Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Vilik
Мнения: 161
Регистриран на: Вто 17 май 2005 13:10
Автомобил: S4
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот Vilik » Пет 31 юли 2009 10:27


Става въпрос за БРЦ, започна първоначално да сълзи от основата на единия щуцер, в последствие направо си се разтече, има ли някакво уплътнение, което може да се смени там или съм направо за нов?

Изображение

Последна промяна от Vilik на Пет 31 юли 2009 15:52, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vilik
Мнения: 161
Регистриран на: Вто 17 май 2005 13:10
Автомобил: S4
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Теч на антифриз от изпарителя

Мнениеот Vilik » Пет 31 юли 2009 11:26


Отговарям си сам на въпроса, в пулен ремонтен комплект на БРЦ има и тези уплътнения.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Теч на антифриз от изпарителя

Мнениеот pedalchobaba » Пет 31 юли 2009 14:36


На този изпарител единствения му недостатък е, че пласмасарките му се изпичат през вековете, стават крехки и лесно се чупят. Понякога това се случва и в движение. Отвътре щуцерите са прорязани за да могат да се сложат зегерките и точно там дават фира. При повечето газаджии могат да се намерят такива отливки от алуминий.
Предимствата му обаче са повече от недостатъците.


Потребителски аватар
Vilik
Мнения: 161
Регистриран на: Вто 17 май 2005 13:10
Автомобил: S4
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Теч на антифриз от изпарителя

Мнениеот Vilik » Пет 31 юли 2009 15:51


В крайна сметка го разглобих и ...

[quote name='vilik' date='Jul 31 2009, 15:03' post='926095']
Причината да го разглобя беше, че ми се разтече от единия щуцер антифриз, така или иначе го разглобих реших да му сменя и всички мембрани + гумички.
Взех си ремонтен комплект БРЦ, за разлика от българските имат всичко необходимо.
Изображение

Сваляме двата капака, единия от страната на антифриза. Другия от страната на газ-та. При антифриза се сменят уплътненията на щуцерите, махат се зегерките и се избиват внимателно накрайниците, всеки има по 2 уплътнения. Слагате новите, капвате малко масло и сглобявате. Още не се слага капака, че ще се наложи да се кисне целия изпарител.

Изображение


От другата страна има значително повече занимавка. Мембраната се освобождава от лостчето чрез издърпване...
Открива се прекрасна гледка изпарител на 3 години, само аз съм му направил 40 000 за една, преди мен не знам какво е положението :hilezh:
Изображение
Изображение


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Следва развиване на всичко, което може да се развие :hilezh: единствено накрайника за газ към плочката не го пипах.
За да свалите малката мембрана е нужно да се свали капачето, внимавайте за пружината, или я завъртете за да излезе докато е още завито капачето, или я развийте както си е, но придържайте капака.

След като са свалени всички лостчета, буталца и иглички :) следва киснене в АМВ и търкане, за да стане така:

После всяка една гумичка се заменя с нова от комплекта. Гумичките са точно, не трябва да ви остане нито една не сменена.

Изображение
Новото си е ново ;)
Изображение

Ето старата мембрана в какво положение беше, сигурно щеше да изкара още някоя хилядарка, ма да не прекаляваме :hilezh:
Изображение


Сравнително лесен ремонт, без да си давам зор и с изпипване на нещата 1-2 часа.
[/quote]


Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот I4o_naskov » Сря 26 авг 2009 8:07


Браво колега аз имам същия изпарител на б4-ката и темата ще ми е полезна :bowdown


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот Plamen_RI » Нед 13 сеп 2009 15:44


Хареса ми темата :roll:

ПС колко ти излезна ремонтния комплект


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот designer1 » Нед 13 сеп 2009 21:18


Миналата година моя ремонтен комплект го взех за около 36лв. Само че на тези уредби проблема е в пластмасовите щуцери които се чупят, аз моите ги замених с месингови (побългарени). Втора точка :) от оригиналния комплект ми останаха едно или две О-прустенчета и една тапа с формата на пресечен конус, предполагам че и трите джуджавки са за ел. клапана в изпарителя, аз лично не съм го разглобявал, смених само мембраните и де що свалих старо пръстенче го подмених с ново такова :да:


Потребителски аватар
low_creep
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот low_creep » Чет 13 окт 2011 10:29


Колега и аз имам същия проблем единия щуцер ! Въпроса ми е мога ли да си купя само рея уплатнения за щуцерите за да сменя само тях и дали може да се свали тоя капак на място за да не се сваля и разглобява целия изпарител от колата ?


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот nokiangage » Чет 13 окт 2011 10:39


Супер тема колега :да: , но какви са тези уплътнения за щуцера, че нещо не можах да ги видя в снимките?
Иначе и аз преди месец я играх същата работа като при теб с мембрани и подобни, наистина оригиналния комплект си е оригинален! :beer


Потребителски аватар
low_creep
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот low_creep » Чет 13 окт 2011 10:51


Ти сваля ли изпарителя ?


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот nokiangage » Чет 13 окт 2011 11:08


low_creep написа:Ти сваля ли изпарителя ?


Ако въпроса е към мен - да, иначе няма как да се работи удобно. При мен марката е Ланди Ренцо и като колегата ги подмених мембраните и нещата от комплекта - 37 май лева беше, абе около 40 лева с филтърчето, а алтернативните неоригинални комплекти бяха по 25 лева. Както колегата е посочил тази гумената яйцевидна мембрана(старата де) при мен се чупи след като я извадих, толкова беше изгоряла гумата.

@Vilik - колега твоя изпарител има ли такова филтърче, защото виж какво извадих аз от моето:
Изображение


Потребителски аватар
low_creep
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот low_creep » Чет 13 окт 2011 11:16


Аз ще сменям само щуцера. Дали трябва да свалям целия изпарител , че не ми се занимава и ми е трудно пак с тея отвиване и завиване на траби по който тече газта. Ето и снимка от каде капе http://mpsz.snimka.bg/hobby/asdf.324002.25312273


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот pakumba » Пет 14 окт 2011 20:54


капак на 100000% трябва да го свалиш, за да сложиш зегерката. А вече дали само капака на място ще сваляш ти си решаваш.


Потребителски аватар
Super Sprint
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:29
Автомобил: VW Golf II Marineblau 1987
Двигател: EZ
Местоположение: Севлиево

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот Super Sprint » Вто 03 яну 2012 19:14


да не пускам нова тема ще ползвам тази,
днес се хванах да си сменя мембраните,колата си работи добре ,но ПХ ми прави номера понякога и затва ,изпарителя е същия БРЦ ел.
купих си уж оригинални ,които са пълен комплект (15 елемента),пръснах го целия и го мих 2 часа вътре беше ужас,смених всичко само ми остана една гумичка и немога да разбера за къде е .Най малката от комплекта е ,и е ф3-4мм,дълга и глуха вътре :roll:
даже не съм го събрал още че немога заспа ако го подкарам така без да съм сменил тази гумичка :banghead:
някой има ли идея за къде е :roll:

:arrow: разбрах за къде е била гумичката,има едно месингово клапанче с шестостен,точно там на шестостена се разглобява с ключ 9 и 10,и вътре е тази най-малката гумичка :wink:
сега вече са сменени абсолютно всички :D

Последна промяна от Super Sprint на Чет 05 яну 2012 9:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ

Мнениеот muns61 » Сря 04 яну 2012 15:27


Kaто правите ремонт, сменете водните щуцери с метални. Пластмасовите стареят и се трошат.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 169 госта