Защо се заскрежава изпаритела?
- LuIS
- Мнения: 1235
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
- Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
- Двигател: 1.9 AWX
- Местоположение: Раковски
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
всичко откачих.. надувах.. ама нищо.. чисто си е..
някой ако може да ми даде правилната схема за връзване на водните съединиения към карба..
а изпарителя ще го вържа към маркучите за парното.. само ми кажето кой маркуч да сложа за вход и кой за изход.
1.6 ЕЗ
някой ако може да ми даде правилната схема за връзване на водните съединиения към карба..
а изпарителя ще го вържа към маркучите за парното.. само ми кажето кой маркуч да сложа за вход и кой за изход.
1.6 ЕЗ
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
Разгледай внимателно двата входа за антифриз на изпарителя-трябва със стрелки да е указан входа и изхода. На такъв изпарител аз бях свързал маркуча за антифриз от цилиндровата глава ( от където отива водата към парното в купето )към ДОЛНИЯ вход на изпарителя ,а от горния с маркуч включих парното. Така горещата вода отива първо в изпарителя, а след това в радиатора на парното .Не съм почувствал студ , а изпарителят загрява бързо.И не забравяй да обезвъздушиш изпарителя с леко разхлабване на горния маркуч.
Последна промяна от Ivaile на Сря 16 сеп 2009 9:27, променено общо 3 пъти.
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
P.S.Можеш да свържеш изпарителя УСПОРЕДНО, с тройници sa парното, като долния изход го свържеш с тройник към маркуча, който отива към водната помпа!И не забравяй да обезвъздушиш системата!
- LuIS
- Мнения: 1235
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
- Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
- Двигател: 1.9 AWX
- Местоположение: Раковски
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
маркуча който отива към водната помпа не трябва ли да е вход.. а тоя към главата да е изход?
системата не се ли обезвъздушава сама?
системата не се ли обезвъздушава сама?
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
От цил глава излиза горещият антифриз,(КОЙТО ТРЯБВА ДА ОТИДЕ В ПАРНОТО) насочваш го към ДОЛНИЯ щуцер на изпарителя ,а от горния( чрез тройник или )КЪМ парното и оттам към-към водната помпа- тя засмуква и осигурява циркулацията на антифриза И обезвъздуши изпарителя
- low_creep
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
колеги и аз имам същия проблем сега. изпарителя ми е студен и ми изчезна парното . и другото е , вчера видях че единия щуцер на изпарителя ми е просълзил и от там тече антифриз какво да правя не знам
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
свали маркуча и огледай да не е пукнат,ако е пластмасов.може маркуча да е пукнат,разхлабен и тн.огледай.виж нивото на антифриза ,долей ако трябва(на отворено парно).
може и някъде нещо да е запушено.огледай всичко.
може и някъде нещо да е запушено.огледай всичко.
- low_creep
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
Ами при огледа ми видях че си капе от между пластмасовия щуцер и капака на изпарителя . А защо този изпарител е студен а не горещ като маркучите
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
Значи от самия изпарител капе.
Защо е студен,определено има общо с това че нямаш парно.Обикновенно водата за изпарителя я хващат от маркучите за парното.Виж къде е хванат и от там надолу проследи маркучите до къде са студени.На някое стеснено място,тройник или друго разклонение може да са се събрали боклуци и л*на откачи маркуча там и виж какво става.Разбира се ще текне вода,ако си с антифриз и не е за смяна откачи тънкия маркуч от казанчето(горния) и в една туба го пъхаш палиш двигателя и чакаша да се напълни тубата поне 2-3 литра,после сваляш маркуча и като сглобиш си връщаш съдържанието на тубата обратно.
Защо е студен,определено има общо с това че нямаш парно.Обикновенно водата за изпарителя я хващат от маркучите за парното.Виж къде е хванат и от там надолу проследи маркучите до къде са студени.На някое стеснено място,тройник или друго разклонение може да са се събрали боклуци и л*на откачи маркуча там и виж какво става.Разбира се ще текне вода,ако си с антифриз и не е за смяна откачи тънкия маркуч от казанчето(горния) и в една туба го пъхаш палиш двигателя и чакаша да се напълни тубата поне 2-3 литра,после сваляш маркуча и като сглобиш си връщаш съдържанието на тубата обратно.
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
Откъдето тече ,засмуква въздух(възглавница)особено, ако е монтиран високо.
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
ако на човека му е наред капачката системата се обезвъздушава сама принципно.
- low_creep
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
Ами да моя е свързан от маркучите който отиват към радиаторчето за парното. Не знам каде да разглобя маркучи за да видя каде може да са се събрали боклуци. Давайте съвети ще съм ви много благодарен , ако отстраня проблема.
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
Еми айде де..
Пробвай следното запали двигателя и отвори парното на макс.Отвърти и капачката на разширителния съд за антифриз и чакай да загрее доколкото може.И пипай маркучите на парното надолу докато почнат да стават топли,има много разклонения за разширителния съд за незнам си какво.Като видиш къде почва да става топло откачи маркуча на най-близкото разлонение или снадка.Също виж и маркучите на радиатора дали са топли,горния трябва да е топъл,а долния чак като отвори термостата.
Ако си с вода излизвай на земята и доливай,ако си с антифриз и не е за смяна си го спаси поне част от него както ти написах по-горе е най-лесно.Другия варянт леген под двигателя там където сваляш маркуча и така.
Иначе проблеми с прегряване и подобни имаш ли?
Пробвай следното запали двигателя и отвори парното на макс.Отвърти и капачката на разширителния съд за антифриз и чакай да загрее доколкото може.И пипай маркучите на парното надолу докато почнат да стават топли,има много разклонения за разширителния съд за незнам си какво.Като видиш къде почва да става топло откачи маркуча на най-близкото разлонение или снадка.Също виж и маркучите на радиатора дали са топли,горния трябва да е топъл,а долния чак като отвори термостата.
Ако си с вода излизвай на земята и доливай,ако си с антифриз и не е за смяна си го спаси поне част от него както ти написах по-горе е най-лесно.Другия варянт леген под двигателя там където сваляш маркуча и така.
Иначе проблеми с прегряване и подобни имаш ли?
- low_creep
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
Не не съм го прегрявал. Един приятел ми каза , че можело да е от водната помпа ако и са били изтъркали лопатките да не можела да прави по голям дебит и затова да не може да кара топла вода до горните части на системата . Вие какво мислите за това ?
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Защо се заскрежава изпаритела?
ако това е така колата ти ще прегрява,затова попитах дали прегрява.по принцип може,но няма съвсем да нямаш никакво парно,ако изобщо няма значи нещо е запушено.също е възможно в самия изпарител да е запушено нещо и затова той да стои студен,но казваш че няма и парно,значи проблема е преди изпарителя и водата в него,ако изобщо е останала вода не се върти изобщо.затова според мен проблема е преди мястото,където е вързан изпарителя някъде по-надолу по системата.иначе водната помпа ако те съмнява лесно можеш да я провериш откъчи тънкото маркуче отгоре на разширитения съд и вземи една двулитрова бутилка и запали двигателя и го дръж на 2-3хиляди оборота трябва да я напълни за минута и нещо две максимум,ако тече супер бавно значи не е наред помпата.но както казах ако чак толкова не е наред че да нямаш изобщо парно колата ти ще прегрява обезателно.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта