Проблем с МАП-сензор на ГИ Фобос- Разрешен!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Проблем с МАП-сензор на ГИ Фобос- Разрешен!

Мнениеот tonyM » Чет 24 юни 2010 20:56


Значи, направи ми впечатление, че в последно време:
1. Не работеше добре автоматичното преминаване от газ на бензин при свършване на газта. Даже последния път въобще не иска да превключи...
2. Динамиката на колата на газ доста се влоши...
3. Вдигна се разхода на газ, а времето се стопли...
Направих една диагностика на системата и установих, че МАП-сензора дава показания при запален двигател много рядко, отвреме-навреме, абе почти нокога. Т.е. показания дава, ама ненормални- 180 mbar на ПХ, и при форсиране почти или въобще не се изменя. При загасен двигател, същата стойност, а трябва да е = атмосферното (около 980-1000 mbar). Понякога при размърдване на кабелите се появяваше нормално показание, но за много кратко.
Заподозрян беше МАП-сензора.
Изображение
Откачен беше от куплунга, и беше установено, че към него идва захр. напрежение +5V(бял проводник) и маса(кафяв).
Сензора беше закачен отново към ГИ, като беше установено, че не излиза сигнално напрежение на зеления проводник към ГИ, по-точно излиза, но само при усукване на кабелите. Т.е. преобразуващия елемент в него най-вероятно е здрав и затова реших да го разглобя (според ценовата листа на ФОБОС, този сензор е 40 лева).
С нагрят поялник започнах да изчоплям смолата, с която е залят. И така докато стигна до платката, на която са запоени 3-те кабела от едната страна и самия сензор от другата:
Изображение
Изображение
Преоразуващия елемент в сензора е на Фуджикура- виж прикачения файл.
Оказа се, че сигналния проводник (зеления) се е откъснал заради малка площ на калайдисаната част от площадката. Затова и на 3-те кабела бяха уголемени площадките (чрез премахване на лак от платката) и бяха запоени наново.
Изображение
Подадено беше захранване и беше проверена работата на сензора: надуване/смукане с уста на щуцерчето и измерване на изх. напрежение (при атм.налягане= 1.7V, при смукане=вакуум- падаше до 1V, при надуване- вдигаше се до 2V).
И последва сглобяване.
Платката беше лакирана от страната на кабелите с лак за нокти, монтирана в цилиндричния корпус (щуцерчето на сензорчето уплътнява към щуцера на корпуса чрез 2 О-пръстенчета), после залято със санитарен силикон, облепено със самовулканизираща лента, отгоре обикновен PVC изолирбанд, термосвиваеми шлаухки на кабелите и т.н.
Закачен наново към системата на ГИ, и резултата е осезаем:
1. Показанията на МАП-сензора вече са нормални (около 320 mbar на ПХ при загрял мотор)
2. Динамиката на газ се подобри
3. Разхода на газ се понижи
Прикачени файлове
Fujikura_MapSensors.pdf
(156.93 KиБ) Свален 988 пъти




Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта