След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гасне
След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гасне
Колеги, изпарителя е BRC AT90E, клапана е Лandi. Отворих ги, смених филтъра на клапана, почистих изпарителя, измих мембраните с вода и сапун, сглобих.Имаше една шепа сажди в клапана, изпарителя беше също мръсен. Преди това работеше добре, но трудно палеше понякога. След като сглобих изпарителя и го монтирах колата припалва и веднага гасне. Пробвах с болта за оборотите, същи със шестограмите, но няма ефект. Някой може ли да даде съвет какво да правя. Дали ако сложа нови мембрани ще има ефект .
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гас
На баня ходят хората, мембраните и клапанчетата в изпарителя се сменят. После се прави регулировка.
Проста работа.
Проста работа.
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гас
Колега, кои клапанчета имаш пред вид че се сменят ?
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гас
А колата каква е, мотора какъв е? карбуратор? моно, пълен инжекцион? с плочка ли си или с рейка? дай малко повече инфо...
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гас
Как ще миеш мембрани бе приятелю?kapini написа:Колега, кои клапанчета имаш пред вид че се сменят ?
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гас
Колата е Голф 2, карбуратор, за плочка или рейка не знам. Виждам газов клапан ланди, изпарител БРЦ, маркуч с винт и друго не виждам. А за миенето реших да пробвам, нали са от гума. Сега ще взема едни български за 18 лева от елена гас, защото не съм сигурен, че ако взема оригиналните италиански за 40 лева ще има ефект.
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гас
Разглобих отново изпарителя го и се оказа, че съм объркал мястото на малкият лост, под малката мембрана. Сложил съм го на втория улей, и не е покривал отвора на газта. След като пак го сглобих проблема се оправи..... частично. Работи на празен ход добре, но не може да държи високи обороти над 4000. Пробвах с всякакви комбинации на реглажите, но не може да стане. Малката мембрана е много твърда, сигурно това е проблема. Все пак си иска нови мембрани май. Исках да мина със сапун само, но уви....Българските мембрани са 18 лева, само две мембрани, нищо друго. Италианския комплект е 40 лева - абсолютно всичко има там. О - пръстенчета 7 на брой, гумените тампончета - 4 на брой, водна гарнитура и двете мембрани.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гас
Циганчето и със сапун да го окъпеш, българче няма да стане. Вземай скъпият комплект и ако си с пластмасови щуцери за водата, вземи си метални.
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гас
От личен опит с brc ,мога да ти препоръчам да си вземеш един нов, например "ферони" изпарител .Ще ти падне разхода и колата ще върви добре!
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гас
bamzess написа:От личен опит с brc ,мога да ти препоръчам да си вземеш един нов, например "ферони" изпарител .Ще ти падне разхода и колата ще върви добре!
Колега, бях с Ферони, разхода беше наитина много-нисък, като казвам това имам пред вид 6-7/100 (извънградско)при каране с около 90-100 км/час. Преди това бях с БРЦ и палех при -15 от раз, докато с феронито под + 15 вече палеше трудно. С БРЦ-то рахода ми беше подобен - около 7, но като че ли малко по-висок.(колата е 1,3) Може да не е от него, а от друго нещо, но това беше. В крайна сметка купих скъпия комплект мембрани (италиански), монтирах, работи, сега като застидее, ще видя как е с паленето. Аз има навика да паля на Газ.
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гас
От комплекта за БРЦ АТ90Е ми остана едно гумено тампонче - това със скосената форма, най-голямото. Не можах да му намеря мястото. Някой може ли да каже то от къде е: screwy.
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гасне
РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА: След смяна на мембраните на ел. изпарител. БРЦ АТ-90 не може да пали на газ и на празаен ход гасне. Това е особено "приятно" когато си на сфетофар в трафика на София. Незнам колко пъти свалях и казвах изпарителя, разглобявах го, сменах уплънителите, и щуцерите, защото при свяляне се прецакват. Търсих причината да не казвам колко време, че ме срам. Бях на път да купувам нов изпарител. Накрая включих, че смених всичко, а пружинката, която държи затворена клапата на второ ниво ми изглежда хлабава. В същото време видях и тези коментари. Когато завъртях докрай вентила и стегнах максимално лоста на второ ниво, колата започна да пали и да държи обороти на празен ход. Но аха да загасне. Повече тази пружиона не може да се затегне, просто трябва смяна. Ето това е проблема. Една хлабава пружинка. Аз се чудя защо в ремонтния комплект не се предлага и тя, а само мембрани и о-пръстени. Това е подигравка с клиента. Много добре си знаят, че тази пружинка е сдава багажа, но се ебават копелетата....
да кажа че изпарителят е на повече от 15 години. Работеше мн. добре, докато пружинката не се разхлаби. Нова прижинка и нещата се оправят.
да кажа че изпарителят е на повече от 15 години. Работеше мн. добре, докато пружинката не се разхлаби. Нова прижинка и нещата се оправят.
Re: След почистване на изпарител БРЦ и клапан припалва и гасне
Приспособих някаква пружинка, която ми попадна от някъде. Работи си идеално с нея. Минах 4 хил км на газ из Балканкия п-в с тази случайна пружинка . Ако пружинката е хлабава, не може да държи здраво листа и той е хлабав. Това е проблема - никога няма да запали колата и да държи на празен ход, когато е на газ. Важното е тая пружина да е твърда и да е със същия диаметър, за да не пада и да се сложи в края и онова накрайниче, което опира в лоста. На улица Симеон между Мария Луиза и Женския Пазар има едно магазинче за радиолюбители. Там има и всякакви пружинки. Реглажът е елентарен. Взимаш един шестограм номер 6 май беше и регулираш пробката до иглата, по-малката (за БРЦ АТ 90 Е). По слух - оборотите ги нагласяш на около 800-900. С времето те се променят, може да паднат и да ти гасне колата - нормално е, филтъра се задръства и т.н. Просто трябва едно шестограмче под ръка да имаме, за да регулираме, когато се наложи. Като бях по неразбиращ не го правех това и на светофарите ми гаснеше, после врътнах - разхода стана огромен, после ходих на комп. диагностика - 10 лева и много загубено време . Сега го правя по слух. Темата е много полезна. Благодарение на нея си рецикрирам вече сам изпарителите, а преди това нямах идея какво има вътре.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта