eurogas написа:Колега mrpetrov, ламбда сондата може да те заблуди сериозно в една настройка, ако искаш да направиш нещо по-прецизно на твоя Пасат, бих подходил по друг начин, аз закачам VAG-кома, гледам 33-ти канал на живи данни ( адреси ), там ти дава трим на ламбда сондата, или цифрово изражение на горивната смес, понеже това са данните които бензиновия компютър ползва за да внася корекции, са доста по-точни при настройка на газовия инжекцион.
Като направиш сравнение с това което си настроил гледайки графиката на сондата, ще установиш сериозна разлика, за мен по-вярно е да се ползва трима от VAG-кома, ако твоята кола се смята за лесна, или по-точно казано не запалва чек при леко неточна настройка на газта, то ако настройвам Пасат 2001-2003 година, който пали чек за най-малкото отклонение, там без ползване на този трим нямам шанс да я настроя и да не си запали чека, затова единствения верен начин е този който съм описал по-горе.
Благодаря за информацията.
Днес закачах лаптопа към колата. За жалост - VCDS за канали 32 и 33 на двигателя казва "няма никой отсреща" специално за моят автомобил. Колата е Б5 от 1997, бензиновият компютър е Simos 2, много базово (без екстри) изпълнение - явно е много стар, та не ми я дава тази информация за тримовете. Ето линк към инфото от Ross Tech за тези, на които им се чете по темата
.
И понеже лично съм заинтересован от 100% техническата истина, колега eurogas, трябва да се съгласиш, че не си съвсем прав в тази част на изказването си:
eurogas написа:ламбда сондата може да те заблуди сериозно в една настройка
Да, съгласен съм с това, че и тримовете вършат работа, но нали тези тримове са базирани на показанията на ламбда сондата, които чрез софтуера на Фобос наблюдавам. Даже във видеото от горната връзка към Ross Tech точно това демонстрират - пускат въздух през щеката за масло, сместа в изпускателния колектор става бедна (отчетено от ламбда сондата - това бих видял и аз), и от там нататък показва как бензиновият компютър реагира на ситуацията...
В смисъл - да ме заблуди, да ме заблуди - колко да ме заблуди? При тези "теснолентови" тя самата кола така си прави и корекциите - ту бедна смес, ту богата. Значи ако имаме "синусоида" от ламбда сондата - всичко е точно. След като всичко е точно - остава само въпроса колко точно му се е наложило на бензиновия компютър да коригира, и затова например гледаме веднъж бензиновите времена на празен ход при работа на бензин, и веднъж бензиновите времена също на празен ход при работа на газ... И добиваме представа за корекцията, която му се е наложило да направи бензиновият компютър на колата - колкото по-малко - толкова по-добре.
Ама "с подръчни средства" - толкова. Който иска абсолютна точност - на дино...