Здравейте съфорумци!
Много ще сам благодарен ако някой може да ми помогне със един стар изпарител марка BiGas
Този изпарител от лицевата си част (като такава обределям обратната на тази на която е болта за закрепяне) има черна пластмасова плочка и на нея има три клеми за кабел обувки, а на задната част на изпарителя има нещо като клапанче и от него излиза едно кабелче.
Първия въпрос е Прав ли сам да мисля че това е електрически изпарител а не вакумен?
и втория е ако е електрически каде да свържа + от стандартния газов клапан така че изпарителят да работи нормално
(едно малко уточнение ползвам ключ със реле време така че имам кои да прекъсва изпускането на газ при не работещ мотор) в случай че тия допълнителни клеми са за това.
Помощ за стар изпарител марка BiGas
Re: Помощ за стар изпарител марка BiGas
Колега много кабели има по този изпарител, дай снимка колко е стар, всъщност да не се окаже че е от ГИ по старо поколение.....
Re: Помощ за стар изпарител марка BiGas
Ето снимки колега съжалявам за кофти качеството и че не можах от всички страни да го снимам но го монтирах вече на въпросният УАЗ!!!!
както се вижда отпред са 3 клеми за кабели на 4ерната пластмасова пло4ка а от зад има едно тънко бяло кабел4е което идва от не6то като клапан!
както се вижда отпред са 3 клеми за кабели на 4ерната пластмасова пло4ка а от зад има едно тънко бяло кабел4е което идва от не6то като клапан!
Re: Помощ за стар изпарител марка BiGas
Нещо наистина различно..
До клолкото виждам на черната плочка има и малък щуцер, вероятно за вакума от под дроселовата клапа но според мен тази плочка е като идея за защитата когато двигателя неработи. Като електронния ключ който си поставил само че това вероятно е предния ватянт (предполагам че е така защото според структората на сегашните изпарители там няма нищо което да е от съществено значение за работата му)
Може да тестваш като подадеш ток на бялата жица (ако наистина ходи към ел. клапан че от снимките не си личи) като предварително си пуснал газ кам него и ако започне да изпуска малко газ от маркуча към плочката значи съм прав.
Т.е на чертната плочка нищо няма нужда да се връзва.
Ако не е така можеби ще се наложи за свържеш тръбичката за вакум към него и да се измери кога какъв контакт дава (работещ неработещ двигател).
Пиши при резултат.
До клолкото виждам на черната плочка има и малък щуцер, вероятно за вакума от под дроселовата клапа но според мен тази плочка е като идея за защитата когато двигателя неработи. Като електронния ключ който си поставил само че това вероятно е предния ватянт (предполагам че е така защото според структората на сегашните изпарители там няма нищо което да е от съществено значение за работата му)
Може да тестваш като подадеш ток на бялата жица (ако наистина ходи към ел. клапан че от снимките не си личи) като предварително си пуснал газ кам него и ако започне да изпуска малко газ от маркуча към плочката значи съм прав.
Т.е на чертната плочка нищо няма нужда да се връзва.
Ако не е така можеби ще се наложи за свържеш тръбичката за вакум към него и да се измери кога какъв контакт дава (работещ неработещ двигател).
Пиши при резултат.
Re: Помощ за стар изпарител марка BiGas
Когато свържа това кабелче което е за клапанчето и дам контакт то трака подобно на газовия клапан.
от маркуча които е за към карбурата излиза изпарена газ но мисля че е пекалено малко и не иска да запали. след като върна контакта обаче едно известно време продалжава да се чува как се пълни с газ (Шушка така да го нарека). Но така и не иска да запали (на бензин работи добре) пробвах с въртоците отвиха завивах просто за да видя дали няма поне да припали но уви!
Може би наистина трябва да видя дали това не е вакум има много тънка дупчица на него и незнам от каде да взема вакум от тоя карбуратор имали извод или трябва да се пробива.
от маркуча които е за към карбурата излиза изпарена газ но мисля че е пекалено малко и не иска да запали. след като върна контакта обаче едно известно време продалжава да се чува как се пълни с газ (Шушка така да го нарека). Но така и не иска да запали (на бензин работи добре) пробвах с въртоците отвиха завивах просто за да видя дали няма поне да припали но уви!
Може би наистина трябва да видя дали това не е вакум има много тънка дупчица на него и незнам от каде да взема вакум от тоя карбуратор имали извод или трябва да се пробива.
Re: Помощ за стар изпарител марка BiGas
Трябва ти вакуум от под дроселовата клапа виш някаде на колекторите ако е оставено или на маркуча от колекторите кам сервото ако има клапа, забравихме ги вече как беше на тези коли. ако няма пробии си колекторите на удобно място но трябва да го уплътниш да неиспуска.
И ако имаш мултицет премери кога какво се случва между тези 3 извода (запален двг. с вакуум и незапален двг. без вакуум)
Но мисля че това отзад е само за защита и би трябвало ако всичко е наред да запалиш.
И след като си с карбуратор нали чакаш да изхарчиш безнина преди да минеш на газ?
и тестовете ги прави със поставен възд. филтър. не на гол карбуратор.
И ако имаш мултицет премери кога какво се случва между тези 3 извода (запален двг. с вакуум и незапален двг. без вакуум)
Но мисля че това отзад е само за защита и би трябвало ако всичко е наред да запалиш.
И след като си с карбуратор нали чакаш да изхарчиш безнина преди да минеш на газ?
и тестовете ги прави със поставен възд. филтър. не на гол карбуратор.
Re: Помощ за стар изпарител марка BiGas
Rakood Благодаря ти за компетентната помощ утре 6те търся начин да докарам вакума и ще тествам и ще пиша резултата може да е от помощ и за други
За бензина да изчаквам и филтара е поставен - На времето карахме ЛАди ))) но моята беше с електрически испарител никога не сам правил вакумен но сега се наложи (понеже машината се кара 5-10 пъти в годината и неискаме да инвестираме в нея, гледаме да я закърпим с квото е останало
За бензина да изчаквам и филтара е поставен - На времето карахме ЛАди ))) но моята беше с електрически испарител никога не сам правил вакумен но сега се наложи (понеже машината се кара 5-10 пъти в годината и неискаме да инвестираме в нея, гледаме да я закърпим с квото е останало
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Помощ за стар изпарител марка BiGas
вместо да гадаеш най-добре го разглоби за ревизия, и тъкмо ще се види кое за къде е !
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта