещо много дими...
– От къде пуши?
– Ами много пуши от ауспуха. Зад мен като гледам не се диша. За виждане да не говорим...
– Хм, ми то ние май пробвахме да запалим като и сложим нафта след филтъра да проверим да не е нещо запушен, та може да сме пооляли тук там ... Виж к'во – не се притеснявай, да позагрее малко настъпия тя ще издуха.


Звучи логично. Не ми остава кой знае какво освен да благодаря, да пожелая приятна вечер и да продължа към Младост. Минавам кръстовището на Цар Борис III-ти едното ми око е в трафика, другото не изпуска таблото – температура контролни лампи, а цялото ми същество очава да стигна до уширението на Бояна за да спра и да надникна под капака. Пушекът ме следва неотлъчно. А аз вече съм сигурен че нещо не е наред въпреки че двигателя работи равномерно. Светофара на Пушкин го преминавам в движение и виждам, че ще ”хвана ” и следващия на разклона на бул “Братя Бъкстон”. А и приемчикът, който почти минава за приятел каза ”... да позагрее малко настъпия тя ще издуха”. Прелитам през зеления сигнал на светофара, подавам десен мигач за да спра и да видя какво става в двигателния отсек и освобождавам от скорост. Оборотите плавно падат до нормалите тихи – около 850 и аз започвам да обирам със спирачката.

И в този момент...

И в този момент без каквато и да е причина двигателя се самофорсира внезапно. Оборотите светкавично прехвърлят 3000 и с още по-голяма сила нарастват. Надявам се реакцията ми е да била достатъчно бърза за да не достигна критичните 4500 и врътнах ключа. От двигателя се разнесе силно и безпощадно ПРАААААС! Спирачката вече ”не обираше”. Първата гледка след отварянето на вратата беше стичащото се масло под двигателя.
Телефона и на приемчика. ”Знаеш ли к'во стана?” и ... разказвам. От другата страна получих само едно:
– Е, имало е да става. Дошло му е времето, докарай я ще я мислим

С тази локва масло под нея дори и през ум не ми минава да я запаля. Пътна помощ (някаква) - ”Господине 17:30 е, трафика в София е ужасен – не можем да Ви изпратим кола”. Пътна помощ №2: ”Съжаляваме господине всичките ни коли са на път, потърсете други”. Започвам да се питам ... дали съм в Европа. Пътна помощ 146 – СБА: ”Заявката Ви е приета. Моля изчакайте до идването на сервизния автомобил”. Мисля си – ”то има ли къде да ходя...”. След 2 часа и 30 минути пристига репатрака. За този период от време и температура от -4 мислите ми за Европа почти са замръзнали. Пристигаме в сервиза – онзи същия Сакар Ауто, VW Zentrum Sofia известен още като ”официалния сервиз на Фолксваген”. Охраната, на която преди три часа любезно махнах и пожелах ”лека вечер” казва че коли по това време не се приемат и доста кисело ми дава да разбера че досаждам с проблема си. Дори финансовото стимулиране не е в състояние да вдигне бариерата (за Европа не мисля – вече съм осъзнал реалността къде се намирам, а и съм си направил сметката че ми е по-евтино да бутна 10 кинта на бариероповдигача отколкото да дам 50 на следващата сутрин за репатрак) – но ... така е в Европа – рушвет не се взима. Хората си изпълняват задължението съвестно! Казано е ”След 19 часа да не се допускат никакви коли в сервиза”. И човека е стриктен. Не допуска. И ”благодарност” даже не иска за вземе. Какво да му се сърдя. Изпълнява си задълженията. Чудя се само кой ли е този европейски официален сервиз в който въпреки края на работния ден ще пристигне аварирал автомобил на платформа и няма да бъде допуснат. Чудя се как па не ми се падна такъв човек да ми е работил по колата. Чудя се също що не ми се падна отговорен приемчик, който след като бе уведомен за наличието на ”нещо обезпокоително” да ме посъветва по най-бързия начин леко и внимателно да се върна в сервиза. Чудя се ... къде съм попаднал. А какво се е случило с колата – това дори не искам да си го помислям.

Рептрака ме закарва в Младост към 20:30, разтоварва ме и си взима своите 50лева за услугата. Да, щях да ходя на коледен купон. А и на едно момиче бях обещал да ходим някъде по празниците.
След около 1 час с телефон в ръка и незнам си колко проведени разговора успявам да си осигуря пътна пътна помощ за 8:00 на следващата сутрин (човека който ме докара – работи по график; то в Европа е така – всичко по график, с предварителна заявка).

Вече е вторник 18-ти декември около 8:30. Колата ми е на репатрак-а и се движим по новото околовръстно. Има Европейски вид. Разтоварвам колата в САКАР АУТО (излишно е да казвам, че си плащам за услугата) а там с нескрито безпокойство ме питат ”какво стана”. Обясних им, спокойно, по Европейски. И им казах, че ”нямам намерение да плащам за чужди грешки”. А те ме помолиха ”да не прибързвам с необосновани заключения”. След огледа се оказа че е гръмнал интеркулера. Изтеклото масло било от него. Слава богу, по двигателя няма никакви поражения (или поне не се забелязват ... за сега...). Смениха го с нов (интеркулера де). И още някави неща там около него били сменили. Казах им че всичко това е в следствие от тяхната работа и че мога да го обоснова, докажа или какъвто там Европейски подход си изберат. Представиха ми фактура за 350лв. И ми предложиха безкасово плащане... По Европейски.

На края на тази Коледна приказка искам да благодаря на колегата nii, който беше готов да ми помогне със заместващ автомобил за периода на ремонта и на колегата dobrin, който ми даде няколко добри правни съвета.
Тъй като това не е единствения случай в който в САКАР АУТО си свършват работата нескопосано искам да Ви посъветвам:
по възможност избягвайте този сервиз. Там работят БЕЗХАБЕРНИ И БЕЗОТГОВОРНИ ХОРА. Мога с документи и факти да ви докажа ТЕХНИЧЕСКАТА НЕКОМПЕТЕНТНОСТ НА ПРИЕМЧИЦИ И ТЕХНИЧЕСКИ ПЕРСОНАЛ. В СЕРВИЗА Е ИЗГРАДЕНА СТРОЙНА СИСТЕМА КОЯТО ДА ДОКАЖЕ, ЧЕ ВСИЧКО КОЕТО СЕ Е СЛУЧИЛО Е ПО ВИНА НА КЛИЕНТА, ТАКА СИ Е БИЛО ИЛИ ПРОСТО МУ Е ДОШЛО ВРЕМЕТО.

Весела Коледа и Щастлива Нова година!
мисля че темата е доста показателна за всички бъдещо ползватели на въпросния сервиз! mod edit: vaskoto1




Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Пет 21 дек 2007 12:49


Eeee батеее... точно на теб ли бее... басиии.. а за Сакар знаем що за стока са


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Пет 21 дек 2007 12:53


.. много съжалявам за случката .. но това просто за пореден път затвърждава в мен мнението .. че във всички фирмени сервизи на компаниите производители в БГ .. работят пълни неграмотници и мърлячи .. аз лично мога да разкажа историите на поне 3 души .. работили на такива места /Дару кар, Балкан стар, мото пфое/ .. по усвоили спецификите на марката и минали на частно ..
имал съм 2 пъти удоволствието да ми "свалят" кола от витрината /чисто нова/ .. и всеки път съм имал купища ядове при сервизните обслужвания при фирмените сервизи ..
П.С. .. точно те /сервизите/ са причината за сегашния ми водещ принцип при покупка на кола .. нова .. НИКОГА .. купувам си коли до 4-5г. възраст независимо от това .. че "изсипвам" парите наведнъж .. никакви лизинги и намаления не са в състояние да ме накарат да си купя повече нова кола ..


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Пет 21 дек 2007 13:03


Съжалявам за случката :(
Разкажи моля те какво точно е станало с интеркулера и каква е връзката с това което са правили по колата първия път, защото така разказана историята(похвала за стила кефиш ;) ) освен, че приемчика не ти е дал правилния съвет по-телефона, друго не става ясно :idea:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пет 21 дек 2007 13:36


group® написа:Съжалявам за случката :(
Разкажи моля те какво точно е станало с интеркулера и каква е връзката с това което са правили по колата първия път, защото така разказана историята(похвала за стила кефиш ;) ) освен, че приемчика не ти е дал правилния съвет по-телефона, друго не става ясно :idea:

С течение на годините по един или друг начин в кулера се натрупва масло (ако всичко друго е наред това най-често става от маслените пари на картерните газове). Клапата която са чистили при мен представлява един блок с две клапи - едната пропуска отработените газове (EGR), другата редуцира количеството постъпващ въздух. И двете се управляват с вакуум. Поради наличието на отработени газове (разбирай сажди) клапата за определяне на количеството въздух е запецнала (в момента на гасене тя се затваря) и затова колата не е искала да запали. Начинът по който са извършили почистването (самия техник каза че е мил с корселин) е допуснал попадане на разредителя в кулера. Разредителя е размекнал маслото което е било натрупано с годините там и то е станало по-воднисто. Постъпващия нагнетен въздух от турбото започва да го "вдига" и да го набива през всмукателните колектори в двигателя. С това обяснявам пушенето което се появява веднага след техния "ремонт". В един момент обаче разтвореното масло не може да премине бързо през целия кулер а поради "съвета" да настъпя налягането от турбото към кулера е станало много голямо (на практика маслото е изиграло роля на тапа) и кулера - пас!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Пет 21 дек 2007 13:40


във въпросния сервиз не съм стъпвал от далечната 1997 когато за бройка щях да извадя приемчика навън за да не цапаме вътре... :evil:
но-явно нещата не са никак променени за последните 10 години... :?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Пет 21 дек 2007 14:02


Чудесно го обясни и даже и аз го разбрах ;)
Но не виждам основание сервиза да понесе отговорността. Тук ще кажа, че не ги оправдавам, а и нямам никакъв интерес :!: Просто ще се опитам да дам едно обективно мнение, макар че и аз съм имал немалко проблеми с разни сервизи и псевдомеханици.
- неможе да се докаже на 100%, че точно така е станало(колкото и логично да звучи).
- разлятия коресалин при нормални условия ще изгори и няма и да го усетиш, но явно в твоя случай ... не е баш така :(
Както и да е ... едва ли ти е до тъпи и безсмислени спорове ... Просто тук дори не става дума за грешка, а за несъобразяване. Незнам дали някой(колкото и добър механик да е) би могъл да се сети, че така ще стане :roll:
Единствено според мен, биха могли да ти направят отстъпка за да им е чиста съвеста, че са обслужили клиента по 'европейски'

Пак казвам: нямам интерес да ги защитавам и това е личното ми мнение :!:
И пак казвам съжалявам за цялата галимаця и дано прекараш наистина весели и безпроблемни празници ;)

Ех роби станахме на тия ламарини : vw fen


Потребителски аватар
Sara_Bold
Мнения: 1698
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Sara_Bold » Пет 21 дек 2007 14:05


Много неприятна случка и то покрай празниците :(
Накрая доколкото разбрах си им платил всичко ли?


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пет 21 дек 2007 14:27


group®, изобщо не иде реч за спор.
Аз също само изразявам мнение, но си мисля следните неща:

1. Ако механика е искал да си свърщи работата както трябва той е трябвало да демонтира блока с клапаните (точно 4 болта са, ... е верно на куцо място са, но нали за това е официален сертифициран и незнам си още какъв сервиз); да го почисти и да го монтира наново. И ако го беше направил - това нямаше да се случи.

2. Преди и след това на колата е направена диагностика (пише го черно на бяло във фактурата на първия ремонт). Е каква диагностика си направил да му е*а майката кат не си видял че тая кола пуши кат икарус. Да не говорим че самите те имат интерес да ти открият "още нещо" и да ти кажат че трябва да се оправи. Значи просто не са направили никаква диагностика. Но са я написали. Ако бяха направили диагностиката - това нямаше да се случи.

3. Ако приемчикът се беше замислил малко (а в главата му да не е как по-бързо да ми затвори телефона за да не го занимавам с моите глупости) можеше да му мина през главата - а бе да не му е избило турбо или нещо друго; или каквото и да е станало - я да го върна в сервиза - все ще намерим за какво да му вземем още някой лев. Ако не се чудеше как да отбие клиента - това нямаше да се случи.

Аз също съм съгласен че човек може да получи инфаркт на излизане от болница след като бил стоматолога и че това е просто нелепа случайност; но ако ти падне току що пломбирания зъб ... това според мен си е чиста закономерност в следствие на некадърен зъболекар.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пет 21 дек 2007 14:28


Sara_Bold написа:Много неприятна случка и то покрай празниците :(
Накрая доколкото разбрах си им платил всичко ли?
Уви, още няма начин да си получиш ключовете и талона без да си платиш.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 507
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Пет 21 дек 2007 15:37


Колективна безотговорност са всички тия ''официални" сервизи. И най-смотаният майстор знае,че като усере нещо - носи отговорност и не може да се скрие. Затова хиляди пъти бих предпочел Ваското или Никси пред всеки "марков" сервиз-марковият сервиз няма съвест.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 23 дек 2007 18:45


Румба - яд ме е почти колкото теб! :a boi de :a boi de :a boi de
Време е да ги подгонят от комисията за защита правата на потребителите!!!
:061: :076:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 24 дек 2007 11:23


веселин написа:Румба - яд ме е почти колкото теб! :a boi de :a boi de :a boi de
Време е да ги подгонят от комисията за защита правата на потребителите!!!
:061: :076:

Ммм даааа, жалбата е подготвена. На 27ми лично си я депозирам в комисията.


T4FEN
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот T4FEN » Пон 24 дек 2007 14:41


Tова с жалбата е много добра идея ,но дано комисията да се отнесе по сериозно към нея (жалбата)!


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12508
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 24 дек 2007 15:00


T4FEN написа:Tова с жалбата е много добра идея ,но дано комисията да се отнесе по сериозно към нея (жалбата)!


Ходил ли си там да подаваш жалба лично ? Аз съм ходил. Дадоха ми кафенце.. изслушаха ме .. и отидохме заедно до "гредата" .. ;) така че повярвай ми вършат си работата ;)



Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 175 госта