тап.настройка ,проблеми

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот lozan67 » Вто 15 ное 2011 20:19


Карам с ТАП на Рунел от много време . Много съм доволен. Разликата е осезаема. Поне при мен. На прпоан-бутан карах със 7,5-9 гр. предварение, Сега на метан 12,5 гр. Може и да се изключва, така че винаги може да се пробва как е с и без. Заслужава си всеки лев.




nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот nepreklonniq » Вто 15 ное 2011 20:44


Благодаря на колегата Лозан! Но аз се интересувам повече от намаляване на разхода...по някакъв начин, а не толкова от динамика!


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 16 ное 2011 10:49


по-добрата динамика, според мен дава и по-малко натискане на педала, при равни други условия на газ, щом на движока му е по-леко да се развърта, би трябвало и разхода малко да падне, сега огромни икономии не би следвало да се очакват, а и разхода до голяма степен зависи от задкормилното устройство :mrgreen:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Сря 16 ное 2011 11:04


Hristo Dimov написа:Благодаря на колегата Лозан! Но аз се интересувам повече от намаляване на разхода...по някакъв начин, а не толкова от динамика!

Намаляването на разхода зависи от правилната центровка на запалване и на АГУ, ако приемем, че по колата всичко е наред.
ТАП прави промяната на ъгъла на запалване, на газ, като оставя този на бензин статичен, какъвто е бил. В смисъл, че ако зададеш от делкото предварението е абсолютно същото, като да вържеш тап. ТАП-ът просто е по-удобен от гледна точка на това, че:
1. Предварението на бензин си остава същото
2. Можеш да си правиш проби доста по-лесно без да въртиш делкото
по-добрата динамика, според мен дава и по-малко натискане на педала, при равни други условия на газ, щом на движока му е по-леко да се развърта, би трябвало и разхода малко да падне, сега огромни икономии не би следвало да се очакват, а и разхода до голяма степен зависи от задкормилното устройство

Абсолютно съм съгласен с колегата. Писах и в темата за разхода. Направих проба, като заредих газ 15 литра със скопена кола и после като го калкулирах излезе, че разликата е някаква много минимална, като даже не съм сигурен, че се дължи на настройката. Т.е. по-добре колата да има ряз, да върви с по-леко натискане на педала на газта и да няма детонации от бедна/богата смес на газ. Съответно тогава гори най-малко :да:


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 16 ное 2011 13:38


:да: По-скоро гори оптималко колега. За най-малко горене вероятно има спънати настройки, но в повечето случаи не са вариант. Въпроса е да се докара някакъв оптимум динамика/разход, според вкуса на задкормилното устройство :mrgreen: :Mr Green Fun


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот nepreklonniq » Сря 16 ное 2011 19:45


Разхода, колеги, разхода гледам да е нисък! Го в града повече от 50км/ч няма смисъл пък и аз никога не бързам!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Сря 16 ное 2011 19:50


Ще опитам да ти обясня пак. ТАП прави това, което ти можеш да направиш завъртайки делкото в някоя посока. Дали ще го направи ТАП или ти с твоите две ръце, ако предварението се измести в някакви градуси, които са равни и в двата случая, разходът ще зависи само и единствено от десния ти крак. Добре ли го обясних? mhihi ТАП е създаден просто за удобство, което действително го има, защото не се налага постоянно да пипаш по делкото и реално идеята на ТАП е той да НЕ работи в режим на бензин.
Ето едно полезно четиво:
http://runel-tech.com/store/TAP_MANUAL.pdf


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот muns61 » Сря 16 ное 2011 20:06


За да си отговориш, запитай се за какво е ТАП.
Високооктановите горива имат по - малка скорост на разпространение на фронт горене. Затова се налага увеличаване на предварението и това прави ТАП. Това допринася за по - високо КПД. При нормално каране, с ТАП колата е по - пъргава, и ако се намали леко газта, е по - икономична.
Затова съм препоръчвал колите с въртящо делко и метален колектор, като по - подходящи за газ. ТАП - овете, общо взето, са елемент, внасящ несигурност в запалителната система. Затова не ги долюбвам.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот nepreklonniq » Сря 16 ное 2011 20:23


Е, явно няма да сложа ТАП. Всичко за това устройство съм го изчел. Тези дни ще направя един последен опит да бутна предварението и настройките на газ, пък каквото се получи.
Благодаря на всички колеги!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот muns61 » Сря 16 ное 2011 21:35


Hristo Dimov написа:Е, явно няма да сложа ТАП. Всичко за това устройство съм го изчел. Тези дни ще направя един последен опит да бутна предварението и настройките на газ, пък каквото се получи.
Благодаря на всички колеги!

С тая проба трЕбваше да почнеш!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Сря 16 ное 2011 21:39


Hristo Dimov написа:Е, явно няма да сложа ТАП. Всичко за това устройство съм го изчел. Тези дни ще направя един последен опит да бутна предварението и настройките на газ, пък каквото се получи.
Благодаря на всички колеги!

Откак съм бутнал предварението се родих откъм вървеж. Разходът си остана пак същия, но пък си върви много добре като за скромния мотор. Ти в момента с какво предварение като число караш, Христо Димов? mhihi


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот nepreklonniq » Чет 17 ное 2011 7:26


Предварение на 5гр. идеална работа на бензин.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Чет 17 ное 2011 8:22


С това предварение няма как да ти работи добре на газ НИКОГА. Единственият плюс е, че ще пали по-лесно. Във форума има тонове изписано по въпроса защо предварението на газ трябва да е по-голямо от заводското на бензин. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 17 ное 2011 9:39


Hristo Dimov Възможностите за намаляване на разхода на градско не са кой знае колко големи, винаги можеш да спънеш колата, и да не вдигаш повече от 2500 оборота да речем. Ефектът обаче едва ли ще е повече от 0,5л. надолу. Поради естеството на самото градско движение - чести спирания и потегляния, движение с неравномерна скорост, задръствания, и тн. 1л. надолу е доста трудно да се постигне, и евентуално с цената на зверски компромиси. Ако имаш късмета да улучиш такива настройки, и това те устройва дерзай. Друг вариант е ако, имаш катализатор, просто го махни, и сложи правопоточно гърне (резонатор). Движока се продухва по-добре, и разхода пада около 1~1,5л. надолу, поне при мен беше така (само че движока е 2500сс.)


djani_84
Мнения: 42
Регистриран на: Нед 28 ное 2010 17:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот djani_84 » Сря 18 яну 2012 0:39


здравейте колеги .аз сам с аек мотор и да запитам , колко пари струва един такав тап и при какав маистор би могъл да отида за да го закачи че мн ме е страх да н прецакам нещо по този мотор я дебитомер я нещо друго . мерси предварително



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Pet_rov и 37 госта