Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Todrias
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 07 авг 2011 12:55
Автомобил: Volkswagen Jetta 2
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот Todrias » Пон 29 авг 2011 12:58


Здравейте!

Разбира се краткото разяснение няма да е от моя страна, макар да е възможно заглавието да е подвело някои от вас. Напротив, надявам се вие да ми разясните нещо относно ключето или превключвателя при газовите уредби.

Наскоро се сдобих с Джета с газова уредба и я карам само на газ. Но искам да я подкарам и на бензин от време на време.

Ключа се състои от два бутона - черен и червен и три лампички между тях. Черният бутон, доколкото разбирам, превключва от газ на бензин - той е с три положения - газ, празно, бензин.

За какво служи червения бутон, който поради червения си цвят аз упорито не смея да натисна :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Той нужен ли е при превключване от газ на бензин или е достатъчен главния бутон с трите положения?




Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот balamata » Пон 29 авг 2011 14:22


Принудително ти вкарва газ в изпарителя.Или инак казано-обогатител.Служи при първо палене за деня да подадеш повечко газ за по-лесно палене на газ.Цъкаш два-три пъти и палиш.


Потребителски аватар
jorostamenov
Мнения: 398
Регистриран на: Вто 27 апр 2010 22:15
Автомобил: golf 3
Двигател: abs 92 1.8mi 90k.c
Местоположение: софия

Re: Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот jorostamenov » Пон 29 авг 2011 14:42


balamata написа:Принудително ти вкарва газ в изпарителя.Или инак казано-обогатител.Служи при първо палене за деня да подадеш повечко газ за по-лесно палене на газ.Цъкаш два-три пъти и палиш.

демек нещо като смукач както казва колегата даваш на контакт и натискаш 2-3 пъти и палиш :beer


Потребителски аватар
Todrias
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 07 авг 2011 12:55
Автомобил: Volkswagen Jetta 2
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот Todrias » Пон 29 авг 2011 22:14


Благодарско за отговора!

Днес пробвах да превключа на бензин, но нещо не ми се получи :mrgreen:

Бях доста засрамен от себе си. Запалих - увеличих леко оборотите и превключих черния бутон дав пъти надолу - колата прихълца и изгасна. Върнах на газ, запалих, тръгнах на ход - някъде на втора предавка - 20 - 25 км/ч - отново опитах да превключа -отново изгасна и въобще не успя да захапе.

Къде греша?


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот kossel » Вто 30 авг 2011 5:33


Сигурно си с карбуратор и трябва време бензина да стигне до карбуратора, затова превключвай в движение и на скорост, провери все пак дали имаш и бензин :shock


Потребителски аватар
Todrias
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 07 авг 2011 12:55
Автомобил: Volkswagen Jetta 2
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот Todrias » Вто 30 авг 2011 9:51


С карбуратор е да. Значи просто не съм давал възможност и време на колата да си дръпне бензин. Ок, мерси много !


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот muns61 » Вто 30 авг 2011 11:38


Превключването от газ на бензин при карбуратор става в движение така, както ти пие колегата. На място вдигаш около 3000 оборота и щракваш ключето на положение бензин, мотора губи обороти. Преди да угасне, щракваш на газ за секунда - две, вдига обороти и пак - на бензин. Така няколко пъти се налага понякога, докато бензиновата помпа напълни карба и мотора заработи нормално.
От бензин на газ - ключето в средно положение, докато изгори бензина в карба - така не пуска никакво гориво. Като заглъхне мотора, щрак на газ.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот Гергин » Вто 30 авг 2011 16:53


Така както направо си включил на газ, така може да я задавиш, че ще ти побелеят косите и ще ти отиде акумулатора.
Да изгори бензинът и тогава на газ.
Чуваш ли как щрака клапана като превключваш? Трудно е, но се чува.


zdravko_jett
Мнения: 1870
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот zdravko_jett » Съб 03 сеп 2011 21:38


Todrias написа:Благодарско за отговора!

Днес пробвах да превключа на бензин, но нещо не ми се получи :mrgreen:

Бях доста засрамен от себе си. Запалих - увеличих леко оборотите и превключих черния бутон дав пъти надолу - колата прихълца и изгасна. Върнах на газ, запалих, тръгнах на ход - някъде на втора предавка - 20 - 25 км/ч - отново опитах да превключа -отново изгасна и въобще не успя да захапе.

Къде греша?

извиняваи за въпроса(не те подценявам нещо) а бензин имаш ли в колата,понеже при мен прехвърля мн лесно с карб съм,а относно чевения бутон това е обогатител пуска принудително газ при сутрешно палене се използва или когато е по студенко и е палиш на газ


Потребителски аватар
Todrias
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 07 авг 2011 12:55
Автомобил: Volkswagen Jetta 2
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот Todrias » Чет 29 сеп 2011 19:40


Според изискванията на фрума е редно да споделя, когато проблемите се оправят.

Отначало ми е било почти невъзможно да карам на бензин, защото бензиновата помпа се оказа за смяна - вътре се беше раздробила на трохи. Предупредха ме, че когато постоянно се кара на газ - помпата работи на сухо и мембраната се изхабява по-бързо. Предполагам повечето от вас го знаете, но може и някои друг като мен начинаещ да го прочете и ще е хубаво да го знае.

Тоест - хора - карайте и на бензин, когато можете.

Друго беше, че превключвателя под капака нямаше маса - трябваше да го вържа за купето, за да получа този заветен (-), сиреч маса. Завинтих го с болт за купето и започна да щрака най-сетне. Сега нямам никакви проблеми с превключването.

Благодарско на всички, които писаха тук в темата! :banana


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Кратко разяснение на тема ключета на Газови уредби

Мнениеот muns61 » Чет 29 сеп 2011 20:42


Ако винаги имаш бензин в резервоара и клапана на бензин е след помпата, преди карба, няма да я скапеш. Така тя работи на празен ход, почти без да движи мембраната.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта