Помощ за избор на ТАП- избрах ДЕК + ИНФО!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Помощ за избор на ТАП- избрах ДЕК + ИНФО!

Мнениеот tonyM » Съб 26 юни 2010 1:29


Колеги, моля помогнете за избор на подходящ ТАП.
Става въпрос за личния ми автомобил, целта е да оптимизирам работата на мотора на пропан-бутан, особено в диапазона до 3000 об/мин.
Доста четох по въпроса. И от цялото разнообразие, засега съм се насочил към един от ТАП-овете на фирма DEK- двуканален АТС54 без вградени комутатори. Причините за избора: възможност за настройка на разл. аванс за разл. обороти, може да се включи между ECU и комутатор/бобина (както искам аз), не променя импулса към комутатора/бобината.
Пратих им мейл със запитване за помощ в избора, но засега нямам отговор.
Ако някой е слагал ТАП на този мотор, нека сподели впечатления. Искам да събера информация за съвместимостта на ТАП-овете (не само на DEK!) точно с този мотор, за да няма после изненади от натрупване на грешки (напр. "разсинхронизирани валове"), изгорели комутатори/бобини, и други нежелателни последствия.

Информация за автомобила:

Марка: Фолксваген
Модел: Голф 4
Година: 1999
Двигател/Работен обем/Мощност/Брой цилиндри/Наличие на турбо: AKL / 1600 cm3 / 74 кВт / 4 / Не
Тип на алтернативното гориво: Пропан-бутан
Наличие на Газов Инжекцион / Марка: Да / Фобос
Тип на запалителната система: DIS / две бобини с вградени комутатори като един модул (VAG номер: 032 905 106 B)
Тип на мотормениджмънта: Simos 2 / ECU: 06A 906 019 AK
Запалителната система включва следните датчици, имащи отношение към евентуален ТАП:
- има Knock-сензор (G61)
- има Индуктивен датчик за положението на коляновия вал (G28). Mаховика е с 60-2 зъба.
- има Хол- датчик за оборотите (на разпределителния вал- G40).

Засега единственото, което намерих за ТАП на AKL-мотор е това: http://www.60-2.ru/forum/viewtopic.php?f=3&t=2.
Мисля че и TAП-a на АЕВ за този мотор също се включва между датчика на коляновия вал и и EСU-то.

Последна промяна от tonyM на Нед 19 сеп 2010 10:12, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Помощ за избор на ТАП

Мнениеот tonyM » Нед 19 сеп 2010 10:11


Купих си ТАП на ДЕК, модел АТС70 без вградени комутатори: http://www.dek.bg/main.php?action=tuning&topic=ignition&pid=atc.
Свързах го, но с него мотора не искаше да запали.
Изследвах схемата на входовете и изходите на ТАП-а, драйверите в ECU-то на AKL които "помпят" комутатора на бобината (чип TLE4226G) и входовете на самия комутатор. Добавих 4-ри резистора в ТАП-а, за да се съгласуват нивата по вход и изход, и всичко тръгна.
Предварението се настройва чрез РС с програмка от 750...8000 об/мин със стъпка 250 об/мин. Има две криви- за бензин и за газ, които се превключват когато се включи/изключи газовия клапан. Засега съм настроил предварение на газ от 4 градуса в диапазона 1000...4500 об/мин. Ще покарам така и ще го донастроя. Времето на импулса настроих на 3.2 мсек, защото го проверих с осцилоскоп при 800 об/мин и при 5000 об/мин- с такава стойност е и не се променя.
Зесега няма грешки, появили се вследствие включването на ТАП-а.
Който се интересува за измененията, които направих в ТАП-а за да работи, да пита. Ще обясня.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта