какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най доволни

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот eurogas » Нед 22 фев 2015 22:27


angeltsankov написа:
eurogas написа:докато настройвам газовата електроника, сканирам бензиновия компютър, следя живите му данни по време на настройката, чета му записаните грешки, и почти винаги намирам отклонения от нормалната работа на ламбда сонди, дебитомери, температурни датчици, термостат, и т.н. :th_up

Колега сериозно ли хващаш термостат с диагностиката? Като я закачиш показва ли че резервната гума е мека? Явно аз съм много бос... дай някой друг урок как става тая работа, ще си платя няма грижа


Тука е пълно с веселяци, естествено че апаратурата няма как да покаже директно че термостата е повреден, но като карам една кола десетина километра, за да я настройвам на газ следейки живите данни от бензиновия компютър, трябва да съм много разсеян, за да не забележа че при спускане температурата на мотора спада рязко, а ако не видя OBD скенера с живи данни, то температурата на изпарителя също спада и се вижда съвсем ясно от газовия софтуер, ей така сме хванали над сто коли с повредени термостати, не е толкова трудно !!! :th_up




Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 23 фев 2015 10:52


amigovn написа:
mrpetrov написа:Имаш предвид разликите във времената от дюзата с 4.35 ms до тази с 4.42 ms време на впръскване? Това е пренепрежимо, а и мисля че е ефект от работата на бензиновият компютър, стремящ се постоянно да уцели "вярното" съотношение гориво:въздух...
Подай рязко газ, и времената скачат до 20 ms, т.е. 500%, а ти се чудиш за някакви няма и 2% разлика...

да това имах предвид.преди стояха по изравнени а сега всеки е различен.мерси за отговорите все пак



Провери добре всички маси по купето и двигателя, и на бенз. комп също. Наскоро имах отвратителни проблеми със заводския имбилайзер, и даже скапах един акумулатор от въртене. Случайно открих лоша маса на бенз. комп. На външен вид, освен едва забележимо потъмняване на клемичката, друго не се забелязва. Свалих, прикербовах наново кабела, и му теглих допълнителна жица до минусовата клема на акумулатора. И след това, като нов, все едно нищо не е било. Направо не мога да повярвам. Също виж предпазителите на ГИ, да не са се окислили клемичките им. Фобос обичат да ги слагат близо до акумулатора, и понякога се окисляват от изпаренията му. За други марки ГИ не мога да кажа конкретно...


Потребителски аватар
amigovn
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 30 окт 2014 20:54
Автомобил: Golf 3 Yahting GT
Двигател: 1997 аек
Местоположение: варна

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот amigovn » Пон 23 фев 2015 11:06


бушона и при мен е на същото място и го гледам редовно.компа на бензина имаше миналата година некви подобни симптоми и уж ги оправихме но пак ще погледна. :th_up

Последна промяна от ivostefanov на Пон 02 мар 2015 8:07, променено общо 1 път.
Причина: Има бутон нов отговор!


angeltsankov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 01 дек 2011 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот angeltsankov » Пон 23 фев 2015 18:25


eurogas написа:Тука е пълно с веселяци, естествено че апаратурата няма как да покаже директно че термостата е повреден, но като карам една кола десетина километра, за да я настройвам на газ следейки живите данни от бензиновия компютър, трябва да съм много разсеян, за да не забележа че при спускане температурата на мотора спада рязко, а ако не видя OBD скенера с живи данни, то температурата на изпарителя също спада и се вижда съвсем ясно от газовия софтуер, ей така сме хванали над сто коли с повредени термостати, не е толкова трудно !!! :th_up

Не ми се обиждай ама ти хабер имаш ли? Ако е превъртяла турбинката на водната помпа ще хванеш...Ако има проблем с термоотдаването на радиатора... и термостата не винаги остава отворен или само затворен... Току що изтърва 10 клиента с невежество :mhihi Другия път не пресолявай манджата :th_up
P.S. Не излагаш само себе си, а и всички газаджий!


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот eurogas » Пон 23 фев 2015 21:53


По форумите съм срещал много по-прости и нахални хора от теб, не ме изненадваш с нищо, жалко е че си мислиш че можеш да раздаваш акъл, какъвто нямаш за себе си !!! :th_up


jovani85
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 04 авг 2013 11:04
Автомобил:
Двигател:

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот jovani85 » Пон 23 фев 2015 22:11


eurogas написа:По форумите съм срещал много по-прости и нахални хора от теб, не ме изненадваш с нищо, жалко е че си мислиш че можеш да раздаваш акъл, какъвто нямаш за себе си !!! :th_up

Моите уважения,но мисля че пишеш прекалено много глупости.....


angeltsankov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 01 дек 2011 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот angeltsankov » Пон 23 фев 2015 22:36


eurogas написа:По форумите съм срещал много по-прости и нахални хора от теб, не ме изненадваш с нищо, жалко е че си мислиш че можеш да раздаваш акъл, какъвто нямаш за себе си !!! :th_up

Колата няма само термостат и за 10км можеш само някоя магистрална кака да забършеш... Ако ти ми го кажеш това за моята кола на момента съм си тръгнал (за плащане и дума няма да стане) :biggrin Ти си диагностик колкото баба ми е балерина
P.S. Напишете ако обичате в google : жоро горна баня


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот eurogas » Пет 27 фев 2015 23:00


Както ти казах вече, по форумите съм срещал много по-прости и нахални хора от теб, не ме изненадваш с нищо, жалко е че си мислиш че можеш да раздаваш акъл, какъвто нямаш за себе си !!!

Явно не осъзнаваш силата на думата "ако", използвайки я толкова често, ами пък "ако не" ? :th_up

Последна промяна от ivostefanov на Пон 02 мар 2015 8:14, променено общо 1 път.
Причина: Имаш предупреждение! Нарушаване на т.7 от правилата.


angeltsankov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 01 дек 2011 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот angeltsankov » Съб 28 фев 2015 17:39


eurogas написа:...


Не прочетох смислен аргумент как ти с точност откриваш проблем в термостата само с Лаптоп! Имаш късмет, че Таньо се застъпа за теб... иначе си въздух под налягане... имаш ли доблестта да кажеш, че грешиш или ще пишеш глупости? Не ти прави чест! (напиши "жоро горна баня" в google)и кажи струваш ли си писането? :mhihi Приключих с теб :th_up
П.С. Страхотно колегиално и неповторимо експертно обяснение! Като не можеш да се защититиш с аргументи, минаваш към обиди! :bowdown :bowdown :bowdown

Последна промяна от ivostefanov на Пон 02 мар 2015 8:17, променено общо 1 път.
Причина: Има бутон нов отговор,не цитирай излишно предишното мнение.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот mrpetrov » Съб 28 фев 2015 21:23


eurogas написа:Колега mrpetrov, ламбда сондата може да те заблуди сериозно в една настройка, ако искаш да направиш нещо по-прецизно на твоя Пасат, бих подходил по друг начин, аз закачам VAG-кома, гледам 33-ти канал на живи данни ( адреси ), там ти дава трим на ламбда сондата, или цифрово изражение на горивната смес, понеже това са данните които бензиновия компютър ползва за да внася корекции, са доста по-точни при настройка на газовия инжекцион.

Като направиш сравнение с това което си настроил гледайки графиката на сондата, ще установиш сериозна разлика, за мен по-вярно е да се ползва трима от VAG-кома, ако твоята кола се смята за лесна, или по-точно казано не запалва чек при леко неточна настройка на газта, то ако настройвам Пасат 2001-2003 година, който пали чек за най-малкото отклонение, там без ползване на този трим нямам шанс да я настроя и да не си запали чека, затова единствения верен начин е този който съм описал по-горе. :th_up


Благодаря за информацията.

Днес закачах лаптопа към колата. За жалост - VCDS за канали 32 и 33 на двигателя казва "няма никой отсреща" специално за моят автомобил. Колата е Б5 от 1997, бензиновият компютър е Simos 2, много базово (без екстри) изпълнение - явно е много стар, та не ми я дава тази информация за тримовете. Ето линк към инфото от Ross Tech за тези, на които им се чете по темата :link.

И понеже лично съм заинтересован от 100% техническата истина, колега eurogas, трябва да се съгласиш, че не си съвсем прав в тази част на изказването си:
eurogas написа:ламбда сондата може да те заблуди сериозно в една настройка

Да, съгласен съм с това, че и тримовете вършат работа, но нали тези тримове са базирани на показанията на ламбда сондата, които чрез софтуера на Фобос наблюдавам. Даже във видеото от горната връзка към Ross Tech точно това демонстрират - пускат въздух през щеката за масло, сместа в изпускателния колектор става бедна (отчетено от ламбда сондата - това бих видял и аз), и от там нататък показва как бензиновият компютър реагира на ситуацията...

В смисъл - да ме заблуди, да ме заблуди - колко да ме заблуди? При тези "теснолентови" тя самата кола така си прави и корекциите - ту бедна смес, ту богата. Значи ако имаме "синусоида" от ламбда сондата - всичко е точно. След като всичко е точно - остава само въпроса колко точно му се е наложило на бензиновия компютър да коригира, и затова например гледаме веднъж бензиновите времена на празен ход при работа на бензин, и веднъж бензиновите времена също на празен ход при работа на газ... И добиваме представа за корекцията, която му се е наложило да направи бензиновият компютър на колата - колкото по-малко - толкова по-добре.

Ама "с подръчни средства" - толкова. Който иска абсолютна точност - на дино...


angeltsankov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 01 дек 2011 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот angeltsankov » Съб 28 фев 2015 22:10


Нали си наясно, че стехиометрията на бензина е 14.7:1 а на пропан-бутана е 15.5:1 и това с тримовете се прави само и единствено с цел бензиновия ECU да не може да разбере, че автомобила работи на газ(настройката на дайно няма да най-подходящата)


Потребителски аватар
amigovn
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 30 окт 2014 20:54
Автомобил: Golf 3 Yahting GT
Двигател: 1997 аек
Местоположение: варна

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот amigovn » Нед 01 мар 2015 19:59


чета ви постовете и се чудя къде във варна има такива пичове дето така да ти обърнат внимание.и евентуално да свършим някаква работа... :th_up


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот mrpetrov » Нед 01 мар 2015 22:15


angeltsankov написа:Нали си наясно, че стехиометрията на бензина е 14.7:1 а на пропан-бутана е 15.5:1 и това с тримовете се прави само и единствено с цел бензиновия ECU да не може да разбере, че автомобила работи на газ(настройката на дайно няма да най-подходящата)


Ламбда сондата въобще не я интересуват стехометричните отношения на пуснатото в двигателя гориво, колега. Тя си мери кислород - има ли много кислород в ауспуха - значи е бедна сместа. И обратното - ако преобладават други вещества - тя докладва бедни на кислород изходящи газове, т.е. богата на гориво смес. Корекциите във времената за впръскване на гориво от страна на бензивия комп са с цел да се докара идеалното съотношение, като какво точно е това отношение зависи от това какво е горивото, но самото стехиометрично отношение (фактическото число) няма значение за ламбда сондата или бензиновия компютър. Сондата си мери кислорода, а пък компютъра гледа какво казва сондата.

Просто съм дал идея как да се ориентира човек ако прави сам настройка на ГИ - при мен описаният начин сработи идеално, съответно на празен ход сигнала от ламбда сондата е синусоида - и на бензин, и на газ.

Сега ако някой подскаже как да си проверя настройките със сигурност и за режима "100% отворена дроселова клапа" - ще е страхотно!
И няма нужда да ме пращате на дино - питам за вариант "с подръчни средства" и без инфо за тримовете..


angeltsankov
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 01 дек 2011 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот angeltsankov » Пон 02 мар 2015 1:05


Не можа да ме разбереш ли колега? Целта е колата да не може да разбере, че се впръсква газ. Ламбдата мери кислорода да и целта и е да докара стойности на пълно изгаряне в режим closed loop(това е стехиометрия = 14,7 ВЪЗДУХ за 1 гориво) Сондите монтирани в по-голяма част от автомобилите са тяснолентови, при настройка на дайно сместа ти няма да надвищава 14,5:1.... което означава че ЕЦУ ще вижда каква смес? А какво става след това? В Open loop гледаш какви са стойностите на сондата на бензин(синусоидата) и ги правиш същите на газ, това е (обикновено около 12,5:1)

П.С. ГИ не е за тунинговане, а да се излъже максимално точно колата че работи на бензин. Не се хвърляйте по дайнота и такива неща, топлата вода е открита вече... ползвайте я само :th_up


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: какви са параметри/настройки на ГИ с които сте най довол

Мнениеот mrpetrov » Пон 02 мар 2015 8:38


Нормално колата пали в режим "open loop", изкачва достигане на някакви температурни стойности и подгряване на ламбдата, и от там нататък минава в режим "closed loop" (поне за режим празен ход).
Това означава, че ако си прав за леко бедната смес на празен ход, то тогава сместа би била леко бедна и с газ, т.е. малко по-малко от 15.5 ли беше? Да речем 15:1?

П.П. Гледам живи данни от ламбда сондата - през софтуера на Фобос се вижда точното напрежение, генерирано от сондата във всеки един момент. Без значение дали колата е в "open loop" или "closed loop". Просто имам директен кабел до самият датчик, и гледам промените в напрежението по този кабел.

За какво всъщност спорим? Че диното е пресилено за ГИ - да, пресилено е.
Нещо друго?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта