тап.настройка ,проблеми
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: тап.настройка ,проблеми
Това което е на картинката е грешно, и при мен беше така, ако всички ключета са нагоре - добавя 19 градуса (може и повече), ако всички ключета са надолу не добавя нищо ..
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
Току-що проведох телефонен разговор с лицето, което проектира ТАП-четата на Румен от Рунел Тех. Т.е. свързах се с извора на знанията (всъщност по негова идея са направени). Неговото обяснение беше,че кривата на добавяното над заводското предварение от ТАП представлява камбана - т.е. парабола. В ниските обороти има някакво съвсем минимално предварение, като с покачването на оборотите то се увеличава до числото, което е зададено от дип-ключетата. В даден момент достига максимума (да кажем при около 3000 оборота) и започва отново плавно да пада. Не зная доколко това е полезно за темата, но все пак инфото е от създателя на това животно. И той се втрещи като му казах, че карам с 19градуса "много е" , но щом като няма детонации, прекъсване и колата движи нормално е на моето мнение.
Re: тап.настройка ,проблеми
stefan4o написа: Неговото обяснение беше,че кривата на добавяното над заводското предварение от ТАП представлява камбана - т.е. парабола. .
За съжаление на място предварението на моя ТАП е колкото си го задал ,т.е. ако си добавил 5* над основните 6* на обороти е 11* .Иначе при палене нямам проблем поради самоблокирването му.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
Възможно е да е така при теб. Аз като бях на статично + 10 над заводските 6, си се усещаше на ПХ колата, че работи по-... грубо едно такова, резонира, не знам как да кажа. А сега си работи доста по-мазно и няма тези резонанси, които се усещаха и в купето, а карам, както вече знаеш с 19 градуса отгоре (имам обаче едни опасения относно ключетата да не са наобратно). Допускам вариант да карам с 0 предварение, ако схемата и ключетата са наобратно, т.е. вместо на ОН да съм ги дал на ОФФ, въпреки, че така пише на тях. За съжаление обаче това може да се провери само със стробоскоп при мен.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
Малко новост относно ТАП. Чакам да ми свърши газта за да засека, но при малко по-тежки условия на каране (тежки за колата, не за мен) разходът малко не ми допада. Говорим за около 11/100 смесен разход. Имам усещането, че с този ТАП колата ми няма тази еластичност и пъргавина от 1500 до 3500 оборота и респективно разходът ми на гориво мисля, че се покачи. Ще опиша накратко какъв преход по какъв начин съм изминал да поразсъждаваме заедно.
Така, ето малко сметки, като е нужно да направя следните уточнения - колата е Мк2 с ABU 1.6 и карбуратор 2е3. Дифузерът на плочката е с диаметър 26мм, гумите на колата са 195/50/15.
31литра газ - изминати 280км:
140 км - градско, нормално каране с моментни пристъпи на... мръсна газ
50 км извънградско - аз, съпругата ми и доста багаж - около 100кг. каране колкото си може по междуградски път - под 100 гледам да не падам, изпреварвах постоянно, намалявах само в населени места и на някои ограничения
55-60 км магистрално каране по Тракия - първите 10ина км със 140 км/ч при 4000 об/мин, после докрая на магистралата до Стара Загора с постоянно поддържани 120 км/ч, гледах да не падам и държах стрелката почти закована през цялото време.
около 40км - извънградско с малко обикаляне из малко градче без светофари, изблици на моменти и подаване на повече от нужната газ
Та равносметката е 11.07л/100 газ. Искам да ми остане поне половин ден свободен за опити, за да кача автомобила пак на магистралата и да опитам и без ТАП с моето си статично +10градусово предварение зададено от делкото. Имам опасения, че колата при скорост 120 км/ч искаше по-леко натиснат педал на газта и вероятно ще се окажа прав, че тогава е била една идея по-динамична и икономична от сега.
Като се замисля, да караш двигателя при 4000 оборота при максимален въртящ момент при 2800 няма как да е икономичен, но все пак съм на кантар.
Така, ето малко сметки, като е нужно да направя следните уточнения - колата е Мк2 с ABU 1.6 и карбуратор 2е3. Дифузерът на плочката е с диаметър 26мм, гумите на колата са 195/50/15.
31литра газ - изминати 280км:
140 км - градско, нормално каране с моментни пристъпи на... мръсна газ
50 км извънградско - аз, съпругата ми и доста багаж - около 100кг. каране колкото си може по междуградски път - под 100 гледам да не падам, изпреварвах постоянно, намалявах само в населени места и на някои ограничения
55-60 км магистрално каране по Тракия - първите 10ина км със 140 км/ч при 4000 об/мин, после докрая на магистралата до Стара Загора с постоянно поддържани 120 км/ч, гледах да не падам и държах стрелката почти закована през цялото време.
около 40км - извънградско с малко обикаляне из малко градче без светофари, изблици на моменти и подаване на повече от нужната газ
Та равносметката е 11.07л/100 газ. Искам да ми остане поне половин ден свободен за опити, за да кача автомобила пак на магистралата и да опитам и без ТАП с моето си статично +10градусово предварение зададено от делкото. Имам опасения, че колата при скорост 120 км/ч искаше по-леко натиснат педал на газта и вероятно ще се окажа прав, че тогава е била една идея по-динамична и икономична от сега.
Като се замисля, да караш двигателя при 4000 оборота при максимален въртящ момент при 2800 няма как да е икономичен, но все пак съм на кантар.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: тап.настройка ,проблеми
Колега пробвай с по-малко предварение, до колкото разбрах и ти си шибнал както мен всички ключета до край, пропан бутана не иска чак толкова предварение както метана, при мен на метан има ефект от ТАП, не е изтребител, но се усеща
П.П макс въртящ момент е при макс натиснат педал, ако и дават да е при 2800, значи при наполовина натиснат педал ще е при 2000 (примерно) ..
П.П макс въртящ момент е при макс натиснат педал, ако и дават да е при 2800, значи при наполовина натиснат педал ще е при 2000 (примерно) ..
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
По-лошото е, че в момента не зная с какво предварение карам. Според сайта на Рунел и схемите в него, които са две различни(!) може да се тълкува и като 19 и като 0. Т.е. или съм дал цялото възможно или съм изключил допълнителното предварение от тапа. Предстои да разбера, ще напиша мейл, за да попитам конкретно за моя модел тап коя таблица важи, понеже както вече споменах - има разминавания. Все си мисля, че ако карах с 19 градуса щях да усетя, работата на мотора става доста твърда и резонира при такова голямо предварение, затова допускам по-скоро другия вариант - карал съм с 0 градуса отгоре
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: тап.настройка ,проблеми
Провери със стробоскоп как са нещата.
Re: тап.настройка ,проблеми
Чефо какво стана с градусите, провери ли ги със ЩтрУбосКОпа?
При мен на 11* придърпва ,сега на 10 * пак не ме радва, сега ще бодна на 8.5 * да видим как ще е .
При мен на 11* придърпва ,сега на 10 * пак не ме радва, сега ще бодна на 8.5 * да видим как ще е .
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
Оказа се, че съм карал с 0 градуса. След като й зададох 10 градуса усетих пак оня резонанс, който го имаше, когато бях завъртял делкото. Според едно светило в АГУ, което произвежда ТАП-ове колкото повече са градусите, толкоз на по-бедна смес е възможно да се кара без детонации. Разбира се не прекалено бедна, но до степен такава, че колата да се изстрелва добре и да няма гърмежи. Формулата е следната - по-голям аванс, по-завит кран на тройника и обратно - по-малко аванс, по-отвит кран на тройника, комбинирано съответно с по-висок разход. Поръчал съм нова плочка, ще й изработя нов дифузер с максимално голямо сечение за мотора ми и започвам пробите с нов ТАП и нова настройка на газовата - минимално отвит тройник и максимално отвит винт за чувствителност на мембраната по съвет на въпросното лице. Ако не съм доволен от резултата ще разкарам всякакви тапове от колата ще си завъртя делкото и ще имам динамика като преди - до 4000 оборота. И аз като всеки с АГУ мечтая на всички режими колата ми да върви максимално близо до бензиновия вървеж с приличен разход. С малкия дифузьор отчасти постигнах това, само че колата над 4000 оборота буквално умира
Утре планирам да направя проби и да изгоря малко газчица, като си поиграя с предварението и настройката на тройника преди да метна новия тап с новата плочка.
В интерес на истината отговор от РунелТЕХ не получих на мейла си, което по-добре да не коментирам, че иначе... може да им направя лоша реклама. Както и да е. Човекът, чийто ТАП ще тествам не е безисвестен - Румен от форума на Рено
Утре планирам да направя проби и да изгоря малко газчица, като си поиграя с предварението и настройката на тройника преди да метна новия тап с новата плочка.
В интерес на истината отговор от РунелТЕХ не получих на мейла си, което по-добре да не коментирам, че иначе... може да им направя лоша реклама. Както и да е. Човекът, чийто ТАП ще тествам не е безисвестен - Румен от форума на Рено
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: тап.настройка ,проблеми
Щом ще правиш нов смесител, направи му по-малко, или по-малки отворите за газта. Това ще е все едно тройника е притворен. В случая ще е по-отворен и няма да влияе толкова рязко изменението му. Още преди говорихме по въпроса, не сме се разбрали.
Основното регулиране да стане с отворите на смесителя, а не с винта. По аналогия с карбуратора - изпарителя е поплавковата камера и горивния жигльор, тройника е емулсонната тръбичка с въздушния жигльор, смесителя е малкия дифузьор, дето тече бензино-въздушната смес. На карба се регулира само нивото, всичко друго е фиксирано.
Основното регулиране да стане с отворите на смесителя, а не с винта. По аналогия с карбуратора - изпарителя е поплавковата камера и горивния жигльор, тройника е емулсонната тръбичка с въздушния жигльор, смесителя е малкия дифузьор, дето тече бензино-въздушната смес. На карба се регулира само нивото, всичко друго е фиксирано.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
Ники, нямам против да го направя по твоя вариант, но ако не успея да го сметна точно ще трябват мноооооооооого опити с проба-грешка. А това коства ужасно много време и пари, а аз нямам нито едно от двете. Предпочитам системата да е по-гъвкава. Румен препоръча дупките за газта на смесителя да са по-големи от стандартните, което си ме съветвал и ти - предполагам с по-големи дупки съпротивлението ще е по-малко и газта "ще излиза по-лесно" от тях така да се каже. Най-вероятно това ще е последния ми опит с дифузьор, след което навярно ще се ориентирам към някой от двата варианта и ще го оставя на колата си. Сега малко новости.
Преди малко се върнах от път, карах на магистрала Тракия, която вече ще я ползвам да си засичам разхода и да си сверявам часовника за настройките по колата. В момента карам на 8.5гр. предварение от ТАПчето и колата освен, че е вече по-динамична сякаш гори и по-малко, ако вярваме на МФА. Според него в едната посока съм карал със средна скорост 113 км/ч (през цялото време се опитвах да не падам под 120 по уреда на таблото), отчетен бе среден разход 10.3л./100км при такова темпо. Това е каране на 5-та предавка на 3600 об/мин през цялото време - разстояние Стара Загора - Чирпан. Успях да го взема за 17 минути по магистралата.
На връщане карах със същото темпо, даже правих засилки до 140 на моменти и ми отчете средно 118 км/ч и разход пак около 10.3/100. От предишното каране със 120 и отчетен от МФА с литър отгоре съдя, че в момента автомобилът е по-икономичен с това предварение и тези си настройки на извънградско каране и се кара с по-малко натиснат педал на газта.
Преди малко се върнах от път, карах на магистрала Тракия, която вече ще я ползвам да си засичам разхода и да си сверявам часовника за настройките по колата. В момента карам на 8.5гр. предварение от ТАПчето и колата освен, че е вече по-динамична сякаш гори и по-малко, ако вярваме на МФА. Според него в едната посока съм карал със средна скорост 113 км/ч (през цялото време се опитвах да не падам под 120 по уреда на таблото), отчетен бе среден разход 10.3л./100км при такова темпо. Това е каране на 5-та предавка на 3600 об/мин през цялото време - разстояние Стара Загора - Чирпан. Успях да го взема за 17 минути по магистралата.
На връщане карах със същото темпо, даже правих засилки до 140 на моменти и ми отчете средно 118 км/ч и разход пак около 10.3/100. От предишното каране със 120 и отчетен от МФА с литър отгоре съдя, че в момента автомобилът е по-икономичен с това предварение и тези си настройки на извънградско каране и се кара с по-малко натиснат педал на газта.
Re: тап.настройка ,проблеми
Аз да уточня, че моите 8.5 * са 6 + 2.5 * от ТАП-а същото се отнася за 10* и 11* .Пробвах и с други градуси, но придърпването се увеличава най-вече в ниските обороти.Обаче не съм пипал газовата да си призная само тройника съм го връткал .Май ще трябва да врътна малко винтове
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: тап.настройка ,проблеми
vladtod® написа:Аз да уточня, че моите 8.5 * са 6 + 2.5 * от ТАП-а същото се отнася за 10* и 11* .Пробвах и с други градуси, но придърпването се увеличава най-вече в ниските обороти.Обаче не съм пипал газовата да си призная само тройника съм го връткал .Май ще трябва да врътна малко винтове
С предварение 2 градуса към статичното 6 според мен не си губи времето да се занимаваш. Понеже при ТАП предварението не е статично, като когато завъртиш делкото. При тоя на РУНЕЛ примерно предварението на газ има една крива. Т.е. 2гр. имаш само в даден момент (средни обороти), оттам насетне е с по-ниски стойности над бензиновото. Т.е. все едно реално караш с бензиново предварение. Истината се крие в голямото предварение Предварение 2-3 градуса няма да се усети изобщо в динамиката на колата. От което директно следва=>слаба динамика => повече газ =>по-голям разход.
В подкрепа на горното ще изтъкна факта с примерът, който дадох и е напълно реален. При предварение 0 над заводското, което е почти същото като 2 градуса (с тях или без тях разликата няма да се усети почти) и поддържане на 120 км/ч за разстояние 45км - среден разход по МФА - 11.3-11.4 не помня с точност. С предварение 8.5гр. над заводското 6 същото разстояние, същата кола, лека корекция от тройника заради предварението - 10.3 по показания на МФА. Знам отлично, че МФА на газ на 30-годишна кола не отчита абсолютно точно, но е достатъчно добър ориентир, за това с колко натиснат педал си карал, понеже един от параметрите, който то следи е вакуума в колектора. Замерванията са правени и в двете посоки по един и същи маршрут, така че наклонът на пътя отпада като фактор за разхода - и в двете посоки числото беше много близко. Средната скорост по борд беше 113 км/ч на отиване и 118 на връщане и то не за друго, ами щото си позволих да покарам малко до 140 км/ч.
Към момента съм ограничен от малкия размер на дифузера да тествам колата и на по-натоварени режими на магистралата - примерно да я карам със 150 постоянно в продължение на 50км и да засека показания. Отделно ако карам колата със заводски предписаните гуми съм убеден, че при скорости над 100 км/ч разликата в разхода ще се усети не само на МФА показанието
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: тап.настройка ,проблеми
Когато сложих моя ТАП не бях пипал нищо по настройките на газовата. Преди няколко дни завих винта за чуствителността на голямата мембрана почти до края, и колата тръгна сякаш малко по-добре, но когато е в обороти. в смисъл ако карам примерно със 100 и подам газ дръпва малко по-добре до 120. Кофтито е че почна да гасне на сфетофарите . Аз си го обяснявам така: характеристиката на изпарителя (и на плочката) е линейна, т.е колкото повече се вдигат оборотите толкова повече газ засмуква, и в някакъв момент, след 3000 оборота примерно газта и идва в повечко, за това като се завият малко кранчетата върви по добре, но съответно и празния ход става по-зле. Първоначално като взех колата беше с доста развити кранчета и празния ход беше чук, като на дизел. По инерция не ми гаснеше дори и със 120, обаче при пълна газ на магистралата хич не щеше да върви, като върнех леко газта тогава почваше да ускорява . Аз си го обяснявах че се е давела от газ. без да претендирам че разбирам, за мен кранчетат трябва да са завити максимално, до толкова колкото да не гасне и да не е мега спъната
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 133 госта