Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Чет 23 Окт 2014 2:35

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Изображение Изображение Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 92 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Нед 11 Мар 2012 18:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 03.02.2010
Мнения: 328
Местожителство: Казанлък/Варна
Автомобил: PASSAT B5
Двигател: AFN
Само не разбрах това копче газ бензин за какво е нали автоматично сменя предварението
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Нед 11 Мар 2012 21:09 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.05.2007
Мнения: 507
Местожителство: Плевен
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Как ще променя предварението бе,човек.Автоматично на дадени обороти може да ти прехвърля от бензин на газ,но не и да ти промени предварението!


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Пон 12 Мар 2012 17:04 
Offline
Аватар

Регистриран на: 03.02.2010
Мнения: 328
Местожителство: Казанлък/Варна
Автомобил: PASSAT B5
Двигател: AFN
Аз до колкото разбрах се управлява от копчето бензин/газ което ти го слагат газаджиите затова не разбирам защо и на това пише бензин/газ .И какво следва като минавам на газ трябва да натискам и това от тайминг адванс процесора ?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Пон 12 Мар 2012 17:33 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.05.2007
Мнения: 507
Местожителство: Плевен
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
terek написа:
Аз до колкото разбрах се управлява от копчето бензин/газ което ти го слагат газаджиите затова не разбирам защо и на това пише бензин/газ .И какво следва като минавам на газ трябва да натискам и това от тайминг адванс процесора ?

ТАП-а се управлява доколкото помня от плюсовия кабел,който отваря газовия клапан.И затова ТАП-а работи само когато си на газ.Иначе мисля,се връзваше към датчика на Хол.Май се режеше средния кабел от буксата на датчика на Хол,която се намира отстрани на делкото.В сайта на Рунел-Теч е описано подробно всичко за това устройство.Аз съм виждал ТАП на Голф 3,чиято кутийка беше закрепена отпред близо до изпарителя.Там и беше намерил място човека дето го караше.А това дето си показал на снимката,да не е ключ газ-бензин с вграден ТАП в него?Ако е така,не знаех,че са изобретили и такова нещо.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Пон 12 Мар 2012 18:07 
Offline
Аватар

Регистриран на: 03.02.2010
Мнения: 328
Местожителство: Казанлък/Варна
Автомобил: PASSAT B5
Двигател: AFN
Да точно така както си го описал се свързва и аз реших че работи когато се пусне газовия клапан, пак когато не е пуснат си е нормалното предварение.Точно от сайта Рунел-Теч е тази снимка.
Благодаря колега като събера някои лев ще го поръчам и ще вида как работи, дано само има положителен резултат.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Вто 17 Апр 2012 13:48 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09.05.2011
Мнения: 760
Местожителство: Стара Загора
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
И аз най-после си сложих ТАП. Бях си го купил отдавна (този на Румен) и сега най-после почивните дни се реших да го вържа. Нагласих го на максимално предварение, всичките ключета на ON :Mr Green Fun , като светнах със стробоскопа ми даде 38 градуса на празех ход. Незнам как стана толкова много, на него уж му дават 19 градуса максимално, аз преди карах с 14 градуса предварение, т.е ТАП-а е добавил ~24. Може би трябваше да врътна делкото да го докарам до 6-8 градуса, ама не ми се занимаваше. По мои сметки сега във обороти е ~60 градуса, което си е мъжко предварение :Mr Green Fun
Иначе впечатленията ми засега са, до 2000 оборота ускорява малко по-добре, от 2 до 3 няма разлика, да не кажа че може и да е по-зле, но ми се струва че от 110-120 км/ч като подам газ поема по-добре. Детонации не съм чул да има. А да, става въпрос за метан ..


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Сря 18 Апр 2012 9:04 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16.06.2007
Мнения: 11074
Местожителство: Стара Загора
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Генов и аз тези дни монтирах ТАП. Понеже ме мързи да пиша пак ще се самоцитирам от друга тема:
Цитат:
ТАП-ът е вече монтиран. Първите ми впечатления са, че колата работи доста по-мазно на ПХ, няма ги тези вибрации, ускорява сравнително добре дори след 3500 оборота (вдигам си спокойно 120 на 4-та предавка, преди малко зорно беше да се достигнат). Недостатък - на първо четене в ниските и средните сякаш няма тази сила. Първо добавих 10 градуса, после с дип-ключетата го направих на 15, засега ще тествам така. Предстои ми пътуване извънградско, така че ще имам възможност да засека някакъв разход, въпреки, че не вярвам да падне с до 10 процента, както пише в сайта mhihi Но то и без това идеята на ТАП-чето не ми е да сваля разход, а да подобрим малко минусите, да не са такива големи и дебели


и

Цитат:
Бях обещал вчера да опиша впечатления за ТАПчето. На отиване карах със зададени 15 градуса предварение към заводското. За жалост обаче вървежът си бе така близко до скопена кола. Понапъвах я колицата, ама не успях да й харесам вървежа на ниските и средни обороти. Нямаше какво да губя и си викам - давам на макс предварението и каквото такова, ако излезе проблем винаги мога да я върна в предишното й предварение. Та набих й 19 градуса, които са максимумът на ТАП-ът. Поиграх си малко и с винта на изпарителя докато ми хареса как работи на ПХ. На прибиране я карах с тези си настройки и колата движи една идея по-добре, но сякаш малко не й стига в отношение динамика и доускорение, за да стане като при твърдия аванс от делкото. Засега ще я карам така, понеже пък за моя радост се оказва, че наистина след 3500 не умира както преди това със завъртяното делко. Честно казано към момента не мога да реша как повече ми харесва с или без ТАП, но с голямо статично зададено предварение.


Относно твоят проблем:ю
Цитат:
Нагласих го на максимално предварение, всичките ключета на ON :Mr Green Fun , като светнах със стробоскопа ми даде 38 градуса на празех ход.


Когато колата е настроена на статично 6 градуса с изваден вакуумен регулатор, на ПХ вакуум регулаторът добавя още към 12 градуса. Това е при карбуратор. Ти си моно, но пак имаш вакуумен регулатор, който предполагам добавя пак толкова предварение. Излиза обаче, че тоя ТАП ти блъска 19 градуса статични - т.е. все едно си завъртял делкото и си задал от него статично 19 гр. предварение.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Сря 18 Апр 2012 11:07 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09.05.2011
Мнения: 760
Местожителство: Стара Загора
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Да така е, вакуум регулатора добавя предварение, но при мен на моното има едно ключе което при затворена дроселна клапа (т.е празен ход) спира вакума и колата си работи само на статично предварение на празен ход. Правил съм опит, гледам със стробоскопа на празен ход ми дава 14 градуса, само леко ако докосна газта и веднага скача на 36-37 градуса и до към 2000 оборота все си стои толкова.

За ТАП-а, да и при мен празния ход е по-добре сега (чопли семки :Mr Green Fun ) и като я запаля сутрин работи много стабилно, 1500 оборота и почва да пада леко до към 900. Забелязах обаче че ако карам примерно на 2-ра със 1000 оборота и подам газ, почва да подскача и се опитва да загасне. Явно в ниските обороти и идва в повече аванса.
Според мен си е индивидуално за всяка кола колко аванс иска, до колкото знам колкото е по-малка компресията иска повече предварение. Особено за метан - много


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Пет 20 Апр 2012 10:52 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.03.2006
Мнения: 1809
Местожителство: Варна
stefan4o написа:
Ще опитам да ти обясня пак. ТАП прави това, което ти можеш да направиш завъртайки делкото в някоя посока. Дали ще го направи ТАП или ти с твоите две ръце,


Сега, тук има някаква неяснота, ако си коригирам делкото на ръка, предварението започва да се "разхожда" нагоре -надолу поради липсата на сервизен режим на контролера, липса на лаптоп и кЕйбъл за него.Ако се сложи ТАП и се коригира предварението ще се смути ли работата на контролера и ще трябва ли да се влиза в сервизен режим при всяка настройка?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Пет 20 Апр 2012 12:18 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16.06.2007
Мнения: 11074
Местожителство: Стара Загора
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Мнението, което си цитирал е вярно, но само отчасти. Зададеното предварение от делкото е "твърдо" или "статично". Докато с ТАП задаваш максимумът при даден режим и съответно там не е статично, а самият ТАП го променя динамично според зададените му параметри. С други думи - при завъртане на делко и задаване на предварение плюс 10, то във всички режими на работа на мотора предварението е +10 градуса отгоре над статичното и променливото от вакуумрегулатора и центробежния. Докато при ТАП това предварение варира в границите от 0 до + 19 (може да се зададе в доста широк диапазон от 1.5 до 19) градуса според зависи оборотите, при които работи моторът (или поне така е описано в ръководството му в оф.сайт на Рунел).
Относно въпроса ти - според мен не би трябвало да смути по никакъв начин работата на контролера.
Ето линк към пдфа:
http://runel-tech.com/store/TAP_MANUAL.pdf


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Пон 23 Апр 2012 10:13 
Offline
Аватар

Регистриран на: 09.05.2011
Мнения: 760
Местожителство: Стара Загора
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Колега виж това http://www.dek.bg/Downloads/ATC-full-docs.pdf тук е описано как работи ТАП
И аз си мислех че трябва да прави някаква крива, но при мен набива цялото предварение още на празен ход ..


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Пон 23 Апр 2012 19:33 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.03.2006
Мнения: 1809
Местожителство: Варна
Някой ще обади ли как да го настроя тоя ТАП.
Има разминаване на рисунката ON е отдолу а в кутийката е горе. :?:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Пон 23 Апр 2012 19:35 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16.06.2007
Мнения: 11074
Местожителство: Стара Загора
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Какво ти е тапчето, колега. Щото гледам не е като моето, при мен на 19 градуса всички ключета са на позиция ON.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Пон 23 Апр 2012 19:45 
Offline
Аватар

Регистриран на: 28.03.2006
Мнения: 1809
Местожителство: Варна
От Runel го поръчах.В инструкцията пише 
Положение ON е нагоре.
Май трябва да завъртя рисунката на обратно.
Същото е колега само ,че на моето ценерите са набодени отдолу.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: тап.настройка ,проблеми Публикувано на: Пон 23 Апр 2012 19:53 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16.06.2007
Мнения: 11074
Местожителство: Стара Загора
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
И моето е на Рунел. Забележи 1.5 и 19 са дадени еднакви позиции. Според мен има печатна грешка. Ключетата добавят съответно отляво надясно - 1.5 2.5 5 и 10 градуса. Т.е. за да имаш 19 градуса трябва всички ключета да са на ON.


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 92 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design