тап.настройка ,проблеми
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: тап.настройка ,проблеми
Карам с ТАП на Рунел от много време . Много съм доволен. Разликата е осезаема. Поне при мен. На прпоан-бутан карах със 7,5-9 гр. предварение, Сега на метан 12,5 гр. Може и да се изключва, така че винаги може да се пробва как е с и без. Заслужава си всеки лев.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: тап.настройка ,проблеми
Благодаря на колегата Лозан! Но аз се интересувам повече от намаляване на разхода...по някакъв начин, а не толкова от динамика!
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
по-добрата динамика, според мен дава и по-малко натискане на педала, при равни други условия на газ, щом на движока му е по-леко да се развърта, би трябвало и разхода малко да падне, сега огромни икономии не би следвало да се очакват, а и разхода до голяма степен зависи от задкормилното устройство
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
Hristo Dimov написа:Благодаря на колегата Лозан! Но аз се интересувам повече от намаляване на разхода...по някакъв начин, а не толкова от динамика!
Намаляването на разхода зависи от правилната центровка на запалване и на АГУ, ако приемем, че по колата всичко е наред.
ТАП прави промяната на ъгъла на запалване, на газ, като оставя този на бензин статичен, какъвто е бил. В смисъл, че ако зададеш от делкото предварението е абсолютно същото, като да вържеш тап. ТАП-ът просто е по-удобен от гледна точка на това, че:
1. Предварението на бензин си остава същото
2. Можеш да си правиш проби доста по-лесно без да въртиш делкото
по-добрата динамика, според мен дава и по-малко натискане на педала, при равни други условия на газ, щом на движока му е по-леко да се развърта, би трябвало и разхода малко да падне, сега огромни икономии не би следвало да се очакват, а и разхода до голяма степен зависи от задкормилното устройство
Абсолютно съм съгласен с колегата. Писах и в темата за разхода. Направих проба, като заредих газ 15 литра със скопена кола и после като го калкулирах излезе, че разликата е някаква много минимална, като даже не съм сигурен, че се дължи на настройката. Т.е. по-добре колата да има ряз, да върви с по-леко натискане на педала на газта и да няма детонации от бедна/богата смес на газ. Съответно тогава гори най-малко
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
По-скоро гори оптималко колега. За най-малко горене вероятно има спънати настройки, но в повечето случаи не са вариант. Въпроса е да се докара някакъв оптимум динамика/разход, според вкуса на задкормилното устройство
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: тап.настройка ,проблеми
Разхода, колеги, разхода гледам да е нисък! Го в града повече от 50км/ч няма смисъл пък и аз никога не бързам!
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
Ще опитам да ти обясня пак. ТАП прави това, което ти можеш да направиш завъртайки делкото в някоя посока. Дали ще го направи ТАП или ти с твоите две ръце, ако предварението се измести в някакви градуси, които са равни и в двата случая, разходът ще зависи само и единствено от десния ти крак. Добре ли го обясних? ТАП е създаден просто за удобство, което действително го има, защото не се налага постоянно да пипаш по делкото и реално идеята на ТАП е той да НЕ работи в режим на бензин.
Ето едно полезно четиво:
http://runel-tech.com/store/TAP_MANUAL.pdf
Ето едно полезно четиво:
http://runel-tech.com/store/TAP_MANUAL.pdf
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: тап.настройка ,проблеми
За да си отговориш, запитай се за какво е ТАП.
Високооктановите горива имат по - малка скорост на разпространение на фронт горене. Затова се налага увеличаване на предварението и това прави ТАП. Това допринася за по - високо КПД. При нормално каране, с ТАП колата е по - пъргава, и ако се намали леко газта, е по - икономична.
Затова съм препоръчвал колите с въртящо делко и метален колектор, като по - подходящи за газ. ТАП - овете, общо взето, са елемент, внасящ несигурност в запалителната система. Затова не ги долюбвам.
Високооктановите горива имат по - малка скорост на разпространение на фронт горене. Затова се налага увеличаване на предварението и това прави ТАП. Това допринася за по - високо КПД. При нормално каране, с ТАП колата е по - пъргава, и ако се намали леко газта, е по - икономична.
Затова съм препоръчвал колите с въртящо делко и метален колектор, като по - подходящи за газ. ТАП - овете, общо взето, са елемент, внасящ несигурност в запалителната система. Затова не ги долюбвам.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: тап.настройка ,проблеми
Е, явно няма да сложа ТАП. Всичко за това устройство съм го изчел. Тези дни ще направя един последен опит да бутна предварението и настройките на газ, пък каквото се получи.
Благодаря на всички колеги!
Благодаря на всички колеги!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: тап.настройка ,проблеми
Hristo Dimov написа:Е, явно няма да сложа ТАП. Всичко за това устройство съм го изчел. Тези дни ще направя един последен опит да бутна предварението и настройките на газ, пък каквото се получи.
Благодаря на всички колеги!
С тая проба трЕбваше да почнеш!
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
Hristo Dimov написа:Е, явно няма да сложа ТАП. Всичко за това устройство съм го изчел. Тези дни ще направя един последен опит да бутна предварението и настройките на газ, пък каквото се получи.
Благодаря на всички колеги!
Откак съм бутнал предварението се родих откъм вървеж. Разходът си остана пак същия, но пък си върви много добре като за скромния мотор. Ти в момента с какво предварение като число караш, Христо Димов?
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: тап.настройка ,проблеми
Предварение на 5гр. идеална работа на бензин.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
С това предварение няма как да ти работи добре на газ НИКОГА. Единственият плюс е, че ще пали по-лесно. Във форума има тонове изписано по въпроса защо предварението на газ трябва да е по-голямо от заводското на бензин.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
Hristo Dimov Възможностите за намаляване на разхода на градско не са кой знае колко големи, винаги можеш да спънеш колата, и да не вдигаш повече от 2500 оборота да речем. Ефектът обаче едва ли ще е повече от 0,5л. надолу. Поради естеството на самото градско движение - чести спирания и потегляния, движение с неравномерна скорост, задръствания, и тн. 1л. надолу е доста трудно да се постигне, и евентуално с цената на зверски компромиси. Ако имаш късмета да улучиш такива настройки, и това те устройва дерзай. Друг вариант е ако, имаш катализатор, просто го махни, и сложи правопоточно гърне (резонатор). Движока се продухва по-добре, и разхода пада около 1~1,5л. надолу, поне при мен беше така (само че движока е 2500сс.)
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Нед 28 ное 2010 17:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: тап.настройка ,проблеми
здравейте колеги .аз сам с аек мотор и да запитам , колко пари струва един такав тап и при какав маистор би могъл да отида за да го закачи че мн ме е страх да н прецакам нещо по този мотор я дебитомер я нещо друго . мерси предварително
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта