Има малко ъпдейт. Колегата владтод може сам да си извади изводите след като прочете долунаписаното за натягане на тройници и предварения. Ще започна с предистория.
Сложих си ТАП преди известно време, преди това карах с предварение 10-12гр. над заводското статично, бях доста доволен от вървеж и разход. Тези 4 почивни дни ми се наложи да измина около 400км предимно извънградско и реших да си пипна малко колата по съвет на един колега, но от друг форум. А именно - методиката задържаш газта на около 3000 об./мин и стягаш тройника, докато усетиш, че има недостиг на горивовъздушна смес - т.е. моторът започва да губи обороти. Направих си настройката и тръгнахме към наше село да си правим зимнина и да отморим от градския начин на живот. В едната посока колата беше натоварена доста сериозно - с 4 души и доооооста багаж (всеки, който има джета знае колко багаж може да събере багажникът), буквално беше клекнала от товар. Карах може да се каже нормално като за второстепенен път - гледах да поддържам 100 км/ч в ненаселените места. След два дни обаче се наложи да се върна до Стара Загора и ползвах магистралата за тази цел, за да се придвижа по-бързо. Карах почти през цялото време със 120 км/ч, на моменти си позволявах да вдигна 140, но за кратко. Бях сам, без багаж в колата. Ненадейно малко преди да навляза в града ми свърши газта - изминати 175км. с почти 23л. газ заредени от П****Л, откъдето винаги си зареждам. Понеже никога не оставам без бензин си карах смело, докато свърши газта. Спрях отстрани на пътя, пуснах аварийни, превключих на бензин, чух жуженето на помпата, изчаках малко и... не успях да запаля. Казах си какво пък толкоз, може да е щото от бая време не съм я карал на бензин. Опитах пак и пак, и пак, и пак... Започнах да се изнервям и без това му бях вдигнал мерник на тоя ТАП и сега беше момента да го шунтирам. Изрязах кабела, който идва от сигналното жило на датчика на Хол и го подвързах, както си е било преди - без да минава през ТАП. И познай - колата запали от раз на бензин. Не мога да се начудя какво не му бе наред на тоя ТАП та не поиска да подаде сигнал към комутатора. Честно казано вече не ме и интересува, няма значение, повече няма да го монтирам обратно. Или поне не този.
Както и да е, продължих. Отидох и заредих още 28л. газ от друго място, франчайз на същите, от които зареждам по принцип. Реших за всеки случай и да си врътна делкото с надеждата да дойде доброто старо време с приличния вървеж и разход. Така и сторих - сложих го на стария белег. Този път тръгнах към Пловдив пак по магистрала Тракия. Понеже вървежът се подобри в известна степен си позволих да поддържам прилично темпо по магистралата докъдето свършва хубавия участък - може би 30-40км преди Пловдив, не зная с точност. После покарах с около 100 км/ч, понеже ми се стори неразумно да карам с повече. Врътнах малко градско из Пловдив, докато се ориентирам да намеря Асеновградско шосе, понеже крайната ми дестинация не беше Пловдив, а едно с. Куклен. Много неприятно изненадан останах, когато видях, че изгореното количество газ беше видимо по стрелката около 14-15л. за 120км разстояние.
След това се прибрах към наше село с бабешка скорост 80-90 през цялото време. Това са горе-долу едни 50-60км. Останалите ги изминах с много малко селско каране по чакълирани улици и малко извънградско нормално каране без ръчкане и изпълнения. В крайна сметка изминах само 230км. с 28л. газ. Тогава вече ми светна, че има нещо гнило в цялата работа.
В крайна сметка след като се прибрах в Стара Загора реших да направя малко проби. Намалих от двата винта на тройника със забележете - 1.5 оборота (те са отвити на по 3-4 оборота, значи преди това са били 5-5 и малко да речем). Т.е. намалил съм дебита да речем с едни 20-30 процента. И... колата стана МНОГО по-динамична от преди това. Върви по-леко с по-малко настъпване на газта.
Извод - когато се пипа по предварението задължително настройка. В моя случай се оказа, че от каране с някакво предварение на ТАП, незнайно колко беше нужно крановете да са значително по-отвити, за да има някаква динамика колата. Сега с това предварение не се налага това и съм почти сигурен, че ще редуцирам разхода и то сериозно. Действително повечето предварение изисква много по-малко гориво, за да има динамика автомобилът. Сега се кефя отново на приличен вървеж в ниските и средни обороти. Дотук бях с експериментите с тия устройства. Специално този, който ползвах е безполезен, поради факта, че е "универсален", а универсално нещо за различни автомобили няма как да има, понеже даден двигател върви по-добре при средни, друг при високи обороти.
От тапчето на Румен от Рено-форум засега ще се откажа, тъй като мисля, че има по-приличен вариант в нета на фирмата ДЕК.Доколкото успях да видя имат вариант да се настройва кривата на изпреварването индивидуално, което си мисля, че е вероятно да доведе до по-добри резултати. За съжаление и цената му е по-сериозна - над 100 лева е, но ще проуча въпроса и тогава ще взема решение да пробвам или не с него.