ми дори и да харчи повече не съм го усетил в разхода.противно на всякаква логика според мен не харчи или е супер символично.говоря за обикновена газова.
правил съм следния експеримент.по принцип колато караш на газ и дадеш копчето на неутрално газта свършва за секунда,не е като бензина в карба да гори 300метра още.по този начин в движение на скорост ако дадеш на неутрално копчето без да натискаш газта и после я натиснеш колата "ритва" леко един път нали изгаря газта по маркучите и после нали колкото и да помпаш газтз нищо не се случва.същото съм го пробвал на спускане.спускам се дам компчето на неутрално и нищо не пипам освен спирачката при нужда примерно 500 метра и чукна газта и колата пак "ритва".тоест според мен какво излиза че тя не дърпа газта от маркучите ако не се натисне газта.щом за 500метра не изгаря газ ,която едва стига за СЕКУНДА празен ход кгоато колата е на място и не е на скорост и се щтракне копчето значи не харчи газ или е супер символично.
не знам как работи ППХ на карбураторите ,но от този експеримент съдя че е нещо с дросела и постъпващия въздух.който знае може да сподели.
освен този експеримент при дълги спускания от рода на 20км и повече в планината не съм забелязал повишен разход,така че дори и да харчи нещо не си заслужава да се кара извън скорост.повишеното износване на накладки от по-честото боравене със спирачката със сигурност е по-скъпо.
едит:тука според мен това е много съществено и за градския разход.много хора като видят червен светофар от далече изключи от скорост и колата трака на празен ход още 20-30 секунди до светофара.тук 30 секунди там 30 после още 30 +чакането на светофара и разхода се вдига сигурно с половин литър като нищо.всеки си преценява как да кара и има различен стил и навици,но много дребни неща са от значение,ако човек го вълнува това разбира се.
Мнение за монтаж на ГИ
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Мнение за монтаж на ГИ
Колега не те разбрах точно,сигурно защото съм с ГИ и при мен нещата са други а ти говориш за обикновена газова на карбуратор...Казах само ,че не виждам смисъл да се настъпва до последно и после да се бият спирачки преди светофар !Спокойното шофиране,плавното ускорение и ползването на инерцията вместо спирачки при мен оказват огромно влияние върху разхода.В Бургас разстоянията между светофарите не са големи и като засиля колата до 60-70к/ч и изключа от скорост спокойно стигам до другия светофар по инерция вместо да карам на скорост с 2000об/мин.Ако не сте съгласни с мен правете драгове между светофарите,не ми пречи,стига да не спрете в мен някой път...
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Мнение за монтаж на ГИ
Да с карбуратор съм.Идеята ми е че много хора обяснват как на обикновенна газова не работи ППХ и колата си дърпа толкова газ колкото са оборотите.Това ако не се натиска газта.
И го забелязах това,за което съм писал.Копчето на такива уредби има три положения газ,бензин и неутрално.Кто в движение цъкнеш неутрално като си на скорост и колата се движи и натиснеш газта колата преритва за секунда и после колкото и да помпаш газта няма никой,защото не се подава гориво.Това добре,обаче принципно като цъкнеш копчето на неутрално двигателя изгаря горивото по маркучите и после няма гориво.По принцип като колата седи на място и двигателя работи на празен ход и копчето се цъкне двигателя изгасва точно след секунда.Тоест представи си колко малко е това количество в маркучите.От тука си мисля че като се движиш на предавка с изключено копче някави си метри и натиснеш газта и колата "ритне" значи газта си е седяла в маркучите и е изгоряла следкато съм натиснал педала след движение на скорост.Тоест излиза че тази газ не се е изхарчила тогава.
Разбира се щтракане на това копче по време на движение няма с какво да ни помогне в нищо.Случайно го останових това един път,не съм правил някакви адски схеми за спестяване на 100грама газ.
И го забелязах това,за което съм писал.Копчето на такива уредби има три положения газ,бензин и неутрално.Кто в движение цъкнеш неутрално като си на скорост и колата се движи и натиснеш газта колата преритва за секунда и после колкото и да помпаш газта няма никой,защото не се подава гориво.Това добре,обаче принципно като цъкнеш копчето на неутрално двигателя изгаря горивото по маркучите и после няма гориво.По принцип като колата седи на място и двигателя работи на празен ход и копчето се цъкне двигателя изгасва точно след секунда.Тоест представи си колко малко е това количество в маркучите.От тука си мисля че като се движиш на предавка с изключено копче някави си метри и натиснеш газта и колата "ритне" значи газта си е седяла в маркучите и е изгоряла следкато съм натиснал педала след движение на скорост.Тоест излиза че тази газ не се е изхарчила тогава.
Разбира се щтракане на това копче по време на движение няма с какво да ни помогне в нищо.Случайно го останових това един път,не съм правил някакви адски схеми за спестяване на 100грама газ.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за монтаж на ГИ
През тази година 2011 видях и разбрах доста повече неща за АГУ отколкото през останалите три, които съм притежавал тази кола. Общо взето както и да го въртя и да го суча разходът при определен стил и условия на каране е почти константа. Разликите са в динамиката, поне при мен. Аз за половин литър на 100 няма да си дам зор, камо ли за някакви грамчета, дето ще ги спестя. Единствено ми остава крастата да направя ППХ на АГУ и то не за да спестя половин литър на 100, ами просто за спорта, да си начеша мерака, дето се казва. Единственото, заради което продължавам все още да експериментирам с настройката на газ е крастата, че искам да тествам и да си извадя различни изводи от правените експерименти.
Затова ми е смешно някой като почне да ми разтяга локуми как като карал еди как си колата му горяла еди си колко и колко е доволен от живота, че е спестил лев и пеЙсе на 100 км
Затова ми е смешно някой като почне да ми разтяга локуми как като карал еди как си колата му горяла еди си колко и колко е доволен от живота, че е спестил лев и пеЙсе на 100 км
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Мнение за монтаж на ГИ
Само изказвам наблюдения ,получени случайно при превключване от единия вид гориво на другия Никъде не става въпрос за никакви грамове и стотинки.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за монтаж на ГИ
Не визирах конкретно теб. Тебе си те знам, че ти гори по принцип малко, както и да караш, както и да е. Всеки си шета на акъла. Идеята ми беше, че с тия икономии никой нито е забогатял, нито е обеднял. Просто са нещо като заблуда, че си "напред с матриала"
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Мнение за монтаж на ГИ
ехех пичове все едно агу-то или ги имат маркуч за връщане на lpg-то та пускате по инерция просто трябва да си осетите колите на какви обороти е наи икономична и вървежна ( аз лично пускам по инерция само когато колата сам я карал дълго време в обороти защото при мене на 120 км/ч съм на 4000 оборота ) та само за това да си почине двг малко
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 13:54
- Автомобил: VW GOLF 3 GT
- Двигател: 1.6 AEK
- Местоположение: Пловдив
Re: Мнение за монтаж на ГИ
и моя голф при 120 е на 4000 оборота (което малко много ми се струва) ама то над 3000 и идва силата
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пет 17 дек 2010 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мнение за монтаж на ГИ
чудя му се на "стъпката" как му се занимава всеки ден или през ден да зарежда по за 5лв
Аз за по-малко от 50лв съм зареждал само кола на заем, дето й е светнала резервата или от някоя измислена бензиностанция, ако се притеснявам, че няма да ми стигне горивото до истинска... ама това е веднъж на две години...
Тия навици със засилването и инерцията са за москвича и жигулата с късите предавки и карбуратор без ППХ
Карането по инерция на съвременните автомобили не е препоръчително /най-малкото за празен ход се ползва гориво, а при върнат докрай педал в режим "моторна спирачка" не се изразходва гориво - инжекциона го спира на 100% и подава гориво чак като паднат оборотите на близки до празния ход/, най-икономично е сравнително бързо и на ниски обороти да се "изредят" предавките и след това да се поддържа постоянна скорост на най-високата предавка - 5-та или 6-та (ако има)...
Разходът при каране с 20-30-40кмч (на 2-ра, 3-та скорост) е два пъти по-висок отколкото при каране с 60-80кмч (на 5-ра, 6-та скорост), така че умереното ускорение до подходяща скорост за 5-6 предавка се "избива" бързо... Естествено изцеждането на предавките с мръсна газ качва много, но и бавното ускорение с дълго задържане на 2-ра, 3-та скорост не е икономично.
Има и нещо, което ми прави изключително лошо впечатление в БГ... Много от шофьорите потеглят толкова бавно на светофар, че за един "такт" на зеленото минават по 3-4 коли от платно... Като мислят, че правят икономия, те всъщност се прецакват един друг, защото вместо да дадат газ за 5сек и де се изтеглят от кръстовището всичките коли, половината остават да работят на място още 1-2 минути до следващото "зелено". В почти всички градове из Европа, в които съм бил се тръгва с умерена газ, да не кажа с мръсна газ и много повече коли се изтеглят през кръстовището...
Аз за по-малко от 50лв съм зареждал само кола на заем, дето й е светнала резервата или от някоя измислена бензиностанция, ако се притеснявам, че няма да ми стигне горивото до истинска... ама това е веднъж на две години...
Тия навици със засилването и инерцията са за москвича и жигулата с късите предавки и карбуратор без ППХ
Карането по инерция на съвременните автомобили не е препоръчително /най-малкото за празен ход се ползва гориво, а при върнат докрай педал в режим "моторна спирачка" не се изразходва гориво - инжекциона го спира на 100% и подава гориво чак като паднат оборотите на близки до празния ход/, най-икономично е сравнително бързо и на ниски обороти да се "изредят" предавките и след това да се поддържа постоянна скорост на най-високата предавка - 5-та или 6-та (ако има)...
Разходът при каране с 20-30-40кмч (на 2-ра, 3-та скорост) е два пъти по-висок отколкото при каране с 60-80кмч (на 5-ра, 6-та скорост), така че умереното ускорение до подходяща скорост за 5-6 предавка се "избива" бързо... Естествено изцеждането на предавките с мръсна газ качва много, но и бавното ускорение с дълго задържане на 2-ра, 3-та скорост не е икономично.
Има и нещо, което ми прави изключително лошо впечатление в БГ... Много от шофьорите потеглят толкова бавно на светофар, че за един "такт" на зеленото минават по 3-4 коли от платно... Като мислят, че правят икономия, те всъщност се прецакват един друг, защото вместо да дадат газ за 5сек и де се изтеглят от кръстовището всичките коли, половината остават да работят на място още 1-2 минути до следващото "зелено". В почти всички градове из Европа, в които съм бил се тръгва с умерена газ, да не кажа с мръсна газ и много повече коли се изтеглят през кръстовището...
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 180 госта