тап.настройка ,проблеми

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2078
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот vladtod® » Чет 14 юни 2012 11:32


stefan4o написа:А като го монтира прави ли нови настройки на газовата? Щото ако не си правил, разлика със сигурност няма да усетиш :wink:

Ако е писано някъде да копирам, че при голям аванс иска повече газ със по натегната мембрана и обратно иначе намалях газта- увеличавах, натягах пружината на голямата мембрана и я отпусках , с две думи доста си играх и не усетих разлика дори на 11* на един баир на 1-ва ми тропаше аванса :screwy
Като цяло газовата има 3 настройки, не е контролер че да му пишеш софт.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Пон 10 сеп 2012 18:54


Има малко ъпдейт. Колегата владтод може сам да си извади изводите след като прочете долунаписаното за натягане на тройници и предварения. Ще започна с предистория.
Сложих си ТАП преди известно време, преди това карах с предварение 10-12гр. над заводското статично, бях доста доволен от вървеж и разход. Тези 4 почивни дни ми се наложи да измина около 400км предимно извънградско и реших да си пипна малко колата по съвет на един колега, но от друг форум. А именно - методиката задържаш газта на около 3000 об./мин и стягаш тройника, докато усетиш, че има недостиг на горивовъздушна смес - т.е. моторът започва да губи обороти. Направих си настройката и тръгнахме към наше село да си правим зимнина и да отморим от градския начин на живот. В едната посока колата беше натоварена доста сериозно - с 4 души и доооооста багаж (всеки, който има джета знае колко багаж може да събере багажникът), буквално беше клекнала от товар. Карах може да се каже нормално като за второстепенен път - гледах да поддържам 100 км/ч в ненаселените места. След два дни обаче се наложи да се върна до Стара Загора и ползвах магистралата за тази цел, за да се придвижа по-бързо. Карах почти през цялото време със 120 км/ч, на моменти си позволявах да вдигна 140, но за кратко. Бях сам, без багаж в колата. Ненадейно малко преди да навляза в града ми свърши газта - изминати 175км. с почти 23л. газ заредени от П****Л, откъдето винаги си зареждам. Понеже никога не оставам без бензин си карах смело, докато свърши газта. Спрях отстрани на пътя, пуснах аварийни, превключих на бензин, чух жуженето на помпата, изчаках малко и... не успях да запаля. Казах си какво пък толкоз, може да е щото от бая време не съм я карал на бензин. Опитах пак и пак, и пак, и пак... Започнах да се изнервям и без това му бях вдигнал мерник на тоя ТАП и сега беше момента да го шунтирам. Изрязах кабела, който идва от сигналното жило на датчика на Хол и го подвързах, както си е било преди - без да минава през ТАП. И познай - колата запали от раз на бензин. Не мога да се начудя какво не му бе наред на тоя ТАП та не поиска да подаде сигнал към комутатора. Честно казано вече не ме и интересува, няма значение, повече няма да го монтирам обратно. Или поне не този.
Както и да е, продължих. Отидох и заредих още 28л. газ от друго място, франчайз на същите, от които зареждам по принцип. Реших за всеки случай и да си врътна делкото с надеждата да дойде доброто старо време с приличния вървеж и разход. Така и сторих - сложих го на стария белег. Този път тръгнах към Пловдив пак по магистрала Тракия. Понеже вървежът се подобри в известна степен си позволих да поддържам прилично темпо по магистралата докъдето свършва хубавия участък - може би 30-40км преди Пловдив, не зная с точност. После покарах с около 100 км/ч, понеже ми се стори неразумно да карам с повече. Врътнах малко градско из Пловдив, докато се ориентирам да намеря Асеновградско шосе, понеже крайната ми дестинация не беше Пловдив, а едно с. Куклен. Много неприятно изненадан останах, когато видях, че изгореното количество газ беше видимо по стрелката около 14-15л. за 120км разстояние. maikomila
След това се прибрах към наше село с бабешка скорост 80-90 през цялото време. Това са горе-долу едни 50-60км. Останалите ги изминах с много малко селско каране по чакълирани улици и малко извънградско нормално каране без ръчкане и изпълнения. В крайна сметка изминах само 230км. с 28л. газ. Тогава вече ми светна, че има нещо гнило в цялата работа.
В крайна сметка след като се прибрах в Стара Загора реших да направя малко проби. Намалих от двата винта на тройника със забележете - 1.5 оборота (те са отвити на по 3-4 оборота, значи преди това са били 5-5 и малко да речем). Т.е. намалил съм дебита да речем с едни 20-30 процента. И... колата стана МНОГО по-динамична от преди това. Върви по-леко с по-малко настъпване на газта.
Извод - когато се пипа по предварението задължително настройка. В моя случай се оказа, че от каране с някакво предварение на ТАП, незнайно колко беше нужно крановете да са значително по-отвити, за да има някаква динамика колата. Сега с това предварение не се налага това и съм почти сигурен, че ще редуцирам разхода и то сериозно. Действително повечето предварение изисква много по-малко гориво, за да има динамика автомобилът. Сега се кефя отново на приличен вървеж в ниските и средни обороти. Дотук бях с експериментите с тия устройства. Специално този, който ползвах е безполезен, поради факта, че е "универсален", а универсално нещо за различни автомобили няма как да има, понеже даден двигател върви по-добре при средни, друг при високи обороти.
От тапчето на Румен от Рено-форум засега ще се откажа, тъй като мисля, че има по-приличен вариант в нета на фирмата ДЕК.Доколкото успях да видя имат вариант да се настройва кривата на изпреварването индивидуално, което си мисля, че е вероятно да доведе до по-добри резултати. За съжаление и цената му е по-сериозна - над 100 лева е, но ще проуча въпроса и тогава ще взема решение да пробвам или не с него.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот genov1 » Вто 11 сеп 2012 15:07


Пиши ако пробваш с тези на ДЕК как е. Мисля че 150 лв бяха. Имаха май възможност и за турбо режим (там предварението се връща) но това в случая е излишно. Кофтито на Рунел е че набива цялото предварение още на празен ход, което няма никаква логика. Хм, тва за паленето много странно, то дали палиш на газ или бензин все през ТАП-а си минава..


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 826
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот 4i4o-dido » Сря 12 сеп 2012 6:26


genov1 написа:Пиши ако пробваш с тези на ДЕК как е. Мисля че 150 лв бяха. Имаха май възможност и за турбо режим (там предварението се връща) но това в случая е излишно. Кофтито на Рунел е че набива цялото предварение още на празен ход, което няма никаква логика. Хм, тва за паленето много странно, то дали палиш на газ или бензин все през ТАП-а си минава..

Да не е сгрешен монтажа?На схемата го дават ТАП да е захранен от газовия клапан,така че на бензин ТАП да не влияе.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Сря 12 сеп 2012 6:32


genov1 написа:Кофтито на Рунел е че набива цялото предварение още на празен ход, което няма никаква логика.

Няма такова нещо. Просто техните имат някаква съвсем стандартна крива на предварението. А този, на ДЕК има крива, каквато си искаш ти и с колкото градуса искаш. Поиграх си малко с техния софт - супер удобен и лесен интерфейс. Настройката на кривата е като детска игра, но е важно да уцелиш правилната, за да има файда :Mr Green Fun
genov1 написа:Хм, тва за паленето много странно, то дали палиш на газ или бензин все през ТАП-а си минава...

Да, през тапчето си минава. Вързахме го както си пишеше в инструкцията. В интерес на истината преди си палеше, макар и с няколко въртенета. А последният път не пожела да запали изобщо. Няма как да е сгрешен монтажът mhihi Все пак не е нещо мегасложно.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот genov1 » Сря 12 сеп 2012 8:15


Той ТАП взема сигнал от газовия клапан за да може когато работи на газ да дава предварение а на бензин не пипа предварението. Иначе ако е прецакан ТАП-а и на бензин не пали, първите версии на Рунел май имаха някаква тапа и ако се скапе нещо работата я слагаш и все едно нямаш ТАП. Пример: веднъж при н-тата смяна на гарнитурата на капака на клапаните бях забравил да закача масата (черния кабел) и не щеше да запали на бензин, закачих я и запали

За кривата, незнам, при мен на празен ход е 38 градуса, мерил съм го със стробоскопа. След това наистина се увеличава, но това идва от вакуума, и без ТАП си го има. Другото е че в сайта им изрично пише че на празех ход не добавя предварение


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Чет 13 сеп 2012 10:17


Реално погледнато на празен ход няма нужда от голямо предварение. Колата работи по-меко със заводското 5гр., отколкото с моето 15-16 (нужно е да уточним, че това е предварение на ПХ БЕЗ вакуум-регулатор, т.е. като се подвърже вакуумът делкото си мести предварението според вакуума в колектора), което съм задал от делкото. Хватката е обаче оттам насетне какво се случва, като започне да се движи. Със заводското е една мудна иска повече настъпване, по-отвит тройник и т.н., с 15гр. е съвсем друга бира пък - точно обратното - натегнат тройник и по-леко с газта с много добра динамика, но в ниски и средни обороти. След 4000 нещата са в полза на заводското, от няколко източника се твърди, че се получава missfire, поради нуждата от време на бобината да осигури заряд, ето цитат от сайта на рунел-тех:
Зададеният ъгъл на предварение е максималният ъгъл с който устройството ще измести предварението при достигане на 2500 до 4000 min-1 на двигателя, или с други думи: по време на стартиране на двигателя у-вото внася ъгъл на изпреварване 0° на тихите обороти предварението започва да расте, при средните е достигало зададеният от ключетата ъгъл, и към високите обороти започва да намалява пак към 0° при над 6000 min-1 ъгълът е реално 0°. Този принцип на действие се налага най-малко от два факта:1-во. при високите обороти >5500min-1 времето за заряд на високоволтовата бобина е крайно малко, аванса/изпреварването/ в този случай "краде" от времето за заряда на бобината, ако се прекали бобината няма да се зареди достатъчно и ще пропуска искри, това ще влоши работата на мотора и повиши разхода на гориво.

Ето една руска табличка по тази тема, която да послужи като ориентир. От друга страна пък в разговорите си с Румен (а и от прочетеното в рено-форум относно неговите тапчета) останах с впечатление, че този човек е успял да реализира ТАП, който осигурява нормална работа на мотора в режимите след 5000об.мин с увеличено спрямо бензиновото предварение и твърди, че останалите тапчета на пазара това не го умеят:
Големия процесор за една, две, три, четири -бобини си е едно в едно.
Процесора е един в смисъл: кристала, който взима решения си е един.
Това е необходимо за максимално висока точност при определяне на аванса.
Каналите се следят паралелно и на всеки 180 градуса ( за четиритактов четири цилиндров двигател) има искра, която " сверява часовника".
При едноканалния това е от самосебе си - дистрибуторната капачка се грижи да разхвърля
в правилния ред искрите, които са на всеки половин оборот.
Ако просто съберем четири едноканални процесора в един. Всеки работейки по своя канал ще има искра на 720 градуса. За два оборота двигателя може да измени своята скорост и ускорение до толкова, че изчисления аванс да е тотално сбъркан.
Същноста на авансирането е, че искра се дава предварително на изхода после идва искра на входа, чрез която да се изчисли грешката и се внася корекция за следващата.
Този процес върви непрекъснато. Колкото по често в рамките на един оборот имаме искри толкова по-малка ще е грешката от неизчислимите изменения. ( изменения настъпили след края на измерването)
Прикачени файлове
variator.jpg


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот genov1 » Пет 23 ное 2012 10:31


Вчера си поиграх пак с настройките. Мерих и предварението понеже сменях ангренажа и бях въртял делкото, т.е вече си го нагласих както трябва да е, и ми показа 27 градуса със всички кючета вдигнати (преди беше 38), а на 3000 оборота ми даде 59 градуса. Цъкнах едно ключе надолу и падна на 17 градуса, и оборотите леко паднаха. Тая сутрин като я покарах забелязах че газта не е толкова чуствителна и между 2 и 3000 е леко по-мудна. Но след това е както преди, нормално набира. Обаче оборотите паднаха, на 1-2 кръстовища аха да загасне. Изглежда като се намали аванса трябва да се отвие леко кранчето ..


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Пет 23 ное 2012 12:55


genov1 написа:Изглежда като се намали аванса трябва да се отвие леко кранчето ..

Дойде на моята :beer
Отдавна си го направих тоя извод за предварението - повече предварение=>по-малко отвит тройник, по-малко предварение =>по-отвит тройник. Това е обща закономерност за получаване на добро съотношение динамика/разход при равни други условия.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот genov1 » Сря 28 ное 2012 12:03


Сега съм на 20 градуса общо предварение, т.е то би трябвало да е 18, защото съм вдигнал само четвъртото ключе което е за 10 градуса, а предварението ми без тап е 8. Както и да е, впечатлениета. При увеличаване на аванса, без да пипам тройника, педала става по-'твърд', т.е става по-чуствителен, и колата върви с по-малко газ. Обаче ако карам примерно с 3000 оборота и дам пълна газ, колата не може да се изтегли толкова добре. Обратното, при намаляне на аванса, педала става по-'мек', оборотите се вдигат по-бавно, в ниските колата е по-спъната, обаче както в предния случай, при подаване на пълна газ колата се изтегля по-добре. Как аз си го обяснявам. При голям аванс, двигателя иска по-малко гориво, затова ако се увеличи аванса и не се завие тройника, както аз направих, при леко натоварване колата върви добре, но при пълна газ горивото идва повече и се спъва (при метана ако развиеш много кранчето пак не ще да върви, не е като пропан бутана ..). Съответно при малък аванс и леко натоварване не ще да върви защото не и стига горивото, а при пълна газ им идва повече гориво и почва да дърпа. А, и още нещо, ако намаля много аванса, сутрин много трудно пали, явно по същата причина, че не и достига горивото. Ми тва е, дано това да помогне на някого :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Сря 28 ное 2012 12:07


genov1 написа:При увеличаване на аванса, без да пипам тройника, педала става по-'твърд', т.е става по-чуствителен, и колата върви с по-малко газ. Обаче ако карам примерно с 3000 оборота и дам пълна газ, колата не може да се изтегли толкова добре.

Мислех, че само аз си въобразявам, че моят педал се втвърдява с предварението, ама явно и при други е така :lol:
Ти като сложи по-голямо предварение не стегна ли малко тройника? При мен се получи същото явление, но стягах тройника докато й дойде силицата, наложиха се само 2 корекции и малко каране по околовръстното... Инак явно сместа й идва по-богата при фул тротъл и има момент на зачудване преди да започне да ускорява - става мудна с две думи. Пипаш ли аванса, задължително донастройваш от тройника :012: Иначе ефектът е или непълен или никакъв.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот genov1 » Сря 28 ное 2012 12:59


stefan4o написа:Инак явно сместа й идва по-богата при фул тротъл и има момент на зачудване преди да започне да ускорява

Да, така е. Не съм го завивал кранчето, защото ако го затегна още малко, като карам и върна газта, много пропадат оборотите и понякога загасва. Иначе има възможност да се завие още малко, но заради това гаснене не съм го пипал ..


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Сря 28 ное 2012 13:18


genov1 написа:
stefan4o написа:Инак явно сместа й идва по-богата при фул тротъл и има момент на зачудване преди да започне да ускорява

Да, така е. Не съм го завивал кранчето, защото ако го затегна още малко, като карам и върна газта, много пропадат оборотите и понякога загасва. Иначе има възможност да се завие още малко, но заради това гаснене не съм го пипал ..

При метана няма ли винт на изпарителя? Ако има - не може ли оттам да коригираш положението? Пробвал ли си?


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот genov1 » Сря 28 ное 2012 13:38


Има. Пробвал съм да го развия, празния ход става чук, обаче колата става мудна, и не можах да го изтрая и пак го завих. Тя така си и дойде колата, този винт беше завит до край. Италянците бяха решили проблема с гасненето, като бяха развили другия винт, за чуствителността на мембраната. Така пуска много метан и колата пак не гесне, обаче вървежа става ммайко мила, колата се носи като народна песен, бавно и славно :mrgreen: . И така карах докато се усетих да завия въпросния винт, и вървежа се подобри в пъти. Затова споменах в предния пост че при метана, с развиването на кранчетата много, вместо колата да върви, тя се спъва, докато при пропан бутана не е така. Само че така го има този проблем с оборотите. Странното е че на място като давам газ и върна газта не го прави, а при движение, даже с 20 км в час, оборотите пропадат и понякога загасва. Трябва да го пробвам тва с уравновесяването на изпарителя, ама пусто време, все не стига ..


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Сря 28 ное 2012 13:42


genov1 написа:Има. Пробвал съм да го развия, празния ход става чук, обаче колата става мудна, и не можах да го изтрая и пак го завих. Тя така си и дойде колата, този винт беше завит до край. Италянците бяха решили проблема с гасненето, като бяха развили другия винт, за чуствителността на мембраната. Така пуска много метан и колата пак не гесне, обаче вървежа става ммайко мила, колата се носи като народна песен, бавно и славно :mrgreen: . И така карах докато се усетих да завия въпросния винт, и вървежа се подобри в пъти. Затова споменах в предния пост че при метана, с развиването на кранчетата много, вместо колата да върви, тя се спъва, докато при пропан бутана не е така. Само че така го има този проблем с оборотите. Странното е че на място като давам газ и върна газта не го прави, а при движение, даже с 20 км в час, оборотите пропадат и понякога загасва. Трябва да го пробвам тва с уравновесяването на изпарителя, ама пусто време, все не стига ..

И при ЛПГ е така - като са много отвити крановете пак се дави, и оттам минах mhihi
Иначе за гасненето мина ми през ума, че може и да се дължи на факта, че смуче въздух от решетката (нали при Б3 беше зад емблемата въздуховодът?) и беднее сместа в движение. Вариантите са - уравновесяване или вадене на въздуховода.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта