Става въпрос за БРЦ, започна първоначално да сълзи от основата на единия щуцер, в последствие направо си се разтече, има ли някакво уплътнение, което може да се смени там или съм направо за нов?
Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
- Vilik
- Мнения: 161
- Регистриран на: Вто 17 май 2005 13:10
- Автомобил: S4
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
Последна промяна от Vilik на Пет 31 юли 2009 15:52, променено общо 1 път.
- Vilik
- Мнения: 161
- Регистриран на: Вто 17 май 2005 13:10
- Автомобил: S4
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Теч на антифриз от изпарителя
Отговарям си сам на въпроса, в пулен ремонтен комплект на БРЦ има и тези уплътнения.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Теч на антифриз от изпарителя
На този изпарител единствения му недостатък е, че пласмасарките му се изпичат през вековете, стават крехки и лесно се чупят. Понякога това се случва и в движение. Отвътре щуцерите са прорязани за да могат да се сложат зегерките и точно там дават фира. При повечето газаджии могат да се намерят такива отливки от алуминий.
Предимствата му обаче са повече от недостатъците.
Предимствата му обаче са повече от недостатъците.
- Vilik
- Мнения: 161
- Регистриран на: Вто 17 май 2005 13:10
- Автомобил: S4
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Теч на антифриз от изпарителя
В крайна сметка го разглобих и ...
[quote name='vilik' date='Jul 31 2009, 15:03' post='926095']
Причината да го разглобя беше, че ми се разтече от единия щуцер антифриз, така или иначе го разглобих реших да му сменя и всички мембрани + гумички.
Взех си ремонтен комплект БРЦ, за разлика от българските имат всичко необходимо.
Сваляме двата капака, единия от страната на антифриза. Другия от страната на газ-та. При антифриза се сменят уплътненията на щуцерите, махат се зегерките и се избиват внимателно накрайниците, всеки има по 2 уплътнения. Слагате новите, капвате малко масло и сглобявате. Още не се слага капака, че ще се наложи да се кисне целия изпарител.
От другата страна има значително повече занимавка. Мембраната се освобождава от лостчето чрез издърпване...
Открива се прекрасна гледка изпарител на 3 години, само аз съм му направил 40 000 за една, преди мен не знам какво е положението :hilezh:
Следва развиване на всичко, което може да се развие :hilezh: единствено накрайника за газ към плочката не го пипах.
За да свалите малката мембрана е нужно да се свали капачето, внимавайте за пружината, или я завъртете за да излезе докато е още завито капачето, или я развийте както си е, но придържайте капака.
След като са свалени всички лостчета, буталца и иглички следва киснене в АМВ и търкане, за да стане така:
После всяка една гумичка се заменя с нова от комплекта. Гумичките са точно, не трябва да ви остане нито една не сменена.
Новото си е ново
Ето старата мембрана в какво положение беше, сигурно щеше да изкара още някоя хилядарка, ма да не прекаляваме :hilezh:
Сравнително лесен ремонт, без да си давам зор и с изпипване на нещата 1-2 часа.
[/quote]
[quote name='vilik' date='Jul 31 2009, 15:03' post='926095']
Причината да го разглобя беше, че ми се разтече от единия щуцер антифриз, така или иначе го разглобих реших да му сменя и всички мембрани + гумички.
Взех си ремонтен комплект БРЦ, за разлика от българските имат всичко необходимо.
Сваляме двата капака, единия от страната на антифриза. Другия от страната на газ-та. При антифриза се сменят уплътненията на щуцерите, махат се зегерките и се избиват внимателно накрайниците, всеки има по 2 уплътнения. Слагате новите, капвате малко масло и сглобявате. Още не се слага капака, че ще се наложи да се кисне целия изпарител.
От другата страна има значително повече занимавка. Мембраната се освобождава от лостчето чрез издърпване...
Открива се прекрасна гледка изпарител на 3 години, само аз съм му направил 40 000 за една, преди мен не знам какво е положението :hilezh:
Следва развиване на всичко, което може да се развие :hilezh: единствено накрайника за газ към плочката не го пипах.
За да свалите малката мембрана е нужно да се свали капачето, внимавайте за пружината, или я завъртете за да излезе докато е още завито капачето, или я развийте както си е, но придържайте капака.
След като са свалени всички лостчета, буталца и иглички следва киснене в АМВ и търкане, за да стане така:
После всяка една гумичка се заменя с нова от комплекта. Гумичките са точно, не трябва да ви остане нито една не сменена.
Новото си е ново
Ето старата мембрана в какво положение беше, сигурно щеше да изкара още някоя хилядарка, ма да не прекаляваме :hilezh:
Сравнително лесен ремонт, без да си давам зор и с изпипване на нещата 1-2 часа.
[/quote]
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
Браво колега аз имам същия изпарител на б4-ката и темата ще ми е полезна
- Plamen_RI
- Мнения: 1724
- Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
Хареса ми темата
ПС колко ти излезна ремонтния комплект
ПС колко ти излезна ремонтния комплект
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
Миналата година моя ремонтен комплект го взех за около 36лв. Само че на тези уредби проблема е в пластмасовите щуцери които се чупят, аз моите ги замених с месингови (побългарени). Втора точка от оригиналния комплект ми останаха едно или две О-прустенчета и една тапа с формата на пресечен конус, предполагам че и трите джуджавки са за ел. клапана в изпарителя, аз лично не съм го разглобявал, смених само мембраните и де що свалих старо пръстенче го подмених с ново такова
- low_creep
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
Колега и аз имам същия проблем единия щуцер ! Въпроса ми е мога ли да си купя само рея уплатнения за щуцерите за да сменя само тях и дали може да се свали тоя капак на място за да не се сваля и разглобява целия изпарител от колата ?
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
Супер тема колега , но какви са тези уплътнения за щуцера, че нещо не можах да ги видя в снимките?
Иначе и аз преди месец я играх същата работа като при теб с мембрани и подобни, наистина оригиналния комплект си е оригинален!
Иначе и аз преди месец я играх същата работа като при теб с мембрани и подобни, наистина оригиналния комплект си е оригинален!
- low_creep
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
Ти сваля ли изпарителя ?
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
low_creep написа:Ти сваля ли изпарителя ?
Ако въпроса е към мен - да, иначе няма как да се работи удобно. При мен марката е Ланди Ренцо и като колегата ги подмених мембраните и нещата от комплекта - 37 май лева беше, абе около 40 лева с филтърчето, а алтернативните неоригинални комплекти бяха по 25 лева. Както колегата е посочил тази гумената яйцевидна мембрана(старата де) при мен се чупи след като я извадих, толкова беше изгоряла гумата.
@Vilik - колега твоя изпарител има ли такова филтърче, защото виж какво извадих аз от моето:
- low_creep
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
Аз ще сменям само щуцера. Дали трябва да свалям целия изпарител , че не ми се занимава и ми е трудно пак с тея отвиване и завиване на траби по който тече газта. Ето и снимка от каде капе http://mpsz.snimka.bg/hobby/asdf.324002.25312273
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
капак на 100000% трябва да го свалиш, за да сложиш зегерката. А вече дали само капака на място ще сваляш ти си решаваш.
- Super Sprint
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:29
- Автомобил: VW Golf II Marineblau 1987
- Двигател: EZ
- Местоположение: Севлиево
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
да не пускам нова тема ще ползвам тази,
днес се хванах да си сменя мембраните,колата си работи добре ,но ПХ ми прави номера понякога и затва ,изпарителя е същия БРЦ ел.
купих си уж оригинални ,които са пълен комплект (15 елемента),пръснах го целия и го мих 2 часа вътре беше ужас,смених всичко само ми остана една гумичка и немога да разбера за къде е .Най малката от комплекта е ,и е ф3-4мм,дълга и глуха вътре
даже не съм го събрал още че немога заспа ако го подкарам така без да съм сменил тази гумичка
някой има ли идея за къде е
разбрах за къде е била гумичката,има едно месингово клапанче с шестостен,точно там на шестостена се разглобява с ключ 9 и 10,и вътре е тази най-малката гумичка
сега вече са сменени абсолютно всички
днес се хванах да си сменя мембраните,колата си работи добре ,но ПХ ми прави номера понякога и затва ,изпарителя е същия БРЦ ел.
купих си уж оригинални ,които са пълен комплект (15 елемента),пръснах го целия и го мих 2 часа вътре беше ужас,смених всичко само ми остана една гумичка и немога да разбера за къде е .Най малката от комплекта е ,и е ф3-4мм,дълга и глуха вътре
даже не съм го събрал още че немога заспа ако го подкарам така без да съм сменил тази гумичка
някой има ли идея за къде е
разбрах за къде е била гумичката,има едно месингово клапанче с шестостен,точно там на шестостена се разглобява с ключ 9 и 10,и вътре е тази най-малката гумичка
сега вече са сменени абсолютно всички
Последна промяна от Super Sprint на Чет 05 яну 2012 9:54, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Теч на антифриз и инструкции за смяна на мембраните БРЦ
Kaто правите ремонт, сменете водните щуцери с метални. Пластмасовите стареят и се трошат.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 165 госта