Въпрос към напредналите : Как се свързва 4-изводна ламбда сонда към ламбда контрол?Два от кабелите на сондата са подгряване(белите),другите два са за сигнала(черен и сив).Ламбда контрола има само един проводник,наречен "вход ламбда сонда".Това значи,че сигнала от ламбда сондата се получава между двата сигнални проводника.Само че системата за ламбда контрол получва сигнал от сондата между маса и един сигнален проводник.Никой от 4-те кабела на сондата няма ел.връзка с корпуса и,т.е. с маса.А самото ЕКУ на колата получва сигнал от сондата пак между 2 проводника,които нямат връзка с маса.Т.е. получва се една несъвместимост при свързване на ламбда контрола с ламбда сондата.Мислих да направя следното нещо - да дам към маса сивия проводник,т.е. единия сигнален.Така хем ЕКУ-то ще получава сигнал между 2 проводника,хем ламбда контрола ще получава сигнал между черния и маса(сивия даден към маса).Само не знам дали някой от тези сигналните проводници,които излизат от ЕКУ-то нямат някакъв потенциал спрямо маса и ако свържа сивия към маса да не стане няакво окъсяване на вериги в ЕКУ-то ила да изгори нещо Та затова пускам темата,ако някой е разбрал какво искам да кажа,да даде мнение по въпроса,ако,разбира се,има такова.Ще обясня накратко каква е ситуацията : двигател пълна инжекция без ГИ,а с ламбда -контрол.Отделно има емулатор на дюзите.Проблема е,че според мен начина на свързване в момента не е коректен и от там тоз ламбда контрол в момента не работи.
Очаквам да се включат спецовете по електроника и АГУ
Ламбда сонда и ламбда контрол
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Ламбда сонда и ламбда контрол
от двата проводника единия е маса, а другия е информационен. просто се подвързваш към информационния.
не търси масата към корпуса на ламбда сонадата, а намери масата, която идва към буксата!
иначе ако искаш на доверие- черния кабел е информационния, 4 пин на буксата
не търси масата към корпуса на ламбда сонадата, а намери масата, която идва към буксата!
иначе ако искаш на доверие- черния кабел е информационния, 4 пин на буксата
Последна промяна от pe6kata на Съб 10 дек 2011 23:13, променено общо 1 път.
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Ламбда сонда и ламбда контрол
pe6kata написа:от двата проводника единия е маса, а другия е информационен. просто се подвързваш към информационния.
не търси масата към корпуса на ламбда сонадата, а намери масата, която идва към буксата!
Ами аз това се опитвам да кажа,в момента ламбда контрола е подвързан само към единия от информационните проводници - черния.А другия - сивия отива директно в ЕКУ-то на колата.И след като сивия проводник няма връзка с маса,то към ламбда контрола несе подава нищо(черния е свързан,но трябва и сивия да е свързан,зада може между тези 2 проводника да се вземе сигнала.А той сега се взима между черния и маса(нищо).Все едно в контакта да имаш фаза,обаче да е прекъсната нулата.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Ламбда сонда и ламбда контрол
да , сивия отива директно към еку, но сивия е маса(ако замериш съответния пин на компютъра за сивия кабел и някоя от масите на компютъра, ще се увериш)
имай в предвид че това е така при 4- кабелната ламбда сонда
има лабда сонди дето са само с 1 кабел, информационен и се разчита на това, че масата се взема от самия метал по изп. колектор
вържи си единия кабел на ламбда конторл системата към съответния информационен на сондата, а другия просто някъде на маса.
имай в предвид че това е така при 4- кабелната ламбда сонда
има лабда сонди дето са само с 1 кабел, информационен и се разчита на това, че масата се взема от самия метал по изп. колектор
вържи си единия кабел на ламбда конторл системата към съответния информационен на сондата, а другия просто някъде на маса.
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Ламбда сонда и ламбда контрол
Утре ще напрявя замервания на кабелите и дано се окажеш прав.Има голяма логика да е така,както казваш.Ако наистина сивия кабел се окаже маса,нататък е лесно.Само не разбрах какво имаш в предвид под "някоя от масите на компютъра"?Масите на компютъра не са ли и маси на купето,т.е. компютъра не ползва ли самата маса на купето,или си има "собстени маси" на някои от веригите?Ако масата е обща и сивия кабел е маса,то при проверка на верига между масата на ел.инсталацията(купето) и сивия кабел,зумератрябва да писне,а отчетеното съпротивление трябва да е около 0 ома,нали?
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Ламбда сонда и ламбда контрол
"някоя от масите на компютъра"
Това са изходящи маси от контролера за датчици сензори изпълнителни механизми и така нататък. Единствено ти трябва сигнал от черния проводник , сивия не го закачаи - ако тои не е бил фред колата е нямало да получава сигнал от сондата и при работа на безнзин.
Това са изходящи маси от контролера за датчици сензори изпълнителни механизми и така нататък. Единствено ти трябва сигнал от черния проводник , сивия не го закачаи - ако тои не е бил фред колата е нямало да получава сигнал от сондата и при работа на безнзин.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Ламбда сонда и ламбда контрол
Масата си е маса- дали " входяща" имаща отношение кум самото захранване на еку, оили "изхидяща" за датчиците е все тая. При прозвъняване на съответните пинове, винаги ще имаш сигнал, което беше и идеята..... Изразяването ми не е технически издържано, но е ясно и недвусмислено в случая, така че да не издребняваме.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 185 госта